تجربه سفر از کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
تجربه سفر از کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس

یکی از تورهای پرطرفداری که از کوش آداسی برگزار می‌شود، تور قایق سواری به جزیره‌ی ساموس نام دارد. جزیره‌ای که تنها یک ساعت و نیم با کوش آداسی فاصله داشته و هزینه‌ی رفتن به آن نیز خیلی زیاد نیست. رفتن به این جزیره و تورهایی که برگزار می‌شود، دوره‌ی زمانی خاصی دارد و با توجه به این که برای امثال، تنها یک ماه فرصت باقی مانده است، بهتر است در سفر با تور کوش آداسی اگر زمان کافی داشتید، حتما سری به این جزیره‌ی یونانی بزنید. ما هم در مقاله‌ی امروزمان توضیحاتی در مورد جزیره، شکل سفر و فعالیت‌های متنوعی که در ساموس انتظار شما را می‌کشند صحبت خواهیم کرد.


سفر به جزیره‌ی ساموس

برای رفتن به جزیره ساموس همیشه تورهایی هست که با برنامه ریزی سفر، امکاناتی در اختیار شما می‌گذارد و هزینه‌ای هم دریافت می‌کند. اما واقعا نیازی به این تورها نیست و شما با استفاده از قایق‌هایی که همه روزه از کوش آداسی به ساموس می‌روند و بر می‌گردند، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از این مکان دیدن کنید. قایق‌ها ساعت ۷ تا ۹ صبح از اسکله اصلی هر حرکت کرده و و ساعت ۷ بعد از ظهر بر می‌گردند. این ساعت برای کسانی که می‌خواهند شب به تفریحات درون کوش آداسی باز گردند، واقعا عالی است. هزینه‌ی هر سمت حدود ۳۲ دلار خواهد بود که بسته به قایق و زمانی که به ساموس می‌روید، کمی کم‌تر یا بیشتر می‌شود.

 

 گشت و گذار در کوش آداسی و جزایر آن به همراه تور کشتی 

جزیره‌ی ساموس


درباره‌ی ساموس

ساموس جزیره‌ی بسیار پرطرفدار یونانی است که در دریای اژه واقع شده و با سواحل زیبای خود یکی از انتخاب‌های عالی در سفرهای یک روزه از کوش آداسی به حساب می‌آید. شهری که در زمان باستان بسیار متمول بود و به واسطه‌ی حضور گردشگران در آن، جزیره‌ای پردرآمد به حساب می‌آید. ساموس زادگاه فیثاغورس بوده و یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید، جایی که فیلسوف‌های زیادی به جامعه معرفی کرده بود و آن را محل تولد علم ریاضی نیز می‌دانند.

 

جزیره‌ی ساموس


اما غیر از مسائل تاریخی، این جزیره به واسطه زیبایی‌های خیره کننده‌اش و البته نوشیدنی‌های معروفی که در آن درست می‌شود، در بین مردم دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید هم از سواحل آن بازدید کرده و در آن‌ها به تفریح بپردازید و هم اینکه به سراغ کارخانه‌ی تولید نوشیدنی و مراکز تاریخی موجود در آن بروید. جو کلی جزیره به واسطه‌ی محدودیت‌هایی بر تعداد گردشگران و قایق‌هایی که در ساموس پهلو می‌گیرند، آرام و دلپذیر است و از زحمت رفتن به آن به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد، مخصوصا این که دریای اطراف جزیره آب شفاف و کریستالی دارد و برای تفریحات آبی فوق‌العاده است. بخش زیادی از دور جزیره را صخره‌هایی پوشانده‌اند که مردم محلی داستان‌های جالبی در مورد آن‌ها تفریف می‌کنند و به همین خاطر چند ساحل محدود در ساموس موجود است، اما همین تعداد محدود زیبایی بسیار جذابی دارند.

 

 ۵ جاذبه دیدنی نزدیک به کوش آداسی 

جزیره‌ی ساموس


لیستی از روستاها و بخش‌هایی که باید در سفر به ساموس از آن‌ها دیدن کنید

  • واتی (مرکزساموس)
  •  کوکاری
  •  کارلوواسی
  • هرایون


سواحل ساموس

  •  Tsamadou
  •  Agios Konstantinos
  •  Potokaki
  •  Lemonakia

 

معرفی ۳ هتل عالی و ارزان قیمت برای گذراندن ماه عسل رویایی در کوش آداسی

 جزیره یونانی ساموس


مراکز تاریخی ساموس

  •  پناهگاه هرایون: بنای تاریخی که به افتخار الهه‌ی یونان باستان، هرا ساخته شده است
  •  تونل اوپالینوس: این بنا مربوط به صده‌ی ۶ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد
  •  کلیسای پاناگیا اسپیلان: این کلیسای کوچک در کاووش‌هایی در دل یک غار کشف شده است
  •  قلعه Lykourgos Logothetis: این قلعه قرن ۱۹امی جدا از یک بنای زیبا دارای یک گالری و همچنین یک کلیسای رومی هست که در حیاط قلعه می‌توانید از آن بازدید کنید
  •  موزه فولکلور فیثاغورس: این موزه در هتل Doryssa Bay واقع شده و در مورد زندگی مردم این جزیره در جریان جنگ جهانی دوم، مزرعه داری در آن و لباس‌هایی است که مردم از دیرباز در ساموس به تن می‌کردند

 

 جزیره یونانی ساموس


در آخر

ساموس دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوبی است و خوردن غذاهای یونانی و یا غذاهای دریایی مدیترانه‌ای از جمله فعالیت‌هایی خواهد بود که به هیچ وجه نباید در سفر به این جزیره از دست بدهید. نکته مهم‌تر این که پاسپورت خود را برای رفتن به ساموس فراموش نکنید و همچنین زمان بازگشت، قایق خود را از دست ندهید چون قایق‌های محدودی از ساموس به کوش آداسی در هر روز حرکت می‌کنند و اگر به موقع نرسید باید شب را در هتل‌های جذاب جزیره سر کنید. 

۱۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران