بهترین موزه‌های بالی را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین موزه‌های بالی را بشناسیم

موزه‌های بالی فرهنگ و تاریخ غنی این جزیره را به وضوح برای گردشگران به نمایش گذاشته‌اند. علاقه‌مندان به آثار تاریخی، هنری، صنایع دستی بالی و ... می‌توانند با انتخاب یکی از موزه‌های بالی با تمامی این موارد به صورت یکجا آشنا شوند. همچنین شما می‌توانید در برخی از موزه‌ها از یافته‌های باستان‌شناسی نظیر اسکلت‌های انسان، ابزار سنگی و تیغه‌های مربوط به عصر برنز و سنگ دیدن کنید. پس بالی بر خلاف تصور عموم افراد به غیر از سواحل و تفریحات آبی جاذبه‌های گردشگری متنوع دیگری نیز دارد که توریست‌های تور بالی می‌توانند بهترین لحظات را در طول سفر با بازدید از آن‌ها برای خود رقم بزنند.

 

موزه هنر آگونگ رای (Agung Rai Museum of Art)

موزه هنر آگونگ رای (ARMA) بخشی از یک گالری هنری و مرکز فرهنگی است که در منطقه گردشگری اوبود قرار دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند با اقامت در اوبود بالی از آن دیدن کنند. این موزه دارای دو ساختمان اصلی است. در این دو ساختمان شما می‌توانید از سالن‌های زیبای تئاتر، کلاس‌های هنری، کتاب‌فروشی، کتابخانه، و کارگاه‌های فرهنگی دیدن کنید. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند در روزهای خاص ماه (عموما در روزهای سه شنبه از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر) به تماشای اجرای رقص کچاک (Kecak) بروند.

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Raya Pengosekan, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

موزه رنسانس بلانکو (Blanco Renaissance Museum)

موزه رنسانس بلانکو دارای نقاشی‌ها، کلاژها و اشعار مصور دون آنتونیو بلانکو و پسرش ماریو است. او به خاطر آثار هنری لیتوگرافی خود از زنان برهنه بالیایی شهرت داشت. در دهه ۱۹۶۰، این هنرمند فقید متولد فیلیپین خانه و استودیوی خود را در اینجا، بر فراز تپه‌ای مشرف به دره سرسبز کامپوهان، ساخت. همچنین یک فروشگاه عرضه کننده انواع سوغاتی‌های مخصوص بالی، کافه و معبد خانوادگی بلانکو را می‌توانید در بازدید از موزه رنسانس بلاکو دیدن کنید. کافه این موزه دارای فضای دنج بالیایی است و در آن غذاهای اروپایی و آسیایی سرو می‌شود.

 

اجرای موسیقی زنده در اوبود بالی

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Raya Campuhan, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

موزه دریم زون (Dream Museum Zone)

موزه دریم زون (DMZ) یک گالری هنری سرگرم‌کننده در منطقه کوتا، بالی است. علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان از حدود ۱۲۰ نقاشی دیدن کنند. هر کدام از این نقاشی‌ها دارای موضوع خاص و متفاوتی بوده و با زیبایی خود توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. تقلید پرتره‌های معروف مانند مونالیزا که سبد میوه حمل می‌کند و ون گوگ با استفاده از فوم اصلاح برخی از آثار برجسته این موزه به شمار می‌روند. همچنین بازدید کننده‌ها می‌توانند نقاشی‌های سرگرم‌کننده و جذابی با مضمون حیوانات را در این مکان تماشا کنند. شما در کنار این تابلوهای نقاشی منحصر به فرد می‌توانید عکسهای زیبا و متفاوتی را از خود به یادگار بگذارید.

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Jalan Nakula No.33X, Legian, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

موزه له مایر (Le Mayeur Museum)

موزه له مایر از جمله موزه‌های مربوط به نقاشی در بالی است. در این مکان علاقه‌مندان به هنر می‌توانند از حدود ۸۰ نقاشی از آثار نقاشی به نام Adrien-Jean Le Mayeur de Merpres  دیدن کنند. ساختمان اصلی این موزه در مکانی قرار گرفته که شما می‌توانید بعد از بازدید از درون آن به پیاده‌روی در محوطه اطراف مشغول شوید. چرا که در این مکان محله‌های قدیمی بالی با سبک معماری کلاسیک، دیوارهای سنگی حجاری‌شده و کاشی‌های کف ترازو قرمز به چشم می‌خورند

 

خرید در بازارهای سنتی بالی

.

  • ساعات مجاز بازدید: جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر، شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Hang Tuah, Sanur, Bali, Indonesia

 

موزه پوری لوکیسان (Museum Puri Lukisan)

موزه پوری لوکیسانان ۶ ساختمان مجزا با موضوع‌های متفاوتی تشکیل شده است. در این ساختمان‌ها نقاشی‌ها و منبت کاری‌های سنتی بالیایی به نمایش گذاشته‌ شده‌اند. تاریخ تاسیس موزه پوری لوکیسانان به سال ۱۹۵۶ میلادی برمی‌گردد. تعداد آثار موجود در این مکان تقریبا ۱۵۰ نقاشی و ۶۲ قطعه مجسمه است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از مجموعه نقاشی ویانگ (شخصیت عروسکی سایه‌ای سنتی بالی) در این مکان دیدن کنند. ناگفته نماند که این موزه در فاصله ۱۵۰ متری از سالن اجتماعات اوبود، کاخ سلطنتی پوری سرن (Puri Saren) و بازار هنر اوبود واقع شده است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند با رفتنبه آن از این مکان‌ها نیز دیدن کنند.

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Raya Ubud, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

موزه نگری پروپینسی (Museum Negeri Propinsi)

موزه نگری پروپینسی، موزه عمومی استان بالی بوده و از بیش از ۱۰ هزار نمایشگاه در غرفه‌های جداگانه تشکیل شده است. سبک معماری غرفه‌ها کاملا نمایان‌گر سبک معماری سنتی بالیایی می‌باشند. بنابراین شما می‌توانید از  کنده‌کاری‌های سنگی، نقش برجسته‌ها و باغ‌های استوایی که در نمای بیرونی آن مشاهده می‌شوند، دیدن کنید. همچنین شما می‌توانید مجموعه‌های وسیعی از نمایش‌های قوم‌نگاری از نقاشی‌های کلاسیک به سبک کاماسان که از سلطنت کلونگ کونگ به جای مانده‌اند و مجسمه‌ها و کتیبه‌های باستانی بالیایی را در این موزه مشاهده کنید. علاوه بر تمامی این موارد در موزه نگری پرپپینسی مجموعه‌ای از سلاح‌های مربوط به عصر برنز بالی، اقلام آیینی قبل از دوره هندو و اقلام معاصر مانند عروسک‌های سایه (wayang kulit)، ماسک‌های نمایشی، منسوجات قدیمی، لباس‌ها و آلات موسیقی گردآوری شده‌اند.

  • ساعات مجاز بازدید: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر، جمعه ها از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Mayor Wisnu No.1, Dangin Puri, Denpasar, Bali 80232, Indonesia

 

موزه گدونگ کیرتیا (Museum Gedong Kirtya)

موزه گدونگ کیرتیا هزاران نسخه خطی قدیمی بالیایی را به نمایش می‌گذارد که روی لنتار (برگ‌های نخل) حک شده‌اند. این موزه نسخ خطی در سال ۱۹۲۸ تأسیس شد و از همان سال توانست به منبعی از نسخه‌های خطی، که بسیاری از آنها قدیمی‌ترین آثار مکتوب در بالی هستند، تبدیل شود.

 

بهترین کافی شاپ‌ها در اوبود بالی

  • ساعات مجاز بازدید: دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر، جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر (موزه در روزهای شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است)
  • آدرس: Jalan Veteran No.20, Singaraja, Buleleng, Bali 81117, Indonesia

 

موزه رودانا (Museum Rudana)

موزه رودانا در منطقه اوبود بالی قرار داشته و ترکیبی از نقاشی‌های کلاسیک و معاصر بالی را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه در سال ۱۹۹۵ توسط کلکسیونر هنری بالیایی به نام نیومان رودانا (Nyoman Rudana) و همسرش تأسیس شد. در اغلب روزهای سال در این موزه نمایشگاه‌هایی با هدف به نمایش گذاشتن آثار هنری بالی توسط هنرمندان نوظهور محلی برگزار می‌گردد. علاوه بر بازدید از آثار هنری موجود در موزه گردشگران می‌توانند از باغ‌های سرسبز و مزارع برنج خصوصی اطراف موزه نیز استفاده کنند.

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Cok Rai Pudak 44, Ubud, Peliatan, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

موزه آرت نکا (Neka Art Museum)

موزه هنر نکا یا همان آرت نکا یک گالری و موزه هنری است که توسط یک شخص هنردوست بالیایی به نام وایان سوتجا نکا (Wayan Suteja Neka) در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد. این موزه دارای محوطه‌ای زیبا و سرسبز به سبک باغ‌های بالیایی است که جذابیت بازدید از این موزه را از دید گردشگران دو چندان کرده است. موزه هنر نکا در روستایی به نام کدواتان (Kedewatan)، در حدود ۲.۵ کیلومتری شمال غربی مرکز اوبود واقع شده است.

  • ساعات مجاز بازدید: دوشنبه تا شنبه از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر، یکشنبه از ۱۲ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Jalan Raya Campuhan, Kedewatan, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

موزه پاسیفیکا (Museum Pasifika)

موزه پاسیفیکا با به نمایش گذاشتن آثاری از بیش از ۲۰۰ هنرمند از ۲۵ کشور توانسته به یکی از مهم‌ترین موزه‌های بالی تبدیل شود. در این موزه تقریبا ۳۵۰ عدد نقاشی و ۲۵۰ شی تاریخی به نمایش گذاشته شده است. به خصوص اگر عاشق انواع عتیقه‌جات و وسیله‌های قدیمی هستید هرگز بازدید از این موزه را در بالی فراموش نکنید.

 

جذاب‌ترین تورهای تفریحی بالی

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس:Indonesia Tourism Development Corporation (ITDC) Complex, Block P, Nusa Dua, Badung, Bali 80361, Indonesia

 

موزه آپساید داون ورد بالی (Upside Down World Bali)

موزه آپساید داون ورد بالی دارای ۷ اتاق با طراحی خاص، دکور و مبلمان است که عمداً به سمت بالا رفته‌اند. همچنین در این موزه یک اتاق بالیایی ۹۰ درجه وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید. شما می توانید در این موزه از مسئولین درخواست کنید تا از شما عکس‌های منحصر به فردی را با ژست‌های عجیب و غریبی بگیرند. اگر به دنبال مکانی برای گرفتن عکس‌های خنده‌دار و جذاب با خطای دید هستید این موزه بهترین مکان در بالی برای شما خواهد بود.

  • ساعات مجاز بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: Jalan Bypass Ngurah Rai No.762, Pemogan, Denpasar, Bali 80221, Indonesia

 

موزه باستان شناسی گدونگ آرکا (Gedong Arca Archeological Museum)

موزه باستان‌شناسی گدونگ آرکا بیش از ۳۰۰۰ یافته باستان‌شناسی از جمله مصنوعات، ابزار سنگی و تیغه‌های مربوط به عصر برنز و مربوط به پیش از دوران هندو را به نمایش می‌گذارد. این موزه یکی از با ارزش‌ترین نمایشگاه‌های بالی می‌باشد که در آن ماکت بزرگترین آثار عصر برنز در جهان تبدیل شده است. نسخه اصلی این طبل برنزی در معبد پناتاران ساسیه در اوبود نگهداری می‌شود. اعتقاد بر این است که این طبل کتری برنزی در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این موزه در ۶ کیلومتری شرق مرکز اوبود قرار دارد و ورود به آن رایگان است.

  • ساعات مجاز بازدید: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر (موزه آخر هفته‌ها بسته است)
  • آدرس: Jalan Raya Tampaksiring, Bedulu, Blahbatuh, Gianyar, Bali 80581, Indonesia

 

موزه یادنیا (Museum Yadnya)

موزه یادنیا آیتم‌هایی از آیین‌های هندو بالی را به نمایش می‌گذارد. با رفتن به این موزه می‌توانید با برخی از آیین‌ها و سنت‌های مخصوص دین هندو در بالی از نزدیک آشنا شوید. یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های این موزه مربوط به مراسم پانکا یادنیا است. این آیین شامل ۵ بعد معنوی است که در این موزه با تمامی جزئیات به نمایش گذاشته شده است. موزه یادنبا در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و بخشی از معبد منگوی به شمار می‌آید.

 

زیباترین نقاط جزیره بالی را بشناسید

  • ساعات مجاز بازدید: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر، جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر (موزه شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است)
  • آدرس: Jalan Ayodya, Mengwi, Badung, Bali 80351, Indonesia

 

موزه نیومان گونارسا (Museum Nyoman Gunarsa)

موزه نیومان گونارسا یک موزه است که توسط یکی از برجسته‌ترین نقاشان بالی تاسیس شده است. این موزه در بین بومیان با نام سنی لوکیس کلاسیک (Seni Lukis Klasik) نیز نامیده می‌شود و دارای ۳ طبقه است که دو طبقه آن گالری‌های اصلی موزه را برای به نمایش گذاشتن آثار هنری داخلی شامل می‌شود. یک طبقه دیگر موزه به شاهکارهای هنرمندان و مهمان داخلی و بین المللی تعلق دارد. این موزه بالی شامل ۲۵۰ نقاشی است که در طی ۱۵ سال خلق شده‌اند. از جمله این آثار می‌توان مجسمه‌های سنتی بالیایی، عروسک‌های سایه و خنجرهای کریس که قدمت آنها به قرن شانزدهم باز می‌گردد اشاره کرد.

  • ساعات مجاز بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر ( موزه یکشنبه‌ها بسته است)
  • آدرس: Jalan Raya Banda No.1, Banjarangkan, Takmung, Klungkung, Bali 80716, Indonesia

 

موزه مانوسیا پوربا (Museum Manusia Purba)

آخرین مورد از بهترین موزه‌های بالی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم موزه مانوسیا پوربا است. Manusia Purba  به معنای موزه انسان اولیه است که درون آن اسکلت‌های کامل انسان از دوران نوسنگی و عصر برنز به نمایش گذاشته شده است. این موزه در اوایل دهه ۱۹۹۰ برای نمایش بقایای سنگی، تابوت‌های سنگی باستانی، کاسه‌های سفالی و ابزارهای ساخته شده از برنز تأسیس شد.

  • آدرس: Jalan Rajawali, Gilimanuk, Melaya, Jembrana, Bali 82252, Indonesia
۰۶ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران