بهترین رستوران‌های غذای گرجستانی در سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
بهترین رستوران‌های غذای گرجستانی در سنت پترزبورگ

روسیه و کشورهای اطراف آن به واسطه دوره شوروی سابق از وجوهات فرهنگی زیادی برخوردار هستند و چیزهای مشترک زیادی بین آن‌ها وجود دارد. اگر قبلا با تور گرجستان سفر کرده باشید بقایای زیادی از زمان روسیه را در این کشور دیده‌اید. به طبع در شهری مثل سنت پترزبورگ نیز رستوران‌های زیادی هستند که غذاهای بی‌نظیر و اصیل گرجی را سرو می‌کنند. اگر از عاشقان خینکالی و خاچاپوری هستید و با شنیدن اسم آن‌ها هیجان‌زده می‌شوید در سفر با تور روسیه به این رستوران‌های گرجی در سنت پترزبورگ بروید.

 

Hochu Kharcho

هُچو خارچو یکی از بسیار رستوران‌های پروژه گینزا در سطح شهر است که تخصص خاصی در پخت غذاهای گرجی منطقه مگرلیا دارد. شما در این رستوران می‌توانید از غذاهای خوشمزه گرجستانی مثل سوپ تند خارچو که از مخلوط گوشت، گیاهان و ادویه درست می‌شود لذت ببرید. فضای رستوران سالنی بزرگ است که با میز صندلی‌های چرمی قهوه‌ای و شیری پر شده و به آن فضایی گرم و دنج بخشیده تا بتوانید با دوستان و همراهان اوقات دوستانه‌ای را بگذرانید.

 

 

Hochu Kharcho

 

 

آدرس: 39 Sadovaya Street, St Petersburg, Russia

تلفن: +78126401616

 

 

Khachapuri i Vino

با این که رستوران کوچکی‌ست اما خیلی زود توانست در سطح شهر محبوبیت به دست آورد و موفق شود. قیمت مناسب در کنار کیفیت عالی غذاها باعث شده تا آن‌ها تمام روز را مشغول مهمان‌داری و پذیرایی از مردم گرسنه و مشتاق باشند. شما یکی از بهترین منوهای انواع غذای گرجستانی را در اینجا می‌توانید پیدا کنید. مخصوصا پیتزای پنیر یا همان خاچاپوری که در تنور سنتی پخته می‌شود و طعمی ناب و خاطره‌انگیز دارد. رستوران بسیار معروف است به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم قبل از رفتن حتما میزی رزرو کنید. شما می‌توانید در این رستوران صمیمی ساعتی بنشینید و از غذاهایی که به زیبایی روی میزتان سرو می‌شوند بخورید و از هم‌صحبتی با هم لذت ببرید.

 

 ۶ غذای سنتی روسی که در سفر به سنت پترزبورگ حتما باید امتحان کنید 

 

Khachapuri i Vino

 

 

آدرس: 9/10 Ulitsa Pravdy, Sankt-Peterburg, 191002, Russia

تلفن: +79522322543

 

 

پیروسمانی

در این رستوران می‌توانید ترکیبی از غذاهای گرجستانی و اوسِتاییان، مردمی از کوه‌های قفقاز را پیدا کنید. به طور سنتی یک وعده غذای گرجی از بسیاری غذاهای کوچک شروع شده و بعد غذای اصلی با کلی گوشت و سبزیجات تازه همراه نوشیدنی سرو می‌شود. بنابراین اگر قصد رفتن به این رستوران را دارید باید بدانید قرار است با غذاهای زیادی روبرو شوید و از نهایت مهمان‌نوازی گرجستانی لذت ببرید. بنابراین توصیه می‌کنیم با معده‌های خالی بروید.

 

 ۷ رستوران حلال که در سفر به سنت پترزبورگ می‌توانید به آنها بروید 

 

پیروسمانی

 

 

آدرس: 14 Bolshoy Prospekt, Saint Petersburg, 197198, Russia

تلفن: +79817601484

 

 

Mimino. Khachapuri i Vino

این رستوران ممکن است کمی دور به نظر برسد زیرا تقریبا در حومه شهر قرار دارد. با این وجود وقتی از کاخ کاترین در پوشکین بازدید می‌کنید و نمی‌دانید باید کجا بروید و غذای خوبی بخورید این رستوران یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود. منوی رستوران همان استانداردی را رعایت کرده که رستوران‌های گرجی پیروی می‌کنند. بنابراین در کنار اصلی‌ترین غذاهای گرجستانی فهرستی از نوشیدنی‌ها نیز گنجانده شده که می‌توانید سفارش دهید و همراه غذا میل کنید. فضای داخلی رستوران نیز بسیار دنج و صمیمی است و در دکوراسیون داخلی آن از المان‌های گرجی استفاده شده. با موسیقی گرجستانی رفتن به این رستوران تجربه دو فرهنگ در یک جاست.

 

 ۷ رستوران ۲۴ ساعته سنت پترزبورگ که در تمامی ساعات شبانه‌روز می‌توانید به آنها مراجعه کنید 

 

Mimino. Khachapuri

 

 

آدرس: 39 Konyushennaya Ulitsa, Pushkin, Sankt-Peterburg, 196601, Russia

تلفن: +78126789893

 

 

Mamalyga

برعکس رستوران بالایی این یکی در مرکزی‌ترین بخش شهر و در پشت کلیسای کازان واقع شده و معتبرترین غذاهای گرجستانی را پیچ و تاب‌های مدرن و وسوسه‌انگیز سرو می‌کند. این رستوران اسم خودش را از فرنی گرجستانی که با ذرت درست می‌شود گرفته است. مامالیگا یکی از میان وعده‌های محبوب گرجستانی است. غذا خوردن در این رستوران ارزش وقت و هزینه‌ای که می‌کنید را دارد. بنابراین شانس رفتن به آن را از دست ندهید

 

 ۶ مرکزخرید سنت پترزبورگ که بهترین خریدها را می‌توانید از آنها انجام بدهید

 

Mamalyga

 

 

آدرس: 2 Kazanskaya Ulitsa, Sankt-Peterburg, 191186, Russia

تلفن: +78126401616

 

 

Tarkhun

ترخون رستورانی بسیار پر جنب و جوش است که در طول سال رویدادهای زیادی از برنامه‌های موسیقی زنده گرفته تا شب‌های غذا در آن برگزار می‌شود. منوی رستوران نیز از ترکیب غذاهای سنتی کلاسیک و غذاهای خلاقانه سرآشپز تشکیل شده است. بخش ویژه‌ای از این منو در اینجا به سوپ‌های مختلف، به ویژه سوپ ماهی تارشون که غذایی محلی است اختصاص داده شده. فضای داخلی رستوران نیز همان سبک و سیاق گرجی را دارد به طوری که حس می‌کنید وارد یکی از رستوران‌های تفلیس شده‌اید.

 

 گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه 

 

Tarkhun

 

 

آدرس: 14 Karavannaya Ulitsa, Sankt-Peterburg, Ленинградская область, 191023, Russia

تلفن: +78125711115

 

 

Chito Gvirto

چیتو گویرتو یک رستوران دنج با آشپزخانه‌ای اپن است که در آن می‌توانید پخت خاچاپوری و کبابی که سفارش داده‌اید را مشاهده کنید. یکی از نکات مثبت غذاهای این رستوران استفاده سخاوتمندانه پنیر سولگونی است. این پنیر که یکی از خوراکی‌های شناخته شده و خوشمزه گرجستانی‌ست به وفور در غذاها یافت می‌شود.

 

 

Chito Gvirto

 

 

آدرس:  44 Ulitsa Marata, Sankt-Peterburg, 191119, Russia

تلفن: +79219054269

۲۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران