۱۱ فعالیت جذاب در جزیره نخل دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۱۱ فعالیت جذاب در جزیره نخل دبی

یکی از جسورانه‌ترین و خاص‌ترین پروژه‌های عمرانی دنیا، ساخت جزیره نخل در دبی است که حالا به نقطه‌ای بسیار محبوب برای گردشگران تور دبی بدل شده است. این جزیره که همانطور که از نامش پیداست، شبیه به درخت نخل است، در خلیج فارس واقع شده و یک جزیره‌ی مصنوعی و بسیار بزرگ است که در آن هتل‌ها و ریزورت‌های لاکچری و ۵ ستاره، رستوران‌های مختلف، ویلاهای مجلل و بسیاری مراکز دیگر تهیه دیده شده است. در نوشته‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، ابتدا کمی درباره جزیره نخل خواهیم گفت و سپس برترین فعالیت‌ها در آن‌جا را برایتان بر می‌شماریم.

 

جزایر نخل

البته دیگر تنها یک جزیره نخل در دبی وجود ندارد و حالا این جزایر به سه تا تبدیل شده‌اند که شامل جزایر نخل جمیرا، جبل علی و دیرا می‌شود و فعالیت‌هایی که در نوشته امروز بر خواهیم شمرد، مربوط به جزیره نخل اصلی، جزیره جمیرا است. برای ساخت چنین خشکی‌های حیرت‌انگیزی، جدا از میلون‌ها تن خاک که از کوه هاجر به دریا ریخته شد، میلیون‌ها تن دیگر از عمق دریا استخراج به به سطح آورده شده است تا در نهایت این جزیره‌ی مصنوعی شکل بگیرد. این جزیره با یک موج شکن ۱۱ کیلومتری محصور شده تا موج‌های دریا آسیبی به آن‌جا وارد نکند. شاید باورش سخت باشد اما ساخت این نخل خاکی به تنهایی برای دولت امارات ۱۴ میلیارد دلار هزینه در پی داشته است و این تنها مربوط به جزیره اول است.

ساخت جزیره نخل جمیرا در سال ۲۰۰۱ آغاز و ۵ سال ساخت آن به طول انجامید و در آن‌جا انواع هتل‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی ساخته شد. جزیره نخل جبل علی در سال ۲۰۰۷ تمام شده و بیشتر مساحت آن به هتل‌ها و ویلاها و بعضا رستوران‌ها و مراکز خاص اختصاص پیدا کرد. کار ساخت جزیره دیرا به عمق ۵ تا ۲۲ متر نیز از سال ۲۰۰۴ آغاز شده بود. تصورش سخت است اما جزیره نخل دیرا ۹ کیلومتر عرض دارد و مساحت آن به ۱۱۲ کیلومتر مربع می‌رسد!

 

گردش در معروف‌ترین مکان‌های دبی

فعالیت‌های محبوب در جزیره نخل دبی

آتلانتیس دبی

بنای بزرگ هتل ۵ ستاره و باشکوه آتلانتیس، یکی از نمادهای جزیره نخل به حساب می‌آید. یکی از گران‌ قیمت‌ترین هتل‌ها دبی که البته دلایل زیادی برای چنین هزینه‌ای دارد. هتل آتلانتیس دارای امکانات بسیار زیادی بوده، ساحل اختصاصی را در جزیره نخل برایتان به همراه خواهد داشت و تجمل در هر بخشی از آن موج می‌زند. اما بخش بسیار مهم این مجموعه، پارک آبی آن است که حتی نیاز نیست مهمان هتل باشید تا ساعتی را در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا به خوش‌گذرانی بپردازید. بازی‌های بسیار متنوعی در پارک آبی آتلانتیس وجود دارد که قبلا به طور کامل در موردش در مقتدرسیر تابان صحبت کرده‌ایم.

شنا با کوسه‌ها، دلفین‌ها و شیرهای دریایی

تا زمانی که در جزیره پالم هستید، حتما سری به خلیج دلفین زده و با این حیوانات با مزه شنا کنید و به تماشایشان بپردازید. همچنین در همین محل، شیرهای دریایی را مشاهده خواهید کرد که به شنا در استخرهای بزرگ مشغولند. کمی دروتر به سراغ آکواریوم معروف لاست چمبرز (Lost Chambers) بروید، جایی که می‌توانید به شنا با کوسه‌ها پرداخته و از آکواریوم‌های مختلف که بیش از ۶۵ هزار گونه دریایی مختلف را میزبانی می‌کنند، دیدن نمایید. در این آکواریوم‌ها ۱۴ گونه کوسه مختلف زندگی می‌کنند.

خوردن غذا در بعضی از بهترین رستوران‌های دبی

رستوران‌هایی بین‌المللی و فوق‌العاده در جزیره نخل وجود دارند که برای قرار شام انتخابی عالی به نظر می‌آیند. برای مثال Nobu یکی از بهترین‌ها در این منطقه است که غذاهای ژاپنی را به روش کلاسیک پخت و به روی میز می‌برد. رستوران Social by Heinz Beck که دارای ستاره میشلن است از نظر کیفیت غذا جزو بهترین‌ها در شهر بوده و 101 Dining Lounge and Bar نیز با منظره‌ی دیدنی که پیش رو دارد و غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیتش، دیگر انتخاب‌های خوب در جزیره نخل هستند. البته این‌ها تنها سه نمونه از لیست بلندبالای رستوران‌های عالی در این جزیره مصنوعی به شمار می‌آیند.

 

۱۰ تا از بهترین هتل‌های ۳ ستاره دبی

تورهای دریایی

یکی از روش‌های بازدید از جزیره نخل، شرکت در تورهای مختلف دریایی مخصوصا شرکت Splash است که شما را به گشت‌های آبی دور جزیره نخل با قایق‌های تندرو می‌برد. این تورها ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و شما را به دیدن نقاط مهمی از جزیره خواهد برد ومی‌توانید با بعضی از نمادهای آن‌جا همچون هتل آتلانتیس عکس بگیرید. البته این تورهای خیلی فعالیت درون جزیره به حساب نمی‌آیند اما روشی جذاب و مفرح برای بازدید از جزیره نخل جمیرا است.

مرکز خرید نخیل

در هر نقطه‌ای از دبی، مراکز خرید جذابی پیدا می‌شود و در جزیره نخل نیز، شما می‌توانید برای خرید به یکی از لوکس‌ترین پاساژ‌های دبی، نخیل مال مراجعه کنید. این مجموعه، بیش از ۳۰۰ برند بین‌المللی از بهترین‌های جهان را زیر یک سقف دارد و چندین رستوران و کافه نیز در آن‌جا برای خوردن غذا و سفارش انواع نوشیدنی‌ها فراهم شده است. همچنین در نخیل، یک پارک ترامپولین بزرگ، مجموعه سینمایی VOX و یک شهر اسباب بازی وجود دارد که در کنار هم یک فضای شاد و مفرح را برایتان به وجود می‌آورد. در کل نخیل هم برای خرید و هم برای تفریح در محیطی سرپوشیده و خنک، جایی عالی در جزیره به حساب می‌آید.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

مونوریل

مونوریل جزیره نخل در واقع یک وسیله‌ی ارتباطی بین نقاط مهم جزیره به شمار می‌رود. ایستگاه‌های این مونوریل به پارک الاتحاد، مرکز خرید نخل، آتللانتیس و پوینت می‌رسد اما سواری بر آن خود یک فعالیت گردشگری به حساب می‌آید. مخصوصا این که منظره‌ای بسیار جالب از جزیره را برایتان به نمایش می‌گذارد.

آبنمای بزرگ نخل

تا قبل از این که این آبنما طی سال‌های اخیر افتتاح شود، آبنمای جلوی برج خلیفه، بزرگ‌ترین در جهان بود تا این که آبنمای جزیره نخل با وسعتی به اندازه ۱۴ هزار متر مربع ساخته و به سرعت به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره مصنوعی بدل شد. آبنما هر شب نمایش‌های نور و آب و موسیقی را اجرا می‌کند و نورپردازی جذاب آن به وسیله‌ی ۳ هزار چراغ LED انجام می‌شود. این نمایش‌ها هر روز از زمان غروب آفتاب تا نیمه شب برگزار شده و آهنگ‌هایی از سراسر جهان در آن‌جا اجرا می‌شوند.

پارک الاتحاد

 پارک الاتحاد یک فضای سبز جالب توجه و منحصر به فرد است که گونه‌های مختلفی از گیاهان بومی در آن‌جا کاشته شده و فضایی فرح‌بخش را در این گوشه از جزیره‌ی نخل به وجود می‌آورد. وسعت این پارک آن‌قدر هست که مسیر دوییدن و دوچرخه سواری در آن‌جا به ۳.۲ کیلومتر می‌رسد. در کنار این پارک چندین رستوران، فروشگاه و کافه وجود دارد و مرکز خرید کوچک اما لوکس گلدن مایل نیز در همان‌جا واقع شده است.

 

نکات کاربردی برای سفر با کودکان به دبی

سقوط آزاد بر بالای جزیره نخل جمیرا

اگر اهل ماجراجویی هستید، در سفر به دبی، نباید به راحتی از کنار چنین تجربه‌ای بگذرید. شرکت Skydive Dubai برنامه‌های مخصوص سقوط آزاد درست بالای جزیره نخل را برای گردشگران مهیا کرده که در این سقوط می‌توانند، جزیره را از بالاترین نقطه ممکن تماشا کنند. البته نگران نباشید، نیاز نیست هیچ دانشی از این ورزش داشته باشید چون از ابتدا به یک مربی مجرب متصل می‌شوید و اوست که پرواز را به صورت کامل انجام می‌دهد و شما تنها تماشاگر خواهید بود و می‌توانید از سقوط آزاد در دبی، بیشترین لذت ممکن را ببرید.

کایاک سواری و انجام دیگر تفریحات آبی

شما از ساحل پیش روی هتل، می‌توانید قایق‌های کایاک اجاره کرده و در آب‌های اطراف جزیره نخل گردش کنید. البته فرصت برای انجام دیگر تفریحات آبی نیز در این‌جا فراهم است. ویند سورفینگ در جزیره بسیار محبوب بوده، در بیشتر جاها جت اسکی را می‌بینید و پدل بوردینگ نیز بسیار محبوب است. این فعالیت آرامش بخش با تخته‌های مخصوص شبیه به تخته‌های موج سواری انجام شده و شما برای حرکت از پارو استفاده خواهید کرد.

آرامش در مجموعه اسپا و سلامتی آنانتارا

حتما نباید ساعات خود در جزیره نخل را به انجام کارهای هیجان انگیز و ماجراجویانه مشغول باشید. برای کسب آرامش می‌توانید به اسپا آنانتارا بروید که یکی از بهترین و البته لاکچری‌ترین مجموعه‌های اسپا و سلامتی در دبی است که حمام‌های ترکی بی‌نظیر و زیبایی در خود دارد. اساس این مجموعه برپایه حمام‌های ترکی‌اش است اما با این وجود بخش‌های متنوعی همچون سالن‌های ماساژ خصوصی نیز در آن تعبیه شده است. سالن‌های حمام مخصوص بانوان و آقایان به صورت جدا، اتاق‌های خصوصی ماساژ، پیج‌های تنوع برای افراد تنها و زوج‌ها و خیلی امکانات دیگر در فضایی مجلل در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. البته این را هم نباید فراموش کنید که این مجموعه را باید جزو گران‌ترین اسپاهای دبی نیز به حساب آورد که البته همه چیز در جزیره نخل لوکس و گران است.

 

بهترین مراکز خرید دبی برای خرید سوغاتی

نکات جالب درباره جزیره نخل دبی

  • جزیره نخل جمیرا دارای مرجان‌های مصنوعی است که از غرق کردن دو هواپیمای F-100 Super در آب به وجود آمده‌اند. این روزها این دو هواپیما از سایت‌های بسیار پرطرفدار برای غواصی بدل شده‌اند
  • تنها در جزیره نخل جمیرا، حدود ۱۲ هزار درخت نخل کاشده شده که افراد محلی از آن‌ها نگهداری می‌کنند
  • با ساخت این جزایر، حدود ۵۶۰ هکتار زمین به مساحت دبی اضافه شده است
  • میلیون‌ها تن خاک و خرده سنگ از کف دریا برای ساخت این جزایر به سطح آورده شده‌اند. این مسالح با کمک تکنولوژی وایبریشن فشرده شده‌اند تا در مقابل خوردگی در امان بمانند
  • دبی هنوز برنامه‌های بیشتری برای اضافه کردن جزایر مصنوعی بیشتر در دریا را دارد

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران