بهترین تفریحات فضای باز در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین تفریحات فضای باز در قشم

تور قشم را می‌توان از محبوب‌ترین مقاصد جنوبی ایران دانست که حتی از کیش هم پربازدیدتر بوده و همه نوع سلیقه‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. در حالی که قشم در تابستان گرم و سوزان می‌شود اما شرایط برای تفریحات آبی و گشت‌وگذارهای ساحلی در این جزیره به نحو احسن فراهم می‌شود. با این همه بهترین زمان سفر به این جزیره فصل بهار است به این دلیل که هم هوا آنقدرها سوزان نیست که نتوانید گرمای بیرون را تحمل کنید و هم شرایط آب و هوایی قدری گرم هست و برای انواع تفریحات مناسب باشد. در ادامه شما را با بهترین فعالیت‌های فضای باز قشم آشنا می‌کنیم.

 

پاراسل

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در هوای خوش بهاری قشم انجام داد پرواز کردن بر فراز خلیج فارس و آب‌های آزاد آبی و لذت بردن از مناظر بی‌نظیر و دیدنی ساحل جزیره است. مخصوصا برای افرادی که قبلا تجربه چترسواری بر فراز دریا را نداشته‌اند تماشای بخش‌های ساحلی از بالای دریا در تور قشم برایشان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. شما می‌توانید پاراسل را به صورت تکی یا همراه عزیزان‌تان به صورت دو و سه نفری انجام دهید. اشاره کنیم که برای این تفریح دریایی اصلا نیازی به مهارت خاصی نیست و چتر شما با بندهای محکمی توسط قایق سریع کشیده می‌شود.

 

آشنایی با روستاهای دیدنی قشم

پارک زیتون

اگر خیلی طرفدار تفریحات این چنین هیجانی نیستید هیچ اشکالی ندارد پارک زیتون قشم که یکی از معروف‌ترین پارک‌های جزیره محسوب می‌شود جایی است که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد مخصوصا که با وجود امکاناتی رفاهی و آلاچیق و نیمکت فرصت استراحت و توقف را فراهم کرده است و اگر در گروهی دوستانه یا خانواده‌ای پرنشاط هستید حتما در یکی از زمین‌های بازی بسکتبال، والیبال ساحلی، فوتسال و موارد دیگر به بازی و رقابت بپردازید و خوش بگذرانید.

آدرس: قشم، خیابان دریا، روبه‌روی تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون

 

ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم نه تنها در تمام ایران معروف و شناخته شده است بلکه به عنوان اولین ژئوپارک خاورمیانه شهرتی بین‌المللی دارد. اهمیت این ژئوپارک وقتی بیشتر شد که در سال ۱۳۸۵ تحت نظارت ینسکو درآمد. ژئوپارک قشم منطقه وسیعی از جزیره را تحت سلطه خود دارد که برخی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره همچون دره تندیس‌ها، بام قشم، دره ستارگان و کریان، جنگل حرا در قشم، تالاب پرندگان دوکوهک، دره شور و جزایر ناز در قشم و خیلی بخش‌های دیگر را در برمی‌گیرد.

 

بهترین رستوران‌های محلی در قشم

پاراگلایدر

پاراگلایدر یکی از تفریحات هیجانی دیوانه‌وار و گرانقیمتی است که هر کسی جرات انجام آن را ندارد اما به عنوان وبسایتی گردشگری توصیه می‌کنیم حتما برای یک بار هم شده هیجان بی‌نظیرش را تجربه کنید. به علاوه شما با کمک مربیان مجرب در تور قشم می‌توانید سقوط آزاد را با پاراگلایدر تجربه کنید.

فلای بورد

یکی دیگر از تفریحات آبی هیجانی و لاکچری که به نسبت بقیه تفریحات جدیدتر است فلای بورد است. در این ورزش آبی شما به وسیله تخته‌ای که از زیر به وسیله نیروی فشار آب و از طریق شلنگی محکم به هوا می‌رود قدرت پرواز را پیدا خواهید کرد. اگرچه فلای بورد معمولا بدون پیش زمینه خاصی انجام می‌گیرد اما حدود ۲۰ دقیقه‌ای مربیان به شما نحوه هدایت تخته را آموزش می‌دهند و بعد می‌توانید با خیالت راحت از این وسیله هیجانی لذت ببرید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید درگهان قشم

قایق سواری

اگر دوست نداشتید هیچ کدام از این وسایل تفریحی پرطرفدار را امتحان کنید و بیشتر به دنبال تفریحی آرام‌تر بودید قایق سواری یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید در سواحل قشم انجام دهید. اگر سوار این قایق‌ها شوید آنقدر سریع بر روی آب می‌راند که انگار از موجی تا موجی دیگر پرواز می‌کنید و این حس معلق بودن به شدت خوشایند است. نگران ایمنی هم نباشید زیرا با جلیقه‌های نجات از شما محافظت خواهد شد.

پارک کروکدیل‌ها

برای افرادی که در سایر مناطق ایران زندگی می‌کنند کروکدیل‌ها موجودات درنده و ترسناکی هستند که فقط در تلویزیون آن‌ها را دیده‌اند. اما در جزیره قشم می‌توانید این موجودات نه چندان دوست داشتنی را از نزدیک ببینید. پارک کروکدیل‌ها در قشم مجموعه‌ای از امکانات است که هم امکان تماشای این موجودات را به شما می‌دهد و هم دارای فضای سبز زیبایی برای استراحت و گردش است. در این مجموعه بچه‌ها می‌توانند با انواعی از حیوانات مثل طاووس‌ها، ایگوانا، مار و لاکپشت‌ها آشنا شوند و تجربه‌های منحصر به فرد کسب کنند.

 

مقایسه قشم با دیگر مقاصد محبوب ایران و جهان

شاتل سواری

برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند و نمی‌توانند پاراسل را تجربه کنند احتمالا شاتل سواری در تور قشم خیلی گزینه مناسب‌تری باشد. در این تفریح آبی یک تیوپ با ظرفیت حداکثر ۴ نفر با سرعت زیاد توسط قایق‌های سریع و یا جت اسکی بر روی دریا کشیده می‌شود.

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران