گردش در محله‌ چینی‌های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گردش در محله‌ چینی‌های بانکوک

با تور تایلند از شهرهای متفاوتی در جنوب شرقی آسیا دیدن می‌کنید. یکی از شهرهای دیدنی تایلند که در جای جای آن تضاد وجود دارد، بانکوک است. گردشگران و محلی‌های زیادی را با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف در حال عبور و مرور و جنب و جوش در این شهر می‌بینید، ‌می‌توانید سوار توک توک شوید و طعم غذاهای فوق العاده تایلندی را بچشید. یکی از جاذبه‌های متفاوت گردشگری این شهر بازدید از محله چراغانی شده چینی‌هاست. این محله در جاده یائوارت سکونتگاه مردم چینی بانکوک بوده و پر از مغازه‌ها و رستوران‌های چینی است.

 

محله‌ چینی‌های بانکوک China Town

تایلند از جمله کشورهایی است که چینی‌های بسیاری در آن زندگی می‌کنند. به همین دلیل منطقه بزرگی به چینی‌ها اختصاص یافته است که از شلوغ‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. به گشت و گذار در این منطقه می‌توانید از بازارها، رستوران‌ها، بناها و معابد چینی دیدن کنید. در یکی از بناهای مذهبی این محله، تالاب جالبی وجود دارد که برای دسته‌ای از گردشگران ماجراجو که به دیدن چیزهای عجیب و غریب علاقه دارند گزینه وسوسه‌انگیزی است. تالاب در وات چاکراوات، شامل سه کروکودیل بزرگ می‌شود که همیشه گرسنه هستند. پس هنگام بازدید از این تالاب مراقب خود و کودکانتان باشید. اگر سفرتان مصادف با سال نوی چینی‌ها باشد، امکان این را خواهید داشت که در جشن‌ها و فستیوال‌های آنها شرکت کنید. این زمان شادترین محل برای گذراندن اوقات خود در شبانه روز است. یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگر به این محله این است که از لحظه‌ای که وارد می‌شوید حس می‌کنید که به یک منطقه متفاوت از دیگر مناطق بانکوک وارد شده‌اید. همه چیز هم از نظر بصری و هم سمعی فرق دارد. مشخص‌ترین رنگ‌هایی که در محله چینی‌ها می‌بینید، تلفیق رنگ قرمز و زرد است و همه جا با فانوس‌های زیبایی تزیین شده است.

 

بهترین نقاط خرید در پراتونام، بانکوک

 

تفریح و گردش در محله چینی‌ها

محله چینی‌ها در بانکوک یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر برای خرید خوب و ارزان در تایلند است. در این منطقه می‌توانید انواع مغازه‌های کوچک و بزرگ را ببینید. فروشگاه‌های لباس، مواد غذایی و طلا فروشی بسیاری شما را برای خرید لوازم مختلف چینی ترغیب می‌کنند. اجناس بسیاری در این مغازه‌ها به قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسد و در صورتی که کمی چانه هم بزنید، می‌توانید کالای مورد نظر خود را با قیمت خیلی خوبی بخرید. رستوران‌های چینی با انواع غذاهای محلی از جمله املت صدف، نودل‌های تند، میوه‌، بستنی و غذای دریایی نیز در دسترس شما هستند. تصور کنید با یک تیر دو نشان بزنید. با سفر به بانکوک در محله‌های مختلف شهر، غذای تایلندی بخورید و سپس در محله چینی‌ها غذای محلی چینی‌ها را نوش جان کنید. البته اگر جزو افرادی باشید که به غذای شرقی علاقه‌مند باشد و یا دلتان بخواهد مزه‌های جدید را امتحان کنید. اگر جزو این دسته از گردشگران نیستید، بهتر است در رستوران‌های بین‌المللی از غذاهای مشخص میل کنید و اگر مذهبی هستید از اغذیه فروش‌های حلال، غذا تهیه کنید. علاوه بر بحث شیرین خوراکی، بازدید از معبد وات ترامیت معروف به معبد طلایی به عنوان اصلی‌ترین جاذبه توریستی بانکوک، یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در زمان گردش خود در این منطقه انجام دهید و یک مجسمه بودا از جنس طلا به وزن ۵ تن را ببینید. یکی از خیابان‌های معروف محله چینی‌ها در بانکوک یائوارت Yaowarat نام دارد که با تاریک شدن هوا به یکی از بهترین خیابان‌های دنیا تبدیل می‌شود. یک خیابان شلوغ و پر از همهمه که شادی را در آن حس می‌کنید.

 

دسترسی به محله چینی‌ها

از دو راه می‌توانید به این منطقه برسید. از منطقه سیلوم بانکوک سوار قایق شوید. در اسکله راچاوونگ پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی به سمت کوچه سمپانگ یا خیابان یاوارت بروید. همچنین می‌توانید از اسکله هاربر یا اسکله ممریال بریج پیر استفاده کنید و به راحتی به این محله برسید. راه دوم این است که از مترو استفاده کنید. در ایستگاه هوا لامپونگ پیاده شوید و بعد از چند دقیقه پیاده‌روی به این محله می‌رسید. محله چینی‌ها به دلیل شلوغی و رنگی بودن خیابانش کاملا از دور مشخص است و برای تجربه آشنایی با یک کشور چین در مقیاس کوچک شما را جذب می‌کند.

 

بهترین سواحل ساتون در تایلند

۰۴ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران