طبیعت‌گردی در اطراف جزیره کوش‌آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
طبیعت‌گردی در اطراف جزیره کوش‌آداسی

جاذبه‌های طبیعی و دیدنی کوش‌آداسی یکی از بهترین مقاصد گردشگری بعد از استانبول برای سفر با تور ترکیه است. کوش‌آداسی از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه‌‌جزیره دیلک همسایه‌ است. در صورتی که با تور کو‌ش‌آداسی به این شهر ساحلی و فوق‌العاده سفر می‌کنید، بهتر است طبیعت اطراف آن را برای گشت‌وگذارهای یک روزه بشناسید.

این شهر ساحلی، به خاطر دریا و سواحل زیبایش برای گردشگران سرگرم‌کننده است. کوش‌آداسی دارای مراکز خرید خوبی است که علاقه‌مندان به خرید را به دلیل صرفه اقتصادی به خود جذب می‌کند. هتل‌های مختلفی در مرکز یا نزدیکی شهر ساخته شده است. علاوه بر این، در نزدیکی کوش‌آداسی سایت‌های عظیم و تاریخی مانند شهر قدیمی پریه نه Priene ، میلتوس Miletus ، دیدیما Didyma و در کنار این اماکن باستانی، زیبایی‌های شبه جزیره دیلک Dilek وجود دارند که هر فردی را ترغیب به بازدید از آنها می‌کند. در اینجا ۳ مورد از بهترین اماکن زیبای اطراف کوش‌آداسی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

گووَرجین آدا Güvercinada معروف به جزیره کبوتر Pigeon Island

در مسیر حدود ۳۵۰ متری شهر کوش‌آداسی، جزیره‌ای را به نام جزیره دلربای کبوتر خواهید یافت. مکانی که بقایای یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن ۱۳ میلادی را در کنار یک صخره خواهید دید. جزیره کبوتر دارای برج و بارویی است که در قرن ۱۹‌ام میلادی به آن اضافه شد. این قلعه پس از گذشت سال‌ها، تبدیل به پناهگاه دزدان دریایی شد. همچنین این جزیره مکان محبوب و دانشینی برای قدم زدن در کنار دریا است. دارای کافه‌های فوق العاده‌ای است که شما را به نوشیدن یک قهوه ترک اصیل و شیرینی خوشمزه دعوت می‌کند.

 

بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی

Pigeon Island

 

ساحلی خلوت و دنج دارد و برای مسافرانی که خواستار آرامش هستند و می خواهند دور از هیجان باشند جای مناسبی است . منظره زیبای این جزیره در زمان غروب آفتاب هر بیننده‌ای را خیره‌ می‌کند. اگر به هنگام طلوع یا غروب در ساحل زیبای گووَرجین آدا بودید، از دیدن آن هم هیجان‌زده خواهید شد و هم آرام و بی‌سروصدا به تماشای دریا و آسمان رنگین خواهی نشست. در نزدیکی این جزیره و حدود ۲ کیلومتری جنوب شهر کوش‌آداسی، ساحلی به نام کادینلار دِنیزى Kadınlar Denizi معروف به ساحل بانوان وجود دارد که می‌توانید توسط مینی‌بوس‌هایی که گردشگران را به آنجا می‌برند، از آن ساحل نیز دیدن کنید.

 

کرازلی Kirazli

در ۱۰ کیلومتری شرق کوش‌آداسی، روستای زیبای کرازلی احاطه شده با باغ‌ها و تاکستان‌های سبز، حس بسیار خوبی به گردشگران منتقل می‌دهد. شما در کرازلی می‌توانید از کوچه‌های پر پیچ و خمش بگذرید و از خانه‌هایی سفید رنگ و متفاوت این روستا دیدن کنید. همچنین در رستوران‌ها و کافه‌های دلپذیر این روستا بنشینید و چند ساعتی را با خیالی آسوده به نوشیدن قهوه، چای و یا خوردن غذاهای خوشمزه ترکی سپری کنید. اگر از تماشا و خوردن انگور نیز لذت می‌برید، می‌توانید به تاکستان‌های اطراف کرازلی رفته و قدم بزنید و از کشاورزان منطقه، انگور بخرید.

 

راهنمای انتخاب بهترین و مدرن‌ترین هتل‌های ساحلی کوش‌آداسی

 Kirazli

 

شبه جزیره دیلک Dilek Peninsula

شبه جزیره دیلک واقع در ۲۶ کیلومتری جنوب کوش‌آداسی، دارای چشم‌انداز کوهستانی و مناظر ساحلی زیبا است. سواحل زیادی برای شنا و حمام آفتاب در این شبه جزیره وجود دارند که از میان آنها می توان به سواحل آیدینیک Aydınlık و کاراسو کویو Karasu Köyü اشاره کرد. شبه جزیره دیلک بهترین گزینه برای گردشگران طبیعت دوستی است که قصد دارند کمی از شهر فاصله بگیرند و در آرامش به استراحت بپردازند. امکان پیاده‌روی در راه‌های جنگلی در این جزیره وجود دارد که با گشت‌ و گذار در این مسیرها از نزدیک طبیعت را لمس کنید.

 

سفرهای عاشقانه و ماه عسل در کوش آداسی

Dilek Peninsula

 

همچنین روستای گوزل چاملی Village of Gozel Chamly در دامنه‌های تپه دیلک در قسمت شمال شرقی پارک ملی آیدین قرار گرفته است که می‌توانید برای سفری یک یا نیم‌ روزه به این منطقه نیز سر بزنید. این روستا معمولا به عنوان محل برگزاری برخی از کنفرانس‌ها به کار گرفته می‌شود. علاوه بر آن، اقامتگاه و گردشگاه‌هایی هم برای استفاده افراد گردشگر که سالانه با تور ترکیه سفر می‌کنند، در این روستا ساخته شده است.

 

۱۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران