۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

شهر استانبول با قرار گرفتن در هر دو قاره اروپا و آسیا دارای موقعیت منحصر به فردی است. از طرفی دیگر وجود تنگه بسفر در وسط استانبول منظره‌ای باشکوه برای مردم محلی و گردشگران این شهر ایجاد کرده است. برای اینکه بتوانید نهایت لذت را از منظره زیبای این شهر در تور استانبول داشته باشید رستوران‌های شیک متنوعی در آن تاسیس شده‌اند. اگر شما نیز قصد سفر به استانبول را داشته و به فکر پیدا کردن رستورانی لوکس با چشم‌اندازی زیبا از شهر هستید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که بهترین رستوران‌های استانبول با چشم‌اندازی زیبا از شهر را در این مقاله برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم.

 

خانه استیک نصرت (Nusr-Et Steakhouse)

خانه استیک نصرت این روزها به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول در بین گردشگران از سرتاسر دنیا تبدیل شده است. اولین شعبه نصرت در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و در کنار استیک‌های خشمزه خود منظره‌ای زیبا از شهر استانبول را برای مشتریان خود به نمایش گذاشت. منوی رستوران نصرت غذاهای متنوعی را از گوشت گاو و بره ارائه می‌کند. آنچه سبب به شهرت رسیدن این رستوران شده دستپخت صاحب این مجموعه است که از گوشت‌های با کیفت برای طبخ انواع استیک‌ها استفاده می‌کند. البته در این میان نمی‌توان از روش نمادین نصرت در پاشیدن نمک روی استیک "Salt Bae"  که دستان خود را همانند مار افعی می‌کند چشم‌پوشی کرد.

امروزه خانه استیک نصرت چندین شعبه در سطح جهانی نیز دارد که اولین آن در محله اتیلر (Etiler) استانبول واقع در محدوده تنگه بسفر که از محله‌های لوکس استانبول است افتتاح شد. اخیراً نصرت شعبه جدید در بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) افتتاح کرده است. با رفتن به این مکان فرصت پیاده روی در سلطان احمد را نیز خواهید داشت.

 

رستوران لب دریا (Leb-i Derya Restaurant)

رستوران Leb-i Derya که از کلمه فارسی لب دریا گرفته شده با چشم انداز زیبا از شهر و کوکتل‌های انحصاری خود به بهترین یکی از رستوران‌های استانبول تبدیل شده است. این رستوران در محدوده بی اوغلی (Beyoglu) واقع شده است. از جمله لذیذترین غذاهای این رستوران می‌توان به مانتی، استیک فیله تهیه شده از ۴۰ چاشنی و ماهی‌های تازه اشاره کرد. با انتخاب این رستوران تجربه یک وعده خوشمزه را در کنار منظره تماشایی بسفر در لب دریا و اجرای دی جی‌ها خواهید داشت. پس اگر به دنبال رستورانی با منظره دریا و غذاهای باکیفیت هستید حتما در سفر خود به استانبول سری به رستوران Leb-i Derya بزنید.

 

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول

 

بار رستوران سانست گریل (Sunset Grill & Bar)

از دیگر بهترین رستوران‌های استانبول با منظره بسفر می‌توان Sunset Grill & Bar را نام برد. این رستوران در اولوس پارک استانبول واقع شده و منو متنوعی از غذاهای ترکی و خارجی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. البته در ابتدا این رستوران غذاهای کالیفرنیایی و استیک کبابی سرو می‌کرد. اما بعدها به دلیل تقاضای زیاد مشتریان خارجی، این رستوران شروع به عرضه غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای نیز در منوی خود کرد. علاوه بر آن، این رستوران ده سال پیش یک سوشی بار معرفی کرد و از آن زمان تاکنون غذاهای خوشمزه ژاپنی را برای مشتریان خود سرو می‌کند. Sunset Grill & Bar مکانی بی‌نظیر برای خوردن ناهار یا شام در کنار منظره تنگه بسفر استانبول است.

 

رستوران مورور (Murver Restaurant)

رستوران مورور در تراس Novotel در محله کاراکوی (Karakoy) قرار دارد و منظره تماشایی از بسفر را ارائه می‌دهد.این رستوران به دلیل استفاده از آتش هیزم در آشپزخانه خود برای طبخ غذاها شهرت داشته و همواره مملو از مشتری است. به طوری که تمام غذاهای منو روی کباب پز در آتش هیزم پخته می‌شوند و شما می‌توانید طعم آتش هیزم را در تمامی غذاهای این رستوران احساس کنید. به دلیل قرار گرفتن رستوران مورور در منطقه کاراکوی گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا به آسانی به شهر قدیمی استانبول دسترسی پیدا کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند.

 

بهترین رستوران‌های هندی استانبول

 

رستوران میکلا (Mikla Restaurant)

رستوران میکلا از جمله بهترین رستوران‌های روف گاردن در استانبول است که منظره‌ای فوق‌العاده زیبا و دیدنی از شهر استانبول را به تصویر می‌کشد. رستوران میکلا در طبقه بالای هتل مارمارا پرا (Marmara Pera) واقع شده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای لذیذ اسکاندیناویایی را که با روش‌های پخت و پز غذاهای سنتی ترکی ادغام شده است را نوش جان کنید. اگر در نزدیکی میدان تاکسیم اقامت دارید و به دنبال یکی از بهترین رستوران‌های استانبول با چشم‌اندازی زیبا از شهر هستید رفتن به این مکان را در طول سفر خود هرگز فراموش نکنید.

 

رستوران زوما (Zuma Restaurant)

زوما یک رستوران معروف ژاپنی در لندن است که اولین و تنها شعبه آن در سال ۲۰۰۸ در ترکیه افتتاح شد. این رستوران دارای دکوراسیون بسیار زیبا و منظره‌ای چشم نواز از استانبول است. رستوران زوما که در سال‌های اخیر به یک برند جهانی تبدیل شده انواع غذاهای اصیل ژاپنی را در منو غذایی خود قرار داده است. نکته جالب اینکه وسایل تزئینی و حتی بشقاب‌های این رستوران از ژاپن می‌آیند. شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی، گوشتی، کبابی و البته غذاهای مخصوص زوما یعنی سوشی، سبزیجات، سوپ و برنج را به سلیقه خود انتخاب و سفارش دهید. پس اگر عاشق سبک مینیمالیستی در یک رستوران ژاپنی هستید، هرگز رفتن به این رستوران را در تور استانبول فراموش نکنید.

 

رستوران ۳۶۰ استانبول (Istanbul 360 Restaurant)

از دیگر بهترین رستوران‌های استانبول با چشم انداز زیبای شهر می‌توان به رستوران ۳۶۰ استانبول اشاره کرد. این رستوران در طبقه بالای آپارتمان تاریخی مصر (Misir) قرار دارد و جوایز بین المللی متعددی را دریافت کرده است. این رستوران آماده پذیرایی از میهمانان خود در وعده‌های ناهار و شام بوده و بعد از ساعت ۲۲:۰۰ در تعطیلات آخر هفته به یک کلاب شبانه تبدیل می‌شود. در این رستوران غذاهای بین المللی و آناتولی ارائه می‌شود. ۳۶۰ استانبول به لطف منوی خاص و غنی خود موفق شده به مدت ۱۵ سال جایگاه خود را در لیست ۱۰ رستوران برتر استانبول حفظ کند. اگر می خواهید در ۳۶۰ استانبول شام بخورید، حتما از قبل رزرو کنید. این رستوران در خیابان استقلال واقع شده که می توان آن را یکی از مراکز تفریحات شبانه استانبول نیز دانست.

 

رستوران وگو (Vogue Restaurant)

اگر به دنبال رستورانی با منظره دریا در استانبول هستید رستوران وگو گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. رستوران Vogue در سال ۱۹۹۷ در پنت هاوس BJK Plaza در محله آکارتلر (Akaretler) افتتاح شد. این رستوران  با منظره زیبا از دریا و ارائه غذاهایی لذیذ از آشپزخانه‌های بین المللی توانسته مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و بومیان شهر واقع شود. از جمله معروف‌ترین غذاهای این رستوران شیک و لوکس می‌توان به ماهی باس، ساق بره بریان، ماهی به سبک تایلندی، تورتلینی کنگر فرنگی وانواع  غذاهای ژاپنی اشاره کرد. قیمت غذاها در این رستوران بالا بوده و در یکی از گران‌ترین نقاط استانبول قرار دارد.

 

بهترین رستوران های محله نیشانتاشی

 

رستوران چیا سفراسی (Ciya Sofrasi Restaurant)

رستوران چیا سوفراسی خود را به عنوان "باغ فرهنگ‌های از دست رفته و طعم‌های فراموش شده" توصیف می‌کند و تقریباً می‌توان همه غذاهای آناتولی ترکیه را اینجا پیدا کرد. این رستوران محبوبیت بسیار بالایی داشته و هر زمانی که به آنجا بروید با تعداد زیادی ازگردشگران خارجی روبرو خواهید شد. این رستوران اولین بار در سال ۱۹۸۷ افتاح شده و از آن تاریخ توانسته مورد پسند اغلب افراد در این شهر قرار بگیرد. این رستوران هنوز هم در همان جایی که برای اولین بار افتتاح شد قرار گرفته است. منو روزانه چیا سفراسی هر روز تغییر می‌کند اما غذاهای طبخ شده با روغن زیتون، پیش غذاها و کباب‌ها همیشه پای ثابت منو آن هستند.

 اگرچه در این مقاله قصد معرفی بهترین رستوران‌های استانبول با چشم‌انداز زیبای شهر را داشتیم اما این رستوران به قدری محبوب و خوب است که نتوانستیم از بردن نام آن در این لیست صرف نظر کنیم. این رستوران در سمت آسیایی استانبول قرار گرفته و منظره‌ای رو به دریا ندارد. با این حال، از آنجایی که با بازار ماهی کادیکوی همسایه است، تماشای عبور و مرور مردم حین خوردن غذا بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

رستوران گون آیدین ات لوکانتاسی (Gunaydın Et Lokantasi Restaurant)

Gunaydın Et Lokantasi در منطقه آسیایی استانبول قرار داشته و بهترین رستوران بخش آسیایی این شهر به حساب می‌آید. تاریخ تاسیس این رستوران به سال ۱۹۶۵ برمی‌گردد. این رستوران بیشتر به طبخ غذاهای گوشتی خود شهرت دارد و امروزه به یکی از بهترین رستوران‌های گوشت در استانبول تبدیل شده است. گون آیدین ات لوکانتاسی به قدری معروف است که شعبه‌های زیادی در بخش اروپایی و آسیایی شهر دارد.تقریباً همه انواع غذاهای گوشتی را می توانید در این رستوران پیدا کنید. سرآشپز معروف نصرت قبل از به شهرت رسیدن مدت‌ها در این رستوران کار می‌کرد.

 

رستوران آجیا (Ajia Restaurant)

رستوران آجیا از سال ۲۰۰۴ در محله کانلیکا (Kanlika) افتتاح شده و از همان زمان به طبخ غذاهای لذیذ و چشم‌انداز زیبا از تنگه بسفر شهرت داشته است. بار این رستوران موفق شده تا جایزه بین‌المللی الماس پنج ستاره را دریافت کرده و تا پاسی از شب باز است. این رستوران به جز روزهای دوشنبه دارای سرویس حمل و نقل خصوصی از طریق دریا نیز می‌باشد که دسترسی به آن را برای مشتریان خود آسان کرده است. موقعیت مکانی عالی آجیا با منظره تماشایی برای نامیدن آن به عنوان به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول با چشم‌انداز زیبای شهر کافی است.

 

۶ رستوران عالی در کادیکوی استانبول

 

رستوران مودا تراس (Moda Teras Restaurant)

رستوران مودا تراس با منظره زیبای دریا به مکانی ایده‌آل برای برانچ‌ها و سرگرمی‌های آخر هفته تبدیل شده است. شما می توانید در حین لذت بردن از منظره کالامیس در جزایر پرنس استانبول یک شام لذیذ و به یادماندنی میل کنید. مودا تراس در منطقه آسیایی شهر قرار دارد و مناسب برای کسانی است که در این بخش اقامت داشته و یا برای گردش به قسمت آسیایی استانبول رفته‌اند.

۱۳ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران