سفر به زیباترین شهرستان‌های آسیا

اخبار
سفر به زیباترین شهرستان‌های آسیا

آسیا با جزایر گرمسیری، شالیزارهای برنج، مزارع چای، کوه‌های ناهموار و ابرشهرهای وسیع، سرزمین عجایب مقاصد گوناگون است. در میان این ترکیب، مسافران می‌توانند شهرستان‌های جذابی را کشف کنند که عاشقانه، قدمت تاریخی و زیبایی زیادی را ارائه می‌دهند. فرقی نمی‌کند به دنبال عظمت معماری دوران استعمار، مناظر خیره‌کننده یا غوطه‌وری فرهنگی باشید، در اینجا زیباترین شهرستان‌های آسیا را معرفی می‌کنیم تا سفر بعدی شما را به خود اختصاص دهند.

 

ویتنام، هوی آن

شهر قدیمی هوی آن که در سواحل مرکزی ویتنام واقع شده بهشتی برای عکاسان، علاقه مندان به غذا و عاشقان معماری در تور ویتنام است. این بندر تجاری استعماری سابق فرانسه که در سال ۱۹۹۹ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد، یکی از حیاتی‌ترین شهرهای تجاری در ویتنام از قرن شانزدهم بوده است که به لطف قرن‌ها تجارت، خیابان‌های باریک شهر قدیمی هوی آن دارای ردیف‌هایی از خانه‌های تجاری جذاب به رنگ خردلی است اگرچه بسیاری از آن‌ها از آن زمان به رستوران‌ها، بارها، بوتیک‌های طراحی و خیاطان و مغازه‌ها تبدیل شده‌اند.

 

پربازدیدترین شهرهای اروپا را بشناسید

مالزی، جورج تاون

محله تاریخی جورج تاون در پنانگ، مالزی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، تأثیرات چند فرهنگی را به طرز زیبایی به نمایش می‌گذارد. در واقع میراث منطقه را می‌توان تقریباً به ۵۰۰ سال قبل ردیابی کرد، زمانی که مستعمره سابق بریتانیا یک مرکز تجاری برجسته در تنگه مالاکا بود و امکان تبادل فرهنگی بین ساکنان مالایی، چینی، هندی و اروپایی را فراهم می‌کرد. در نتیجه، جورج تاون شخصیت منحصربه‌فرد خود را حفظ می‌کند که با ترکیبی از مغازه‌ها و عمارت‌های چینی، ساختمان‌های دولتی اروپایی، ساختمان‌های مذهبی متنوع، جشنواره‌ها، موسیقی، غذا و قلعه‌ها مشهود است. مجموعه‌ای از بناهای دیدنی اصلی شامل فورت کورنوالیس، سنت جورج (قدیمی‌ترین کلیسای انگلیسی در جنوب شرقی آسیا)، معبد سری ماهماریاممان و تالار شهر می‌شود  به‌علاوه بسیاری از مسافران دوست دارند در خیابان ارمنی سرگردان شوند تا هنر خیابانی رسا در محله قدیمی را کاوش کنند. جورج تاون به عنوان "پایتخت غذاهای خیابانی مالزی" در نظر گرفته می‌شود و یکی از بهترین شهرهای غذا در آسیا است، بنابراین باید به مراکز خرید و فروش هم توجه کنیم. مانند معماری، غذاهای محلی نیز تاریخ چندفرهنگی جورج تاون را به تصویر می کشد. غذاهایی که حتما باید امتحان کنید عبارتند از چار کوی کاک (کیک برنج با تخم مرغ، میگو، جوانه لوبیا و تربچه کنسرو شده)، هوکین می (نودل مخلوط با غذاهای دریایی و سس سویا)، رژاک (سالاد میوه و سبزیجات در سس بادام زمینی شیرین) آسام لاکسا و نان تست کایا.

فیلیپین، City of Vigan

یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه معماری دوران استعمار اسپانیا در آسیا، شهر ویگان در ساحل غربی جزیره لوزون در شمال غربی تور فیلیپین واقع شده است. ویگان که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، توسط اسپانیایی ها در سال ۱۵۷۲ تأسیس شد. مسافران اکثریت قریب به اتفاق ساختمان‌های استعماری را در اطراف میدان مرکزی، Plaza Salcedo از جمله کلیسای جامع سنت پل سفید و زرد پیدا می‌کنند، سازه زیبای باروک ابتدا در سال ۱۶۴۱ ساخته شد و پس از چندین زلزله و آتش سوزی مرمت شد. در یک پیاده روی کوتاه به سمت جنوب، Calle Crisologo یکی دیگر از نقاط دیدنی مهم شهر را خواهید دید. خیابان سنگ‌فرش‌شده دارای خانه‌های میراثی است که به خوبی حفظ شده‌اند، بارهای روباز و کالسا (کالسکه‌های اسب‌کشی) که شما را به گذشته می‌برد. در همین حال، بازار عمومی ویگان صحنه‌های معمولی و غرفه‌های غذای زیادی را ارائه می‌دهد که امپاناداهای تازه و پوسته پوسته‌ای دارند.

کامبوج، کامپوت

اگرچه اولین ایستگاه در کامبوج معمولا آنگکور وات است، اما مسافران بیشتری به دنبال جذابیت‌های کامپوت هستند. این شهر ساحلی آرام که به خاطر مناظر رودخانه‌ای و مزارع فلفل معروف است، به لطف فروشگاه‌های رنگارنگ استعماری فرانسه، خیابان‌های مناسب برای عابران پیاده و فعالیت‌های زیاد در فضای باز، به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کوچک منطقه، شهرت پیدا کرده است. فهرست طولانی از همه چیز شامل قایق سواری و دوچرخه سواری گرفته تا کوهنوردی، کشتی‌های دریایی در رودخانه، پدل برد و موارد دیگر همگی در اینجا در دسترس هستند. در همین حال، سفری یک روزه در حومه شهر، شالیزارهای سرسبز، معابد غار، آبشارها، مزارع نمک آینه‌کاری شده و مزارع فلفل را نشان می‌دهد که در آن‌ها می‌توانید از معروف‌ترین و معطرترین صادرات منطقه نمونه بگیرید.

 

سفری جذاب به ۱۰ کشور کوچک جهان

سریلانکا، گاله

شهر گاله که در ساحل جنوب غربی سریلانکا قرار دارد، فضای تاریخی خود را مدیون قرن‌ها فعالیت تجاری به عنوان بندری مهم است. به علاوه قلعه گاله که در فهرست یونسکو ثبت شده، سه دوره از حاکمان استعماری را پشت سر گذاشته که با پرتغالی‌ها از ۱۵۰۵-۱۶۵۸ شروع و سپس هلندی‌ها از ۱۶۵۸-۱۷۹۶ و در نهایت، با بریتانیایی‌ها از ۱۷۹۶-۱۹۴۸ پایان گرفت. این روزها، بسیاری از انبارهای قدیمی و خانه‌های تجاری به موزه، بوتیک، مغازه، رستوران و بار تبدیل شده‌اند. در مورد مکان‌های دیدنی، می‌توانید تمام نقاط برجسته را به راحتی با پای پیاده ببینید. کلیسای اصلاح‌شده هلندی معروف به De Groote Kerk، برج ساعت گاله، فانوس دریایی گاله، مسجد میران، معبد سودارمالایا و انبار ادویه قدیمی، فقط چند نام از چندی مورد موجود هستند. در سفر با تور سریلانکا پس از کاوش در شهر استعماری، مسافران می‌توانند به راحتی خط ساحلی جنوبی را دنبال کنند تا به کمپ موج سواری، غواصی، سفر تماشای نهنگ بپیوندند یا به سادگی در ساحل زیبای Unawatuna تنبلی کنند.

چین، ژوژوآنگ

در حالی که سوژو، در غرب شانگهای ممکن است به عنوان معروف‌ترین شهر آبی در تور چین توجه مردم را به خود جلب کند، طبق افسانه‌ها ژوژوانگ قدیمی‌ترین شهر چین است. این شهر زیبای رودخانه‌ای که بیش از 900 سال پیش در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده، مانند یک موزه زنده به نظر می‌رسد که خانه‌های چینی سفید رنگ، کانال‌های آرام و پل‌های سنگی قوسی را همچون صحنه‌ای نقاشی شده و نفیس ارائه می‌دهد. ژوژوانگ خانه چندین مکان باستانی از جمله پل‌های دوقلوی بیش از ۵۰۰ ساله، شید و یونگان، معبد تائوئیست چنگسو قرن یازدهمی و چندین خانه تجار ثروتمند است. بهترین زمان بازدید از اینجا بهار و پاییز است که فرصتی برای عکاسی‌های پوستری دست می‌دهد.

هند، Mawlynnong

شهرستان Mawlynnong، واقع در تپه‌های خاسی شرقی در شمال شرقی هند، توسط نشریات مختلف به عنوان "پاک‌ترین روستای آسیا" نامیده شده است. این روستا به لطف خانواده‌های خاسی یک جامعه مادرزادی و قومی که شهر را همچون خانه‌شان می‌دانند و به بکر نگه داشتن روستای خود افتخار می‌کنند، به شهرت خود ادامه می‌دهد. آن‌ها همچنین باغ‌های فراوان و با دقت هرس شده را که در سرتاسر هند معروف هستند، پرورش می‌دهند. همانطور که ممکن است در تمیزترین شهر منطقه انتظار داشته باشید، زیبایی طبیعی جذابیت اصلی اینجا بوده و آبشار Mawlynnong با داشتن پل‌های ریشه‌ای زنده منظره‌ای اثیری ایجاد کرده است. در طول حدود ۱۵ سال، آن‌ها در سراسر آبراه‌ها رشد کردند و به اندازه‌ای قوی شدند که مردم بتوانند روی آن‌ها راه بروند.

 

معرفی ۱۵ لباس سنتی که باید در سفر ببینید

تایلند، شهر پوکت

اگرچه جزیره پوکت بیشتر به خاطر سواحلش معروف است، اما فرصت‌های زیادی برای تجارب فرهنگی در تور تایلند نیز ارائه می‌دهد. محله تاریخی قدیمی شهر پوکت، واقع در مرکز جزیره، مملو از مغازه‌هایی به سبک چینی-استعماری است که در طول رونق استخراج قلع جزیره در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ ساخته شده‌اند. مغازه‌های امروزی، کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهای زیادی وجود دارد، از جمله فروشگاه‌های باتیک در امتداد جاده تالانگ که توسط مالایی‌ها و هندی‌ها اداره می‌شود. این منطقه همچنین مملو از معابد چینی، عمارت های ویران شده، موزه های فرهنگی و یک صومعه است. مسیرهای میراث پوکت، که در تورهای پیاده روی شهر قدیمی قرار دارند یکی از بهترین راه ها برای مشاهده کامل این منطقه است. شهر پوکت همچنین جایی است که تعدادی از برترین رستوران‌های جزیره را خواهید دید که برخی از بهترین غذاهای کل جزیره را سرو می‌کنند.

اندونزی، Kota Gede

در میان قدیمی‌ترین محله‌های یوگیاکارتا، کوتا گده به‌خاطر صنعت نقره‌سازی، خطوط کوچک و معماری فتوژنیکش شناخته شده است. قدمت این شهر زیبا را می توان به قرن پانزدهم ردیابی کرد، در آن زمان، بسیاری از بازرگانان ثروتمند خانه‌های قصری را به سبک کالانگ می‌ساختند، خانه‌ای التقاطی و محصور که ترکیبی از عناصر ساختاری هلندی، چیدمان‌های سنتی جاوه‌ای و جزئیات پرآذین را در خود داشت. بعدها، در اوایل دهه ۱۹۰۰، نقره کاری به یکی از مشاغل مهم منطقه تبدیل شد. هنوز هم امروز، مسافرانی که در خیابان‌های اصلی جالان کماسان سرگردان هستند، ده‌ها بوتیک، گالری و کارگاه را پیدا می‌کنند که همه چیز را از جواهرات گرفته تا جعبه‌ها و ظروف غذاخوری را به نمایش می‌گذارند.

 

بزرگترین آکواریوم‌های جهان را بشناسیم

لائوس، لوآنگ پرابانگ

لوانگ پرابانگ به‌عنوان یکی از معنوی‌ترین مکان‌ها در آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. این شهر که به عنوان مقر اولین پادشاهی در لائوس از قرن‌های ۱۴ تا ۱۶ میلادی خدمت می‌کرد، مدت‌ها مکانی استراتژیک در مسیر ابریشم بود. بعداً در اواخر دهه ۱۸۹۰ توسط فرانسوی‌ها تصرف شد و با گذشت زمان، آمیختگی هماهنگ معماری اروپایی و لائوسی منظره شهری متمایز ایجاد کرد. هنوز هم، لوانگ پرابانگ که در سال ۱۹۹۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت جهانی شد، همچنان پایتخت فرهنگی و هنری این کشور است. علاوه بر معماری زیبا، این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا مانند آبشارهای سه طبقه کوانگ سی و کوه فوسی، جایی که ۳۰۰ پله عجیب شما را به سکوی تماشای حومه می‌رساند است. همچنین بیش از ۳۰ معبد زیبا دراینجا وجود دارد که از جمله می‌توان به معبد طلایی Wat Manorom که گفته می شود در سال ۱۳۷۲ ساخته شده و قدیمی‌ترین معبد شهر محسوب می‌شود اشاره کرد.

۲۶ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران