خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

اگر می‌خواهید سفری پر از ماجراجویی و شگفتی را تجربه کنید با ما همراه باشید تا به بازارهای جذاب تور کوالالامپور برویم و در آن‌‌ها فرهنگ‌‌ها و سلایق مختلف را ببینیم. پایتخت مالزی بازارهای بومی و محلی و به نمایش گذاشتن فرهنگ روزانه مردم توانسته هر گردشگری رو جذب خود کند و تجاربی منحصر به فرد در اختیار گردشگران تور مالزی قرار دهد. کوالالامپور از مقصدهای جذاب هزار داستان است که کسی نمی‌‌تواند از آن چشم‌‌‌پوشی کند. در اینجا بهترین بازارهای کوالالامپور برای بازدید را بررسی می‌کنیم.

 

بازار چو کیت (Chow Kit)

این بازار به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار محلی تره‌بار مالزی و همینطور بزرگ‌ترین بازار تره‌بار کوالالامپور شناخته می‌شود. محصولات تازه مثل، گوشت قرمز، ماهی، غذا و انواع نوشیدنی با قیمت‌های بسیار مناسب را اینجا میتوان پیدا کرد. در طول روز، بازار پر می‌شود از مردمان محلی و چون مکان توریستی نیست بنابراین شما می‌توانید زندگی مردم محلی رو از نزدیک لمس کنید. اغلب قیمت‌ها در این بازار پایین است و فروشندگان تخفیفی در نظر نمی‌گیرند. مردم محلی نیز دوستانه با گردشگران برخورد می‌کنند و از مسافران کنجکاو که به دنبال طعم‌های محلی هستند، به شایستگی استقبال می‌کنند.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

پنج شنبه بازار Fiesta Nite در مونت کیارا پلازا

بازاری هفتگی و پرطرفدار بین مردم محلی و مهاجران است که اگر به دنبال کالاهایی با کیفیت خوب و غذاهای بین‌المللی هستید حتم در سفرتان سری به این بازار بزنید. شما در این بازار ۱۰۰ غرفه جذاب در دسترس خواهید داشت که طیف وسیعی از اقلام را در فضایی باز به‌صورت خرده‌فروشی عرضه می‌کنند. در اینجا کارآفرین‌های مستقل و فروشندگان غذا دور هم جمع شدند و فضایی سرگرم‌کننده و شبیه به کارناوال ایجاد کرده‌اند. اگرچه ممکن است قیمت این بازار نسبت به بازارهای مشابه کمی بالا باشد، به این دلیل که کالاهایی که در آن به فروش می‌رسند، قطعا در بازارهای دیگر پیدا نمی‌شوند، چون اقلامی مثل صابون‌های دست‌ساز، لباس و غذاهای پرطرفدار خارجی کالاهایی با کیفیت بالا محسوب می‌شوند.

بازار بندر بارو سنتول

اگر شما دنبال غذای چینی و بازاری با پیشینه زیاد هستید پیشنهاد می‌کنیم در تور مالزی سری به این بازار بزنید. بازار بندر بارو سنتول پاتوق و منطقه مسکونی قدیمی و مورد علاقه مردم محلی است. اینجا صبح‌ها برای صرف صبحانه و خرید محصولات و شب‌ها برای خرید کالاها و حتی غذاهای ارزان‌قیمت بسیار شلوغ می‌شود. خیابان‌ها پر از زندگی و غذاهای خیابانی است و زندگی در این بازار جاری است. در بازار شب سنتول می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار را نوش جان کنید. این بازار هنوز حالت قدیمی خود را حفظ کرده و بهترین غذاهای چینی کل شهر را ارائه می‌دهد.

 

معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید کوالالامپور

بازار خیابانی پتالینگ

خیابان پتالینگ با نفود و دارای معماری شرقی، خیابانی پرسر و صدا، پرجنب و جوش و پرتکاپو است. محله‌ایی پرازدحام اما با کالاهایی ارزان، غذاهای خیابانی و بهشت کالاهای تقلبی و کپی برندها است (دراینجا اصولا  کالای اصل و برند پیدا نمی‌شود). مراقب باشید تا سرتان کلاه نرود و از مهارت‌های چانه‌زنی هم استفاده کنید. مخصوصا این که اگر لباس‌های گران پوشیده باشید آن‌ها به تصور اینکه پولدارید کالاها را با قیمت‌های بالا به شما خواهند فروخت. خیابان پتالینگ با رستوران‌های محلی و فضای شلوغ که همه چیز در آن پیدا می‌شود، هنوز هم یکی از بهترین بازارهای مرکز شهر کوالالامپور است.

بازار کهنه فروش‌های مسجد هند

توصیه می‌کنیم اگر عاشق کالاهای زیبا و پرزرق و برق هندی هستید، دیدن از این بازار رو از دست ندهید. این بازار بیشتر کالا و اجناس مورد نیاز جوامع مالایی و هندی را عرضه می‌کند. روسری‌های زیبای پنجابی، کفش، پارچه و لباس‌ در مغازه‌ها به فروش می‌رسد و غرفه‌ها نیز برای مقابله با گرمای هوا، غذا و نوشیدنی به مردم ارائه می‌کنند. جامعه هندی‌های مسلمان رفتاری بسیار دوستانه و خوب دارند و غذای خوب مثل انواع کاری و روتی کانای، انواع ناسی لماک، ته تاریک را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه به فروش می‌رسانند.

 

معرفی مرکز خرید پاویلیون در کوالالامپور

بازار مرکزی

این بازار جایی است که ساکنان چند فرهنگی مالزی بهترین صنایع دستی خود را عرضه می‌کنند. ساختمان این بازار نمایی زیبا به رنگ آبی دارد و برخی از بخش‌های آن به فرهنگ‌های مختلف مثل بابا نیونا و محیط منحصر به فرد مالزیایی مثل خیابان Malaccas Jonker اختصاص داده شده. بازار مرکزی رو نمی‌توان نادیده گرفت مخصوصا این که دوستداران هنر و افرادی که کلکسیون سوغاتی دارند، عاشق این بازار خواهند شد و می‌توانند بهترین سوغاتی‌های مالزی را خریداری کنند.

بازار تره‌بار پودو (Pudu Wet Market)

قدمت این بازار به دهه ۵۰ میلادی بر میگردد. این بازار در رقابت با بازار چوکیت اخیرا با بازار ایمبی ترکیب شده تا عنوان بزرگ‌ترین بازار کوالالامپور را به خود اختصاص دهد. در بازار پودو مثل بازار چو کیت، مرغ و ماهی به‌ صورت بسیار تازه عرضه می‌شود و غذاهای دریایی روی یخ برای فروش به نمایش گذاشته می‌شود. بخش دیگری از این بازار زیر چادرهای برزنت، انواع گیاهان باغی، گیاه دارویی، میوه و بدلیجات را به فروش می‌رساند. این منطقه همچنین غذاهای خیابانی خیلی خوبی  داشته و شما را وسوسه می‌کند تا از خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل وان تان می و کاری می رو به‌عنوان صبحانه و میان وعده نوش جان کنید.

 

راهنمای کامل خرید در مالزی بخرید

شنبه بازار بنگسار (Bangsar Sunday Market)

در این بازار معمولا مواد غذایی به فروش نمی‌رسد، بجز بخش‌هایی که به فروش محصولات تازه مثل میوه و سبزیجات اختصاص داده شده و ماهی تازه و غذای دریایی به ندرت در آن یافت می‌شود. هر کسی به این بازار برود، حتما دوباره برای خرید برخواهد گشت. در شنبه بازار بنگسار اسنک‌های کوچک هندی یا وعده‌های غذایی کامل چینی را امتحان کنید و ازشربت‌های خوشمزه محلی لذت فراوان ببرید.

۲۱ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران