معرفی زیباترین ابنیه کازان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
معرفی زیباترین ابنیه کازان

کازان پایتخت تاتارستان و یکی از زیباترین شهرهای این منطقه از روسیه است که گردشگران بسیار زیادی را در طول سال به خود می‌بیند. اینجا شهری دیدنی است و جاذبه‌های متعددی دارد، اما چیزی که اول از هر نکته‌ی دیگر، چشم خارجی‌ها را به خود جذب می‌کند، معماری دیدنی ابنیه‌ای است که در کازان ساخته شده است.

در چنین مکانی، جدا کردن چند مکان و اسم بردن از آن‌ها کار سختی‌ست، اما ما سعی کرده‌ایم تا ۱۰ بنای برتر در کازان را به شما معرفی کنیم.

 

کرملین کازان

وقتی ایوان مخوف کازان را در سال ۱۵۵۲ فتح کرد، دو معماری که کار ساخت کلیسای جامع سنت باسیل در میدان قرمز مسکو را بر عهده داشتند، برای ساخت این قصر بزرگ فراخوانده بود. آن‌ها به طراحی و ساخت کاخ کرملین کازان پرداختند و آن را به شکوه‌مندترین و مجلل‌ترین شکل ممکن طراحی و ساختند. حالا این کاخ، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کازان بدل شده است.

مسجد کول شریف

مسجد نمادینی که قبلا در این محل وجود داشت، در درگیری‌های کازان ویران گشته بود و سپس در سال ۲۰۰۵ دوباره از نو ساخته شد. این مکان بزرگ‌ترین و یکی از زیباترین مساجد روسیه محسوب می‌شود و خیلی از گردشگران مسلمان، حتما از این محل دیدن می‌کنند. نکته مهم‌تر این که، اگر چه مسجد کول شریف در حریم کرملین کازان واقع شده، اما ورودی و محوطه‌ای مجزا برای آن در نظر گرفته شده است.

 

زیباترین عکس‌های اینستاگرامی کازان

کلیسای جامع بشارت

یکی دیگر از بناهای مهمی که ایوان مخوف دستور به ساخت آن داده بود، این کلیسای بزرگ و زیباست. سازندگان کلیسای سنت باسیل مسکو، وظیفه‌ی طراحی و ساخت این کلیسا را نیز به عهده داشتند و به سرعت این مکان به جایی مقدس برای مسیحیانی بدل شد که یا در کازان به زندگی مشغول بودند یا مرور به این بخش از روسیه مهاجرات می‌کردند. در حال اضر نیز کلیسای جامع بشارت، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی کازان محسوب می‌شود.

دانشگاه ایالتی کازان

این مکان، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کل روسیه است که در سال ۱۸۰۴ ساخته شده بود و دستور ساخت ان را شخص امپراطور الکساندر اول داده بود. البته در ادامه سازه‌های جدیدتری به مجموعه‌ی دانشگاه اضافه شده که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۰۳ بر می‌گردد. اما در نهایت معماری اولیه بنا حفظ شده و به همین خاطر است که زیبایی دانشگاه ایالتی کازان، بیش از پیش چشم نواز و جذاب جلوه می‌کند.

 

بازدید از جاذبه‌های اطراف کازان

پل هزاره

پل هزاره در کازان در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است و دلیل اسم گذاری آن نیز، افتتاح آن در بزرگداشت هزارمین سال بنیان گذاشتن کازان بوده است. این پل بزرگ و زیبا، بزرگ‌ترین در کازان محسوب می‌شود و حرف M که در میان آن مشاهده می‌کنید، در واقع از کلمه‌ی Millennium یا همان هزاره می‌آید. این حرف فلزی، ۴۵ متر ارتفاع و ۶۴ متر عرض دارد و از فاصله‌ای دور نیز کاملا پیداست.

قصر کشاورزان

با این که این بنا به تازگی و در سال ۲۰۱۰ امپراطوری روسیه به همراه المان‌های نو و مدرن بوده و به شکلی یادآور بنای معروف Petit Palais در پاریس است. البته به غیر از نمای بسیار زیبا، این بنا در داخل خیلی جذابیتی ندارد.

 

حقایق که باید قبل از سفر به کازان بدانید

معبد تمام ادیان

بدون هیچ شکی، معبد تمام ادیان همچون اسمش، عجیب‌ترین بنا در لیست امروز ماست. در واقع این بنا اصلا یک مکان مذهبی نیست و یک بنای خصوصی بوده که هنرمندی ملی آن را طراحی کرده و حالا به یک نقطه‌ی پرطرفدار در نزدیکی رود ولگا بدل شده است.

برج سیومبیک

این مکان به خاطر معماری متفاوتش، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌ها در کازان محسوب می‌شود. جالب این که این بنا همچون برج پیزا، به سمتی خم شده و یکی دیگر از دلایل معروفیتش نیز شده است.

موزه ملی جمهوری تاتارستان

این مکان یکی از بزرگ‌ترین ابنیه فرهنگی در تمام منطقه و همچنین قدیمی‌ترین موزه در تاتارستان است. در حال حاضر این مکان، جدا از زیبایی فوق‌العاده‌ای که در بیرون دارد، در خود دید نیز مجموعه‌هایی زیبا و ارزشمند از فرهنگ و تاریخ منطقه به نمایش گذاشته، که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن دیدن نمایید.

 

۷ دلیل برای سفر به کازان در روسیه

مرکز خانواده کازان

یکی دیگر از بناهای عجیب لیست ما، مرکز خانواده کازان است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و در واقع یک مرکز ازدواج در نزدیکی رود کازانکا است. در بالای این بنا، دو طبقه محل بازدید عمومی در نظر گرفته شده تا بتوانید از آن بالا، کرملین و بخش‌های قدیمی و جدید شهر را تماشا کنید.

۱۶ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران