۶ موزه‌ی معروف شهر کازان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
۶ موزه‌ی معروف شهر کازان

کازان یکی از شهرهای توریستی روسیه به حساب می‌آید که در چند سال اخیر موج زیادی از گردشگران را به خودش کشانده است. شهری که برای ما ایرانی‌ها نام آشناست. چرا که برای چندین سال سردار آزمون، فوتبالیست تیم ملی کشورمان در تیم باشگاهی این شهر بازی کرده است و همچنین تیم ملی نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل اسپانیا در این شهر بازی کرده است. شهری که امکانات اقامتی، رفاهی و تفریحی مناسبی دارد و در آن می‌شود چند روزی را حسابی خوش گذراند. در سفرتان با تور تاتارستان اگر به دنبال بازدیدهای فرهنگی هستید همراه ما باشید تا ۶ موزه‌ی مهم و معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- موزه‌ی شیوه‌ زندگی اتحادیه جماهیر شوروی


یک موزه‌ی عالی که اشیای زندگی مردمان مربوط به دوران اتحادیه‌ جماهیر شوروی را نشان می‌دهد. اشیایی که مربوط به چندین خانواده است و حالا در این موزه با یکدیگر تجمیع شده‌اند. اشیایی که بیشترشان مربوط به دو دهه‌ی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی است. برای آنهایی که علاقه‌مند تاریخ کمونیستی و دیکتاتوری هستند دیدن این موزه خالی از لطف نیست. موزه‌ای که همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب درهایش به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

گشت و گذار در محله‌های کازان

 

 

جماهیر شوروی

 


۲- موزه هرمیتاژ


هرمیتاژ یکی از بزرگترین و مهمترین موزه‌های جهان است که در شهر سن پترزبورگ واقع شده. موزه‌ای که در آن میلیون‌ها شی قیمتی و تاریخی نگهداری می‌شود و دیدن همه‎‌ی اشیای آن به ده‌ها سال زمان احتیاج دارد. این موزه شعبه‌ای نیز در شهر کازان دارد تا مسافران کازان نیز بتوانند با بخش کوچکی از هرمیتاژ اصلی آشنا شوند. درهای این موزه به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است و در روزهای جمعه نیز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ است. در سفرتان با تور روسیه به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد ندارید به سن پترزبورگ و دیدن موزه‌ی اصلی بروید حتما از این موزه دیدن کنید.

 

گشت و گذاری هنرمندانه در سنت‌پترزبورگ شهر موزه‌ها و گالری‌ها و کافه‌ها

 

 

 موزه هرمیتاژ

 


۳- موزه هنرهای اسلامی کازان


اگر به تاریخ اسلام و دیدن اشیای مربوط به آن علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در سفر با تور کازان به این موزه سری بزنید. جاییکه یک مسجد قدیمی را در خود جای داده است و بسیار مورد استقبال مسلمانان است. تاریخ ساخت مسجد این موزه بازمی‌گردد به سال ۱۵۵۲ میلادی که یک بار نیز توسط ایوان مخوف ویران شده است. این مسجد در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی بازسازی شده و در سال ۲۰۰۵ درهایش به روی عموم گشایش یافته است. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند.

 

جاذبه‌های برجسته کازان که باید در اولین سفر از آن‌ها دیدن کنید

 

 

هنرهای اسلامی کازان

 


۴- موزه ملی جمهوری تارتارستان


موزه‌ای که در ابتدای قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و یکی از مهمترین موزه‌های کشور روسیه به حساب می‌آید. موزه‎ای که بنایش یکی از بناهای باشکوه شهر کازان محسوب می‌شود. در این موزه مجموعه شخصی آثار متعلق به آندری لیخاچوف؛ باستاشناس و تاریخدان معروف تاتارستان به نمایش گذاشته شده است. همچنین این موزه دارای مجموعه‌ای منحصر به فرد از آثار باستانی و اتنوگرافی (مردم نگاری) می‌باشد. مجموعه‌های بسیار کمیاب از سکه‌ها، اسناد خطی و کتاب‌های چاپ قدیم و همچنین بایگانی شخصی اسناد دست نویس مردان فرهنگی تاتار در این موزه می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن بسیار جذاب باشد. اگر اهل بازدیدهای فرهنگی هستید در سفر به کازان به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این موزه تشریف ببرید. جاییکه درهایش در روزهای فرد از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر و در روزهای زوج از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

موزه ملی جمهوری تارتارستان

 


۵- موزه ملی فرهنگ


یک موزه‌ی عالی برای علاقه‎‌مندان به فرهنگ که با رفتن به آن می‌توانید با فرهنگ تارتاری بیشتر آشنا شوید. موزه‎‌ای منحصر به فرد که بنای باشکوهش خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های شهر کازان به حساب می‌آید و این بنا در بسیاری از کارت پستا‌ل‌ها و عکس‌ها به عنوان نماد این شهر معرفی شده است. درهای این موزه در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است. در سفرتان به کازان به شما پیشنهاد می‌کنیم چند ساعت خود را به گشت و گذار در این موزه اختصاص دهید.

 

 

موزه ملی فرهنگ

 


۶- موزه هنرهای زیبا جمهوری تارتارستان


یک موزه‌ی عالی که پاسدار صنایع دستی، نقاشی، کارهای گرافیکی و مواردی از این دسته در جمهوری تارتارستان است. موزه‌ای متفاوت که میزبان تعداد زیادی از کنسرت‌های جاز در کازان است. درهای این موزه در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

موزه هنرهای زیبا جمهوری تارتارستان

۰۱ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران