معرفی ۴ جاذبه گردشگری مهم وان

جاذبه‌های گردشگری وان
معرفی ۴ جاذبه گردشگری مهم وان

نزدیک‌ترین شهر توریستی ترکیه به ایران شهر وان است. گردشگران به راحتی از شهرهای مرزی با ارایه پاسپورت خود و واریز مبلغ خروجی از مرزهای ترکیه می‌گذرند و برای گشت‌و‌گذاری یک روزه به وان می‌روند. حال اگر از شهرهای دیگر ایران و یا پایتخت می‌خواهید با تور وان سفری چند روزه به این شهر داشته باشید، بهتر است اماکن دیدنی و گردشگری آن را بدانید و به همراه عزیزانتان از لحظه لحظه‌هایتان لذت ببرید.

بسته به اینکه علاقه‌مند به دیدن چه چیزهایی هستید، می‌توانید برنامه ریزی کرده و از اماکن تاریخی و یا مناظر طبیعی دیدن کنید. در این متن ۴ جاذبه گردشگری وان را معرفی می‌کنیم.

 

دریاچه وان Van Lake

دریاچه وان همانند دریاچه ارومیه در ایران، یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین دریاچه‌های منطقه در ترکیه است و چند رودخانه‌ به آن سرازیر می‌شود. وجود این دریاچه چشم‌اندازهایی فوق‌العاده و رویایی را در اطرافش خلق کرده است. همچنین تعدادی از آثار تاریخی ترکیه نیز در نزدیکی آن می‌باشد که در سفری یک روزه می‌توانید از همه آنها بازدید کنید.

 

راهنمای گردش نوروزی در وان ترکیه

Van Lake

آبشار مرادیه Muradiye waterfall

آبشار مرادیه در حدود ۸۰ کیلومتری شهر وان واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی وان محسوب می‌شود.. این آبشار به دلیل سرد بودن منطقه، معمولا در زمستان یخ می‌زند و در تابستان هوای مطبوعی دارد و فضای سبز و چشم‌انداز زیبایی دارد. نام این آبشار از پادشاه عثمانی، سلطان مراد ششم گرفته شده که در زمان لشکرکشی به بغداد در کنارش چادر زده بوده است. در کنار آن یک چایخانه و مکانی برای فروش سوغاتی و در مقابل آبشار، پل معلقی وجود دارد تا گردشگران بتوانند از روبه‌رو آن را تماشا کنند.

Muradiye waterfall

جزیره آختامار The Island of Akhtamar

بر اساس افسانه‌ها مردی عاشق دختری از جزیره آختامار می‌شود. او هر شب با قایق از دریاچه وان عبور ‌کرده و با دختر مورد علاقه‌اش ملاقات می‌کند، در یکی از شب‌های طوفانی قایق مرد عاشق غرق می‌شود و در این حال نام دختر «تامار» را فریاد می‌زند که از آن پس نام جزیره به این اسم مشهور می‌شود. جاذبه مهم این جزیره، کلیسای ارمنی صلیب مقدس به نام کلیسای جامع اختامار Holy Cross Church است که معماری منحصربه‌فردی دارد و پر از آثار هنری بر روی دیواره‌های خارجی‌ است که تصاویری از کتاب مقدس را به نمایش می‌دهد. این کلیسا توسط معماری به نام مندت Mendet حدود ۱۰۰۰ سال قبل ساخته شده است.

 

معرفی بهترین هتل‌های وان در ترکیه

The Island of Akhtamar

قلعه هوساپ Hosap Castle

در حدود ۴۰ کیلومتر در شرق چاوش تپه Çavuştepe قلعه‌ای به نام هوساپ وجود دارد که متعلق به قرون وسطی است و بر روی برجستگی سنگی و در ساحل رودخانه هوساپ و به دستور سار سلیمان Sarı Süleyman ، حاکم وان در زمان سلسله محمودی ساخته شده است. در افسانه‌های محلی گفته شده که دست معمار قلعه، محمودی سلیمان پس از احداث این دژ قطع شده تا دیگر نتواند قلعه‌ای بسازد که فرمانروا قادر به تسخیرش نباشد. در این قلعه، ۴۰ برج از آن محافظت می‌کنند و شامل مسجد و اقامتگاه هستند. قلعه داخلی نیز بر روی نوک بلندی سنگی ساخته شده و دارای سه حیاط دیوارکشی شده است که هرکدام به دو بخش تقسیم می‌شوند. در بخش پایینی قلعه، نگهبانان، دروازه‌ها، استحکامات، کارگاه‌ها و انبارهای گندم در دوران باستان قرار داشت. در بخش بالایی محل اتاق نگهبانی و دارای معبدی است که برای خدای هالدی بنا شده است. ورودی اصلی قلعه، دروازه غربی است که کاملا سالم مانده است.

Hosap Castle

در بالای این دروازه کتیبه‌ای به زبان فارسی دیده می‌شود که می‌توانید چگونگی ساخت قلعه را بر روی آن بخوانید. امروزه این قلعه و پل تاریخی یکی از جاذبه‌های این منطقه و عامل شناخت دهکده واقع در جاده وان - حاکاری Hakkari است که در زبان کردی، هوشاپ و نام ترکی آن، گوزل سوست که هر دو به معنای آب زیبا می‌باشند که اشاره به رودخانه اطراف آن دارند. علاوه بر این‌ها معبدی دیگری نیز برای خدای ایرموشینی در کاووس تپه بنا شده که دیدن آنها را از دست ندهید.

علاوه بر این ۴ جاذبه گردشگری، اگر جزو افرادی هستید که به فرهنگ یک قوم یا کشور اهمیت می‌دهند، می‌توانید از موزه وان دیدن کنید.

۳۱ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران