چرا باید به کوه سامویی سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
چرا باید به کوه سامویی سفر کنید

چیزی که کوه سامویی را به مقصد برتر گردشگران از سراسر جهان تبدیل می‌کند، ثروت باورنکردنی این جزیره از گنجینه‌های پنهان است. این دومین جزیره بزرگ تایلند و خانه برخی از شگفت‌انگیزترین سواحل جهان، استراحتگاه‌های مجلل، اسپاهای آرامش بخش و فرهنگ‌های پر جنب و جوش است. برای امسال یک تور گردشی بی‌نظیر در کوه سامویی رزرو کنید و سفری به یادماندنی را تجربه کنید. گشت و گذار در تمام مکان‌های سرگرم کننده در اطراف این بهشت نیز هزینه کمی برای شما دارد، بنابراین می‌توانید در حین استراحت در دامان مجلل این جزیره آسوده خاطر باشید. در اینجا به دلایلی می‌پردازیم که چرا باید در تور تایلند به سامویی سفر کنید.

 

معبد بودای بزرگ (Big Buddha Temple) در کوه سامویی تایلند

بودای بزرگ احتمالاً اولین چیزی است که هنگام پرواز به فرودگاه کوه سامویی متوجه آن خواهید شد. بودای بزرگ با ارتفاع ۱۲ متر در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران، چه بودایی یا غیر بودایی بوده است. این مجسمه عظیم و چشمگیر به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های کوه سامویی به شدت در دنیا شناخته شده بوده و تقریبا هر کسی که به این جزیره بهشتی سفر می‌کند از آن دیدن می‌کند. البته این مجسمه بر روی بلندی و بر روی تپه‌ای مشرف به جزیره قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از پله‌ها بالا بروید و همانطور که از پله‌های معبد بالا می‌روید، حتما آب کافی همراه خود داشته باشید، زیرا دما حتی در روزهای ابری ممکن است بسیار گرم شود. همچنین مطمئنا از منظره زیبای کل مکان شگفت زده خواهید شد بنابراین مطمئن شوید دوربین عکاسی‌تان را با خودتان می‌برید و یا دست کم باتری گوشی‌تان را چک کنید تا موقع عکاسی شارژ داشته باشد.

 

سفری خانوادگی با کودکان به کوه سامویی

زندگی شبانه جذاب در کوه سامویی تایلند

اگر اهل گردش‌های شبانه هستید و از رفتن به جاهای مختلفی مثل کافه‌ها و بارها لذت می‌برید و یا اصلا اهل موسیقی و پایکوبی هستید کوه سامویی دقیقا همان چیزی را که به دنبالش هستید به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای برخی از نمایش‌های لیدی‌بوی مشهور تایلند به Starz Cabaret بروید. در این نمایش‌ها آواز مخصوص به خودشان در کنار رقص‌های شورانگیز لحظات جذابی را به شما هدیه می‌دهد که نه تنها سرگرم کننده بلکه فرهنگی هم هستند. بعدا می‌توانید از یکی از کلوپ‌های ساحلی هیجان‌انگیز جزیره که خیلی دور از آن نقطه نیست هم دیدن کنید و شبی سراسر جشن و آواز را تجربه کنید و یا سری به بهترین بازارهای شبانه در جزیره سامویی بزنید.

صخره‌های هین تا و هین یای (Grandfather and Grandmother Rocks) در کوه سامویی تایلند

سفر به کوه سامویی بدون بازدید از افسانه هین تا (صخره های پدربزرگ و مادربزرگ) کامل نمی‌شود. این دو صخره نمادین در ساحل بین لامای و هوآ تانون قرار دارند. افسانه‌ها حاکی از آن است که یک زوج مسن که ناامید بودند تا پسر مجرد خود را داماد کنند، در حالی که برای این منظور به استانی نزدیک می‌رفتند، در دریا کشته شدند و به صخره تبدیل شدند. این دو صخره نیز از نقاط بسیار معرف در کوه سامویی است که علاقه مندان را به سمت خود می‌کشاند.

طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها در کوه سامویی تایلند

برخی از بهترین غذاهای تایلند را در یکی از غذاخوری‌های متعدد کوه سامویی امتحان کنید. آن‌ها غذاهای دریایی لذیذ و مقداری آب میوه تازه سرو می‌کنند. انواع کاری‌های غنی نیز وجود دارد. بنابراین، اگر شما از آن دسته از مسافران خوش خوراک و شکم پرستی هستید که دوست دارید تجربه‌های غذایی رنگینی داشته باشید، کوه سامویی قطعا یک مکان ایده آل برای بازدید است. در این جزیره گرمسیری شما می‌توانید از غذاهای محلی و تایلندی بسیار خوشمزه در بهترین رستوران‌های خانوادگی سامویی تا غذاهای بین المللی سطح جهانی هر چیزی که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید.

 

راهنمای سفری ارزان به کوه ساموئی

ماساژ و اسپای تایلندی در کوه سامویی تایلند

ماساژ و اسپاهای تایلندی تجربه‌ای الهی هستند و از آنجایی که در کوه سامویی نسبتا ارزان هستند، می‌توانید در طول اقامت خود در این جزیره چند مورد از آن‌ها را امتحان کنید. بنابراین، اگر علاقه زیادی به یک ماساژ آرامش بخش و اسپا دارید، به عنوان مثال از رویال اسپا که در مرکز خرید سنترال فستیوال سامویی یافت می‌شود، می‌توانید لذت ببرید. این را می‌توانید در چاونگ پیدا کنید. به علاوه برای زوج‌های جوان و یا زوج‌هایی که برای ماه عسل به کوه سامویی رفته‌اند امکان استفاده از ماساژ جذاب زوجین در کنار ساحل با صدای آرامشبخش دریا و نسیم ملایم تجربه‌ای بی‌نهایت جذاب است که هیچ کسی دوست ندارد آن را از دست بدهد.

ساحل بودای بزرگ (Big Buddha Beach) در کوه سامویی تایلند

با وجود تمام سواحل ماسه سفید و درخشانی که بیشتر خط ساحلی تایلند را تشکیل می‌دهند، انتخاب یکی از بین آن‌ها برای بازدید دشوار است. با این حال، ساحل بودای بزرگ، مطمئنا یکی از بهشتی‌ترین سواحل ساموئی در تایلند است. دریا در اینجا به شدت آرامش‌بخش است و شن‌ها، نخل‌ها و کافه‌های ساحلی آن انگار از جایی خارج از این دنیا آمده‌اند. هیچ کس نمی‌تواند چیزی بیشتر از این بخواهد چرا که همه چیز در این ساحل به غایت زیبایی و کمال خود دیده می‌شود. شما در اینجا می‌توانید پیاده‌روی یا شنا کنید و یا به سادگی آفتاب بگیرید و یکی از زیباترین غروب‌های عمرتان را شاهد باشید. همچنین نشستن در یکی از کافه‌های ساحلی و لذت بردن از نوشیدنی‌های خنک و شیرین با پس زمینه‌ای بهشتی هم ایده خوبی برای استراحت کردن و رفع خستگی به نظر می‌رسد.

اقامت در ساموجانا ویلاز (Samujana Villas) در کوه سامویی تایلند

ویلاهای ساموجانا، واقع در نزدیکی فرودگاه کو سامویی، مکانی استثنایی برای اقامت در طول سفر شما به جزیره است. انواع اتاق‌های جادار، شیک و مقرون به صرفه وجود دارد که مناظر خیره کننده‌ای از سواحل ارائه می‌دهند. همچنین با اقامت در این مجموعه بی‌نظیر می‌توانید از سالن‌های ورزشی، اتاق‌های سینما، کلوپ‌های شبانه و ساحل خصوصی نیز لذت ببرید. البته صرف نظر از این که قصد دارید کجا اقامت داشته باشد، نمی‌شود در کوه سامویی جایی را انتخاب کنید و از اقامت‌تان ناراضی باشید، چرا؟ چون حتی همان هتل‌های ۳ ستاره و یا خانه‌های ییلاقی هم اقامتی بهتر از آن‌چه که انتظارش را داشته‌اید به شما ارائه می‌دهند. اگر در هاستل بمانید هم دست کم از صبحانه رایگان و سترسی به استخر بهره مند خواهید شد. اینجا یکی از هاستل‌های برتر ساموئی شناخته می‌شود.

 

بهترین بوتیک هتل‌های سامویی

باغ مخفی بودا (Secret Buddha Garden) در کوه سامویی تایلند

اگر عاشق افسانه و فانتزی هستید، تور در باغ مخفی بودا تجربه‌ای جادویی را برای شما رقم خواهد زد. باغ دلربا مجموعه‌ای از مجسمه‌هایی است که خدایان مختلف بودایی و موجودات اسطوره‌ای را به تصویر می‌کشند که توسط یک کشاورز بازنشسته دورین بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۰ ساخته شده است. این یکی از بهترین گردش‌هایی که می‌توانید در کوه سامویی انجام دهید رفتن به باغ مخفی بودا است که حالا بعد از گذشت چندین دهه، مجسمه‌های آن خزه بسته و به نوعی در جنگل حل شده است. وقتی به این منطقه اسرارآمیز و افسانه‌ای می‌رسید حس می‌کنید در یکی از فیلم‌های ایندیانا جونز قرار دارید و در حال اکتشافات مهمی هستید. همچنین اگر اهل اینستاگرام و عکاسی هستید اینجا از طرفی بهشت گمهشده شما هم خواهد بود!

مرکز خرید سنترال فستیوال (Central Festival) در کوه سامویی تایلند

برای کسانی که عاشق خرید هستند، بهتر از انجام این کار در سنترال فستیوال سامویی نیست. با تمام مراکز خرید و بازارهای موجود در آنجا، می‌توانید تقریبا هر چیزی را بخرید، از سوغاتی‌های منحصر به فرد گرفته دست ساز تا لباس‌های م روز زیبا و برندهای آنچنانی هر چیزی که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید. سنترال فستیوال گردشی عالی برای هر کسی است که از خرید در ساموئی و گشتن ر بین فروشگاه‌ها لذت می‌برد، است. بنابراین حتما رفتن به این مجموعه باید در فهرست کارهای شما باشد.

لذت بردن از کلاس‌های یوگا در یوگاردن (Yogarden) در کوه سامویی تایلند

در روستای کوچک بوفوت یک پناهگاه یوگا به نام یوگاردن قرار دارد که انواع کلاس‌های یوگای آرامش‌بخش را توسط مربیان چیره دست در سالای فضای باز ارائه می‌دهد بعد می‌توانید یک لیوان آب میوه و سالاد سالم را که در رستوران گیاه‌خواری در محل موجود است، میل کنید. این تجربه قطعا اندام و روح خسته شما را آرام می‌کند.

 

برترین ویلاهای لاکچری سامویی

آبشارهای ناموآنگ (Namuang Waterfalls) در کوه سامویی تایلند

بهشتی بودن ساحل و دریا به تنهایی کافی نیست و می‌توانید زیبایی‌های طبیعی سامویی را در بطن جزیره هم پیدا کنید. آبشارهای Namuang یکی از نقاط زیبای طبیعی است که از قضا به راحتی هم قابل دسترسی است.  اینجا دارای آبشارهای آبی چشمگیر و همچنین استخرهای طبیعی برای شنا است. اگر از ساحل خسته شدید، یک جایگزینی ارزشمند است که محیط خنک و زیبای آن، مکانی ایده آل برای پیک نیک یا صرفا استراحت تبدیل کرده است.

روستای بوفوت (Bophut Village) در کوه سامویی تایلند

در لبه شمالی جزیره، دهکده بوفوت، دهکده ماهی‌گیران روستایی قرار دارد که بخش تاریخی جزیره را تشکیل می‌دهد. اگرچه ممکن است در طول هفته اینجا ساکت و به دور از هیاهو باشد، اما جمعه‌ها حال و هوای متفاوتی دارد و میزبان یک بازار شبانه پرطرفدار است که تعداد زیادی سوغاتی و غذاهای تازه آماده ر آن به فروش می‌رسد. جمعه در سامویی نیستید؟ نگران نباشید، هنوز چندین رستوران، فروشگاه خرده‌فروشی‌ها و بوتیک‌ها در بوفوت وجود دارند که ارزش دیدن هر زمان را دارند. رفتن به بوفوت از آن جهت که چهره متفاوت و سنتی‌تری از جزیره به شما نشان می‌دهد حایز اهمیت است.

پارک دریایی آنگ تونگ (Ang Thong Marine Park) در کوه سامویی تایلند

پارک دریایی آنگ تانگ، مجمع الجزایری متشکل از ۴۲ جزیره بهشت ماجراجویان است. با گشت و گذار در این  پارک می‌توانید شنا کنید، کایاک سواری ‌کنید و غارهای شگفت‌انگیز و طبیعت دست‌نخورده لذت می‌برید. این بهترین راه برای درک کامل زیبایی سواحل خلیج تایلند است.

 

تور یوگا در قایق‌های پارویی ساموئی

منبع ۱

منبع ۲ 

۰۶ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران