صبحانه ترکی خوشمزه را در مناطق زیبای استانبول بخوریم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
صبحانه ترکی خوشمزه را در مناطق زیبای استانبول بخوریم

استانبول پر از منطقه‌های خوش آب و هواست. شهری در بین دریای مرمر که در حین شلوغی، از جاذبه‌های دیدنی و زیبای بسیاری برخوردار است. از موزه‌ها، کلیساها، مساجد، اماکن تفریحی و تاریخی گرفته تا کشتی‌هایی که بر روی تنگه بسفر در حال حرکتند. حال اگر قصد سفر با تور استانبول را کرده‌اید، از خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ مخصوصا صبحانه‌های ترکی باز نمانید. در اینجا چند محل دلنشین را برای میل کردن صبحانه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

به هنگامی که به یک شهر یا کشور دیگر سفر می‌کنید، معمولا به هنگام بیرون رفتن از هتل یا محل اقامتتان سعی می‌کنید چیزی بخورید تا بتوانید برای گشت وگذار از جاذبه‌های دیدنی آنجا انرژی کافی داشته باشید. حال توصیه می‌کنیم در استانبول برای خوردن صبحانه اگر در هتل هستید که به صورت سلف سرویس برایتان انواع خوراکی‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های متنوع و نان‌های تازه سرو می‌شود. در نتیجه به طور مفصل دلی از عزا در بیاورید. تا رسیدن وقت ناهار زمان طولانی باقی است و شما می‌خواهید به جاذبه‌های گردشگری مختلف شهر رفته و یا در مراکز خرید بگردید. پس انرژی مضاعف لازمتان خواهد شد.

 

 معرفی هتل‌های استانبول با بهترین اینترنت بی‌سیم رایگان

 

استانبول

 


بهتر است بدانید مهم‌ترین وعده‌ غذایی مردم ترکیه صبحانه است و به همین خاطر کافه‌های مختلف استانبول جایی برای صرف صبحانه‌ای لذیذ خواهید یافت. سبزیجات، گوجه‌فرنگی، خیار و انواع فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به‌همراه پنیر، تخم‌مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر خورده می‌شود. بورک پنیر، نان‌های محلی هر منطقه، نان ذرت و نان حلقه‌ای یا سیمیت، ازجمله اجزای اصلی این وعده‌ غذایی به شمار می‌روند.

 

 بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی دل‌انگیز ترکی

 

استانبول

 


یکی دیگر از جاهایی که به آسانی در دسترس شماست و معمولا گردشگران در نزدیکی آنجا اقامت می‌کنند و یا یکی از روزهای سفر خود را به گردش در این خیابان اختصاص می‌دهند خیابان استقلال استانبول است. این خیابان یکی از مشهورترین و توریستی‌ترین مناطق گردشگری استانبول است. پر از رستوران‌ها و کافه‌های مختلف. از جلوی کافه‌ها که رد شوید، بوی قهوه ترک شما را مست می‌کند و ترغیب خواهید شد تا به داخل یکی از آنها رفته و یک صبحانه مفصل نوش جان کنید. اگر هم که عادت به صبحانه مفصل ندارید و یا تمایلی به نوشیدن قهوه ترک ندارید، می‌توانید به یکی از کافه‌های مشهور غیر ترکی مانند استارباکس که در این خیابان نیز شعبه دارد بروید و هر نوع قهوه‌ای که مورد علاقه‌تان است بنوشید.

 

 در خیابان استقلال این خوشمزه جات‬‎ را نوش جان کنید

 

استانبول

 


پل گالاتا نیز یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر زیباست که با قدم زدن بر روی آن و تماشای مرغان دریایی از نسیم دریا لذت خواهید برد. بر روی این پل ماهیگیرانی را خواهید دید که مشغول امرار‌و‌معاش هستند. افرادی که صبح خود را با پیاده‌روی شروع می‌کنند و یا زوج‌های عاشقی که روزشان را با یکدیگر آغاز می‌کنند. در این منطقه نیز مجموعه‌ای از رستوران‌های محلی قرار دارد و می‌توانید صبحانه خوشمزه‌ای بخورید.

 

 

استانبول

 


ببک (Bebek) یکی از محله‌های تاریخی و مرفه‌نشین شهر استانبول در سواحل اروپایی تنگه‌ بسفور و در منطقه‌ بشیکتاش است. قدم زدن در ساحل ببک، تماشای خانه‌های ویلایی و کاخ‌های ییلاقی که فیلم‌های ترکی بسیاری نیز در آنجا فیلمبرداری شده، می‌تواند محل خوبی برای صرف صبحانه‌ ترکی برای شما باشد. پس از نوش جان کردن یک صبحانه مفص پیاده‌روی در پارک ببک، قطعا روز خاطره انگیز دیگری را برای شما رقم خواهد زد.

 

 

استانبول

 


اگر ویلا یا هتلتان در جزایر پرنس نیست، بهتر است حتما یک روزتان را به گردش در این جزیره اختصاص دهید. از ایستگاه کاپاتاش تا جزیره بیوک آدا که آخرین و چهارمین ایستگاه کشتی‌های مسافربری یا همان اتوبوسهای دریایی است حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. اگر صبح زود به آنجا بروید می‌توانید صبحانه‌تان را نیز در یکی از جزایر نه‌گانه پرنس نوش جان کنید. پس از آن به گشت و گذار در جزیره مشغول می‌شوید. محیط سرسبز، خانه‌های ویلایی تمیز با باغچه‌ و حیاط‌های کوچک و پرگل به شما حس شادابی می‌دهد.

 

 گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس 

 

استانبول

 

 

همچنین در این جزیره می‌توانید سوار بر درشکه در حدود ۲ ساعت دور تا دور آنجا را بگردید و از اماکن تاریخی و زیبای بیوک آدا مانستر و کلیسای آییا یورگی که متعلق به قرن ششم هستند، مسجد حمیدیه ، کلیسای آییوس نیکولاس و اولد گریک دیدن کنید.

۱۵ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران