قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

تور استانبول پر از عطر و طعم‌های مختلف و جذابی است که هر کدام‌شان شما را به گوشه کنار شهر می‌برد. از دونرهای خوشمزه و معطر بگیرید تا باقلوا، سیمیت و غذاهای خیابانی دیگر. اما یکی از اساسی‌ترین چیزهایی که حتما باید در استانبول تجربه کنید قهوه‌های اصیل ترکی در بهترین کافه‌های شهر است. یکی از جذاب‌ترین روش‌های دم کردن قهوه ترک، دم آوردن آن بر روی زغال یا ماسه است. در این مقاله می‌توانید بهترین کافی شاپ‌های استانبول را که در آن‌ها بهترین قهوه ترک سرو می‌شود و به فروش می‌رسد را بیابید.

 

بهترین مکان‌ها برای قهوه ترک در استانبول ۲۰۲۲

بهترین مکان‌ها برای نوشیدن قهوه ترک در استانبول به طور کلی در مناطق بی‌اوغلو، بشیکتاش، شبه جزیره تاریخی (سلطان احمد و اطراف آن) و کادیکوی (سمت آسیایی) است. می‌توانید در این کافی شاپ‌ها بنشینید و قهوه خود را بنوشید و زندگی شهری استانبول را تماشا کنید. برخی از کافی شاپ‌ها مانند Pierre Loti مکان‌هایی با چشم اندازهای بسیار زیبا هستند. این کافی شاپ‌ها نیز مکان‌های مناسبی برای خرید قهوه ترک در استانبول هستند.

۱- مانداباتماز

مانداباتماز درست در کنار پاساژ اولیویا قرار دارد و از سال ۱۹۶۷ در خیابان استقلال بوده است، جایی که می توانید قهوه ترکی لذیذی پیدا کنید. از آنجایی که کف قهوه بسیار غلیظ است، می‌گویند "حتی یک گاومیش نیز در آن غرق نمی‌شود"، نام این رستوران مانداباتماز (ماندا=بوفالو) بود که به عنوان یکی از اولین مکان‌ها برای نوشیدن قهوه ترکی در همه جا از آن یاد می‌شود. اگرچه نمی‌توانید مدت زیادی در اینجا بمانید زیرا مکان کوچک است، اگر در بی‌اوغلو (معروف به تقسیم) هستید، حتما باید برای قهوه از آن دیدن کنید. علاوه بر این، سرعت خدمات در این فروشگاه واقعا خوب است. مانداباتماز از نظر بسیاری از استانبولی‌ها بهترین مکان برای نوشیدن قهوه ترک در استانبول است. این مکان محلی را که بسیار نزدیک به میدان تقسیم و سلطان احمد است، باید تجربه کنید.

۲- سیرلر کهوسی

سیرلر کهوسی در یکی از آرام‌ترین محله‌های بشیکتاش، منطقه ویسن‌زاده واقع شده است. سیرلر کهوسی با دکور و فضای زیبا به عنوان یکی از جالب ترین کافی شاپ‌های استانبول متمایز است. علاوه بر این، می‌توانید در اینجا ناهار هم بخورید.

 

بهترین غذاها خوری‌ها در مودا، استانبول

۳- پیر لوتی

تپه پیرلوتی به نام نویسنده فرانسوی پیر لوتی نامگذاری شده است و شما می توانید قهوه کف آلود خود را در حین لذت بردن از منظره سارایبورنو و شاخ طلایی در اینجا بنوشید. روی این تپه که می‌توانید از طریق تله کابین یا پیاده با قدم زدن در گورستان به آن برسید، و چند چای خانه پیدا کنید. این فضای باز که گنجایش ۱۴۰۰ نفر را دارد مکانی محبوب در بین بازدیدکنندگان خارجی و داخلی است.

۴- کورلولو علی پاسا مدرسیسی

کورلولو علی پاسا مدرسیسی یک بنای تاریخی قدیمی عثمانی است و بین Cemberlitas و بیازیت (نزدیک سلطان احمد) واقع شده است. این مکان به خاطر قلیان و قهوه ترکی که روی آتش زغال سنگ دم داده می‌شود معروف است. کورلولو علی پاشا مدرسیسی از قهوه مخصوص برشته شده استفاده می‌کند و همچنین به دلیل فضای تاریخی آن مکانی بسیار توریستی و شلوغ است. به غیر از قهوه، انواع چای مانند چای سیب یا مریم گلی نیز در اینجا یافت می‌شود. برای رفتن به این کافه اصلا شک نکنید چرا که فضای دنج و سنتی آن با عطر خوش قهوه آرامشی عمیق به جانتان می‌اندازد.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

۵- Brew Coffeeworks

اگر می‌خواهید انواع مختلف قهوه را در فضایی تاریخی امتحان کنید، باید از Brew Coffeeworks در امینونو و در فاصله کم پیاده روی از سلطان احمد دیدن کنید. این کافه در طبقه همکف هتل Legacy Ottoman در مسیر ایستگاه راه آهن تاریخی سیرکچی قرار دارد. بر روی دیوار این مکان، نقاشی مربی لاک پشت عثمان حمدی بی و پرتره‌های معمار کمال الدین بی، پیشگام اولین جنبش ملی معماری را می‌بینید. علاوه بر قهوه، دسرهایی که روزانه تهیه می‌شوند نیز از هتل تهیه می‌شوند. کیک پنیر یا ماکارون ممکن است انتخاب خوبی برای خوردن در کنار قهوه خود در اینجا باشد. اگرچه این کافه، از کافه‌های موج سوم محسوب می‌شود اما در حقیقت کافی شاپ‌های نسل جدید استانبول نیز در تکنیک‌های طبخ سنتی قهوه بسیار خوب عمل می‌کنند، می‌توانید قهوه ترک را در Brew Coffeeworks که یکی از بهترین کافی شاپ‌های استانبول است بنوشید. این مکان تا بازار ادویه تنها پنج دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

۶- Emirgan Tarihi Cinaralti

این کافه با دو فضای باز و سرپوشیده در سراسر ایستگاه اتوبوس امیرگان (بسفر) واقع شده و در میان درختان کاج صد ساله قرار دارد و نام خود را از آنجا گرفته است. این مکان در سال ۱۹۴۸ افتتاح شد و شاعران مشهور ترک مانند یحیی کمال بیاتلی، بهجت نکتیگیل و فریک نافیس کاملیبل از اهالی همیشگی این مکان بودند. به راحتی می‌توان گفت Emirgan Tarihi Cinaralti یکی از ایده آل‌ترین مکان‌ها برای نوشیدن قهوه ترک است که در آن می‌توانید همزمان از نسیم بسفر لذت ببرید.

 

بهترین کافه‌های شاخ طلایی استانبول

۷- قهوه ترک لطیفه

قهوه ترک لطیفه در محله بشیکتاش قرار دارد. این مکان قهوه خود را تولید و آسیاب می‌کند و قهوه شما در کنار دسرهای خوشمزه خانگی و کلوچه‌های تازه سرو می‌شود. قهوه ترکی لطیفه در منطقه بشیکتاش واقع شده است که به خاطر هتل‌هایش با منظره بسفر معروف است. اگرچه این فروشگاه چندان مورد توجه گردشگران نیست، اما بهترین مکان برای خرید قهوه ترک در استانبول است.

۸- ببک قهوه‌چی

ببک قهوه‌چی در اصل یک قهوه خانه ماهیگیری بود که در سال ۱۹۴۵ افتتاح شد و به لطف چای، نان شیرینی و البته قهوه ترک، در بین مردم و بازدیدکنندگان محلی به محبوبیت بشیار بالایی رسید. ببک قهوه‌چی پشت مسجد ببک قرار دارد و همچنان فضای نوستالژیک خود را حفظ کرده است. به غیر از قهوه، می‌توانید ناهار و شام را در ببک قهوه‌چی صرف کنید و از منظره خیره کننده بسفر لذت ببرید.

۹- Sark Kahvesi

سرک قهوه‌چی اولین بار در سال ۱۹۵۸ در بازار بزرگ افتتاح شد. این قهوه خانه با فضای اصیل خود که در آن قهوه در حرارت ماسه طبخ می‌شود، بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید در سفر توریستی خود استراحت کنید و از یک فنجان قهوه ترکی خوشمزه لذت ببرید، این مکان به شدت توصیه می‌شود. شما باید خرید در بازار بزرگ را تجربه کنید، جایی که برای کسانی که به استانبول می‌آیند همچون قبله خرید است. وقتی از خرید خسته شدید و می‌خواهید سرحال شوید، می‌توانید بهترین قهوه ترک استانبول را در سرک قهوه‌چی بنوشید.

 

جذاب‌ترین کافه‌های اینستاگرامی استانبول

۱۰- Tarihi Bagdat Kuru Kahvecisi

قهوه‌خانه Tarihi Bagdat Kuru Kahvecisi در سودیه در خیابان  بغداد استانبول (سمت آسیایی) قرار دارد و از صمغ طبیعی Chios در قهوه ترکی و شیرینی ترکی خود استفاده می‌کند. جدا از ماستیک صمغ، قهوه ترک با شکلات و شیر نیز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های قهوه ترک در Tarihi Bagdat Kuru Kahvecisi است. به غیر از آب در کنار قهوه، می‌توانید سراغ نوشیدنی‌های خانگی دیگر هم بروید. علاوه بر این، برخی از خوراکی‌های خاص دیگر عبارتند از عسل گل از Agri و Kavala Kurabiyesi  (کوکی‌ها) که می‌توانید در کنار قهوه‌تان سفارش دهید و میل کنید.

۱۱- چنگلکوی سینارالتی قهوه‌چی

قهوه‌خانه چنگل‌کوی در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد و نام آن از یک درخت چنار ۷۸۰ ساله گرفته شده است. این فروشگاه از ساعت ۰۷:۰۰ صبح تا نیمه شب کار می‌کند و یکی از نمادهای بخش آسیایی استانبول است. علاوه بر قهوه و چای، می توانید صبحانه را نیز در اینجا صرف کنید و از منظره بسفر لذت ببرید.

۱۲- قهوه ترک فاضل بی‌این

قهوه‌خانه Fazil Bey’in Turk Kahvesi شعبه‌های متعددی دارد اما اولین بار در بازار ماهی کادیکوی افتتاح شد. پسران فاضل بیگ تصمیم گرفتند یاد و خاطره پدرشان را گرامی بدارند و مغازه‌ای را که فاضل بیگ تقریبا ۵۰ سال در کادیکوی کارسیسی در آن اداره می‌کرد مدرن کردند. مغازه با دستگاه‌های آسیاب قهوه و کیسه‌های قهوه تزئین شده است و می‌توانید قهوه تازه را از اینجا خریداری کنید. انواع قهوه ترک مانند ماستیک صمغ، هل، قهوه ترک شکلاتی تلخ را می‌توانید در Fazil Bey’in Turk Kahvesi میل کنید. این قهوه خانه از مهم‌ترین مکان‌ها برای بازدید در سمت آسیایی استانبول کادیکوی است. هنگام بازدید از بازار ماهی کادیکوی، تجربه بهترین قهوه ترک استانبول را در فاضل بی فراموش نکنید.

 

بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

۱۳- قهوه‌های گیلاس

قهوه‌های گیلاس یکی از بهترین کافی شاپ‌های محله مودا (کادیکوی) است که قهوه خود را به صورت خام وارد می‌کند و قهوه در این مغازه برشته می‌شود. می‌توان گفت به لطف باغ بزرگ و کتابخانه مشترک آن در طبقه پایین، نوشیدن قهوه در اینجا خیلی می‌چسبد. علاوه بر قهوه، می‌توانید دسرهایی مانند کلوچه‌های زنجبیلی پیدا کنید. همچنین کارگاه‌های آموزشی به طور مرتب در این فروشگاه برگزار می‌شود.

۱۴- قهوه اوکالی

قهوه اوکالی در انتهای خیابان Dersaneler (کادیکوی) قرار دارد و بیش از ۱۰ نوع قهوه ترک را ارائه می‌دهد. از آنجایی که در اینجا انتخاب‌های زیادی وجود دارد، همیشه می‌توانید روی کمک کارمندان آن برای قهوه‌ای که دوست دارید سفارش دهید حساب کرده و از توصیه‌های آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید قهوه گار و قهوه تارسوسی را پیدا کنید که در هر جای دیگری در استانبول به سختی می‌توانید پیدا کنید. در قهوه اوکالی می‌توانید قهوه خود را به صورت ملایم یا قوی، با یا بدون شیر و در فنجان‌های بزرگ یا کوچک میل کنید.

بهترین برند قهوه ترک در استانبول

قهوه Kurukahveci Mehmet Efendi، بهترین برند قهوه در استانبول، مکانی برای خرید قهوه آسیاب شده است. می‌توانید قهوه‌های Kurukahveci Mehmet Efendi را از مغازه کنار بازار ادویه خریداری کنید. همچنین یک فروشگاه در کادیکوی در سمت آسیایی وجود دارد. Kurukahveci Mehmet Efendi مانند سایر مکان‌های لیست ما قهوه ترک سرو نمی‌کند. با این حال باید بگویم که بهترین مکان برای خرید قهوه ترک در استانبول برای افراد محلی است.

 

بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه

۰۷ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران