جذاب‌ترین شهرهای توریستی مالزی را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جذاب‌ترین شهرهای توریستی مالزی را بشناسیم

مالزی با تاریخی طولانی و جذاب، این روزها به مقصد گردشگری مردم از کشورهای مختلف دنیا تبدیل شده است. چرا که در بازدید از این کشور می‌توانید با فرهنگ‌های متنوع و مردم مختلف آشنا شده و چیزهای متعددی را برای کاوش در آن پیدا کنید. معابد بودایی، آسمان‌خراش‌ها، بناهای قدیمی با معماری استعماری و بازارهای شلوغ تنها بخشی از چیزهایی است که در تور مالزی فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت. از آنجایی که تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب برای سفر ایرانیان می‌باشد در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین شهرهای توریستی که در تعطیلات عید نوروز می‌توانید در سفر به مالزی دیدن کنید آشنا کنیم. این شهرها، بهترین شهرهای مالزی با میراث فرهنگی غنی، غذاهای لذیذ و مردمی خوش برخورد و صمیمی هستند.

 

کوالالامپور (Kuala Lumpur)

شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است که همواره در سفر‌های توروزی و دیگر تعطیلات سال محبوبیت بالایی بین توریست‌ها داشته است. این کلان شهر چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن برای همه دارد. شهر کوالالامپور واقعا شما را با تفریحات بی‌پایانی که دارد محسور خود خواهد کرد. آسمان خراش‌های باشکوه و برج‌های پتروناس در کوالالامپور که تا نیمه‌های آسمان امتداد یافته‌اند تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر زیبای مالزی هستند. پرسه زدن در معابد، مساجد، مراکز خرید کوالالامپور و بازارهای شلوغ نیز از دیگر تفریحاتی هستند که شما را مجذوب خواهند کرد.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مالزی

شهر کوالالامپور محل زندگی افراد بسیاری با ملیت‌های گوناگون است. بنابراین می‌توانید با افراد مختلفی آشنا شده و به کافه‌ها و رستوران‌های لوکس یا محلی آن رفته و لذت سفر خود را در تور کوالالامپور چندین برابر کنید. شهر کوالالامپور تلفیقی بسیار جالب از دنیای قدیم و مدرن است که همین موضوع آن را در بین گردشگران تور مالزی بسیار محبوب کرده است. در حالی که در گشت و گذار شهری شاهد پیشرفت‌های مدرن در امتداد سواحل رودخانه خواهید بود می‌توانید از بافت روستاهای سنتی مالایی در قلب شهر مانند کامپونگ بهرو نیز دیدن کنید.

جورج تاون (George Town)

از دیگر شهرهای توریستی مالزی که فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، شهر جورج تاون است. وقتی که در خیابان‌های پر هرج و مرج جورج تاون پرسه می‌زنید، می‌توانید ترکیبی متنوع از فرهنگ‌ها را مشاهده کنید. این شهر زیبا مکانی جذاب برای بازدید از مساجد و معابد گوناگون است. همچنین در این سفر شاهد آسمان خراش‌ها و مراکز خرید در کنار معماری قدیمی استعماری و ساختمان‌های محلی مالایی خواهید بود. خیابان‌های باریک جورج تاون زیارتگاه‌های کوچک قدیمی را در خود جای داده‌اند. از طرفی دیگر کافه‌های شلوغ و بارهای پرجنب‌وجوش برای تفریح در این شهر کافی خواهند بود. خوردن غذاهای لذیذی که ترکیبی از تأثیرات فرهنگی مختلف در گذر زمان است را در جورج تاون مالزی که دومین شهر بزرگ این کشور است هرگز فراموش نکنید.

 

بهترین سواحل لنکاوی در مالزی

مالاکا (Malacca)

مالاکا در ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد و مکانی منحصر به فرد برای بازدید است. زیرا بریتانیایی‌ها، هلندی‌ها و پرتغالی‌ها همگی در طول تاریخ در این سرزمین حکومت کرده‌اند. بنابراین تعداد زیادی از بناها با معماری‌های متعلق به دوران استعمار در آن به چشم می‌خورند و این بافت شهر را برای توریست‌ها جذاب کرده است. از جمله سرگرمی‌هایی که در سفر به مالاکا می‌توانید انجام دهید، رفتن به بازار شبانه پر جنب و جوش و خوردن طیف گسترده‌ای از غذاهای مختلف در آن است.

ایپوه (Ipoh)

شهر ایپوه مرکز ایالت پراک بوده و بین کوالالامپور و مرز تایلند قرار دارد. به همین دلیل مکانی دوست‌داشتنی و جذاب از نظر گردشگران تور مالزی برای اقامت و گذراندن تعطیلات به حساب می‌آید. قدم زدن در شهر قدیمی آن و تماشای مغازه‌ها و کافه‌های کوچک و قدیمی از جمله کارهای لذت بخشی است که در ایپوه می‌توانید تجربه کنید. البته در مرکز شهر می‌توانید رستوران‌های لوکس و مدرنی را نیز پیدا کرده و غذاهای سنتی محلی را در محیطی زیبا و شیک میل کنید. در کنار این موارد مجموعه‌ای از معابد چشمگیر برای عبادت همه ادیان در داخل شهر قرار دارند که معبد غار پراک تانگ برجسته‌ترین آن‌ها است. اگر قصد دور شدن از شلوغی شهرهای بزرگ را دارید ایپوه در مالزی مقصد گردشگری بسیار جذابی برای شما خواهد بود.

 

ماجراجویی‌های هیجان انگیزی در مالزی

کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)

ممکن است کوتا کینابالو در نگاه اول به دلیل ساختمان‌های بتنی گسترده‌اش شهری زیبا به نظر نرسد. اما وقتی با آن آشنا شوید قطعا شیفته آن خواهید شد. این شهر در بورنئو قرار داشته و چشم‌اندازی زیبا از دریای چین جنوبی را به گردشگران تور مالزی ارائه می‌دهد. کوتا کینابالو دارای اسکله‌ای پر جنب و جوش و غروب‌های منحصر به فردی است. همچنین کوتا کینابالو با مراکز خرید، بازارها، غذاهای فوق‌العاده و صحنه‌های هنری و موسیقی پر جنب و جوش مقصدی عالی برای لذت بردن از لحظه به لحظه خود در طول سفر می‌باشد. اگر تصمیم خود را به برای سفر به شهر کوتا کینابالو گرفتید می‌توانید  به پیاده‌روی در کوه کینابالو مالزی رفته و یا به غواصی در ساحل مشغول شوید. همچنین شما فرصت بازدید از جزایر دیدنی پارک ملی تونکو عبدالرحمن را نیز خواهید داشت.

کوچینگ (Kuching)

از دیگر شهرهای توریستی مالزی کوچینگ است. کوچینگ بزرگترین شهر بورنئو بوده و مکانی آرام برای بازدید و سفر در مالزی محسوب می‌شود. توریست‌ها در این شهر چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن خواهند داشت. کوچینگ در سواحل رودخانه ساراواک قرار دارد که دارای یک گردشگاه ساحلی جذاب و موزه‌های جالب بسیاری است. همچنین رستوران‌ها، بارها و کافه‌های متعددی در آن وجود دارند که جنبه چند فرهنگی کوچینگ را برجسته می‌کند. آسمان‌خراش‌های کوچینگ که گویی از میان جنگل برمی‌خیزند در کنار بناهایی با سبک معماری متعلق به دوران استعمار، هر توریستی را مبهوت خود می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند در سفر به کوچینگ به بازدید از پارک‌های ملی اطراف رفته و از جنگل و سواحل زیبای آن دیدن کنند.

 

جذاب‌ترین و بهترین سوغاتی‌های مالزی

میری (Miri)

میری به کمک صنعت نفت، مدرن شده و به شهر بزرگی تبدیل شده که امروز مقصدی توریستی برای گردشگران تور مالزی می‌باشد. این شهر مکانی مدرن و پر از زندگی است، به طوری که دارای رستوران‌ها، هتل‌ها و بارهای خوب متعددی است که گردشگران می‌توانند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرده و از سفر خود لذت ببرند. همچنین در این شهر زیبا مراکز خرید و بازارهای شلوغ گوناگون و جذاب بسیاری نیز به چشم می‌خورند که علاقمندان به خرید اراده دل کندن از آن‌ها را نخواهند داشت. از آنجایی که این شهر مرکز حمل و نقل اصلی است، بسیاری از مردم در مسیر خود به شهرهای دیگر فرصت بازدید از جاذبه‌های دیدنی میری در مالزی را نیز خواهند داشت.

کوتا بهارو (Kota Bharu)

کوتا بهارو در شمال شرقی شبه جزیره مالزی واقع شده است که عمدتا توسط افرادی که قصد رفتن به تایلند یا جزایر پرهنتیان را دارند بازدید می‌شود. بنابراین شهر کوتا بهارو یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی مالزی بوده و افراد می‌توانند برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مالایی در تور مالزی از آن دیدن کنند. کوتا بهارو با داشتن بناهای زیبا با سبک معماری قدیمی و دوست‌داشتنی و همچنین معابد بودایی خارق‌العاده و بازارهای پرجنب‌وجوش، مکان خوبی برای کشف لذت‌های ایالت کلانتان در مالزی خواهد بود.

 

بهترین زمان برای سفر و گردش در مالزی

کوالا ترنگانو (Kuala Terengganu)

کوالا ترنگانو قبلا یک دهکده ماهیگیری کوچک بود که کشف نفت در آن ساختار این منطقه را به کلی متحول کرد. امروزه کوالا ترنگانو یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی مالزی است که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند. این شهر زیبا در کنار بافت کاملا مدرن و امروزی خود در نتیجه حضور آسمان خراش‌ها توانسته مورد توجه کسانی که قصد بازدید از بافت‌های تاریخی و قدیمی را دارد نیز واقع شود. رفتن به محله چینی‌ها و قدم زدن در  سواحل این شهر فوق‌العاده لذت بخش خواهد بود. کوالا ترنگانو دارای جنگل‌های مسحورکننده بوده و یکی از زیباترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات در مالزی است.

جوهور بهرو (Johor Bahru)

جوهور بهرو جنوبی‌ترین شهر مالزی می‌باشد که در مرز سنگاپور قرار دارد. به همین دلیل این شهر سالانه پذیرای گردشگران بسیاری می‌باشد که قصد سفر به سنگاپور را بعد از گشت و گذار در مالزی دارند. اگر قصد سفر به شهری آرام و دنج را دارید شهر جوهور بهرو را در تور مالزی اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم. چرا که این شهر همیشه شلوغ بوده و خیابان‌های پر ترافیکی را دارا است. در سفر به این شهر می‌توانید از موزه‌های متعددی دیدن کرده  و تفریحات پر جنب و جوش شبانه منحصر به فردی را تجربه کنید.

 

آشنایی با شهر بازی لگولند در مالزی

کوانتان (Kuantan)

پایتخت ایالت پاهانگ، کوانتان است که امروزه مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌ها در تور مالزی می‌باشد. این شهر توریستی دومین بندر بزرگ مالزی بوده که با داشتن سواحل زیبا مورد پسند هر گردشگری واقع می‌شود. اگر به تفریحات آبی و ساحلی علاقه دارید توصیه می‌کنیم که بازدید از این شهر را در سفر خود به مالزی فراموش نکنید. همچنین در این شهر شما فرصت بازدید از معبد غار گوا چاراس یا شهر سلطنتی پکان با کاخ خارق‌العاده‌اش را خواهید داشت.

سانداکان (Sandakan)

سانداکان از جمله شهرهای توریستی مالزی است که در طول جنگ جهانی دوم به دلیل موقعیت استراتژیکی که داشت به شدت بمباران شد. با وجود این، امروزه می‌توان از اسکله زیبا و برخی ساختمان‌های استعماری و یادبودهای جنگی جذاب در آن دیدن کرد. سانداکان معمولا در طول سال توریست‌های کمی را میزبانی می‌کند. با این حال کسانی که با این شهر آشنا هستند می‌توانند با رفتن به آن در تور مالزی لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. از جمله تفریحات محبوب در شهر سانداکان قایق سواری در رودخانه کیناباتانگ و لذت بردن از منظره زیبای آن است. همچنین این شهر حیات وحش زیبایی را دارا می‌باشد که می‌توانید با دیدن آن‌ها سفر خوبی را تجربه کنید.

 

زیباترین جاذبه‌های طبیعی در مالزی

پوتراجایا (Putrajaya)

شهر پوتراجایا در حدود سی کیلومتری کوالالامپور، قرار گرفته است. این شهر دارای بناهای تاریخی با سبک معماری قدیمی بسیار زیبایی می‌باشد. همچنین دارای پارک‌های متنوع و فضای سبز بسیار دلنشینی می‌باشد که برای گردشگران جذاب می‌باشند. این شهر با داشتن شب‌های زیبای خود در مالزی معروف بوده و توصیه می کنیم اگر با تور مالزی به شهر کوالالامپور سفر کردید حتما یک روز خود را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید.

۰۹ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران