بهترین سواحل قشم برای بازدید گردشگران

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین سواحل قشم برای بازدید گردشگران

سواحل قشم چیزی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد که این میزان بیشترین سواحل کرانه‌ی خلیج فارس در جزایر ایران است. همین باعث شده سواحل زیادی در قشم باشد که در سفر به این جزیره می‌توانید به دیدنشان بروید. سواحل زیبا و فوق‌العاده‌ای که سفر شما به این مکان را به یک تجربه دلنشین بدل می‌کند. به همین خاطر ما امروز با هم نگاهی خواهیم انداخت به بهترین سواحل این جزیره تا در سفر با تور قشم بتوانید به دیدنشان بروید.

 

ساحل زیتون

ساحل زیتون یک ساحل کلاسیک و زیباست که بیشتر به خاطر پارک ساحلی زیتون در قشم معروف شده است. ساحلی بزرگ که تجهیزات مختلفی برای تفریحات آبی در آن تعبیه شده و شما می‌توانید آن‌ها را در ساحل زیتون تجربه نمایید. اطراف این ساحل بازارها و مراکز تفریحی و رستوران‌های بسیاری وجود دارد. همچنین چندین هتل معروف قشم نیز به ساحل و پارک ساحلی زیتون نزدیک هستند و از همین بابت، این ساحل اولین جایی خواهد بود که در سفر به قشم می‌بینید.

 

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید خریداری کنید

ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای البته در جزیره‌ی هنگام واقع شده که به راحتی در تور قشم می‌توانید به دیدنش بروید. ساحلی استثنایی که در زیر نور آفتاب، رنگ نقره‌ای درخشانی پیدا می‌کند. این مهم به خاطر فلس‌ها و کانی‌های براقی است که این جلوه‌ی زیبا را پدید می‌آورد. اما زیبایی ساحل نقره‌ای جزیره‌ی هنگام تنها به روزها ختم نمی‌شود و شب‌ها به خاطر وجود فیتوپلانکتون‌ها در آب، با هر بار که موج به دریا می‌رسد، رنگ درخشان آبی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دیدن ساحل نقره‌ای به هر مسافری که به قشم می‌رود پیشنهاد می‌شود، برای بازدید از آن‌جا نیز بهتر است که در تورهای گردشی شرکت کرده و بی‌دردسر به جزیره‌ی زیبای هنگام بروید.

ساحل روستای شیب‌دراز

ساحل بزرگی که در نزدیکی روستای شیب‌دراز واقع شده، اگر چه بخشی مملو از قایق‌های مختلف مسافری است، اما بخش شنی و صخره‌ای زیبایی دارد که هر زمان از سال می‌توانید به دیدنش بروید و از منظره‌ی فوق‌العاده‌ی این ساحل لذت ببرید. اما دلیل معروفیت ساحل این است که روستای شیب‌دراز زیستگاه و محل تخم گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی به حساب می‌آید. جایی که این حیوانات زیبا از ۱۰ الی ۱۵ اردیبهشت در محیطی کاملا محافظت شده تخم گذاری می‌کنند.

 

بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

جزایر ناز

جزایر ناز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف قشم است که اگر در روزهای پیک گردشگری به آن‌ها مراجعه کنید، با انبوهی از جمعیت مسافران روبرو خواهید شد. اما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزایر، سواحل متنوع آن‌هاست که باعث می‌شود مسافران ساعت‌های لذت‌بخشی را در این خشکی‌ها سر کنند. جدا از لذت‌ بردن از زیبایی‌ این سواحل، شما می‌توانید انواع تفریحات را در جزایر ناز تجربه کنید. از جت اسکی، قایق سواری و غواصی تا کایت سورفینگ و ورزش‌های آبی حرفه‌ای‌تر. پیشنهاد می‌کنیم حتما در پاییز و زمستان به سواحل جزایر ناز بروید تا گرمای هوا خیلی آزارتان ندهد.

ساحل سوزا

سوزا شهری کوچک در اطراف قشم است که ساحل طلایی زیبایش یکی از جذاب‌ترین سواحل جزیره به حساب می‌آید. در کنار بخش بزرگی از ساحل، پارک ساحلی زیبایی جا خوش کرده که برای دوچرخه سواری و پیاده‌روی بسیار مناسب است. برپایی کمپ‌های شبانه نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که بسیاری مسافران در این مکان به انجامش می‌پردازند.

 

۷ رستوران عالی قشم که می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاها را در آنها نوش جان کنید

ساحل روستای سلخ

روستای سلخ چند سالی هست که کم کم در میان گردشگران به نامی آشنا بدل شده و یکی از مهم‌ترین دلایلش، ساحل زیبای این روستا بوده که قایق‌های ماهیگیری از آن جا برای شکار به دریا می‌روند. ساحل ماسه‌ای بزرگ این روستا به رنگ طلایی بوده و در افق آن، همیشه قایق‌ها و لنچ‌های مختلفی هستند که نمایی زیبا برای عکاسی را برایتان فراهم خواهد ساخت.

ساحل روستای مسن

روستای مسن جایی کم‌تر شناخته شده در قشم به حساب می‌آید و زیبایی آن به واسطه داشتن مناطق طبیعی متعدد، کم کم مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این روستا بخش ساحلی زیبایی نیز دارد که با دیگر سواحل معروف قشم تفاوت‌های زیادی داشته و دیدنش یک تجربه‌ی متفاوت در سفر به این جزیره‌ی زیبا خواهد بود. همچنین به خاطر این که پرندگان زیادی در اطراف این روستا زندگی می‌کنند، برای علاقه‌مندان به این حیوانات، بودن در روستای مسن و ساحل این روستا، فرصتی عالی برای تماشایشان خواهد بود.

 

راهنمای گردشگری قشم

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران