سفری برای کشف ناشناخته‌ترین مکان‌ها در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفری برای کشف ناشناخته‌ترین مکان‌ها در مالزی

با وجود هوای گرم و شرجی و بناهای تاریخی که اغلب در نقطه‌ای دنج قرار دارند، باز هم این کشور ارزش کاوش و بازدید را دارد. بیشتر مردمی که با تور مالزی سفر می‌کنند کوالالامپور پایتخت آن را هدف قرار می‌دهند. در حالی که در سراسر این کشور جاهای دیدنی جذابی وجود دارد که برخی از آن‌ها را حتی محلی‌های خود مالزی هم نمی‌شناسند. ما در این مقاله شما را به سفری برای کشف جاهای ناشناخته مالزی راهنمایی می‌کنیم.

 

صباح، جزایر سپیدان

همانطور که مقاصد غواصی برتر دنیا را می‌شناسید، جزایر سپیدان پیشنهادات شگفت‌انگیزی برای تفریحات زیر آبی ارائه می‌دهد. گرچه این شرایط آن را تبدیل به مقصدی محبوب برای اقیانوس دوستان می‌کند اما هنوز آنقدر سرگرم کننده و جذاب هست که مردم عادی هم بتوانند از سفر به این جزایر لذت ببرند. از سکوت سواحل شنی و کاوش در جنگل‌های کوچک جزایر که پرندگان وحشی و سایر حیوانات بدون دخالت بشر در آن‌ها زندگی می‌کنند لذت ببرید و تجربه‌ای عمیق و روح‌نواز کسب کنید. جزایر نزدیک‌تر زندگی انسانی به دور از شلوغی دارند که آن‌ها را تبدیل به استراحتگاهی رویایی کرده است.

 

۸ جزیره‌ی دیدنی و بی‌نظیر مالزی که باید ببینید

 

جزایر سپیدان

 

 

آدرس: Sipadan Island, Sabah, Malaysia

 

 

پنانگ، پولائو جرجاک

پولائو جرجاک پر از جنگل‌های انبوه و باقی مانده‌های تاریخی است اما به خاطر وقایع تاریخی ناخوشایندی که از سر گذراده کلا بین مردم محلی خوش نام نیست. در دوره اوج اشغال نیروهای انگلیس این جزیره کوچک محل اقامت مبتلایان به زخم‌های خطرناک مثل جذام و بیماری‌هایی مثل سل بوده است. به علاوه استراحتگاه تشریفاتی برای سربازان نیروی دریایی گمشده در دریای هند، منطقه قرنطینه و تا همین اواخر، سال ۱۹۹۳ زندان نیز بوده. با چنین تاریخچه‌ای، گرچه اقامتگاه لوکس و اسپا در پولائو جرجاک افتتاح شده اما همچنان با استقبال کمی روبرو است.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پنانگ را برای سفری لاکچری به این جزیره بشناسید

 

پولائو جرجاک

 

 

آدرس: Pulau Jerejak, Penang, Malaysia

 

 

نگری سمبیلان، گونونگ داتوک

با وجود قله‌ای خیره کننده و مشرف به جنگل‌های اطراف، و منظره‌ای گسترده که تا استان همسایه ملاکا را  پیش چشم‌ها می‌گستراند خیلی جای تعجب است که چرا این منطقه آنچنان که باید و شاید، همانند دیگر کوه‌های کشور محبوب و شناخته شده نیست. با فرهنگ محلی فراوان و تاریخی غنی، این کوه قدیمی هنوز دست نخورده باقی مانده و همچنان درختان کهنه و غول‌پیکر به زندگی در آن ادامه می‌دهند. این کوه دارای مسیرهای پیاده‌روی کوچک و بزرگ است که می‌توانید بسته به توانایی بدن‌تان در آن‌ها گردش کنید.

 

 ۸ جاذبه‌ی دیدنی ملاکا شهر تاریخی و دانشجویی مالزی

 

نگری سمبیلان

 

 

آدرس: Gunung Datuk Recreation Forest, Kota, Negeri Sembilan, Malaysia

 

 

صباح، مزرعه Desa Diary

زیبایی یک مزرعه تولید لبنیات ممکن است خیلی بیشتر از آنچه که پیش‌بینی می‌کنید باشد. با رفتن به مزرعه Desa Diary می‌توانید در دل مالزی تجربه سفر به هلند یا نیوزلند را کسب کنید. این مزرعه در کونداسانگ صباح، جایی‌ست که گاوهای سیاه و سفید برخی بزها بر روی تپه‌های سرسبزش می‌چرند. تخصص این مزرعه لبنیات در مورد تهیه و ارتقای کیفیت شیر و ارسال آن‌ها به دیگر نقاط با حفظ ارزش آن است. علاوه از این که می‌توانید از غذا دادن به گوساله‌ها لذت ببرید، امکان خوردن محصولات شیرین و خوشمزه مثل بستنی، و همچنین ماست و پنیر هم لذت ببرید.

 

 

مزرعه Desa Diary

 

 

آدرس: Desa Cattle Diary Farm, Kundasang, Sabah, Malaysia

تلفن: +60 88 889 562

 

 

صباح، پارک پولائو تیگا

با وجود این که پولائو تیگا یکی از لوکیشن‌های برنامه تلوزیونی محبوب سوروایو بوده اما همچنان کم بازدید و ناشناخته باقی مانده است. شاید یکی از دلایلش موج‌های زیادی باید که ساحل ماسه‌ای آن را فرسایش داده است. اما اجازه ندهید این موضوع شما را از دیگر زیبایی‌های جزیره غافل کند. سواحل ماسه سفید، آب‌های تمیز و شفاف و جنگل‌های سرسبز مناظری به شدت چشم‌نواز را در دسترس شما قرار می‌دهند. وجود آتشفشان غیرفعال، صخره‌های زیبای غول‌پیکری را به جزیره اضافه کرده که بر زیبایی آن افزوده است. تنها موردی که باید مراقبش باشید وجود مارها در مزارع آن است.

 

  طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

 

پارک پولائو تیگا

 

 

ترنگانو، جزیره جم

این جزیره خصوصی به شما سفری آرام و منزوی را هدیه می‌دهد. این جزیره با تکیه بر روش‌های سازگار با محیط زیست، برای تهیه برق و آب، تنها اقامتگاه این جزیره کوچک است که بازدیدکنندگان را ترغیب به سفری طولانی‌تر می‌کند. اگر خوش شانس باشید و زمان تخم‌گذاری لاک پشت‌ها برسید می‌توانیدد از کم‌یاب‌ترین صحنه‌های عمرتان را در این جزیره شاهد باشید. به همین دلیل هم توریست‌های جزیر همسایه، ردانگ برای بازدید به این جزیره می‌آیند. با سفر به این جزیره و دوری از اینترنت و زندگی مکانیکی از روزهای عمرتان لذت ببرید و غرق در زیبایی‌های طبیعی شوید که به خاطر زندگی شهری و ماشینی از شما دریغ شده است.

 

 

 جزیره جم

 

آدرس: Gem Island Resort and Spa, Lot 2804, Pulia Gemia, Mukim Risula,, Dearah Marang, Gemia Island, Terengganu, Malaysia

۲۶ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران