لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

کل سفر و خوشگذرانی‌ها و گشت و گذارها یک طرف و غذاهای لذیذ و جدیدی که در آن می‌توان تجربه کرد از طرف دیگر باعث می‌شوند که لحظاتی خاص و فراموش نشدنی برای گردشگران رقم زده شود. حال فرض کنید این سفر به مقصد یکی از شهرهای توریستی ترکیه برنامه‌ریزی شود. چرا که این کشور همواره با غذاهای لذیذش شهرت داشته است. اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید یک پک کامل از تمامی امکانات تفریحی و گردشگری را یکجا داشته باشید تور آنتالیا بهترین گزینه ممکن می‌تواند باشد. در این مطلب لیست لذیذترین غذاهای گوشتی که در سفر به آنتالیا می‌توان تست کرد را برای گردشگران جمع‌آوری کرده‌ایم. پس اگر به مزه کردن غذاهای گوشتی ترکیه علاقه دارید ما را همراهی کنید.

 

لیست لذیذترین غذاهای گوشتی آنتالیا

 

  • ساج قاوورماسی (Sac Kavurmasi)

ساج کاوورماسی یکی از سنتی‌ترین غذاهای گوشتی ترکیه می‌باشد که بهترین جا برای خوردن آن شهر آنتالیا می‌باشد. این غذا نام خود را از سبک پخت و پز آن گرفته است. در اصل به معنای بره کبابی است که بر روی ساج پخته می‌شود. طریقه پخت آن به این صورت است که گوشت بره را به صورت گوشت قیمه برش می‌دهند. سپس آن را به همراه پیازداغ بر روی ساج (وسیله‌ای دیش مانند که در آشپزی استفاده می‌شود.) ریخته و سپس بر روی آتش ذغالی می‌گذارند. در مرحله بعد به مدت ۱ ساعت تفت می‌دهند و در نهایت با مزه‌دار کردن توسط سبزیجات و ادویه‌ مزه‌دار می‌کنند. علاقه‌مندان به خوردن این غذای گوشتی خوشمزه و مقوی می‌توانند به رستوران‌های سطح شهر بروند و آن را سفارش دهند.

بومیان کشور ترکیه معمولا این غذا را در عیدهای مذهبی یا جشن‌ها از گوشت گوسفند قربانی شده تهیه می‌کنند. ولی امروزه از آنجایی که در بین گردشگران طرفداران زیادی پیدا کرده است می‌توانید آن را در اکثر رستوران‌های آنتالیا پیدا کنید.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن ۱۰ غذای خوشمزه‌ و لذیذ

 

  • شیش کباب (Sis Kebabi)

شیش کباب به معنی کباب سیخی یکی از لذیذترین غذاهای گوشتی آنتالیا است که امتحان کردن آن را به هر گردشگری می‌توان توصیه کرد. طرز تهیه آن به این صورت است که گوشت‌های قیمه شده را به مدت یک روز در ترکیبی از شیر، روغن، پیاز و ادویه می‌خوابانند. سپس آن را در روز بعد به سیخ کشیده و بر روی آتش قرار می‌دهند که پخته شود. خواباندن گوشت‌ها درون ترکیبی که گفته شد و مختص ترک‌ها است که با هدف لطیف و مزه‌دار شدن بیشتر گوشت‌ها انجام می‌شود. امروزه در رستوران‌های آنتالیا این غذا در فرهای گازی طبخ می‌شود. ولی لذیذترین حالت آن زمانی‌ است که بر روی ذغال پخته شود. ترکیه‌ای‌ها عادت دارند که این غذا را به همراه برنج بخورند. در صورت تمایل می‌توانید به جای برنج از نان استفاده کنید.

 

 

  • تندیر کباب (Tandir Kebab)

تندیر کباب یا به عبارتی دیگر کباب تنوری از جمله غذاهای گوشتی می‌باشد که در آنتالیا طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید این غذا را به عنوان غذای خیابانی و یا به صورت غذایی لوکس در رستوران‌ها میل کنید. برای تهیه آن گوشت گوسفند و یا بره را با ترکیبی از پیاز و ادویه‌های معطر مزه‌دار می‌کنند. سپس آن را درون ماست و رب غوطه‌ور می‌کنند. بعد از انجام این کارها و مزه‌دار شدن گوشت یا بره آن را سیخ کشیده و از وسط تنور به صورت معلق قرار می‌دهند. بعد از اتمام این کارها چند ساعتی صبر می‌کنند تا گوشت به صورت کامل مغز پخت شود. البته امروزه به دلیل مشکلاتی که تنورها دارند درون فر پخته می‌شوند.

 

۶ رستوران فرهنگی آنتالیا که فقط برای غذاخوردن به آنها نمی‌روید!

 

  • لاهماجون (Lahmacun)

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توان نام آن را در لیست لذیذترین غذاهای گوشتی آنتالیا آورد بدون شک لاهماجون است. این غذا علاوه بر اینکه در آنتالیا شهرت زیادی دارد در سایر شهرهای ترکیه نیز به عنوان یکی غذای رسمی و خوشمزه این کشور شناخته می‌شود. برای تهیه آن گوشت چرخ کرده را بر روی لایه نازکی از خمیر پخش می‌کنند و درون فر فرصت پخته شدن می‌دهند. چاشنی این غذا که باعث لذت بیشتر آن می‌شود پیاز و جعفری خرد شده است که در حین خوردن وسط خمیر گذاشته و لقمه می‌کنند.

 

 

  • دونر کباب (doner kebab)

به احتمال زیاد نام دونر کباب که یکی از اصلی‌ترین غذاهای لذیذ آنتالیا است را شنیده و حتی در رستوران‌ها ایران نیز دیده‌اید. بعد از یک گشت شهری خوردن دونر کباب که در کنار خیابان‌ها نیز پخته می‌شود ایده خوبی می‌تواند باشد. برای پخت آن گوشت‌ها تکه تکه شده را به صورت عمودی در مقابل آتش مستقیم قرار می‌دهند و با پخته شدن لایه‌های سطحی آن را برش داده و به صورت بشقابی یا لای نان سرو می‌کنند.

 

خرید ۷ سوغاتی ویژه در سفر به آنتالیا

 

بی‌شک سفر به آنتالیا با تور ترکیه یکی از بهترین مسافرت‌ها برای مزه کردن غذاهای گوشتی ترکیه است. پس اگر شکمتان نیز به اندازه تفریحات دریایی و ساحلی برای شما اهمیت دارد و به خوردن غذاهای گوشتی علاقه زیادی دارید شک نکنید و همین الان تور آنتالیا را رزرو کنید.

۰۴ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران