آشنایی با باکوریانی در سفری جذاب به گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
آشنایی با باکوریانی در سفری جذاب به گرجستان

آیا تا به حال به جای جدیدی سفر کرده‌اید که شگفتی و هیجان شما را برانگیزد و با خودتان بگویید وای چه جای زیبایی است؟ باکوریانی در تور گرجستان دقیقا چنین جایی است. گرجستان کشوری قفقازی و به شدت زیبا و دیدنی در لبه اروپا و آسیا است که از زیبایی‌های بی‌حد طبیعی آن هر چه بگوییم کم گفته‌ایم با این همه متاسفانه جاهای فروانی از این کشور بکر و کاوش نشده مانده که باکوریانی یکی از این نواحی است.

اگرچه باکوریانی از مقاصد شناخته شده‌ای در گرجستان نیست اما اجازه ندهید این موضوع شما را فریب دهد زیرا این مقصد کوچک به شدت زیبا و دیدنی است. برخی از کارها و فعالیت‌های جذاب گردشی است که شما فقط در اینجا می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. اگر قصد سفر به گرجستان را دارید و مطمئن نیستید باکوریانی مقصد شما هست یا نه به ادامه این مطلب توجه کنید.

 

Joyland

این یکی از پارک‌های زیبا و دیدنی در باکوریانی است که برای لذت بردن از هوای تمیز و خنک و استراحت بد نیست اما بیشتر کودکان عاشق آن می‌شوند و در زمین بازی سرگرم می‌شود. در اینجا تعدادی غرفه و فروشنده‌های دستفروش هم هستند که می‌توانید از آن‌ها خرید اما فنون چانه زنی را فراموش نکنید. باکوریانی اساسا سردسیر و زمستانی است بنابراین وقتی می‌خواهید به جوی‌لند بروید مراقب مسیر رسیدن و لغزندگی جاده هم باشید.

 

سفری تابستانی به دریاچه‌های گرجستان

آدرس: Central Park, Bakuriani 1204, Georgia

 

پارک مرکزی برجومی

پارک مرکزی برجومی از جمله نقاط سبز و زیبای منطقه است که اگرچه در تابستان‌ها میزبان خانواده‌ها و کودکان می‌شود اما هرچه هوا سردتر شود بازدید کم‌تری را به خود می‌بیند. در فصل زمستان که بیشتر برف و یخ می‌شود زمین بازی کودکان شبیه به پارک‌های متروکه به نظر می‌رسد تا جایی که زندگی در آن جریان دارد.البته این کاملا موقتی بوده و با گرم شدن دوباره هوا روح زندگی به آن دمیده می‌شود. با این همه اگر در فصل پاییز و زمستان به باکوریانی رفتید برای یک پیاده‌روی دل انگیز و به دور از شلوغی از این پارک دیدن کنید.

آدرس: 50, 9 Aprili Street, Borjomi 1200, Georgia

 

Bakuriani Ski Academy

آکادمی اسکی باکوریانی جایی جذاب و فوق‌العاده است که به شما فرصت یادگیری و لذت بردن از اسکی را می‌دهد و تجهیزات کامل روز را در اختیار شما می‌گذارند. در اینجا مربیان مجرب به زبان‌های روسی، گرجی و انگلیسی آماده هستند تا هر آنچه را که شما لازم دارید آموزش دهند. شما می‌توانید با اجاره تجهیزات از فروشگاه پایین دامنه برای یک ماجراجویی وقعی آماده شوید. اگرچه لطف اسکی باکوریانی به زمستان‌هایش است اما آن‌ها در طول تابستان شما را به تور فرهنگی می‌برند و همراه متخصصان از فرهنگ، تاریخ و غذا هرچه باشد را به شما نشان می‌دهند. سازماندهی تمام لوازم شما در طول تور نیز به عهده آن‌ها خواهد بود.

 

بهترین تفریحات در سفر به برجومی

Monument To Prometheus

یادبود پرومتئوس نمادی از شهر است که برای قرن‌ها مبارزه برای آزادی، استقلال و توسعه شهر به عنوان یک مرکز صنعتی قدرتمند ساخته شده است. این بنای تاریخی توسط مجسمه ساز الکس سوکیل ساخته شده و در سال ۱۹۲۲ افتتاح شد. این مجسمه یادبود زیبا در پارک مرکزی برجومی همراه با تخته سنگی سیاه و بلند قرار گرفته است و اگرچه به عنوان مجسمه یادبود از این نقطه پارک نام برده می‌شود اما آنچه که این مجسمه را دیدنی‌تر کرده است آن آبشار پشت مجسمه است که از بالای صخره جریان داشته و به پایین می‌ریزد.

آدرس: Borjomi Park, Borjomi, Georgia

 

Tip Top-Trip

یکی از ویژگی‌های برجومی قرارگیری آن در دامنه مترفع کوه‌های قفقاز است. این موهبت طبیعی باعث می‌شود تا به صورت پیشفرض باکوریانی جایی عالی برای تجربه پاراگلایدر سواری شود. شما می‌توانید با پیوستن به تیپ تاپ تریپ برنامه گشت و گذاری هوایی بر فراز دامنه‌های سبز و مه گرفته منطقه را ترتیب دهید. هزینه گشت و گذار شما شامل رفتن به سایت پاراگلایدر سواری و فیلمبرداری اچ‌دی می‌شود. مدت زمان این پرواز جذاب و هیجان انگیز ۲۰ دقیقه خواهد بود.

یادبود میراث فرهنگی فروزه

موزه/بنای میراث فرهنگی زمردینی که درست در ورودی پارک مرکزی برجومی واقع شده است دراصل به سفارش پادشاه ایران در آن زمان و در قرن ۱۹ ساخته شده است. این ساختمان زیبا و کلاسیک فیروزه‌ای یکی از آثار تاریخی حفظ شده و سالمی است که می‌توانید در بازدید از پارک مرکزی برجومی از آن دیدن کرده و عکس‌های فوق‌العاده زیبایی از آن بگیرید.

 

آدرس: Baratashvili St. 3, Borjomi 383720, Georgia

۱۹ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران