تفریحات قشم را بشناسیم (قسمت سوم)

جاذبه‌های گردشگری قشم
تفریحات قشم را بشناسیم (قسمت سوم)

جزیره قشم با داشتن تفریحات متنوع خود توانسته به یکی از بهترین‌ مقاصد گردشگری ایران تبدیل شود. به خصوص در روزهای تعطیلات رسمی کشور سیل عظیمی از گردشگران مسیر این جزیره را در پیش می‌گیرند. قشم دارای آب و هوایی گرم بوده و در تمامی روزهای سال می‌توان از تفریحات دریایی، بازدید از جاذبه‌های گردشکری، خرید و ... در آن لذت برد. در صورتی که دوست دارید تجربه سفر با تور قشم را داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا قبل از سفر با تفریحات قشم که در انتظار شما هستند آشنا شوید.

 

گردش در جزایر اطراف قشم

هر چند قشم خود جزیره‌ای واقع در جنوب کشور است اما جزایر متعدد دیگری را در اطراف خود دارا است. به همین دلیل این روزها بازدید و گردش در جزایر اطراف خود به یکی از تفریحات قشم تبدیل شده است. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین این جزیره‌ها، جزیره هنگام می‌باشد که در فاصله دو کیلومتری از قشم واقع شده است. این جزیره با داشتن ساحلی نقره‌فام و گونه‌های حیوانی مثل آهو در خشکی و دلفین در اب قطعا برای شما جذاب خواهد بود. جزیره هرمز از دیگر جزایر واقع در حوالی قشم است که در هشت کیلومتری از بند عباس قرار دارد. این جزیره با داشتن خاک‌های رنگی و بافت منحصر به فرد افراد بسیاری را از جای جای ایران و حتی دنیا به سمت خود جذب می‌کند.

 

بازارگردی و خرید در قشم

خرید کردن از تفریحاتی است که در هر سفری برای گردشگران خوش‌آیند می‌باشد. به خصوص در جزیره قشم به دلیل وجود مراکز خرید و بازارهای متنوع و اجناس باکیفیت و قیمت مناسب خرید کردن به یکی از تفریحات اساسی از نظر توریست‌ها تبدیل شده است. پس اگر اهل خرید و بازارگردی هستید هرگز در تور قشم نباید فرصت چنین تفریحی را از دست دهید. از پرطرفدارترین پاساژها و مراکز خرید قشم می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

رستوران‌گردی در قشم

جزیره قشم غذاهای محلی و دریایی فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد که مزه کردن آن‌ها به هر گردشگری توصیه می‌شود. به همین دلیل رستوران‌گردی از تفریحات محبوب قشم از نظر گردشگران بوده و خوشبختانه رستوران‌های متعددی در این جزیره وجود دارند. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند به همراه خانواده یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرند. قلیه ماهی، میگو و ماهی تازه از جمله غذاهایی هستند که خوردن آن‌ها را در قشم پیشنهاد می‌کنیم. اگر در انتخاب بهترین رستوران‌های قشم برای مزه کردن منو خوشمزه قشم سردرگم شده‌اید بهتر است یکی از رستوران‌ها زیر را انتخاب کنید:

  • رستوران حاج غفور قشم
  • رستوران قلعه
  • رستوران خاله
  • رستوران نعیم
  • رستوران الوند
  • رستوران آبشار و ...

 

معرفی بهترین اقامتگاه‌های هرمز

 

تجربه سافاری در قشم

جزیره قشم موقعیتی بسیار عالی برای تجربه یک سافاری هیجان انگیز را در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد. چنانچه شما نیز به طبیعت‌گردی و هیجان در یک قالب علاقه دارید توصیه می‌کنیم هرگز سافاری در قشم را از دست ندهید. در این تفریح می‌توانید از تنوع گسترده اقلیمی و پوشش گیاهی بزرگترین جزیره ایران دیدن کرده و لحظه به لحظه خود را در هیجان و تفریح سپری کنید. در جزیره قشم می‌توانید از جنگل‌های سرسبز و همچنین صحراهای شن و ماسه به صورت همزمان دیدن کنید. در سافاری قشم تمامی امکانات مورد نیاز در اختیار گردشگران قرار خواهند گرفت.

 

پاراگلایدر در قشم

اگر دوست دارید تا بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس پرواز کنید و اوج هیجان را در آسمان‌های قشم تجربه کنید، پاراگلایدر گزینه تفریحی مناسبی برای شما خواهد بود. برای این پرواز هیجان‌انگیز هیچ نیازی به داشتن تخصص و مهارت قبلی نبوده و تمامی افراد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن لذت ببرند. قبل از انجام پاراگلایدر مربی باتجربه و حرفه‌ای به شما آموزش‌های لازم را خواهد داد. همچنین تمامی تجهیزات مورد نیاز در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. معمولا تورهای پاراگلایدر سواری در جزیره قشم بین ۵ الی ۱ دقیقه طول خواهد کشید که با آماده‌سازی‌ و آموزش‌های قبلی این زمان می‌تواند حدود ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شود. هزینه پاراگلایدر در قشم تقریبا ۳۵۰ هزار تومان است.

 

آشنایی با روستای شیب دراز قشم

 

بازدید از غار نمک قشم

جزیره قشم به دلیل بافت منحصر به فردی که دارد سالانه توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. یکی از این مکان‌ها که بازدید از آن را هرگز نباید در تور قشم از دست داد، رفتن به غار نمک قشم است. این مکان خاص در فاصله ۹۰ کیلومتری از جزیره و در حوالی ساحل جنوبی زیره واقع شده است. یکی از دلایلی که سبب شده این غار تا این حد معروف شود دریافت عنوان طولانی‌ترین غار نمکی دنیا است. تا به حال به صورت تقریبی ۶۶۰۰ متر از این غار کشف شده است. غار نمکی قشم جز ژئو پارک جزیره بوده و نمک‌های موجود در آن کاملا خوراکی هستند. بازدید از این غار در سه قسمت دسته بندی می‌شود. به این صورت که قسمت اول مخصوص تمامی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است. درحالی که قسمت دوم و سوم نیاز به کمی تبحر در غارنوردی دارد. چرا که از برخی قسمت‌های آن‌ها باید به صورت سینه‌خیز حرکت کرد.

 

بازدید از قلعه پرتقالی‌ها در قشم

اگر به بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی علاقه دارید بازدید از قلعه پرتقالی‌ها در تور قشم می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد. در بازدید از این قلعه فرصت تماشای بافت تاریخی و باشکوه قلعه را داشته و می‌توانید عکس‌های بسیار جذابی را در آن ثبت کنید. گفته می‌شود قلعه پرتقالی‌ها به سال ۱۵۰۷ میلادی تعلق دارد. این قلعه به فرمان یک فرمانده پرتقالی در زمینی به وسعت ۲۰۰ متر مربع ساخته شده است. به همین دلیل با این نام شناخته می‌شود. به منظور دسترسی به آن باید خود را به بلوار ژئوپارک واقع در شمال جزیره قشم برسانید.

 

آشنایی با موزه ژئوپارک قشم

 

گشت و گذار در جنگل حرا قشم

بدون شک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران و حتی دنیا جنگل‌های حرا قشم هستند. این جنگل‌ها دارای درختان منحصر به فردی بوده که درون آب قرار دارند. این درختان در نتیجه افزایش و کاهش سطح آب به دلیل جزر و مد به زیر آب فرو رفته و دوباره سر از آب بیرون می‌آورند. آنچه جنگل حرا را جذاب‌تر کرده بازدید از آن توسط قایق است. چرا که هیچ راهی به خشکی ندارند و برای تماشای آن‌ها باید از یک راهنمای قایق‌دار کمک بگیرید.

 

گردش در روستای لافت

مورد بعدی از جذاب‌ترین تفریحات قشم رفتن به روستای لافت و گشت و گذار در آن است. این روستا دارای بافتی سنتی بوده و از سبک معماری بسیار جذابی برای گردشگران برخوردار است. علاوه بر سبک معماری و بافت سنتی آن سبک پوشش بومیان این جزیره نیز شما را مجذوب خود خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند لباس‌های محلی مردمان روستای لافت را بر تن کرده و عکس‌های بسیار جذابی را از خود به یادگار بگذارند. روستای لافت در سمت شمال غربی جزیره قشم قرار داشته و رفتن به آن تفریح بسیار جذاب و دوست داشتنی برای مسافران جزیره خواهد بود.

 

همان طور که متوجه شدید تفریحات قشم بر خلاف تصور عموم افراد صرفا محدود به تفریحات آبی و ساحلی نیست. به طوری که توریست‌ها می‌توانند از طیف گسترده‌ای از تفریحات اعم از دریایی، تاریخی، رستوران گردی، خرید و بسیاری موارد دیگر بسته به علاقه و سلیقه خود لذت ببرند.

۱۱ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران