تجربه خریدی متفاوت در بازار شناور پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
تجربه خریدی متفاوت در بازار شناور پاتایا

به دلیل آب‌های زلال و طبیعت خارق‌العاده‌ای که تایلند دارد این‌ روزها به یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری در دنیا تبدیل شده است. اگر تا به حال تجربه سفر با تور تایلند را نداشته‌اید پینهاد می‌کنیم تا یکی از شهرهای توریستی آن‌ را به عنوان مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد بازار شناور تایلند که در شهر پاتایا قرار دارد صحبت کنیم. پس برای داشتن تجربه خرید در بازار شناور پاتایا در تایلند همراه ما باشید.

 

بازار شناور پاتایا

همان طور که می‌توان از نامی که بر روی این بازار گذاشته شده است متوجه شد بازار شناور پاتایا غرق در آب است و به صورت شناور بر روی آب‌های تایلند قرار گرفته است. این بازار اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد و از آن تاریخ به بعد با استقبال مردم دنیا روبرو شد. رفت و آمد در این بازار به کمک قایق‌ها ممکن می‌باشد. با این حال بخش‌های باریک و اسکله مانندی نیز در آن ساخته شده است که می‌توانید بر روی آن‌ها راه بروید. ولی فراموش نکنید که لذت اصلی گردش در این بازار قایق‌سواری در آن است. البته ناگفته نماند که این بازار فقط برای انجام خرید نیست. بلکه یکی از کارهای تفریحی و گردشگری در طول سفر با تور پاتایا محسوب می‌شود. این بازار موفق شده است تا عنوان بزرگترین بازار شناور دنیا را به خود اختصاص دهد. گردشگران می‌توانند علاوه بر گشت و گذار و بازدید از این بازار از نمایش‌هایی که به صورت روزانه و برنامه‌ریزی شده در آن برگزار می‌شوند نیز دیدن کنند.

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در پاتایا

 

امکانات و محصولات موجود در بازار شناور پاتایا

اصلی‌ترین ویژگی که می‌توان در مورد بازار شناور تایلند بیان کرد شناور بودن آن می‌باشد. به این صورت که بازدیدکنندگان و خریداران باید سوار بر قایق‌ها شوند و از این بازار به مساحت ۱۰۰.۰۰۰ متر مربع که شامل ۱۰‌ها مغازه مختلف می‌باشد به کمک قایق‌سواری دیدن کنند. بازار شناور پاتایا از چهار منطقه متفاوت تشکیل شده است. که می‌توانید حتی شاهد کافه‌ها و رستوران‌هایی باشید که غذای تایلندی سرو می‌کنند.

از جمله محصولاتی که می‌توانید در بازار شناور پاتایا خریداری کنید انواع لباس‌ها و سوغاتی‌های دست‌ساز می‌باشند. همچنین مغازه‌هایی که خوراکی‌ها و تنقلات می‌فروشند نیز در قدم به قدم بازار شناور به چشم می‌خورد. علاوه بر تمامی این‌ها هر روز در قسمت ورودی این بازار نمایش‌های جالبی که با رقص و آواز نیز همراه هستند اجرا می‌شوند، که توصیه می‌کنیم حتما دقایقی به تماشای آن بایستید.

 

 

مسیر دستیابی به بازار شناور پاتایا

یکی از لوکس‌ترین و راحت‌ترین کارها برای دسترسی به هر جایی در طول سفر کرایه اتومبیل می‌باشد. مخصوصا امروزه با در دسترس بودن برنامه‌های مسیریابی توسط تلفن‌های همراه این کار بسیار آسان شده است. اما اگر قصد دارید تا به صورت اقتصادی سفر کنید و نمی‌خواهید در سفر خود با تور پاتایا اتومبیل کرایه کنید استفاده از وسیله‌های حمل و نقل عمومی بهترین گزینه می‌باشند. در بین وسیله‌های نقلیه عمومی نیز اتوبوس‌های سفید رنگی که سنگتائو (songthaew)نام دارند مناسب‌ترین گزینه برای دستیابی به بازار شناور پاتایا می‌باشند. استفاده از این اتوبوس‌ها ارزان‌ترین و آسان‌ترین راه می‌باشند. اگر قصد دارید تا سریع‌تر به مقصد خود برسید استفاده از تاکسی‌ها را پیشنهاد می‌دهیم. تاکسی‌های تایلند که گربتاکسی (GrabTaxi)نام دارند شما را بدون معطلی به بازار شناور پاتایا خواهند رساند.

 

بهترین گردش‌های یک روزه از مقصد پاتایا

 

بازدید از بازار شناور پاتایا محدودیت زمانی دارد. به این صورت که اگر قصد بازدید از آن را دارید سعی کنید تا بین ساعت‌های ۹ تا ۲۰ از آن دیدن کنید. البته توجه داشته باشید که بازار در روزهای یکشنبه تعطیل می‌باشد. همچنین برای ورود به بازار باید بلیط ورودیه تهیه کنید و مثل سایر بازارها و مراکز خرید که قبلا رفته‌اید رایگان نیست. هزینه بلیط این بازار تقریبا ۲۰۰ بات (واحد پول تایلند) است. البته توجه داشته باشید که اگر در ساعات اولیه روز بلیط ورودی را تهیه کنید تخفیف‌های خوبی به شما خواهند داد و می‌توانید بلیط را ارزان‌تر بخرید. همچنین به دلیل اینکه در بازار شناور تفریحاتی مثل زیپ لاین، قایق‌سواری و تماشای نمایش‌ها وجود دارند برای استفاده از آن‌ها نیز باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. اگر قصد دارید تا از این تفریحات نیز استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم تا بلیط ورودی ترکیبی بخرید. یعنی بلیط شما علاوه بر اجازه ورود به بازار اجازه استفاده از این تفریحات را نیز خواهد داد. بلیط‌های ترکیبی ارزان‌تر هستند.

۲۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران