معرفی رستوران مشهور نصرت در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی رستوران مشهور نصرت در استانبول

رستوران گردی و خوردن غذاهای لذیذ در هر سفری جز مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های آن محسوب می‌شود. لذت تست کردن غذاهای جدید در ترکیه و به خصوص تور استانبول بیشتر از هر سفر دیگر است. چرا که ترکیه دارای غذاهای سنتی بسیار خوشمزه‌ای می‌باشد. علاوه بر آن فرهنگ و سلیقه غذایی آن‌ها شباهت بسیار زیادی به ذائقه ما ایرانیان دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین رستوران‌های ترکیه در استانبول بپردازیم. رستوران نصرت نامی است که حتما تاکنون بارها نام آن به گوش شما رسیده است. مطالب این مقاله را تا پایان دنبال کنید تا بیشتر با این رستوران به نام آشنا شوید.

 

معرفی رستوران نصرت در استانبول

رستوران نصرت از جمله رستوران‌های فوق‌العاده معروف ترکیه است که در اکثر شهرهای آن شعبه دارد. البته شعبه اصلی این رستوران زنجیره‌ای در شهر استانبول قرار دارد. غذاهای نصرت به قدری معروف شده است که شهرت آن علاوه بر ترکیه در سایر کشورها نیز زبان‌زد همه می‌باشد و برای صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول مناسب است. به طوری که امروزه در ۸ کشور دیگر جهان شعبه دارد. آوازه رستوران نصرت به قدری گسترش یافته است که چهره‌های سرشناس و معروف دنیا از جمله لیونل مسی، دیوید بکهام، بورنو مارس، لئوناردو دی کاپریو و ... چندین بار آن را برای خوردن یک وعده غذایی لذیذ انتخاب کرده‌اند. اصلی‌ترین غذاهایی که در منو غذایی آن وجود دارند استیک و انواع کباب‌ها هستند.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

دلیل محبوبیت و شهرت رستوران نصرت چیست؟

رستوران نصرت برای اولین بار توسط فردی به نام نصرت گوکچه افتتاح شد. نصرت گوکچه مردی ۳۵ ساله است که بعد از افتتاح اولین شعبه و مدریت فوق‌العاده رستوران توانست کم کم به شهرت برسد. امروزه در چندین کشور دیگر دنیا رستوران‌های نصرت وجود دارند که مورد استقبال همه واقع شده‌اند. نصرت قبل از اینکه رستوران خود را افتتاح کند در رستوران‌های ترکیه یک کارگر ساده بود. او برای گذراندن امورات زندگی خود در آنجا به ظرف شستن مشغول بود.

جرقه‌های شهرت نصرت گوکچه زمانی زده شد که در رستورانی شروع به بریدن تکه‌های گوشت استیک کرد. او در حین کار فیلم‌ها و عکس‌هایی از خود را در دنیای مجازی پخش می‌کرد. در این ویدیو‌ها شیوه کارکردن او و به خصوص طریقه آشپزی کردن و نحوه نمک زدن به غذا جلب توجه کرده بود. در نتیجه به مرور زمان شهرت او افزایش پیدا کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۰ اولین رستوران خود را در استانبول تاسیس کرد. البته در این میان نصرت با هوش و ذکاوتی که داشت توانست آموخته‌های سالیان زیادی را که در رستوران‌ها کار کرده بود را به کار گیرد و پله‌های رسیدن به موفقیت را به سرعت طی کند. با توجه به اینکه در فیلم‌هایش در حین ریختن نمک بر روی گوشت‌ها دست خود را به شکل یک مار افعی در می‌آورد امروزه طرفدارانش او را با نام saltbea نیز می‌شناسند.

امکانات و غذاهای سرو شده در رستوران نصرت استانبول

بدون شک چنین رستوران محبوب و مشهوری از منو غذایی متنوع و امکانات بالایی برخوردار می‌باشد. به خصوص در شعبه استانبول می‌توانید یک وعده غذایی فراموش نشدنی را تجربه کنید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید عکسی یادگاری با صاحب رستوران‌های نصرت در حین پاشیدن نمک روی غذایتان بگیرید. از آنجایی که این مکان طرفداران بسیاری را در سرتاسر دنیا دارد می‌توانید قبل از رفتن به آن میز و صندلی خود را رزرو کنید. همچنین می‌توانید با توجه به سلیقه خود روی صندلی‌ها در هوای آزاد نشسته و غذاهای خود را میل کنید. از دیگر امکانات این رستوران‌ها مجهز بودن آن‌ها به وای فای رایگان است.

در مورد منو غذایی باید بگوییم که اگر گیاه‌خوار هستید رفتن به رستوران نصرت ایده خوبی نخواهد بود و باید برای صرف غذا به برترین رستوران‌های گیاهی در استانبول مراجعه کنید. چرا که این رستوران زنجیره‌ای با استیک‌ها و کباب‌های خوشمزه‌ای که دارد به شهرت رسیده است. البته غذاهای دریایی مثل میگو و سوشی نیز می‌توانند در لیست انتخابات شما قرار بگیرند.

 

۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

تجربه خوردن یک وعده استیک در رستوران نصرت استانبول

از آنجایی که رستوران نصرت برای اولین بار در شهر استانبول ترکیه تاسیس شد پس رفتن به آن در این شهر حس و حال ویژه‌ای خواهد داشت. این رستوران در خیابان اتیلر استانبول که یکی از محله‌های بالا شهر محسوب می‌شود قرار گرفته است. شما می‌توانید تاکسی کرایه کرده و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. آدرس دقیق رستوران نصرت استانبول در زیر آورده شده است.

آدرس: Etiler Mahallesi, Hisar Üstü Nispetiye Cd. No:87, 34337 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

۱۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران