پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
پرطرفدارترین مقاصد اسنورکلینگ در تایلند

سرزمین تایلند، فراخوانی عالی برای تعطیلات شگفت انگیز ساحلی است. و در حالی که در جنوب شرقی آسیا به سر می‌برید، نمی توانید از غواصی و اسنورکلینگ و سایر تفریحات آبی غافل شوید. شما در این خطه، به راحتی قادرید دنیای سحرآمیزی را که در زیر آبهای سبز زمردین پنهان شده و از طراحی بی بدیلی برخوردار است کشف کنید. جالب است بدانید که تفریحات آبی به لحاظ قیمت در این منطقه، بسیار مقرون به صرفه و گاهی ارزان هستند.

 

Ao Mae Yai

بهترین مقاصد برای تجربه اسنورکلینگ در تور تایلند، خلیج‌های جزایر دیدنی Surin Nuea هستند که از شناخته شده‌ترین مکان‌های غواصی در دریای آندامان به شمار می‌آیند. و در این میان خلیج Ao Mae Yai  جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین این مکان‌ها محسوب می‌شود.

در اینجا، جالب توجه‌ترین مرجان‌ها و زندگی دریایی را با تنوعی باورنکردنی خواهید یافت و البته سواحل و اطراف آن نیز بسیار بکر هستند. بعلاوه آب به شدت شفاف و کریستالی است و حیات وحش، هم در داخل و هم خارج از آب به حد کمال وجود دارد. البته باید بگوییم دلقک ماهی‌ها بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند و در هر گوشه و کناری از فضای زیر آب به چشم می‌خورند.

Koh Nang Yuan

این مجمع الجزایر که از سه جزیره مختلف درست در منتهی الیه شمال شرقی Koh Tao تشکیل شده، با ماسه‌های سفید براق و شگفت‌انگیز ساحلی پیوند دارد. جالب است بدانید که صخره‌های مرجانی سخت و نرم، در داخل و بیرون از این مجموعه به زیبایی در هم تنیده شده‌اند و البته این خطوط مرجانی، محافظت شده و نسبتا کم عمق هستند. بنابراین مکان بسیار مناسبی را برای اسنورکلینگ و غواصی فراهم می‌آورند. گفتنی است با اینکه این جزیره خصوصی است، اما شما فقط لازم است مبلغ اندکی را بعنوان ورودی برای بازدید از این گنج بی‌نظیر بپردازید.

 

بهترین تفریحات گروهی در پوکت

Aow Leuk

اینجا یک مکان با شکوه دیگر است که در کوه تائو واقع شده و با نام جزیره لاکپشت نیز شهرت دارد. علاقمندان به اسنورکلینگ و غواصی، به این منطقه ارادت خاصی دارند و بسیار مشتاقند که در کنار ساحل گردی، تنوع زیستی زیر آب‌های شفاف را کشف کنند.

Maya Bay

پس از اینکه فیلم "ساحل" با بازی لئوناردو دی کاپریو در خلیج مایا و در سال ۱۹۹۹ ساخته شد، این منطقه به شهرتی جهانی دست یافت و گردشگران از سراسر دنیا بلافاصله به این خلیج هجوم آوردند. از آن زمان، این محدوده به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای اسنورکلینگ و غواصی بدل شده است. این خلیج به طور کامل از صخره‌های مرجانی ساخته شده و از سه طرف با صخره‌های برجسته احاطه شده است و چشم انداز بی‌نظیری را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

Ao Niang Bay

شما همچنین برای تجربه اسنورکلینگ، می‌توانید این خلیج کوچک در Koh Kradan را که در جنوب شرقی Koh Lanta واقع شده امتحان کنید. اینجا پانورامای شگفت‌انگیزی دارد و تا چشم کار می‌کند، در بیرون و درون آب همه جا با زیبایی‌های باشکوه احاطه شده است.

گفتنی است این جزیره، در پایین پارک ملی Hat Chao Mai واقع شده و ۸۹ مایل مربع مساحت دارد. بنابراین هیچ مانعی جلوی دیدگان بازدیدکنندگان صخره‌های مرجانی وجود ندارد. در اینجا می‌توانید آرامش و سکوت بی‌نظیر جزیره را تجربه کنید، زیرا اینجا جزو دنج‌ترین جزایر تایلند به شمار می‌آید. در ضمن باید گفت گردشگران این منطقه اندک بوده و پوشش گیاهی فراوان است.

 

آلکازار شو پاتایا، تماشای اجرایی شاد در تایلند

Kata

اگر با تور پوکت سفر می‌کنید و از علاقمندان به اسنورکلینگ و کشف دنیای زیر آب هستید، ساحل تفریحی کاتا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. مناظر زیر آب بسیار سرگرم کننده هستند و در عین حال، ساحل نیز از ماسه‌های سفید بکر سرشار است و در امتداد شیبی ملایم، درختان نخل فضایی بسیار دنج و آرامش بخش را فراهم می‌کنند.

این ساحل فقط یک مایل طول دارد و کاملا خلوت است و علی رغم زیبایی‌های خیره کننده‌اش، چندان برای گردشگران شناخته شده نیست. در نهایت برای آشنایی با امکانات و تفریحات آبی پوکت، پیشنهاد می‌کنیم مقاله دوازده ورزش هیجان‌انگیز آبی در پوکت را نیز مطالعه کنید.

Ko Lan

در سفر با تور پاتایا نیز می‌توانید به جزیره Ko Lan سربزنید و از بودن در فضایی بسیار جذاب و دیدنی لذت ببرید. البته این جزیره، به جزیره مرجان نیز شهرت دارد و صخره‌های مرجانی اینجا بزرگ‌ترین و خیره کننده‌ترین در میان همتایانشان هستند. جالب است بدانید که آبهای شفاف و کریستالی این منطقه، گزینه‌هایی خاطره‌انگیز برای تجربه اسنورکلینگ به شمار می‌آیند.

Koh Ngam Yai

و اما این خلیج که خارج از شهر آرام Chumphon و در ساحل Thung Wua Laen واقع شده، فضایی بسیار دنج و خلوت دارد و مقصدی آرامش بخش و عالی برای عاشقان غواصی و کشف دنیای زیر آب محسوب می‌شود. گفتنی است که آب‌های کم عمق اینجا، پر از مرجان‌های رنگارنگ و جالب توجه هستند.

Koh Rok

جزایر کوچک و بکر Koh Rok ، در فاصله یکساعته از جزیره لانتا واقع شده‌اند و بخشی از پارک ملی دریایی Mu Loh Lanta به شمار می‌آیند. این دو جزیره از تنوع و وفور حیات دریایی، بکرترین و زیباترین صخره‌های مرجانی  تشکیل شده‌اند و البته ساحل گردی در این منطقه نیز طرفداران بسیاری دارد.

 

۹ نکته که قبل از تاکسی گرفتن در بانکوک

Hin Daeng و Hin Muang

در حاشیه بیرونی پارک دریایی Mu Koh Lanta و در فاصله یک سفر سه ساعته از Koh Ngai، می‌توانید این جزایر بی‌نظیر را برای تجربه غواصی و اسنورکلینگ پیدا کنید. این دو جزیره،  دارای مرجان‌ها و شقایق‌هایی با رنگ‌هایی شگفت انگیز، دیواره‌های شیبدار، دسته‌های عظیم ماهی نظیر کوسه نهنگ‌ها و ماهی‌های پرستار، ماهی تن، باراکودا و غیره هستند. بعلاوه در این نزدیکی می‌توانید غارهای خیره کننده‌ای با استالاکتیت‌ها را بیابید و حتی از غواصی شبانه نیز لذت ببرید.

Koh Phi Phi

غواصی و اسنورکلینگ در اطراف صخره‌های آهکی Koh Phi Phi، جزو مواردی هستند که نمی‌توان آنها را در سفر با تور تایلند نادیده گرفت. در اینجا صخره‌های مرجانی غنی و آب‌های کم عمق و شفاف به استقبال علاقمندان دنیای زیر آب می‌آیند و کوسه نهنگ‌ها، شما را در این لذت بی‌نظیر همراهی می‌کنند.

Koh Chang

اینجا مقصد بسیاری از علاقمندان به غواصی و اسنورکلینگ و کسانی است که می‌خواهند گواهینامه PADI را دریافت کنند. و البته ساحل مروارید در این محدوده، به بهترین آبها برای اسنورکلینگ دسترسی دارد. گفتنی است در حین شنا کوسه نهنگ‌ها، ماهی‌های صخره ای رنگارنگ و صخره‌های کم عمق و حتی پرندگان متنوع، بهترین و زیباترین تصاویر را برای لذت بردن از زیبایی‌های اطراف در اختیارتان قرار می‌دهند.

Koh Similan

این مجموعه که از ۹ جزیره تشکیل شده، در شمار مناطق و پارک‌های حفاظت شده بوده و فقط از ماه نوامبر تا آوریل با قایق قابل دسترسی هستند. برای دیدن زیبایی‌های این حوالی و اسنورکلینگ، باید یک تور یکروزه رزرو کنید و یا یک شب، از ساحل Pakarang به جزایر ۴ تا ۹ بروید.

 

۷ رستوران قدیمی و محبوب بانکوک

Koh Lipe

و در انتها به جزیره کوچک Koh Lipe می‌رسیم که در نزدیکی مرز تایلند / مالزی واقع شده و یک بهشت گرمسیری برای غواصان و علاقمندان به اسنورکلینگ به شمار می‌آید.  در اینجا می‌توانید به یکی از بهترین بسترهای دریایی حفاظت شده همراه با جانوران استثنایی زیر آب و همچنین انواع کشتی‌ها دسترسی پیدا کنید.

۰۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران