بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

مسافران ترکیه همیشه از غذاهای جذاب این کشور یاد می‌کنند. غذاهای محلی، شیرینی‌های خوشمزه و چیزهای بسیاری که همه‌ی آن‌ها در سفر با تور آنتالیا نیز برایتان مهیا خواهد بود. ما در نوشته امروز، مروری بر بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید در آنتالیا داشته باشید خواهیم داشت، پس همراه ما باشید.

 

کالری‌های خوشمزه

تنها در زمینه‌ی باقلوا، ترکیه چندین و چند نوع شیرینی مختلف دارد که هر کدامشان یکی از یکی خوشمزه‌تر هستند. در کنار آن‌‌ها انواع دسرهای دیگر نیز هستند که می‌توانند یک تجربه عالی غذایی برایتان تدارک ببینند. اما کجای آنتالیا می‌توانید بهترین شیرینی‌ها، دسرهای شوکلاتی یا کیک‌های خوشمزه را بخورید؟ پیشنهاد ما به شما کافه‌ و شیرینی‌پزی سلمان (Salman) است که شیرینی‌ها را به شیوه‌ی کلاسیک پخت کرده و در فضایی عالی برایتان فراهم می‌کند. در این کافه همچنین می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را نیز سفارش دهید که همه کیفیتی عالی دارند.

 

آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف

باقلوا

آدرس: Haşimişcan Mah. Fevzi Çakmak Cd. Uluç Apt. 7/1A

 

تنوع بالا در انواع کباب‌ها

ترکیه کشوری است که مردمش با کباب‌های مختلف زندگی می‌کنند و شما نیز به عنوان مسافری به این کشور، حتما باید این کباب‌ها را امتحان کنید. رستوران Vahap Usta Et به شما این امکان را می‌دهد تا کباب‌های محلی و مختلف ترکیه را سفارش دهید. کباب‌های متنوع از گوشت گوسفندی و گوساله گرفته تا انواع گوشت‌های دریایی که همگی به بهترین شکل تدارک دیده شده‌اند. اگر به این رستوران رفتید، حتما کباب علی نازیک آن را امتحان کنید که از بهترین غذاهای Vahap Usta Et است.

آنتالیا 

آدرس: ürsu Mahallesi, Atatürk Blv. No:160

 

بورک بهترین است!

لقمه‌های کوچک و سرشار از پنیر خامه‌ای، بورک را به یکی از بهترین غذاهایی که در سفر به ترکیه تجربه می‌کنید، بدل کرده است. اگر به تور آنتالیا هم بروید، حتما دوست دارید این غذای ترکی را امتحان کنید و برای آن بهتر است سری به Tevfik Usta بزنید. یک غذاخوری کوچک و جذاب که از دیرباز به ارائه این غذای خوشمزه مشغول است و این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

 

لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

بورک

آدرس: Sinan Mah, Peker Cad, 1255 Sok

 

قهوه ترک

قهوه ترک شیوه‌ی متفاوتی نسبت به تهیه دیگر قهوه‌ها در سراسر جهان دارد. قهوه‌ای که طرفداران خاص خود را داشته و از جمله جاذبه‌های گردشگری در ترکیه نیز به حساب می‌آید. در آنتالیا نیز همچون استانبول، افراد زیادی را می‌بینید که در مناطق مختلف شهر به ارائه این گونه قهوه مشغولند. با این حال تجربه‌ی این قهوه در Bayramefendi Osmanlı Kahvecisi به شما پیشنهاد می‌کنیم. جایی در بازار قدیم استانبول که حال و هوای خاصی داشته و طعم خوش قهوه‌اش نیز تا مدت‌ها از یادتان نخواهد رفت.

 

بهترین کافه‌های آنتالیا برای نوشیدن یک فنجان قهوه ترک

قهوه ترک 

آدرس: Balbey Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi

 

چای در پارک

گاهی تجربه‌ی یک چای در پارک زیبای Karaalioglu، می‌تواند تجربه‌ای عالی از یک بعد‌ از ظهر خاص در سفر به آنتالیا باشد. در این پارک خیلی‌ها ساعت‌های اول صبح یا بعد از ظهر پیک نیک می‌زنند، غذا می‌خورند و یا چای و قهوه می‌نوشند. البته حتما نیازی نیست که چای خود را همراه بیاورید، بوفه Aytek در این پارک چای سرو می‌کند و قیمت بالایی نیز برایش نمی‌گیرد. همچنین چندی غذا از جمله کوفته و چیزهای دیگر نیز در این کیوسک بامزه ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها نیز برای پیک‌نیک خود انتخاب کرده و با همراهان خود در یک روز عالی، میل نمایید.

چای در پارک

آدرس: Kılınçarslan Mahallesi, Park Sk. No: 26

 

ناهار به سبک آنتالیا

یکی از غذاهایی که خود مردم آنتالیا زیاد استفاده می‌کنند، سوپ خاصی به نام Mercimek Çorbası است که همراه نان و سالاد سرو می‌شود. البته شما می‌توانید این سوپ خوشمزه را در کنار یک سیخ کباب بره‌ی خوشمزه یا کوفته‌های بزرگ ترکی در رستوران Sisci Ramazan´in Yeri تجربه کرده و خود را مهمان یک ناهار کلاسیک ترکی نمایید. البته این غذا کمی سنگین است، مخصوصا اگر آن را همراه کوفته سفارش دهید، اما از نظر قیمتی هم غذای ارزانی محسوب می‌شود و هم این که Sisci Ramazan´in Yeri در کنار کیفیت بسیار خوب، قیمت پایینی برای غذاهایش تعیین می‌کند.

 

۷ مرکز خرید مقرون به صرفه در آنتالیا

آنتالیا

آدرس: Yener Ulusoy Bulvari 44

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران