معرفی و آدرس بهترین مراکز خرید در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
معرفی و آدرس بهترین مراکز خرید در پوکت

تایلند با سواحل عجیب و غریب، جزایر زیبا، تجربه‌های هیجان‌انگیز ورزش‌های آبی و غذاهای محلی جذاب، مطمئناً بهترین مقصد تعطیلات در جهان است. اما، اگر چیزی وجود دارد که بر جذابیت آن می‌افزاید، تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید در پوکت است. از بوتیک‌های زیبا گرفته تا مرواریدهای بی‌عیب و نقص، نقاشی‌های دستی و عتیقه‌جات. بی‌شک چیزهای زیادی را می‌توانید در طول تعطیلات خود در جزیره بخرید. به همین منظور قبل از برنامه‌ریزی سفر خود با تور تایلند، نگاهی به این سیزده مکان برتر برای خرید در پوکت بیندازید.

 

مرکز خرید جانسلین در پوکت، Jungceylon Shopping Mall

جانسلین درست روبه‌روی خیابان بنگلا واقع شده و یکی از بهترین مراکز خرید پوکت است که همه چیز را از A تا Z به فروش می‌رساند. در حالی که بیش از دویست فروشگاه در این مجموعه وجود دارد، مراکز محبوب رابینسون و بیگ سی هستند. برخی از چیزهایی که سطح بالایی دارند را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. چیزهایی را که بهتر است از اینجا برای خرید جستجو کنید، لباس، عینک آفتابی، عطر، کیف و لوازم جانبی هستند.

 

پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

زمان بازدید: هر روز از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب باز است.

مکان: تامبون پاتونگ، آمفو کاتو، چانگ وات پوکت ۸۳۱۵۰، تایلند

Location: Tambon Patong, Amphoe Kathu, Chang Wat Phuket 83150, Thailand

 

بازار آخر هفته پوکت، Phuket Weekend Market

این مکان که به بازار ناکا نیز معروف است، برای خرید در تور پوکت عالی است. اگر نمی‌خواهید بیخودی خیابان‌گردی کنید، اینجا مقصد خوبی برای خرید است. این مرکز خرید در امتداد جاده چائو فا غرب در نزدیکی مرکز خرید سنترال فستیوال واقع شده است و مجموعه وسیعی از اجناس درجه دوم از اکثر کالاهایی که می‌فروشند را هم در خود جای داده است. حتی اگر پول نقد ندارید و نمی‌خواهید چیزی بخرید، نگران نباشید و باز هم به اینجا سر بزنید. زیرا این بازار در پوکت هنوز ارزش بازدید را دارد.

زمان بازدید: هر شنبه و یکشنبه از ۴ بعدازظهر تا ساعت ۹ شب باز است.

مکان: جاده تالانگ، تامبون تالات یای، آمفویی موینگ پوکت، چانگ وات پوکت ۸۳۰۰۰، تایلند

Location: Thalang Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

بازار چیلوا در پوکت، Chillva Market

اگر مایل به بازدید از بازارهایی در پوکت هستید که تا دیر وقت باز می‌مانند، این بازار شبانه بهترین مکان برای سفر است. بازار چیلوا با فضایی غیرمتعارف و مجموعه‌ای مثال‌زدنی از لباس‌ها، لوازم جانبی و اجناس دیگر، بهشتی برای افراد شاپ‌هولیک است و شما از لحظه‌ای که وارد می‌شوید متوجه آن خواهید شد. از آنجایی که جلوی مغازه‌ها هم دیدنی هستند، از گردش در داحل این بازار لذت خواهید برد.

 

عجیب‌ترین غذاها در تایلند

زمان بازدید: از سه شنبه تا شنبه از ۵ بعدازظهر تا ۱۱ شب باز است.

مکان: جاده یاوارت، تالات یای، آمفویی موینگ پوکت، چانگ وات پوکت ۸۳۰۰۰، تایلند

Location: Yaowarat Road, Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

 

پریمیوم اوت لت پوکت، Premium Outlet Phuket

اگر می‌خواهید بهترین تجربه خرید در پوکت را داشته باشید و نمی‌خواهید هنگفت خرج کنید، فروشگاه‌های واقع در Premium Outlet Phuket  جایی است که باید از آن بازدید کنید. این مکان کالاهایی از برندهایی مانند Lacoste، Hush Puppies، Pierre Cardin، Nautica، Adidas، و موارد دیگر را با تخفیف‌های ویژه تا ۷۰ درصد به فروش می‌رساند. به نظر فوق‌العاده می‌رسد. پس بازدید از آن را در طول سفر خود با تور پوکت از دست ندهید.

زمان بازدید: هر روز از ۱۰ صبح تا ۹ شب باز است.

مکان: چانگ لانگ، آمفو فان، چانگ وات چیانگ رای، تایلند

Location: Chang Lang, Amphoe Phan, Chang Wat Chiang Rai, Thailand

 

فروشگاه‌های صنایع دستی شهر قدیمی پوکت، Phuket Old Town Handicraft Shops

خیابان‌های تاریخی رنگارنگ شهر قدیمی پوکت مملو از مغازه‌های منحصربه‌فردی است که همه چیز از لباس‌های مدرن گرفته تا عتیقه‌جات را می‌فروشند. اما چیزی که این مکان را از بهترین مکان‌های خرید پوکت متمایز می‌کند، این واقعیت است که در اینجا هیچ برند بزرگی وجود ندارد، بلکه فقط فروشگاه‌های خرده‌فروشی بخصوصی وجود دارد که تجربه شما را در نوع خود بی‌نظیر می‌کند. همچنین فروشگاه‌های محبوب صنایع دستی Ban Boran Textiles، Think Positive، China Inn، Siam Indigo، برترین فروشگاه‌های خرید در شهر پوکت هستند.

 

معرفی ۶ شهر دیده نشده تایلند

زمان بازدید: هر روز

مکان: خیابان‌های شهر قدیمی پوکت

Location: Phuket Old Town

 

خیابان واکینگ پوکت، Phuket Walking Street

با مکان‌هایی مانند خیابان واکینگ پوکت در جزیره، جایی که خرید در پوکت هرگز نگران کننده نخواهد بود. این بازار در جاده تالنگ راه‌اندازی شده و غرفه‌های صنایع دستی و سوغات محلی متنوعی را در خود جای داده است. با این حال، بهترین چیز برای خرید در اینجا برای شما تجربه‌ای بسیار بی دردسر خواهد بود. زیرا غرفه‌های اسباب‌بازی و ترامپولین برای مشغول نگه داشتن بچه‌ها وجود دارد. پس هرگر نگران همراهی کودکانتان نباشید. حتما به آنها هم خوش می‌گذرد.

زمان بازدید: هر یکشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب باز است.

مکان: جاده تالانگ، شهر قدیمی پوکت

Location: Thalang Road, Phuket Old Town

 

فستیوال مرکزی پوکت، Central Festival Phuket

سنترال فستیوال پوکت یک مرکز خرید دیگر در این جزیره است که یک توقفگاه برای دوستدار خرید درونی شماست. نه فقط این، بلکه می‌توانید وقتی در ۱۲۰ فروشگاه اینجا پرسه می‌زنید، همه موارد را از فهرست تعطیلات خود علامت بزنید و درست زمانی که احساس خستگی می‌کنید به تفریح بپردازید. این مکان دارای سینما و طیف وسیعی از رستوران‌های تایلندی است که آماده پذیرایی از شما در تور تایلند هستند.

 

بهترین اقامتگاه‌های جزیره کوه لیپ تایلند

زمان بازدید: هر روز از ده و نیم صبح تا ۱۰ شب باز است.

مکان: ویچیت، منطقه موئانگ پوکت، پوکت ۸۳۰۰۰، تایلند

Location: Wichit, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

 

کارون مارکت پوکت، Karon Market

بازار کارون با ارائه یک تجربه خرید کاملاً معتبر در بازار پوکت، هر سه‌شنبه و جمعه در مجاورت وات کارون معروف برپا می‌شود. از تی‌شرت‌های آبجو سینگا گرفته تا سارافون‌های تایلندی و ساعت‌های کلاسیک، کیف‌های شیک و چیزهای دیگری که می‌توانید از اینجا بخرید و با خوشحالی به اقامتگاه خود برگردید. گذران یک شب در اینجا فرصتی عالی برای تماشای نگاهی اجمالی به فرهنگ و سبک زندگی محلی است.

زمان بازدید: هر سه شنبه و جمعه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب باز است.

مکان: وات کارون در جاده پاتاک، مرکزی کارون، پوکت، تایلند

Location: Wat Karon on Patak Road, Central Karon, Phuket, Thailand

 

جیم تامپسون پوکت، Jim Thompson

اگرچه این مکان در طبقه همکف مرکز خرید سنترال فستیوال قرار دارد، اما به خاطر نامش ارزش دیدن و تجربه بهترین خرید در پوکت را دارد. می‌توانید در اینجا به مجموعه معروف ابریشم تایلندی نگاهی بیندازید و چیزهای جالبی بخرید زیرا چه زمانی دوباره چنین فرصت طلایی را خواهید داشت.

 

مهیج‌ترین پارک‌های آبی تایلند

زمان بازدید: هر روز از ۹ و نیم صبح تا ۱۰ شب باز است.

مکان: طبقه همکف، جشنواره مرکزی پوکت، پوکت، تایلند

Location: Ground Floor, Central Festival Phuket, Phuket, Thailand

 

بازار ایندی پوکت، Phuket Indy Market

برای خرید ارزان در پوکت، این بازار شبانه جایی است که حتما باید بروید. محیط این مکان آرام و تنوع تنقلات محلی بی‌پایان است. بی‌شک اقلام خرده فروشی کاملا منحصر به فردی را در این بازار خواهید یافت. بهترین راه برای استفاده حداکثری از بازدیدتان از اینجا چانه زدن به سبک تایلندی است که البته تنها در صورتی امکان‌پذیر است که چند ترفند بلد باشید.

زمان برگزاری: چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب باز است.

مکان: خیابان لایم لایت، منطقه مویینگ پوکت، تایلند

Location: Limelight Avenue, Mueang Phuket District, Phuket, Thailand

 

بازار مالین پلازا پاتونگ در پوکت، Malin Plaza Patong

مالین پلازا پاتونگ در پوکت یک بازار شبانه است که اگر از بازارهای معمولی پوکت خسته شدید می‌توانید به آنجا بروید و از تنوع اجناس دیدن کنید که با خریدهای رایج در تایلند متفاوت است. این مکان همه چیز از جمله سوغاتی‌های معروف پوکت، پوشاک، لوازم جانبی، صنایع دستی، چمدان و لوازم آرایشی دارد. علاوه بر خرید، این مکان به خاطر بازار مواد غذایی خود در میدان خرید نیز مشهور است. می‌توانید غذاهای خیابانی تایلندی، سوشی، اسنک‌های غربی، بستنی و حتی کوکتل‌های اصیل را در اینجا پیدا کرده و نوش جان کنید.

 

بازدید از مهم‌ترین موزه‌های تایلند

زمان بازدید: هر روز از ۲ بعدازظهر تا ۱۲ نیمه شب باز است.

مکان: پاتونگ ۱۶۲/۵۱-۵۲، منطقه کاتو، پوکت

Location: 162/51-52 Pa Tong, Kathu District

 

بازار بنزان در پوکت، Banzaan Market

این بازار درست روبروی مرکز خرید Jungceylon واقع شده است. این یک بازار تازه تایلندی غیر متعارف است که در آن می‌توانید غذاهای دریایی، گوشت، شیرینی، سبزیجات و گل را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید. برخلاف سایر بازارهای مواد غذایی، این مکان بسیار تمیز است و تمام لوازم مورد نیاز استفاده روزانه را در اختیار شما قرار می‌دهد. وجود امکاناتی مانند پله برقی و اجناس با نمایش منظم تجربه خرید شما را در اینجا راحت‌تر می‌کند.

زمان خرید: هر روز از ۶ صبح تا ۹ شب باز است.

مکان: جاده سایی کو، درست پشت بازار جانسلین مگامال در پاتونگ

Location: On Sai Kor Road, Right behind the Jungceylon Megamall in Patong

 

بازار تلاد تائرود در پوکت، Talad Tairod

این بازار شلوغ و پر جنب‌وجوش در پوکت فقط آخر هفته‌ها باز است و به این دلیل که همه کالاهای فوق‌العاده‌ای می‌فروشد، پس از باز شدن واقعاً شلوغ می‌شود. بازار ناکا، چاتوچاک پوکت و بازار آخر هفته پوکت نیز نامیده می‌شود. این بازار که در جاده چائو فا وست و نزدیک به بازار فستیوال مرکزی قرار دارد، به فروش کالاهای دست دوم با کیفیت عالی، اقلام دزدی دریایی، صنایع دستی، و همچنین حیوانات زنده و غذای آنها معروف است. همچنین می‌توانید اقلام الکترونیکی عالی، غرفه‌های اسباب‌بازی، جواهرات، لوازم جانبی و زیورآلات را در بخش عمومی این بازار بیابید، در حالی که محوطه سرپوشیده محل فروش لباس‌ها و سوغاتی‌های دست دوم است. همه چیز در اینجا با قیمت‌های بسیار ارزان فروخته می‌شود.

 

هزینه سفر به تایلند چه قدر است؟

زمان بازدید: هر شنبه و یکشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب باز است.

مکان: خیابان تایلند، تامبون تالات یای، آمفو موئانگ پوکت، چانگ وات پوکت ۸۳۰۰۰

Location: Thailand Rd, Tambon Talat Yai, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000

 

در پوکت چه چیزی بخریم

پوکت در مورد چیزهایی که باید هنگام تعطیلات در شهر بخرید، چیزهای زیادی دارد. پوکت از ابریشم عجیب و غریب گرفته تا مرواریدهای نفیس و سارافون‌های به سبک تایلندی گرفته تا صنایع دستی محلی، همه چیز دارد که ثابت می‌کند چرا بهشت خریداران است. در اینجا چند مورد از چیزهایی که باید از این جزیره به خانه برگردانید، یا به عنوان سوغاتی و به عنوان هدیه برای خود به ارمغان بیاورید، نام می‌بریم. زیرا این موارد بسیار باارزش هستند که نباید آنها را از دست داد.

  • باتیک‌ها
  • ابریشم تایلندی
  • مروارید پوکت
  • کیف و سارافون به سبک تایلندی
  • صنایع دستی
  • عتیقه‌جات
  • محصولات اسپا
  • گل صابون

منبع

 

۰۴ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران