ماجراجویی در مالزی با تله کابین لنکاوی و تجربه تندترین شیب جهان

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
 ماجراجویی در مالزی با تله کابین لنکاوی و تجربه تندترین شیب جهان

لنکاوی درواقع مجموعه‌ای از جزایر است که در بخش شمال غربی مالزی و دقیقا در مرز مشترک با تایلند واقع شده است. وقتی می‌گوییم مجمع‎الجزایر، منظورمان جزیره‌های بسیار کوچکی است که تعداد آن‌ها به ۱۰۴ جزیره می‌رسد. در واقع بعضی از این جزیره‌ها به اندازه یک زمین فوتبال و حتی کوچکتر از آن هستند اما برخی هم به اندازه یک شهرک یا شهر کوچک وسعت دارند.لنکاوی به دلیل جاذبه‌های تاریخی، قیمت مناسب، امکانات غواصی عالی مورد توجه بسیاری از گردشگران تور مالزی قرار گرفته است.

 

تله کابین لنکاوی، تندترین شیب جهان

یکی از بهترین خاطره‌هایی که می‌توانید از تور مالزی به خانه ببرید، تجربه تله کابین لنکاوی است. این تله کابین در سال ۲۰۰۲ راه اندازی شد. فرآیند ساخت این مجموعه تفریحی-گردشگری تنها یک سال طول کشید.

اگر تله کابین‌هایی مانند آنچه در تفلیس است را تجربه کرده باشید، باید خودتان را برای هیجانی چند برابر آن آماده کنید چراکه هرچند از نظر طول مسیر، با هم برابر هستند و سفر با هرکدام از این تله کابین‌ها حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، اما ارتفاع لنکاوی بسیار بیشتر است. یعنی در لنکاوی می‌توانید تندترین شیب ثبت شده در دنیا را تجربه کنید.

 

 لنکاوی جزیره زیبایی‌های رعب‌آور و ماجراجویی‌ها 

 

تله کابین لنکاوی

 

 

آغاز ماجراجویی با ورود به تله کابین

برای وارد شدن به ایستگاه تله کابین باید خودتان را به منطقه اورینتال ویلیج برسانید. این منطقه بسیار زیبا با طبیعتی بکر و روستایی در دامنه کوه مات‌سین‌کانگ واقع شده است.برای آغاز این سفر شگفت‌انگیز لازم است که بلیت تهیه کنید. هر تله کابیت شش نفر ظرفیت دارد، پس به خاطر داشته باشید اگر می‌خواهید تله کابین کاملی را در اختیار داشته باشید، موضوع را به متصدی فروش بلیت اطلاع بدهید.

سپس وارد صف انتظار خواهید شد. اگر خوش شانس باشید خیلی زود نوبت سوار شدن‌تان فرا می‌رسد اما اگر در روزهای تعطیل هفته راهی شوید، احتمالا کمی منتظر خواهید ماند. با این حال تردید نداشته باشید که این انتظار، ارزشش را دارد چراکه تا دقایقی پس از آن خودتان را در آرامشی معلق میان زمین و هوا خواهید دید.

 

 

تله کابین لنکاوی

 

 

همین که به تله کابین وارد شده و در آن مستقر شوید، درهای آن به طور کاملا خودکار بسته می‌شوند این یعنی باید خاطرتان از امنیت مسیر کاملا جمع باشد. نگران تهویه هوا هم نباشید. دریچه کوچکی در بالای کابین تعبیه شده است که هوای تازه را به داخل انتقال می‌دهد.

در میان راه یک ایستگاه وجود دارد که در آن توقف کوتاهی خواهید داشت. اگر بخواهید تندترین شیب جهان را تجربه کنید، باید راهی ایستگاه بالایی شوید، جایی که در آن می‌توانید یک شیب ۴۲ درجه را تجربه کنید. با آغاز حرکت کابین خود، تغییر دما را به شکل محسوسی احساس خواهید کرد.

 

 ۶ تفریح جذابی که باید در لنکاوی امتحان کنید 

 

تله کابین لنکاوی

 

 

شاید باورش برای‌تان سخت باشید اما در همین سفر کوتاه شیب دار، می‌توانید صحنه‌های زیبایی از حیوانات و حیات وحش را در میان جنگل‌های بارانی و آبشارهای حیرت انگیز تماشا کنید. هنگامی که به ایستگاه بالایی تله کابین برسید، امکان دیدن جزایر فراوانی را که مانند نگین‌های زمردی بر روی دریای آبی آندامان جا خوش کرده‌اند، را هم خواهید داشت.

در طول مسیر شانس بازدید از ساختمان‌های زیبایی را خواهید دید که با معماری متفاوتی به شکل ساختمان‌های سه گوش قرمز رنگ ساخته شده‌اند. علاوه بر این در میان کوه‌های عظیم و سرسبزی حرکت می‌کنید که گونه‌های گیاهی متفاوتی دارند که یک مسیر بسیار متنوع را پیشِ روی شما می‌گذارد.

 

 

تله کابین لنکاوی

 

 

امکانات رفاهی و تفریحی در ایستگاه‌های تله کابین

  1. بازدید از فروشگاه و خرید سوغاتی: در این سفر کوتاه می‌توانید از زمان انتظار خود برای سر زدن به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ متنوع استفاده کنید. برای خریدن سوغاتی‌های جالب مالزیایی هم، کاملا می‌توانید روی این محل حساب باز کنید؛ انواع سوغاتی‌ها، هدیه‌ها و صنایع دستی در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. از فروشگاه های عجیب و جالب است و فضاهایی برای صرف خوردنی نیز دارد.
  2. کافه: در بالاترین ایستگاه تله کابین لنکاوی، کافه دنجی خواهید دید که طیف وسیعی از خوراکی‌ها را در اختیارتان خواهد گذاشت. از ساندویچ‌های کبابی و فست فود و برگر گرفته تا انواع نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها و تنقلات.
  3. تجربه‌ای به یاد ماندنی: در محوطه تله کابین، هنرمندان آماده به کاری را خواهید دید که با تجهیزات کافی در انتظار گردشگران هستند تا در چند دقیقه و به سرعت کاریکاتور سفارشی آن‌ها را نقاشی کنید.
  4. سرویس‌های بهداشتی: طبیعی است که در بخش‌های مختلفی از این تله کابین، یعنی در هر دو ایستگاه و هم‌چنین محوطه انتظار و ورود، سرویس‌های بهداشتی در دسترس هستند. جالب است بدانید که در این محل، حمام‌های رایگان هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

  بهترین تورهای گردشی نیم روزی در لنکاوی 

 

تله کابین لنکاوی

 

 

بایدها و نبایدهای تله کابین برای گردشگران تور لنکاوی

  1. مدیریت زمان را جدی بگیرید: اگر وقت اندکی دارید اما می‌خواهید بهترین استفاده را از زمان خود کرده باشید، بهتر است به جای توقف در ایستگاه میانی، مستقیم به ایستگاه دوم بروید. چراکه ممکن است برای سوار شدن دوباره به تله کابین و سفر به ایستگاه بعدی، ناچار شوید زمان زیادی در صف انتظار بمانید.
  2. حوصله کنید: همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، اگر یکی از روزهای تعطیلات عمومی یا آخر هفته‌ را به این بازدید اختصاص دهید، احتمال اینکه ازدحام جمعیت برای‌تان ناخوشایند باشد و برای استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون ناچار به ایستادن در صف شوید. پس اگر در تور لنکاوی، زمان کافی دارید، بهتر است یکی از روزهای میان هفته را برای بازدید از تله کابین انتخاب کنید.
  3. شرایط جوی را در نظر بگیرید: همان‌طور که انتظار می‌رود شرایط آب و هوایی تاثیر مستقیمی بر فعالیت این تله کابین دارند. پس بهتر است پیش از آنکه راهی لنکاوی شوید، در اینترنت وضعیت هوایی را جست‌وجو کنید و یا از راهنما و متصدیان هتل مل اقامت خود، راهنمایی بگیرید.
  4. کفش و لباس مناسب بپوشید: اگر در یک روز کاملا آفتابی برای بازدید از این منطقه گردشگری برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید بدانید که احتمالا تابش شدید خورشید در انتظار شماست. پس بهتر است لباس‌های مناسب خنک با پارچه‌های نخی و سبک را انتخاب کنید. کفش راحت و سبک هم به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری برای خود بسازید. اگر قصد پیاده روی و بازدید از جاذبه‌های بیشتری دارید، بهتر است از پوشیدن صندل اجتناب کنید.
  5. کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب را فراموش نکنید: در هر فصل و ساعتی از شبانه روز که راهی تله کابین لنکاوی می‌شوید، حتما کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب به همراه داشته باشید تا هم از پوست و چشم خود محافظت کرده باشید و هم آرامش بیشتری برای خود تامین کنید.

 

 راهنمای گردش دو روزه در لنکاوی

 

تله کابین لنکاوی

 

 

 روز و ساعت فعالیت تله کابین لنکاوی برای گردشگران تور مالزی

  1. روزهای جمعه، شنبه، یک‌شنبه و تعطیلات رسمی از ساعت ۹:۳۰ صبح تا هفت بعدازظهر
  2. روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ده صبح تا هفت بعدازظهر 

 

 

تله کابین لنکاوی

 

 

بلیت ورودی تله کابین

  1. بزرگسالان: ۳۵ رینگت مالزی
  2. کودکان تا ۱۲ سال: ۲۵ رینگت مالزی
  3. خردسالان زیر دو سال: رایگان
  4. بلیت vip: اگر بخواهید بدون انتظار در صف، به تله کابین سوار شوید، باید بلیتی به قیمت ۵۰ رینگیت مالزی خریداری کنید.

 

۲۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران