فعالیت‌های رایگان یا کم‌هزینه در هانویی پایتخت ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
فعالیت‌های رایگان یا کم‌هزینه در هانویی پایتخت ویتنام

هانویی شهر شلوغ و زیبایی است که بخش زیادی از تفریحات آن در مراکز خرید بزرگ یا مراکز تفریحی گران‌قیمت بنا شده‌اند. با این حال هستند فعالیت‌های مفرح و فوق‌العاده‌ای که بتوانید به رایگان یا پرداخت مبلغ کمی پول، آن‌ها را انجام دهید. در مقاله‌ی امروز ما به سراغ همین فعالیت‌ها رفته‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 


قدم زدن در کنار دریاچه لاکپشت (هوان کیِم)


یکی از بخش‌های زیبای شهر که هر گردشگری باید از آن دیدن کند، دریاچه لاکپشت است. اطراف این دریاچه‌ی زیبا در روزها جایی عالی برای گشت و گذار است و شب‌ها نیز با نورپردازی، از همیشه زیباتر می‌شود. دور تا دور این دریاچه عموما محلی است که محلی‌ها و گردشگران با هم به صحبت می‌پردازند و انواع دکه‌های غذافروشی و مخصوصا بستنی فروشی نیز در محوطه‌ی آن فعالیت می‌کنند. پل زیبا و قرمز رنگ دریاچه لاکپشت نیز جایی ایده‌آل برای گفتن عکس‌های جذاب اینستاگرامی است.

 

فعالیت‌های جذابی که نباید در هانویی از دست بدهید

 

 

هوان کیِم

 


تماشای نمایش خیمه‌شب‌بازی آبی در سالن تئاتر تانگ لونگ


این تئاتر قدیمی از دیرباز در ویتنام، مخصوصا هانویی برگزار می‌شود. نمایشی زیبا و در نوع خود متفاوت که عروسک‌های خیمه‌شب بازی در محیطی آبی و با دکوری بسیار زیبا همراه با صدای موسیقی به اجرا می‌پردازند. البته اگر برای دیدن دریاچه لاکپشت رفته باشید، می‌توانید زمانی را برای دیدن این نمایش که در همان نزدیکی‌ها اجرا می‌شود کنار بگزارید. هزینه شرکت در این نمایش حدود ۳ دلار است که در مقیاس تفریحات دیگر کاملا ارزان محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که باید از یک روز قبل جای خود را رزرو کنید، مخصوصا اگر در زمان تعطیلات و اوج حضور گردشگران به هانویی سفر می‌کنید.

 

 

 سالن تئاتر تانگ لونگ

 


گشت و گذار در بازار شبانه مرکز شهر


مرکز شهر هانویی بر خلاف بسیاری از نقاط مهم شهر، در طول روز نسبتا آرام‌تر است. در این مواقع شما باید به مراکز خرید بروید و از دیگر نقاط شهر بازدید کنید و در نهایت شب‌هنگام، وقتی بازار شبانه و شلوغ این بخش از شهر برپا می‌شود به آن مراجعه کنید. این محله در شمال دریاچه واقع شده و به راحتی قابل پیدا کردن است. هم می‌توانید از میان اجناس ارزانش به خرید بپردازید، هم به طور کلی از جنب و جوش آن لذت ببرید و صد البته از غذاهای خیابانی آن شامی خوشمزه میل کنید.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

 

 

هانویی

 


بازدید از موزه‌های هانویی


هانویی دارای چندین موزه مختلف است که هر کدام به نحوی ارزش بازدید دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به موزه ملی ویتنام، موزه مردم شناسی و موزه تاریخ باستان اشاره کرد. البته نباید از موزه‌ی هنرهای مدرن یا گالری‌های هنری نیز به راحتی گذشت. موزه جنگ نیز با توجه به تاریخ ویتنام از جمله مراکز مهم شهر برای بازدید محسوب می‌شود. حضور در چند مورد از این موزه‌ها رایگان است و باقی آن‌ها هزینه‌های بسیار کمی را طلب می‌کنند.

 

 

 موزه‌های هانویی

 


تماشای اجراهای خیابانی


از اجرای روزانه‌ی زومبا در ساعت ۴ صبح تا اجرای موسیقی جاز و ترنس، برنامه‌های خیابانی بسیار زیادی در هانویی برگزار می‌شود که همگی آن‌ها رایگان بوده و عموما به همت شهرداری این شهر برگزار می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در پارک‌های هانویی به تماشا بنشینید. اجراهای رقص دسته جمعی و رقص‌های محلی، بازی فوتبال نمایشی، اسکیت بوردینگ و بسیاری برنامه‌های دیگر از جمله این فعالیت‌ها هستند.

 

بهترین نقاط اطراف هانویی برای کمپینگ و طبیعت‌گردی

 

 

هانویی

 


عبور از رود قرمز بر روی پل لانگ بین


این پل که ۱۰۰ سال عمر دارد، بر روی یکی از معروف‌ترین رودهای ویتنام ساخته شده است. محلی عالی برای تماشای غروب آفتاب، تماشای زیبایی‌های طبیعی هانویی و البته گرفتن عکس‌های زیبا که همگی به صورت کاملا رایگان در دسترس شما خواهد بود. البته این پل که حالا کهنه و زنگ زده به نظر می‌آید، روزهای باشکوه زیادی را به خود دیده است اما با توجه به پیشرفت شهر و احداث پل‌های جدید، رها شده و تنها محلی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود.

 

 

 روی پل لانگ بین

 


تماشای معابد و عبادتگاه‌ها


بدون هیچ شکی، یکی از بخش‌های جذاب سفر به هانویی تماشای معابد این شهر است. یکی از فعالیت‌های محبوب و تماما رایگان که گردشگران می‌توانند در این شهر به آن بپردازند. تقریبا در هر گوشه‌ای از شهر یک معبد یا عبادتگاه کوچک واقع شده است، اما شما باید به سراغ چند معبد بسیار زیبا و بزرگ بروید که با رنگ‌های طلایی و قرمزشان، دل از شما خواهند برد.

 

 

 روی پل لانگ بین

۰۵ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران