سفر تابستانه به سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
سفر تابستانه به سنت پترزبورگ

تور تابستانه سنت پترزبورگ یکی از بهترین تجربه‌های سفر به این شهر فوق‌العاده در روسیه است. زمانی که شما می‌توانید فعالیت‌های متنوعی را در کنار شرکت در فستیوال بزرگ شب‌های سفید تجربه کنید و روزهایی شاد و عالی را داشته باشید. روزهای آفتابی و گرم در سنت پترزبورگ چیزی نیست که در تمام طول سال گیرتان بیاید، پس موقعیت را از دست ندهید!

 

جزیره نیو هلند، پایگاهی برای تفریحات تابستانه

این جزیره‌ی مصنوعی مثلثلی شکل، به سرعت تبدیل به یکی از نقاط بسیار پرطرفدار در سنت پترزبورگ شده است و هنرمندان و توریست‌های زیادی را به سمت خود کشانده. در ایام تابستان این محل به یک مرکز تفریحی بزرگ تبدیل می‌شود که هر شب در آن کنسرت‌های روباز بزرگ برگزار شده و شما می‌توانید در کافه‌ها و غذاخوری‌های مختلفش، چیزی برای خود سفارش دهید. در کنار این برنامه‌های تفریحی بزرگ، برگزاری نمایشگاه‌های موقت هنری و پخش فیلم‌های کوتاه و بلند هنری و البته برگزاری بازی‌های گروهی در فضای باز، از دیگر چیزهایی به شمار می‌رود که به خاطرش می‌توانید در ایام تابستان به نیو هلند بروید.

 

۵ پل شگفت‌انگیز در سنت پترزبورگ

گردش در باغ تابستانه سنت پترزبورگ

باغ تابستانه سنت پترزبورگ به صورت مشخص برای تابستان طراحی شده و در این فصل به زیباترین شکل ممکن در می‌آید. بازدید از این باغ بزرگ و سرسبز با پیکرتراشی‌های مرمرین و آبنماهای فوق‌العاده زیبا، بدون هیچ شکی یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما از سنت پترزبورگ خواهد بود. این باغ بزرگ بوده و در هر گوشه‌اش یک زیبایی منحصر به فرد جا خوش کرده است، پس حتما زمان کافی برای بازدید از آن‌جا کنار بگذارید.

بازدید از ساحل کومارووا در خلیج فندلاند

برای بازدید از دریاچه لادوگا (Ladoga) که یکی از دریاچه‌های زیبای روسیه محسوب شده که دور آن را جنگلی سرسبز در بر گرفته، می‌توانید از طریق قطار استفاده کنید. این محل که ساحل زیبایی به نام کومارووا (Komarova) در خلیج فندلاند دارد، یکی از جاهای محبوب برای محلی‌ها در تابستان محسوب می‌شود که می‌توانند در آن‌جا پیک نیک برپا کرده و سعاتی خوش باشند. شاید کومارووا همچون سواحل دریای کاراییب نباشد، اما تنها یک ساعت از سنت پترزبورگ دور بوده و ارزش دیدن دارد.

 

بهترین شهرهای روسیه برای سفر در پاییز

تمام شب را بیدار بمانید

اگر تابستان سفر به سنت پترزبورگ را انتخاب کرده‌اید، حتما باید یک بار شب تا صبح بیدار ماندن را امتحان کنید. شب‌های این شهر در تابستان واقعا فوق‌العاده است. از هوای خوب و شهر شلوغ گرفته تا فعالیت‌های شبانه‌ای که در بسیاری از جاهای سنت پترزبورگ جریان دارد، همه چیز برای یک خوشگذرانی عالی مهیاست.

 

تماشای پل نوا هنگامی که باز می‌شود

یکی از نمادهای شب‌های سفید در سنت پترزبورگ، پلی است که بر روی رودخانه نواوجود داشته و هر شب برای قایق‌هایی که از زیرش عبور می‌کنند، باز می‌شود. شما می‌توانید هم سوار بر کروز از زیر این پل عبور کنید و هم این که از خشکی نمای زیبای باز شدن پل را به تماشا بنشینید، در هر حال منظهر‌ی زیبا و متفاوت را تماشا خواهید کرد.

تماشای ستارگان در شب‌های سفید سنت پترزبورگ

اواسط تابستان زمانی است که بسیاری از هنرمندان بزرگ سنت پترزبورگ برای تعطیلات از این شهر خارج می‌شوند، به همین دلیل از سال ۱۹۹۳ جشنواره‌ای در این شهر شکل گرفت به نام "ستارگان شب‌های سفید" که اواخر ماه مِی آغاز شده و تا اواسط جولای ادامه خواهد داشت و در آن هر روز کنسرت‌ها، اجراهای موسیقی کلاسیک و نمایش‌های اوپرا و باله در آن برگزار می‌شود و گروه‌های بین‌امللی و هنرمندانی از سراسر جهان برای اجرا به این مکان دعوت می‌شوند.

 

بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ

حس و حال اشرافی داشته باشید

در گذشته بسیاری از اشراف‌زاده‌های اروپایی علاقه داشتند تا برای فصل گرما کاخ‌های تابستانه داشته و در آن اقامت داشته باشند. همین رویه در روسیه نیز وجود داشت و شما قصرهای تابستانه زیادی در اطراف سنت پترزبورگ می‌بینید که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. به قصر پترهوف بروید و در آن گردش کرده و برای دقایق حس و حال اشرافی تزارها را تجربه نمایید.

شرکت در بزرگ‌ترین جشن شهر در طول سال

اما جذاب‌ترین تجربه‌ای که در سفر تابستانه به سنت پترزبورگ گیرتان می‌آید، شرکت در جشنواره‌ی بزرگ شب‌های سفید است که از اواخر جون آغاز می‌شود و میلیون‌ها نفر برای شرکت در آن، از جای جای اروپا و دنیا به این نقطه از روسیه می‌آیند. برناتمه‌های تفریحی زیادی برای این جشن در نظر گرفته شده و شما می‌توانید انتظار آتش‌بازی‌های بزرگ، کنسرت‌ها و برنامه‌های موسیقیایی بزرگ، بازی‌های گروهی و خیلی چیزهای دیگر را داشته باشید!

۰۶ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران