رستوران های سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
رستوران های سنت پترزبورگ

به هر جا که سفر می‌کنیم قبل از هر چیز دلمان می‌خواهد غذاهای معروف آن شهر و کشور را امتحان کنیم. به همین خاطر وقتی می‌خواهیم به روسیه برویم و از شهرهایی مثل مسکو و سنت پترزبورگ دیدن کنیم، اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که شروع به لیست کردن بهترین رستوران های سنت پترزبورگ می‌کنیم تا در فرصت‌های مناسب سری به چند تا از این رستوران‌ها زده و غذاهای روسی را مزه کنیم. البته که در همه جای دنیا فست‌فود و غذاهای بین‌المللی هم وجود دارد که بخشی از وعده‌های غذایی ما را تشکیل دهد.

 

بهترین رستوران های سنت پترزبورگ

قبل از تحقیق درباره جاهای دیدنی روسیه مشتاقید تا بهترین رستوران های سنت پترزبورگ را در سفر خود با تور روسیه بشناسید. چرا که طعم غذاهای روسی می‌تواند شما را به قرن‌ها قبل ببرد و شما را با روحیات مردمان روسیه آشنا کند. برخی از این رستوران‌ها از نظر منو و غذاهای پیشنهادی عالی هستند و برخی دیگر تجربه‌ای متفاوت از یک وعده غذا را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مقاله با ما همراه باشید تا لیستی از ۱۲ رستوران معروف سنت پترزبورگ به شما ارایه کنیم.

رستوران های سنت پترزبورگ

st-petersburg.guide

 

رستوران ماری وانا

بازدید از ماری وانا تجربه کاملی از غذاخوری روسی را ارائه می‌دهد. تمامی اجزای دکوراسیون داخلی آن از بزرگ‌ترین تا ریزترین شیء جوری انتخاب شده که حس بودن در آپارتمانی روسی را به شما القا کند. خدمه لباس‌های قرن بیستمی به تن دارد و غذاها در ظروف سرامیکی سرو می‌شوند. این در حالی‌ست که موسیقی پاپ روسی نیز در فضا پخش می‌شود. در منو می‌توانید بیشتر غذاهای سنتی روسیه را پیدا کنید که در پرس‌های پر و پیمانی سرو می‌شوند. شما می‌توانید برای ناهار و شام به ماری وانا به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ بروید و در یک فضای آرام و هنری‌ از خوردن غذای موردعلاقه‌تان لذت ببرید.

  • آدرس: 3 Mytninskaya Embankment, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +78126401616

 

بهترین غذاهای سوچی را امتحان کنید

رستوران های سنت پترزبورگ

mondomulia.com

 

رستوران کوکوکو

رستوران‌های روسی زیادی وجود دارند که غذاهای خوب محلی این کشور را سرو می‌کند و برای قرن‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌اند. اما کوکوکو کمی متفاوت است زیرا سرآشپزهای این رستوران غذاهای روسی را با رویکردی غذاها را درست می‌کنند. در واقع آن‌ها در حالی که هنوز به سنت‌های پخت و پز روسی احترام می‌گذارند غذاها را دست‌خوش تغییرات و نوآوری هم می‌کنند. منو بر اساس محصولات روسی در دسترس تنظیم می‌شود. به همین دلیل غذاها همیشه طعم جدیدی دارند. شما در رستوران کوکوکو که از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ به شمار می‌رود، می‌توانید غذاهای متفاوتی را بخورید.

  • آدرس: 6 Voznesensky Avenue, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +78124182060

رستوران های سنت پترزبورگ

archello.s3.eu-central-1.amazonaws.com

 

رستوران راشن آمپر

با رفتن به راشن آمپر می‌توانید سفری کوتاه به دوره لوکس امپریالیستی روسیه داشته باشید. محل این رستوران سابقا کاخی قرن ۱۸امی متعلق به یکی از خانواده‌های نجیب‌زاده بوده که حالا تبدیل به یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ شده است. مطمئنا غذاهایی که در ظروف طلای ۲۴ عیار سرو می‌شوند هم از غذاهای روزمره مردم نیستند. گفته شده دستور بسیاری از غذاهای منو از کتاب آشپزی کاخ زمستانی گرفته شده و این یعنی شما با رفتن به این رستوران تجربه‌ای واقعا شاهانه را کسب خواهید کرد.

  • آدرس: 17 Nevsky Prospekt, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +78125712409

 

معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

رستوران های سنت پترزبورگ

s.inyourpocket.com

 

رستوران فرانچیسکو

یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ در سبک ایتالیایی رستوران فرانچیسکو است. منوی این رستوران منحصر به فرد هم با دیگر رستوران‌های هم سطح خود متفاوت بوده و از ادویه‌های کمیاب استفاده می‌کند. عطر و طعم خاص غذاهای ایتالیایی هر کسی را که عاشق امتحان کردن آن است به سوی خود می‌کشاند. این رستوران فضایی گرم و صمیمی به همراه مبلمان ایتالیایی دارد و برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه مناسب است. رستوران فرانچیسکو از ساعت ۱۲ ظهر تا نیمه شب پذیرای مهمانان است.

  • آدرس: Suvorovskiy Ave, 47, St. Petersburg 191144 Russia
  • تلفن: +7 812 640-16-16

رستوران های سنت پترزبورگ

spb.wheretoeat.ru

 

رستوران پالکین

تاریخچه رستوران پالکین به اواخر قرن ۱۸ میلادی، هنگامی که اولین رستوران‌های خانواده پالکین در سنت پترزبورگ افتتاح شد برمی‌گردد. موفقیت و رونق کسب و کارشان به افتتاح شعبه‌های دیگری انجامید اما بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین‌شان همین رستورانی‌ست که امروزه پالکین نامیده می‌شود. در طی قرن نوزدهم این رستوران توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و به شدت شناخته شده بود. البته لازم به ذکر است این رستوران در دوره اتحاد جماهیر شوروی تعطیل شد اما در دهه ۱۹۹۰ تمایلاتی به بازگشایی آن به وجود آمد تا دوباره میزبان مهمانان بومی و خارجی باشد. امروزه مردم برای خوردن غذاهای سنتی روسی و کسب تجربه‌ای فرهنگی به آن می‌روند. شما نیز برای چشیدن یک طعم خاص می‌توانید به رستوران پالکین، یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ بروید.

  • آدرس: 47 Nevsky Prospect, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +78127035371

 

معرفی بهترین غذاهای محلی سنت پترزبورگ

رستوران های سنت پترزبورگ

taritravel.com

 

رستوران سوریانین

سوِریانین در روسی به دو معنی است. معنی اول "مردی از شمال" و معنی دوم آن به شاعری از عصر نقره اشاره دارد. اما منظور سرآشپز معروف  روس، آرام مناتساکانوف از انتخاب این اسم اشاره به غذاهای شمال روسیه است. این رستوران در محلی آرام و عاشقانه با دکوراسیونی مربوط به قرن نوزدهم قرار دارد. شما با ورود به رستوران سوریانین حس بودن در آپارتمانی روسی را خواهید داشت و می‌توانید از خوردن غذاهای خلاقانه نیز لذت ببرید. سوریانین به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ شناخته می‌شود.

  • آدرس: Stolyarny Lane, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +78129516396

رستوران های سنت پترزبورگ

s.inyourpocket.com

 

رستوران تزار

نام تزار تداعی کننده شکوه و ابهتی است که از روسیه به یاد می‌آوریم. با سفارش یک غذای خوشمزه در یکی از بهترین رستوران‌های سنت پترزبورگ می‌توانید تجربه‌ای فرهنگی و شاهانه از غذاخوری روسی را کسب کنید. منوی این رستوران از برجسته‌ترین غذاهای سنتی سراسر کشور تشکیل شده است و به طرز زیبا و لوکس سرو می‌شوند. جالب است که رستوران تزار تلاش نمی‌کند که محیط و شرایط آن دوران را شکوفا کند و پر است از ایده‌های نو و شور و شوق کارکنان. در این رستوران غذاهای خوشمزه معمولا با تزیینی مدرن ارائه می‌شود و مهمانان اغلب از تجار ثروتمند هستند. علاوه بر این، در رستوران تزار فهرستی از نوشیدنی‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد تا حس کنید که یک تزار در دوره مدرن هستید.

  • آدرس: 12 Sadovaya Street, St Petersburg, Russia
  • تلفن: +78126401616

رستوران های سنت پترزبورگ

lamuseblue.com

 

رستوران گینزا

رستوران گینزا یکی از بهترین رستوران‌ های سنت پترزبورگ به شمار می‌رود که ترکیبی منحصر به فرد از غذاهای ژاپنی و ایتالیایی را در منوی خود ارائه می‌کند. هر چند دستور پخت و دستورالعمل‌های غذاهایش به طور کامل با سلیقه اروپایی و خاورمیانه نیز سازگار است. رستوران گینزا در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و به عنوان رستورانی باکیفیت‌ از نظر طعم و مزه غذاها در مجله جت انتخاب گردید. فضای رستوران با طراحی داخلی بسیار دوستانه است و علاوه بر صرف غذا برای مهمانی‌های مختلف هم مناسب به نظر می‌رسد.

  • آدرس: Aptekarskiy Prospekt, 16, St. Petersburg 197022 Russia
  • تلفن: +7 812 640-16-16

 

بهترین رستوران‌های کازان

رستوران های سنت پترزبورگ

mahagon-events.ru

 

رستوران روسکایا رایبالکا

رستوران روسکایا رایبالکا از جمله بهترین رستوران‌ های سنت پترزبورگ به شمار می‌رود که منویی بی‌نظیر در سبک غذاهای دریایی دارد. در این رستوران می‌توانید انواعی از ماهی های قزل آلا، کپور و خاویاری را سفارش داده و به سلیقه دلخواهتان میل کنید. کافی است که از سرآشپز بخواهید تا آن را به شکل دودی شده بپزد و یا بر روی زغال چوب برای شما آماده کند. شما حتی این انتخاب را خواهید داشت که غذای خود را در فضای ساختمان اصلی و یا در کلبه‌های چوبی کنار دریاچه میل کنید. روسکایا رایبالکا مکانی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.

  • آدرس: Yuzhnaya Doroga, 11, St Petersburg, Russia, 197110
  • تلفن: +7 812 633-02-00

رستوران های سنت پترزبورگ

s.inyourpocket.com

 

رستوران بوریواژ

رستوران بوریواژ در هتل مویکا ۲۲ کمپینکسی قرار دارد و منوی غذایی خود را در سبک فرانسوی به میهمانان ارائه می‌کند. بوریواژ از بهترین رستوران‌ های سنت پترزبورگ دکوراسیون و فضایی مدرن دارد که باعث آرامش حالتان می‌شود و می‌توانید لیستی از نوشیدنی‌های روسی را برای سفارش داشته باشید و یک غذای خوشمزه میل کنید. این رستوران همچنین صبحانه هم سرو می‌کند. به همین خاطر می‌توانید یک روز صبح خود را با یک صبحانه فرانسوی فوق‌العاده شروع کنید و پس از آن به گشت و گذار در جاذبه‌های دیدنی سنت پترزبورگ بپردازید.

  • آدرس: embankment Riv Moyka, 22, St Petersburg, Russia, 191186
  • تلفن: +7 812 335-91-11

رستوران های سنت پترزبورگ

medias.logishotels.com

 

علاوه بر این ۱۰ رستوران شمرده شده در مقاله، دو رستوران‌ خوب دیگر نیز در سنت پترزبورگ وجود دارد که ممکن است موردپسند شما واقع شود. به عنوان مثال در رستوران چخوف می‌توانید در تاریخ روسیه سفر کنید و از غذاهای سنتی روسی مانند پای گوشت خوک،‌ کلم، سیب، دنده کبابی خوک، سیب زمینی سرخ شده با قارچ فرنگی و انواع کیک‌های سنتی روسی بچشید. چخوف از بهترین رستوران‌های سنت پترزبورگ محسوب می‌شود که در خیابان پتروپاولووسکایا، شماره ۴ واقع شده و از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است. رستوران داستایفسکی نیز یکی دیگر از بهترین رستوران‌های سنت پترزبورگ است که نامش را یک نویسنده بزرگ روسی گرفته و شما را با یک سفر شگفت‌انگیز به مهمانی سال‌های قرن نوزدهم و غذاهای فاخرش می‌برد. این رستوران در خیابان ولادیمیرسکی، شماره ۹ قرار دارد.

 

۶ رستوران غذاهای حلال در مسکو

رستوران های سنت پترزبورگ

s.inyourpocket.com

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۱۷ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 شهریور 1402)

نظرات کاربران