آشنایی با موزه ملی مالزی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
آشنایی با موزه ملی مالزی در کوالالامپور

مالزی یک کشور اسلامی زیبا است که علاوه بر تاریخ غنی و پیشینه فاخر، طبیعت دلنشین و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. تور مالزی برای گردشگران سفری سرشار از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی خواهد بود که هوش از سر بازدیدکنندگان می‌برد. یکی از مکان‌های جذاب این کشور موزه ملی واقع در شهر کوالالامپور است که با دیدن آن احساس می‌کنید همه جای این کشور را گشته‌اید. حال بیشتر با این موزه‌ی افسانه‌ای آشنا خواهیم شد.

 

تاریخچه موزه ملی مالزی در کوالالامپور

موزه ملی مالزی در محله سابق موزه سلانگور واقع شده است. موزه سلانگور پس از شکل‌گیری دولت فدرال مالزی در سال ۱۸۹۸ ساخته شد. اما در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم بمباران شد. پس از این فاجعه ناگوار گنجینه‌های ارزشمند آن به موزه استان پراک منتقل گشت. در سال‌های بعد و پس از تمام شدن جنگ جهانی دوم توانکو عبدالرحمان نخست وزیر وقت کشور مالزی طرح ساخت یک موزه شگفت‌انگیز دیگر را ارائه داد تا نه تنها جایگاهی برای نگهداری از گنجینه‌ها و یادگارهای فرهنگی و تاریخی این ملت باشد بلکه به معرفی بهتر حیات وحش و گونه‌های گیاهی و جانوری این کشور نیز بپردازد. این ایده فوق‌العاده عملی شد و بقایای موزه تخریب شده سلانگور کاملا از بین رفت و ساخت این موزه در سال ۱۹۵۹ شروع شد. موزه جدید چهار سال بعد، یعنی در سال ۱۹۶۳ به دست سومین پادشاه مالزی افتتاح شد.

 

۸ کافه‌ رستوران‌های خانوادگی در کوالالامپور

موزه ملی مالزی 

بخش‌های مختلف موزه ملی مالزی در کوالالامپور

اگر شما هم به عتیقه‌جات علاقه‌مند هستید بازدید از موزه ملی مالزی در سفر با تور کوالالامپور شما را به وجد خواهد آورد. زیرا در این موزه بزرگ زیباترین گنج‌های دنیا را خواهید یافت. این موزه جذاب از ۴ بخش مختلف و اصلی ساخته شده است:

  • گالری پیش از تاریخ

این گالری نتایج مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی را نمایش می‌دهد. در این نمایشگاه وسایل قدیمی ارزشمندی همچون ابزار سنگی دوران پالئولیتیس که به ۲٠٠٠٠٠ سال قبل تعلق داشته و سفال‌های نئولیتیک و اشیا قدیمی بسیاری در آن وجود دارد. با دیدن این  بخش از نمایشگاه در زمان سفر کرده و به ماقبل تاریخ خواهید رفت.

  • گالری پادشاهان

 این گالری در ارتباط با پیشرفت سکونتگاه‌های نخستین، به تخت نشستن پادشاهان مختلف، ظهور اسلام و ... می‌باشد. در این بخش تمامی آنچه که مربوط به موارد گفته شده است به شکل سرگرم‌کننده‌ای به تصویر کشیده شده است.

  • گالری عصر استعمار

در این گالری یکی از تاریک‌ترین دوره‌های تاریخی مالزی یعنی دوران استعمار آن به تصویر کشیده شده است. دوران استعمار مالزی از سال ۱۵۱۱ توسط پرتغالی‌ها آغاز و بعدها توسط هلندی‌ها،  انگلیسی‌ها و حتی ژاپنی‌ها ادامه داده شد.

  • گالری تاریخ معاصر

آخرین بخش موزه ملی مالزی مربوط به گالری تاریخ معاصر است. این گالری دستاوردهای مهم دوره معاصر این کشور را از قبیل تشکیل مالزی، مبارزه استقلال طلبانه، پیشرفت اقتصادی و سیاسی و غیر را به نمایش گذاشته است.

موزه ملی مالزی

اشیاء موزه ملی مالزی در کوالالامپور

اشیائی که در موزه ملی مالزی نگهداری می‌شوند شامل آثار تاریخی، فرهنگی، سنتی و فعالیت‌های اقتصادی، صنایع دستی و پول‌های قدیمی مالزی، نمونه‌های جانوری و گیاهی این کشور و ... می‌باشند. این موزه بسیار باشکوه و مجلل است که به سبک مالایی قدیم طراحی گشته است. دیوارهای این موزه با نقاشی‌های نمادین از تاریخ و فرهنگ مالزی طراحی شده است. در بیرون موزه گردشگران می‌توانند از وسایل نقلیه، اتومبیل‌ها و لکوموتیوهای قدیمی دیدن کنند.

 

پارک آبی Wet World Water در شاه عالم مالزی

موزه ملی مالزی 

سبک معماری موزه ملی مالزی در کوالالامپور

معماری موزه ملی مالزی بسیار جالب توجه بوده و ظرافت زیادی در ساخت آن به کار رفته است. این بنای معروف تلفیقی زیبا از معماری و هنر اقوام قدیمی مالایی و مدرن می‌باشد. شکل کلی این ساختمان شبیه به خانه‌های مردم این کشور می‌باشد که به شکلی نمادین از جامعه امروز مالزی طراحی شده است. قسمت ورودی آن شبیه به دروازه شهر کوالالامپور در گذشته‌های دور است و همچنین دیوارهای این موزه با کاشی‌هایی به سبک و سیاق روم باستان مزین گشته که بر عظمت و جلال آن افزوده است. نقش و نگار به کار رفته در این موزه یادآور تمامی اتفاقاتی است که در طول تاریخ بر مردم این کشور گذشته است.

 

خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

موزه ملی مالزی

طریقه دسترسی به موزه ملی مالزی

به کمک ایستگاه راه آهن  کِی تی اِم کِموتِر و ایستگاه کوالالامپور KA02 می‌توانید به موزه ملی در سفر خود به کوالالامپور دسترسی اسانی داشته باشید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از خط قطار شهری نیز برای دسترسی به این مکان دیدنی استفاده کنند. برای این منظور باید در ایستگاه کی ال سنترال پیاده شده و مسیر موزه را در پیش بگیرید. کسانی که مشکل اقتصادی ندارند می‌توانند با تاکسی‌های درون شهری نیز به آسانی خود را به این موزه جذاب برسانند.

این موزه همه روزه (به غیر از اعیاد فطر و قربان) از ساعت ۹:٠٠ الی ۱۸:٠٠ درهای خود را به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید. مبلغ ورودی برای افراد غیر بومی و گردشگران بزرگسال ۵ رینگیت و برای کودکان زیر ۶ سال به صورت رایگان می‌باشد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران