راهنمای گردش دو روزه در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
راهنمای گردش دو روزه در لنکاوی

اگر بخواهید با تور کوالالامپور و لندکاوی  تنها ۴۸ ساعت را در لنکاوی بگذرانید طیف وسیعی از رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید و سواحل دیدنی وجود دارد که می‌توانید در هر کدامشان وقت گذرانی کنید. لنکاوی به عنوان محبوب‌ترین مقصد مالزی پر از سواحل بکر و زیبا، پارک‌های دریایی، آبشارهای آرام و مکان‌های تاریخی است. به علاوه مراکز خرید آن زیر اجناس مختلفی مثل پوشاک برای همه سنین اعم از مرد و زن، لوازم دکوراسیون خانه، لوازم آرایشی بهداشتی، و لوازم جانبی را به قیمت‌هایی مقرون به صرفه عرضه می‌کنند.

 

 

روز اول: در جزایر کوچک و مانگروی لنکاوی کاوش کنید

در طول روز:

 

 

langkawi-

 

 

روز اول را به گشت و گذار در جنگل‌های مانگرو و جزیره‌های کوچک اطراف لنکاوی بگذرانید. پارک جنگلی کیلیم کارست با مساحتی به اندازه تقریبا ۱۰۰ کیلومتر مربع میزبان جنگل‌های مانگرو، حیات وحش گوناگون، مزرعه شناور ماهی‌ها، همچنین صخره‌های سنگ آهکی و غارهای ۵۰۰ میلیون ساله است. این نواحی آنقدر محبوب هستند که شما می‌توانید به راحتی با اجاره قایق، تورهای جت اسکی، کروز قایق‌های رودخانه‌ای به حسب بودجه‌تان از آن‌ها دیدن کنید. بازدید از جزایر لنکاوی در نوبت‌های صبح و عصر برگزار می‌شود و شامل سه جیزره کوچک و یک جزیره اصلی می‌شود. بستگی به شرکت‌های گردشی و فصل سفرتان این تورهای نیم روزی بین ۳۵ تا ۵۰ رینگیت برای هر نفر متغییر خواهد بود. شما می‌توانید در جزایر پوآلا دایانگ بونتینگ و پوآلا چند ساعتی توقف کنید و از فعالیت‌های تفریحی مانند شنا، قایق‌سواری، غواصی کم عمق، و حمام آفتاب لذت ببرید. در ادامه می‌توانید برای غذا دادن به عقاب‌ها راهی جزیره سینگا بسار شوید. غذا دادن به عقاب‌های سفید یکی از باشکوه‌تری نمایش‌های طبیعی منطقه است. شما در این جزیره شانس دیدن عقاب‌هایی را دارید در به سمت دریا می‌روند تا غذایشان را از آب بردارند.

 

 

در طول عصر:

 

 

cenang-beach

 

 

پس از گردش و کاوش در طول روز، می‌توانید شام در پانتای سنانگ با منظره شگفت‌انگیز غروب خورشید در ساحل نوش جان کنید. رستوران‌های ساحلی با نمایی دیدنی از دریای آندامان و گونونگ مت سیکانگ انواع غذاهای محلی، آسیایی، غربی و اروپایی را در اختیار شما می‌گذارند و بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را برای شما سرو می‌کنند. با توجه به سیاست‌های توریست‌پذیر جزیره، در این قسمت از ساحل نقاط مختلفی برای تفریحات شبانه و جشن و پایکوبی قرار دارد که می‌توانید بعد از شام بین آن‌ها تفریح و وقت گذرانی کنید. به علاوه اگر دوست داشتید می‌توناید به هاموک‌های ساحلی بروید و در آن‌ها همراه دیگران به تماشای مسابقات ورزشی از تلوزیون‌های صفحه تخت بپردازید، به خوردن تنقلات و نوشیدنی مشغول شوید، و با دیگر گردشگران و مردم محلی هم کلام شوید و از شب‌تان لذت ببرید.

 

 

 

بهترین مهمانسراهای کوله‌گردی لنکاوی برای اقامتی راحت اما ارزان

 

 

روز دوم: خرید در لنکاوی را تجربه کنید

در طول روز:

 

 

pantai

 

 

صبح روز دوم تعطیلات در لنکاوی را با پیاده‌روی در حاشیه آبشارهای تلاگا توجوه (هفت آبشار) آغاز کنید. در کوه مت سینکانگ مجموعه‌ای از هفت استخر طبیعی متصل شده بهم با هفت آبشار مجزا قرار دارد که بازدید از آن‌ها یکی از فعالیت‌های محبوب بین گردشگران است. بعد از صعود به ارتفاعات می‌توانید نمایی زیبا از خلیج بورائو و پانتای کک را شاهد باشید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید حین صعود می‌توانید میمون‌های بومی و هارنبیل‌ها  را از نزدیک ببینید. سپس به پل آسمان لنکاوی بروید و از ارتفاع ۱۲۵ متری، نقاط دیدنی و جنگلی لنکاوی شامل گونونگ مت سینکانگ، آبشارهای هفتگانه تلاجا توجوه و جزایر اطراف را تماشا کنید. شما می‌توانید با تله کابین لنکاوی به قیمت ۳۵ رینگیت برای بزرگسالان و ۲۵ رینگیت برای کودکان خودتان را به پل برسانید. در آخرین ایستگاه در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا از تله کابین پیاده شوید، بعد با یک پیاده‌روی ده دقیقه‌ای خودتان را به پل آسمان لنکاوی برسانید. گردش خود را برای خرید در روستای Oriental شروع کنید و به سالن غذاخوری آسیایی، خرید، و مرکز سرگرمی پایین پل آسمان بروید. مغازه‌های این روستا به عرضه لباس‌های مقرون به صرفه، سوغاتی و صنایع دستی، و کالاهای اساسی می‌پردازند.

 

 

در طول عصر:

 

 

kuah-town

 

 

برای پیدا کردن بهترین نقاط خرید و کاوش لازم نیست خیلی فراتر از شهر Kuah که در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای فرودگاه لنکاوی با ماشین قرار گرفته را بگردید. ردیف‌هایی از فروشگاه‌های مختلف مثل عطرفروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، بوتیک‌ها، ورزشی فروشی‌ها، مراکز خرید عظیم و فروشگاه‌هایی بزرگ که کالاهای وارداتی را با قیمت‌های تخفیفی عرضه می‌کنند را می‌توانید پیدا کنید. در این بین شما می‌توانید رستوران‌های غذاهای دریایی محلی و چینی را پیدا کنید و یا از غرفه‌های فست فودی غذایی سرپایی بخرید و در حین گشت و گذار قدم بزنید و بخورید. همچنین گزینه‌هایی مثل مک دونالد و کی‌اف‌سی نیز در مرکز خرید Fair لنکاوی هم وجود دارند.

۱۰ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران