گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

جزایر پرنس، مجمع‌الجزایری متشکل از خشکی‌های کوچک است که در دریای مرمره همچون جواهری می‌درخشد. این جزایر که به ترکی آدالار خوانده می‌شوند، محلی فوق‌العاده‌ زیبا و استثنایی برای یک سفر یک روزه از استانبول به مقصدی آرام، زیبا و البته مفرح است. پس بهتر دیدیم که یک راهنمای جمع و جور از این سفر یک روزه برایتان تدارک ببینیم تا در سفر تان با تور استانبول حتما روزی را به گشت وگذار در آن اختصاص دهید.

 


جزایر پرنس


اگر چه ایام تابستان، بهترین زمان ممکن برای رفتن به این جزایر زیبا است، اما تقریبا در هر موقعی از سال می‌توان به این مکان رفت. البته پیشنهاد ما به شما این است که اگر در هنگام تابستان یا تعطیلات مهم به استانبول می‌روید، آخر هفته‌ها را برای رفتن به این جزایر انتخاب نکرده و در وسط هفته به آنجا بروید تا از شلوغی بیش‌ از اندازه در امان بمانید.
اسم این جزایر از زمان بیزانس بر روی آن باقی مانده، ابتدا برای زمانی که شاهزادگان در آن به سر می‌بردند و سپس به واسطه کسانی که از سرزمین اصلی به این مکان تبعید شدند. بعدها در دوران عثمانی نیز، این مکان به عنوان بهترین مقر برای خوش‌گذرانی و تعطیلات شاهان در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل است که وقتی پا به جزیره‌ی بزرگ‌تر می‌گذارید، چندین ویلای طراحی شده به سبک ویکتوریایی پیدا خواهید کرد که هنوز از جذبه و جذابیت بالایی برخورداند.

 

در جزایر استانبول سوار بر درشکه خوشمزه‌ترین شیرینی محلی با قهوه ترکی بخورید

 

 

 جزایر پرنس

 


۴ جزیره‌ی این مجمع‌الجزایر، همگی به وسیله انواع قایق‌هایی که از استانبول به این مقصد حرکت می‌کنند در دسترس هستند. شما می‌توانید به وسیله قایق‌های عمومی در ساعات مشخص به سمت آن‌ها حرکت کرده و در ساعتی مشخص نیز بازگردید. البته همیشه استفاده از قایق‌های تندرو و کروز‌های کوچک لوکس نیز در دسترس شماست که به صورت اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد، اما هزینه بسیار بالایی برایتان در بر خواهد داشت.
یکی از نکات مهم در مورد این جزایر، تلفیق نژادی و فرهنگی خاصی است که در میان مردمش کامل مشهود خواهد بود. از ترک‌های اصیل تا یونانیان و حتی ارمنی‌ها پا به این جزیره گذاشته و در آن مانده‌اند و همین تلفیق‌های نژادی و فرهنگی را کاملا می‌توانید در معماری، غذا و هنر مردم این محل ببینید.

 

 

 جزایر پرنس

 


وقتی پا به جزایر پرنس می‌گذارید، انتخاب‌های زیادی برای خوشگذرانی خواهید داشت. از شنا در آب‌های زیبای دور جزیره، تا رفتن به غارها و شنا در استخرهای طبیعی، سر زدن به منابع طبیعی و همچنین بودن در مراکز تفریحی این جزیره.

 


بدون ماشین، بدون سر و صدا


یکی از نکات بسیار جذاب در مورد جزایر پرنس، ممنوع بودن هر گونه وسیله موتوری درون خاک این جزایر است و شما برای تردد در خود شهر می‌توانید از درشکه‌های موجود در خیابان‌ها استفاده کنید. این درشکه‌های هزینه‌ی زیادی نداشته و بسته به مسیر (که در جدولی روی درشکه نصب شده) قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. البته پیشنهاد ما به شما کرایه یک دوچرخه به ازای هر نفر با هزینه ۵ لیر برای هر ساعت است. به این ترتیب می‌توانید تمام جزیره را فارغ از مشکلات رفت و آمد به بهترین شکل ممکن گشت بزنید. در اولین فرصت هم یک نقشه از جزیره دریافت کنید که رایگان خواهد بود و به شدت به کارتان می‌آید.

 

در استانبول به دیدن این ۶ محله‌‌ی توریستی بروید

 

 

  جزایر پرنس

 


معرفی کوتاهی بر جزایر مختلف پرنس


بویوکودا: این جزیره بازه‌ی گسترده‌ای از انواع فعالیت‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. همان جزیره‌ای که خیابان معروف کانکایا با خانه‌های چوبی و پیشینه جذابش در آن واقع شده است. یکی دیگر از جاهایی که حتما در بویوکادا باید به دیدنش بروید کلیسای یونانی و ارتودوکس آیا یورگی یا همان سنت یورگی است. جدا از خود صومعه، منظره‌ای که این منطقه از بلندی‌های بویوکادا برایتان به نمایش می‌گذارد بسیار زیباست.
هیبلی آدا: دومین جزیره بزرگ پرنس، از نظر منابع طبیعی در خاکش، بهترین محسوب می‌شود. جنگل‌های زیبا و پر پشت که از کنار ساحل آغاز شده و همه جا را در بر می‌گیرد. این جزیره نیز چند کلیسای معروف و البته خانه‌های خاص چوبی دارد که دیدنشان بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

 

هیبلی آدا

 


بورگاز: سومین جزیره بزرگ مجمع‌الجزایر پرنس محیط آرام و دلنشینی دارد که بخش زیادی از مردمش یونانی‌های به جا مانده از نسل‌های کوچ کرده به این محل از زمان عثمانی هستند. یونانی‌ها به این جزیره آنتیگونی می‌گویند که از اسم دیمیتریوس اول می‌آید، از فرماندهان اسکندر که قلعه‌ای به نام پدرش در این مکان ساخته بود. در واقع واژه‌ی بورگاز در ترکی به معنای قلعه است.

 

۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید و مزه‌ی آن‌را به‌خاطر بسپارید

 

 

بورگاز

 


کینالی: و در آخر کوچک‌ترین جزیره‌ی قابل رفتن که کم‌تر از دیگر جزایر طرفدار دارد و البته از پوشش گیاهی کم‌تری نیز برخوردار است. آب‌های آرام اطراف این جزیره البته یکی از بهترین نقاط برای شنا و آبتنی به شمار می‌رود.

۲۸ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران