۷ کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند

اطلاعات مفید
۷ کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند

در نوشته‌های باستانی سانسکریت، سومین اقیانوس بزرگ جهان را با نام راتناکارا (Ratnākara) می‌شناسند. اقیانوسی که ۲۰ درصد از سطح این کره‌ی خاکی را پوشانده و چندین کشور جزیره‌ای زیبا را در خود میزبانی می‌کند که همه‌ی آن‌ها، مقاصد گردشگری مهمی در این صنعت به حساب می‌آیند. کشورهایی همچون مالدیو، سریلانکا، سیشل و ... که هر کدام زیبایی منحصر به فردی داشته و به خاطر بودن در این پهنه‌ی آبی، زیبایی‌های شگفت‌انگیزی در خود دارند. بیایید امروز با هم نگاهی بندازیم به زیباترین کشورهای جزیره‌ای که در اقیانوس هند واقع شده‌اند.

 

سریلانکا

"مروارید اقیانوس هند" از آن جاهایی در دنیا است که انگار هر چه که زیبایی‌ست در این سرزمین خلاصه شده. حتی با این که چند سال پیش سونامی بعضی بخش‌های ساحلی آن را ویران کرد، اما دوباره رشد کرد و همچون گذشته، حالا زیبایی خود را به رخ گردشگران می‌کشاند. این کشور که در جنوب هند قرار گرفته از نظر جغرافیایی بسیار متنوع بوده و در کنار سواحل زیبا و رویایی، مناطق مرتفع‌تر و سرسبز نیز داشته و همچنین جاذبه‌های تاریخی آن‌جا نیز بسیار است تا جایی که می‌توان در آن بناهایی متعلق به ۲ هزار سال پیش یا قرن پنجم میلادی را تماشا کرد.

تور سریلانکا از نظر تنوع جانوری نیز از جمله بهترین کشورهای دنیاست و یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در این کشور، شرکت در سافاری‌های طبیعت گردی و تماشای دسته‌ی فیل‌ها یا بازدید از انواع حیوانات و پرندگان در دل جنگل‌ها و دشت‌های این کشور است. در واقع رفتن به تور سریلانکا امتیازات زیادی را برای شما خواهد داشت. می‌توانید روزها در سواحل زیبای این کشور به آبتنی و تفریحات آبی بپردازید، به ارتفاعات رفته و آب و هوایی استثنایی و مناظری زیبا را تجربه کنید یا به بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی بپردازید. سفر به سریلانکا روزهایی شاد و در عین حال متنوع را برای شما خواهد ساخت به شکلی که هیچ گاه این سفر را فراموش نمی‌کنید.

سیشل

در شرق آفریبا مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۱۵ خشکی کوچک و بزرگ وجود دارد که مردمش به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و سسلوا صحبت می‌کنند. این که تنها بگوییم: "سیشل کشوری زیباست که دور تا دورش را اقیانوس هند در بر گرفته" به هیچ وجه حتی ذره‌ای از زیبایی این سرزمین فوق‌العاده را نشان نخواهد داد. در هر گوشه از سیشل شما می‌توانید، سواحلی با ماسه پودری و سفید رنگ را پیدا کرده که آبی شفاف و کریستالی را در جلوی خود می‌بیند. از همین رو است که سیشل یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای تعطیلات در دنیا به حساب می‌آید.

البته سیشل تنها در سواحلش خلاصه نمی‌شود و مناطق طبیعی، پارک‌های جنگلی و گونه‌های نادر حیوانی را نیز در خود دارد. این بهشت گرم‌سیری در هر نقطه‌اش شبیه به یک کارت پستال می‌ماند و طبعیت سرسبز و زیبایش در کنتراست با آبی دریا واقعا چشم گیر است. سیشل مقصدی فوق‌العاده برای سفر ماه عسل به حساب آمده و مملو از ریزورت‌های گران قیمت و اقامتگاه‌های رویایی است. غواصی، گردش‌های آبی، اسنورکلینگ و انواع فعایت‌های آبی دیگر نیز در این کشور پرطرفدار بوده و همانقدر که بر روی خشکی زیباست، زیر آب نیز رنگارنگ و چشم‌نماز است.

 

جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

مجمع‌الجزایر قمر

مجمع‌الجزایر قمر که با نام کوموروس نیز شناخته می‌شود در شرق آفرقا واقع شده است. مجموعه‌ای از چند جزیره‌ی آتشفشانی که کمی از کانال موزامبیک دور است و مردمان از نژادهای مختلف هستند. از فرانسوی و عرب گرفته تا بومیانی که از گذشته در این کشور زندگی می‌کردند. تجربه‌ی بودن در این کشور واقعا شگفت انگیز است و شما می‌توانید زیبایی طبیعت را در کنار فرهنگ و تاریخ خاص آن‌جا مرور کنید. برای مثال، در مورونی که پایتخت مجمع الجزایر قمر شناخته می‌شود، امکان بازدید از مسجد تاریخی "دو وندردی" را خواهید داشت که کاملا نشان دهنده‌ی میراث اعراب در این سرزمین است.

اما این کشور دارای سواحل زیبای متعدد است که اغلب جمعیت زیادی را به خود نمی‌بینند و به راحتی می‌توانید در آب کریستالی آن‌ها به شنا بپردازید و از طبیعت جنگلی پشت خود لذت ببرید. بودن در طبیعت مجمع الجزایر قمر، برای لحظاتی شما را از تمام شلوغی‌های زندگی مدرن دور کرده و غرق در زیبایی و آرامش می‌کند. در مقایسه با مالدیو یا حتی سیشل، قمر گردشگران کم‌تری را به خود جذب می‌کند در صورتی که از نظر زیبایی نه تنها چیزی کم‌ ندارد، بلکه از بسیاری جهات جذاب‌ترم هست.

ماداگاسکار

انیمیشنی که با نام این کشور منتشر شد، ماداگاسکار را پیش از قبل بر سر زبان‌ها انداخت. اما زیبایی واقعی ماداگساکار بسیار فراتر از این حرف‌هاست. کشوری جادویی که با جنگل‌های بارانی بی‌نظیرش، درختانی که نمونه‌اش را در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌کنید، سواحلی استثنایی و تنوع جانوری چشم‌گیر، سالانه مسافران ماجراجوی زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این کشور هر چیزی که یک مسافر اهل گشت و گذار بخواهد را پیش روی او می‌گذراد. از جنگل و دشت‌های بزرگ تا سواحل و تپه‌های بلند و مناظر کوهستانی که همه و همه از این مکان، یک مقصد ایده‌آل برای سفر می‌سازد.

آن‌هایی که بازدید از حیوانات خاص را دوست دارند، ماداگاسکار همچون یک باغ وحش طبیعی بسیار بزرگ است. حیوان نمادین این کشور لمورها هستند اما جانوران خیلی بیشتری از جمله گربه‌سانان مختلف، پرندگان متعدد حتی از گونه‌های خیلی کم‌یاب و ... در آن‌جا زندگی می‌کنند. همین وضعیت در دریای پیرامون ماداگاسکار نیز بوده و جدا از صدها گونه ماهی رنگارنگ، چند نوع کوسه خاص نیز در این پرسه می‌زنند. البته نگران نباشید، جاهایی که برای شنا در نظر گرفته شده، همگی امن هستند. از نظر فرهنگی نیز ماداگاسکار کشوری جالب برای بازدید است. مردمان خونگرم دارد، فستیوال‌های بزرگی در آن برگزار شده و اگر خوی ماجراجویی بیشتری داشته باشید، می‌توانید به دل دهکده‌های قدیمی آن‌جا زده یا سفرهایی در رودخانه‌های پر آب ماداگاسکار را تجربه کنید.

 

۸ هتل برتر جهان که در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند

ماریتیموس

ماریتیموس یکی دیگر از کشورهای زیبای اقیانوس هند است که در شرق آفریقا واقع شده. کشوری که به خاطر سواحل بی‌نظیر و مرجان‌های دریایی‌اش معروف است و چدین پارک ملی با جنگل‌های بارانی شگفت انگیز و صدها آبشار فوق‌العاده در خود دارد. اگر می‌خواهید واقعیت زیبایی ماریتیموس را بدانید به گفته‌های مارک تواین نویسنده سرشناس گوش کنید که در سال ۱۸۹۶ فرصت بازدید از این کشور را داشت: "ماریتیموس ابتدا آفریده و سپس بهشت ساخته شده است. بهشت را از روی ماریتیموس ساختند."

این کشور که تنها حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را در خود میزبانی می‌کند. به هر کس با هر سلیقه‌ای در این سرزمین خوش خواهد گذشت. آن‌هایی که اهل آبتنی و فعالیت‌های آبی هستند، چند مورد از بهترین سواحل دنیا را در اختیار خواهند داشت، طبیعت گردی در پارک‌های ملی آن‌جا طرفداران بی‌شماری دارد و همچنین تنوع جانوری و گیاهی در جنگل‌های بارانی ماریتیموس نیز کم‌نظیر است. همه چیز در کنار هم قرار گرفته تا یک مقصد رویایی را برای مسافران بسازد.

جزایر رودریگز

این جزایر در اصل بخشی از جمهوری موریس به حساب می‌آیند اما به صورت خودمختار اداره شده و جمعیتی نزدیک به ۴۲ هزار نفر دارند. هر چقدر که وضعیت سیاسی این جزیره و جزایر کوچک بدون سکنه اطراف آن‌جا پیچیده است، از یک نظر همه روی آن توافق دارند. جزایر رودریگز یکی از زیباترین نقاط دنیا محسوب می‌شود. همین هم باعث شده تا خیلی‌ها، هزینه‌ی بالای سفر به این منطقه را به جان می‌خرند تا از زیبایی‌های این مکان زیبا در اقیانوس هند، لذت ببرند. بخش زیادی از این کشور دست نخورده باقی مانده و طبیعت آن خلوصی دارد که در خیلی از دیگر جزایری که از آن‌ها اسم بردیم، چنین چیزی را مشاهده نخواهید کرد.

جزایر رودریگز طبیعتی آتش فشانی دارند و از نظر تاریخ زمین شناسی، جوان محسوب می‌شوند. سواحلی آن‌ها فوق‌العاده زیبا بوده و دارای شن‌های نرم و پودری و آبی شفاف زمردین هستند. حتی هنوز هم می‌توانید نشانه‌هایی از مواد مذاب سرد شده را در برخی از نقاط ساحلی مشاهده کنید که برای خیلی این مهم جذابیت خاص خودش را دارد. برای سفر به جزایر رودریگز باید زمان مناسب و روزهای آفتابی را انتخاب کنید. البته تنها به سواحلی این مکان نباید اکتفا کرد چون جزایر رودریگز دارای طبیعت جنگلی و تنوع گیاهی بسیار خوبی نیز هست.

 

بهترین مقاصد ساحلی دنیا

مالدیو

مگر کسی است که مالدیو را نشناسد؟ کشوری که در لیست بسیاری از گردشگران جهان واقع شده و هر ساله تصاویر پرتعدادی از ریزورت‌های اختصاصی، سواحل سفید رنگ و مسافران خوشحالش بر روی اینترنت به نمایش گذاشته می‌شود. مالدیو در جنوب آسیا واقع شده و کشوری مسلمان نشین است. کشوری که بیش از ۱۰۰۰ جزیره‌ی زیبا در ۲۶ حلقه دارد که اکثرشان مسکونی نبوده و خیلی از آن‌ها نیز در اختیار ریزورت‌هایی هستند که برای اقامت لاکچری گردشگران، ویلاهای باشکوه و زیبا در آن‌ها ساخته شده است.

سفر به تور مالدیو تجربه‌ای شگفت انگیز برای هر مسافری خواهد بود. البته شما می‌توانید به جزایر بزرگ و شلوغ مالدیو سفر کنید اما آن تجربه‌ای که همه از آن یاد می‌کنند در جزایر خصوصی مالدیو اتفاق می‌افتد و در این بین شما بیش از ۱۰۰ انتخاب مختلف خواهید داشت. در سفر به مالدیو، تفریحات و فعالیت‌های آبی حرف اول را می‌زنند. قایق سواری، غواصی، اسنورکلینگ، موج سواری و ... برخی از این فعالیت‌ها هستند. سواحل این کشور استثنایی هستند و از بودن در آن‌ها هیچ وقت خسته نخواهید شد. جالب است بدانید که مالدیو با این که کشوری بسیار گران برای سفر است اما گران‌ترین انتخاب در لیست امروز ما به حساب نمی‌آید و هزینه‌ی سفر به بعضی از مقاصدی که از آن‌ها یاد کردیم، از این کشور نیز بیشتر خواهد بود.

۰۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران