دلایلی که چرا باید با تور مالزی به ایپوه سفر کرد

جاذبه‌های گردشگری مالزی
دلایلی که چرا باید با تور مالزی به ایپوه سفر کرد

ایپوه از سرمایه‌های ساحلی مالزی است که در دوره استعماری با نفوذ فرهنگ غربی و سربازهای خارجی از هر لحاظی در زمینه‌های فرهنگی دچار تغییراتی شد. این ایالت در امتداد مسیر کوالالامپور و پنانگ واقع شده است. ایپوه بسیار زیبا با معماری استعماری، معابد، کلیساها و طبیعتی سرسبز بی‌شک از مقاصدی است که مسافران تور مالزی باید از آن دیدن کنند.

 

موقعیت مناسب بین کوالالامپور و پنانگ

ایپوه واقع در ۱۶۰ کیلومتری جنوب جزیره پنانگ و ۲۰۰ کیلومتری شمال کوالالامپور، مقصدی ایده‌آل برای توقفی کوتاه در سفری طولانی است. برای رسیدن به ایپوه اول باید با کشتی به واترورس (Butterworth) به سرزمین اصلی پنانگ بروید و بعد با وسیله نقلیه زمینی مثل اتوبوس و یا سواری و یا قطار خودتان را ایپوه برسانید. به علاوه با حمل و نقل عمومی منظم از کوالالامپور، ایپوه همیشه در دسترس بوده و به عنوان یکی از مقاصد محبوب مسافران تور کوالالامپور در نظر گرفته می‌شود.

 

بازدید از پل هوایی لنکاوی در سفر به مالزی

جذابیت‌های استعماری ایپوه

دوره استعماری ایپوه با اوج شکوفایی معادن قلع در این ایالت هم‌زمان بود. به همین دلیل انگلیس به این بخش از مالزی توجه ویژه‌ای نشان می‌داد. شما می‌توانید به راحتی میراث دوره استعماری ایپوه را در ساختمان‌های زیبای به جا مانده، برج ساعت، و یا ساختمان اداره پست ببینید. در مقایسه با جایی مثل پنانگ، ایپوه آنچنان هم پر زرق و برق نیست اما هنوز زیبایی‌های فراوانی برای کاوش دارد. با گشت و گذار در داخل شهر شما می‌توانید بینشی از زندگی مرفه آن دوره مردم به دست بیاورید. با پیاده‌روی در ایپوه که تقریبا ۶.۵ کیلومتر در اطراف شهر را در برمی‌گیرد بهترین‌های شهر را در تماشا در دسترس شما قرار می‌دهد.

بهترین صحنه غذایی مالزی بدون پنانگ

تقریبا کسی نیست که در مورد فرهنگ غذایی ایپوه اطلاعاتی داشته باشد. در واقع Lonely Planet معتقد است که ایپوه پایتخت کم‌تر شناخته شده مالزی است که از دید توریست‌های شکم‌پرست دور می‌ماند. با توجه به حجم فود کورت‌ها، غرفه‌های غذاهای خیابانی، رستوران‌های محلی و رستوران‌های مجلل تجربه غذاخوری در ایپوه بهشتی خواهد بود. سوپ مرغ و جوانه لوبیا، نودل مرغ خرد شده (gai si hor fun) و قهوه معروف ایپوه از افتخارات غذایی این شهر محسوب می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های کامرون هایلند مالزی

انواع موزه‌های عجیب و ارزان

در خلال بازدید از ایپوه یکی از کارهای برجسته‌ای که می‌توانید انجام دهید رفتن به موزه‌های عجیب است. بعضی‌ها به موزه تهیه کننده سینمایی مالزیایی یاسمین اهمان می‌روند و برخی ترجیح می‌دهند از مجسمه‌های چینی که حال و هوای فیلم‌های ترسناک را دارند دیدن کنند. اگر نظر ما را بخواهید موزه زمین شناسی که یکی از بهترین‌ها و کامل‌ترین‌های مالزی است ارزش دیدن دارد.

از نقاشی‌های دیواری پنهان ایپوه دیدن کنید

در ضلع شرقی رودخانه کینتا خیابانی کوچک امتداد یافته که دیوارهای آن با نقاشی‌های خیابانی تزئین شده است. نقاشی‌های خیابانی اینجا شباهت زیادی به نقاشی دیوارهای پنانگ دارد و تصاویری از زندگی محلی مردم، آداب و رسوم منطقه و برخی از صحنه‌های جالب زندگی گذشته شهر را به نمایش می‌گذارند. به علاوه راه پله داخل Wisma Chye Hin نیز از نقاشی‌های خیابانی پوشیده شده است.

 

سفر به زیباترین شهرهای مالزی

انفجار آدرنالین در فعالیت‌های هیجان‌انگیز

از کاوش در غارهای باستانی رشته‌ای گرفته تا رفتینگ (قایق سواری در آب‌های سفید) در اطراف ایپوه فعالیت‌های فضای باز متنوعی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. به غار تمپورونگ گسترده‌ترین شبکه غارهای غرب مالزی بروید و با پیوستن به تورهای گردشی از میان غارها و معابد عبور کنید. می‌توانید از برکه‌های آب دیدن کنید و یا اصلا برای هیجان بیشتر در رودخانه کمپار به رفتینگ بپردازید و چند ساعتی را بین تکان‌های شدید رودخانه بگذرانید. با توجه به روحیه و انتظاری که دارید فعالیت مناسب خودتان را انتخاب کنید.

فرار به سمت ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کارون در ایالت پاهانگ از دوره استعماری و ورود انگلیسی‌ها از ییلاقات جذاب و محبوب ثروتمندان برای فرار از دمای گرمسیری و هوای شرجی مالزی بوده است. انگلیسی‌ها در بالاترین بخش ییلاق اقامتگاه احداث کردند و از زمین‌ها برای کشت چای بهره برداری می‌کردند. بازدیدکنندگان برای اقامتی کوتاه و خنک به این ارتفاعات می‌روند و در زمین‌های چای از گشت و گذار و عکاسی لذت می‌برند. ایپوه به عنوان دروازه‌ای برای رسیدن به ییلاق کامرون و سفر روزانه از این مقصد مورد توجه طبیعت دوستان قرار دارد. بنابراین اگر گرمایی هستید فکر می‌کنید میان هوای شرجی مالزی نیاز به یک وقفه کوتاه دارید کامرون با آغوش باز از شما استقبال می‌کند.

 

۶ ساحل زیبا اما کم‌تر شناخته شده در مالزی

به طور کلی ایپوه شهری تر و تمیز با جاذبه‌های تاریخی و استعماری است که ویژگی‌های فراوانی را برای ارائه در خود جمع کرده است. اگر قصد سفر به پنانگ را از مبدا کوالالامپور دارید بر سر راه خود توقفی کوتاه در ایپوه بکنید.

۱۰ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران