طبیعت گردی در کیش برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری کیش
طبیعت گردی در کیش برای گردشگران

قشم و کیش تفاوت‌های زیادی با هم دارند و به همین دلیل، عموما برای کسانی که اهل طبیعت و گردی هستند، تور قشم پیشنهاد می‌شود. اما در سفر به کیش نیز شما می‌توانید از طبیعت زیبای این مقصد جذاب گردشگری استفاده کرده و نقاط مختلفی را ببینید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در تور کیش، کنار فعالیت‌های آبی و خرید در مراکز مختلف کیش، گزینه‌های ما را در این نوشته نیز امتحان کنید.

 

تور طبیعت گردی

غیر از این که خودتان می‌توانید یک به یک جاهای مختلف جزیره‌ی کیش را ببینید، تورهای طبیعت گردی جذاب و ارزان قیمتی نیز در این مکان برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. این تورها عموما حدود ۴ ساعت به طول می‌انجامد و قیمت آن‌ها نیز برای هر نفر در گران‌ترین حالت ممکن، زیر ۵۰ هزار تومن است. این تورها شما را به دیدن جاده ساحلی، درخت سبز کیش، بندرگاه و ... خواهند برد.

 

تجربه هیجان در پارک هایلند کیش

بوستان آهوان

یکی از جذاب‌ترین جاهایی که در تور کیش می‌توانید به دیدنش بروید، بوستان آهوان است. اگر چه همچون خیلی نقاط دیگر در قشم، این منطقه در واقع یک پارک بزرگ انسان ساخته محسوب می‌شود، اما آهوهای زیبای این بوستان آزادانه در زمینی به وسعت ۲ هکتار زندگی می‌کنند و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. البته غیر از آهوان، حیوانات دیگری همچون گوزن، روباه و شیر نیز در این فضای محافظت شده، از سال‌های دور زندگی می‌کنند. برای آن‌هایی که طبیعت برایشان به منزله‌ی دیدن حیوانات مختلف است، بوستان آهوان کیش، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

جزیره هندورابی

اما طبیعت گردی در کیش، تنها با رفتن به جزیره‌ هندورابی کیش معنی می‌شود. این جزیره در جنوب کیش واقع شده و ساحل زیبا و چشم نوازش، چیزی نیست که بخواهید در این سفر به راحتی از دستش بدهید. هندورابی تقریبا خالی از سکنه بوده و محیطی آرامش بخش دارد. البته همین محدود کسانی که در جزیره زندگی می‌کنند، فعالیت‌های مختلف را در هندورابی برایتان ممکن می‌کنند تا بتوانید از ساعات حضورتان در این محل لذت ببرید. جزیره هندورابی خیلی از کیش دور نیست و رفتن به این خشکی جذاب، زمان چندانی از شما در سفرتان نخواهد گرفت.

 

معرفی ارزان‌ترین رستوران‌های کیش

سواحل کیش

مسلما سواحل کیش هم بخشی از طبیعت جزیره به حساب می‌آید، هر چند بودن در شلوغی جمعیت آنقدرها که فکر می‌کنید حس طبیعت گردی به شما نخواهد داد. با این وجود دیدن جاهایی همچون ساحل مرجانی کیش، یکی دیگر از واجبات سفر شما خواهد بود. مرجان‌ها و صدف‌های رنگارنگی که در این ساحل وجود دارند و آب زلالی که باعث می‌شود به راحتی اعماق آب را تماشا کنید، دلیل مهمی برای بازدید از این مکان خواهد بود. ساحل میرمهنا، ساحل درختان نارگیل و ساحل مرد ماهیگیر از دیگر سواحل دیدنی کیش به حساب می‌آیند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش یک منطقه طبیعی نیست و همانطور که از اسمش پیداست، تنها یک درخت است که به خاطر قدمتش، از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم در این جزیره محسوب می‌شود. برآوردی که برای این درخت انجیر به عمل آمده، چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال است و فرود شاخه‌ها در خاک و ریشه زدن آن، باعث شده تا با یک تنه‌ی در هم تنیده و بسیار زیبا روبرو باشید. درخت سبز کیش یکی از دیدنی‌های مهم طبیعی در این جزیره به حساب می‌آید و حتما باید از آن دیدن کرده و چند عکس از آن بگیرید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کیش

غواصی در کیش

یکی دیگر از بخش‌های جذاب طبیعت کیش نه در خشکی، بلکه در زیر آب خلیج فارس واقع شده است. شما برای دیدن این دنیای رنگی و جذاب، نیاز نیست شنا یا حتی غواصی بلد باشید و می‌توانید با تورهای غواصی بدون هیچ دانشی، از آن لذت ببرید. این تورها عموما یکی دو ساعت آموزش اولیه را به شما می‌دهند، سپس با قایق شما را به منطقه‌ای مناسب برده و همراه با مربی به عمق ۴ تا ۸ متری خواهید رفت. در آن‌جا می‌توانید انواع ماهی‌های رنگارنگ را ببینید، مرجان‌ها را از نزدیک لمس کنید و یک تجربه‌ی منحصر به فرد از غواصی در کیش را برای خود رقم بزنید.

۰۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران