۱۱ مقصد کریسمسی برای سفر

اطلاعات مفید
۱۱ مقصد کریسمسی برای سفر

دو سالی است که خیلی از سفرهای کریسمسی به خاطر مشکلات مربوط به بیماری کرونا، انجام نشده است. از همین رو سال جاری که کشورهای مختلف مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند، سفرهای کریسمسی زیادی انجام شود. با توجه به شرایطی که کشورمان تجربه می‌کند، ما ۷ مقصد گردشگری مناسب برای چنین سفری را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید برای بودن در آن‌ شهرها آن هم در شب زیبای کریسمس، برنامه‌ریزی کنید.

 

گرجستان

تاریخ کریسمس در گرجستان کمی متفاوت بوده و چون این کشور بر اساس تقویم ژولینی است، ۷ ژانویه روز کریسمس در این کشور خواهد بود. در واقع در دیگر کشورهای دنیا کریسمس قبل از سال نو است اما در گرجستان، بعد از سال نو جشن گرفته می‌شود. فارغ از این موضوع، این مهم به بهترین شکل در تفلیس و دیگری شهرهای گرجستان جشن گرفته می‌شود و حتما شرکت در آن می‌تواند تجربه‌ای بسیار جذاب برایتان باشد.

اگر تور تفلیس را برای کریسمس انتخاب کرده‌اید، شک نکنید که از این کار پشیمان نخواهید شد. آب و هوای این شهر در این شب کاملا زمستانی بوده و حتی امکان بارش برف نیز وجود خواهد داشت. تمام پایتخت چراغانی شده و شب‌ها که در شهر قدم بزنید، غرق در زیبایی‌هایی خواهید شد که این چراغانی پدید آورده است.

خوشخبتانه طی ماه‌های گذشته دوباره تورهای گردشگری به گرجستان ‌راه‌اندازی شده و مسافران ایرانی بدون مشکل و با داشتن کارت واکسن یا تست PCR می‌توانند به این کشور سفر کنند. پیشنهاد ما این است که در این سفر، حتما برنامه ریزی کنید و شب سال نو را نیز در تفلیس یا هر شهر دیگری از گرجستان باشید.

از رسومات مردم گرجستان در کریسمس بگوییم. مردم این کشور درخت‌های کوچکی با استفاده از رشته‌های تراشیده شده از درخت را به صورت یک درخت کاج درست می‌کنند. در ایام کریسمس، این درختان را می‌توانید در بازارهای مختلف ببینید.‌

 

۵ بازار کریسمسی جذاب در آسیا

ارمنستان

ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت و همین می‌تواند دلیلی مهم برای جشن گرفتن این روز که در نهایت جشنی مذهبی می‌شود، در ایروان یا دیگر شهرهای ارمنستان باشد. البته نگران نباشید، ارمنستان در این روزها مملو از چراغانی و جشن‌های مختلف می‌شود و شما که تور کریسمس ارمنستان را برای تفریح انتخاب کرده‌اید، حتما به هدف خود خواهید رسید.

آب و هوای این کشور در ایام کریسمس نیز سرد و گاها برفی است. همین باعث می‌شود، درخت ۴۰ متری کاجی که در میدان جمهوری نصب می‌شود، با بارش برف نمایی فوق‌العاده زیبا پیدا کند. رسم آراستن درخت کاج در ارمنستان برای کریسمس، رسمی مهم بوده و به هر جایی از هتل‌ها گرفته تا مراکز خرید و تفریحی که بروید، درختی آراسته شده را پیدا خواهید کرد. البته فراموش نکنید که کریسمس در ارمنستان از ۳۱ دسامبر تا ۶ ژانویه جشن گرفته می‌شود. این قضیه که به خاطر مسائل تاریخی به وجود آمده، حالا دیگر به رسمی در این کشور بدل شده است.

از نظر سفر نیز چند وقتی می‌شود که مرزهای ارمنستان به روی ایرانیان باز شده و شما می‌توانید با برگه واکسن یا تست PCR وارد این کشور شوید. در سفر با تور ارمنستان می‌توانید تفریحات متعددی را تجربه کرده در جشن‌های مختلفی شرکت کنید و روزهایی عالی را از سر بگذرانید.

استانبول

شاید اگر به خاطر مسائل کرونایی، فرصت برای رفتن به خیلی کشورهای دیگر بود، استانبول در این لیست جای نمی‌گرفت. این شهر اگر چه برای جشن سال نو میلادی، یک مقصد عالی بوده که با آتش بازی بزرگ بر روی پل معروف این شهر، شبی خاطره‌انگیز را برایتان خواهد ساخت، اما با این حال کریسمس آنقدر که باید و شاید در آن جدی گرفته نمی‌شود.

البته اشتباه فکر نکنید، استانبول در ایام کریسمس مملو از دکورهای زیبا و چراغانی می‌شود و بیشترین جمعیت گردشگران در زمستان، در همین روزها به آن‌جا سفر می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌ها با گذاشتن درختان کریسمسی به استقبال این روزها و گردشگرانی می‌روند که از کشورهای مختلف به آن‌جا سفر می‌کنند.

اما یکی از بهترین چیزها درباره سفر با تور استانبول در ایام کریسمس و شب سال نو میلادی، کنسرت‌های مختلفی است که در این شهر برگزار می‌شود. اگر به لیست سالن‌های برگزار کننده کنسرت نگاهی بندازید، می‌بینید که لیستی بلند بالا از هنرمندان مختلف در روزهای متفاوت ثبت شده است که البته باید از خیلی قبل‌تر از این که به تور کریسمس استانبول بروید، بلیط خود را رزرو کنید. خرید کردن در این ایام نیز یکی از کارهایی است که حتما در استانبول باید مد نظر بگیرید. با پایان رفتن سال میلادی، خیلی از برندهای معتبر، تخفیف‌هایی عالی در این روزها ارائه می‌دهند.

 

بهترین کشور برای سفر در کریسمس - ژانویه

دبی

دبی شهری مسلمان نشین است اما دلایلی را برایتان لیست می‌کنیم که به شما ثابت خواهد کرد، این شهر یک مقصد ایده‌آل برای سفر در ایام کریسمس است. مخصوصا این روزها که مقاصد گردشگری زیادی نیستند که درهای خود را به روی گردشگران باز کرده باشند. این شهر با توجه به گردشگران زیادی که از سراسر جهان دارد،

خوب می‌داند که باید بهترین و بزرگ‌ترین جشن‌ها را برای کریسمس و شب سال نو میلادی در نظر بگیرد و اوضاع نیز دقیقا به همین منوال است. مراکز خرید و بعضی از رستوران‌ها و کافه‌های اروپایی دبی در این ایام با درختان کاج و دکور کریسمسی و چراغانی که در جاهای مختلف می‌بینید، کاملا در آن فضا قرار خواهید گرفت. البته هوا گرم‌تر از آن است که پولیورهای کریسمسی خود را بپوشید! از هوا گفتیم، فراموش نکنید که زمستان یکی از بهترین مواقع برای سفر به دبی به حساب آمده و شما بهترین شرایط آب و هوایی شهر را در طول سال تجربه خواهید کرد.

جدا از برنامه‌های تفریحی بسیار متنوعی که در دبی برای این ایام تدارک دیده خواهد شد، همه ما این شهر را به خرید می‌شناسیم و شک نکنید که ایام کریسمس، یکی از بهترین وقت‌های برای خرید در تور دبی محسوب می‌شود. مراکز خرید پر تعداد دبی با بهترین تخفیف‌ها به پیشواز سال نو میلادی می‌روند و سعی دارند تا مجموعه‌های خود را هر چه سریع‌تر به فروش برسانند. در مجموع ایام کریسمس از خیلی جهات، بهترین زمان برای رفتن به تور دبی محسوب می‌شود.

اروپا

تمامی مقاصدی که در بالا گفتیم، شرایط نسبتا ساده‌ای را برای سفر اتباع ایرانی مهیا کرده‌اند و سخت گیری‌های زیادی در زمینه‌ی مسائل کرونایی وجود ندارد. اما خیلی از کشورهای اروپایی در مورد واکسنی که زده‌اید وسواس به خرج داده و در کل سفر به این کشورها خیلی سخت است. اما نمی‌شد لیستی از بهترین مقاصد گردشگری برای کریسمس ذکر کرد و از کشورهای اروپایی چیزی نگفت، پس در ادامه لیست وار بعضی از بهترین مقاصد را به شما معرفی خواهیم کرد.

کپنهاگ: پایتخت دانمارک یکی از مقاصد ارزان در اروپا برای ایام کریسمس به حساب می‌آید. شهری با دیدنی‌های بسیار که خیلی راحت می‌توانید به بخش‌های مختلفش بروید و از زیبایی‌های کریسمس لذت ببرید. همچنین آب و هوای دانمارک در این روزها کاملا کریسمسی است و چراغانی و برنامه‌های تفریحی نیز همگی به راه هستند.

 

۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید

نورمبرگ: اما اگر قصد دارید در آلمان مقصدی را برای کریسمس انتخاب کنید، به جای برلین، مونیخ یا شهرهایی از این دست به نورمبرگ بروید. در این شهر یکی از معروف‌ترین بازارهای کریسمسی دنیا با نام Christkindlesmarkt با 180 غرفه برگازر شده و البته شما می‌توانید در هوای برفی آن، از دکورهای کریسمسی، غذاهای محلی آلمانی برای این ایام و فضای شاد و فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

رم: در ایتالیا اما کدام مقصد را باید انتخاب کرد؟ جواب ساده است، رم! شهری که جشن‌های بزرگ و برنامه‌های سنتی در آن‌جا برگزار شده و شما می‌توانید کریسمس را همراه با غذاهای محلی فوق‌العاده خوشمزه جشن بگیرید. رم زیبایی‌های منحصر به فردی دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری این ایام، سفری کم‌نظیر را برای شما خواهد ساخت.

لاپلند: هر چه از ویژگی‌های لاپلند در ایام کریسمس برایتان بگوییم، کم گفته‌ایم. همین هم باعث شده تا این شهر جزو مقاصد گران قیمت در ایام کریسمس باشد. این منطقه زمستان‌ها با برف سنگین مواجه هست و در چند روز منتهی به سال نو میلادی نیز، جاهایی همچون دهکده بابانوئل و دهکده برفی شروع به کار می‌کنند. برنامه‌های تفریحی بزرگی در لاپلند برگزار می‌شود و بازارهای جالبی در آن‌جا شکل می‌گیرد. سفر کریسمسی به لاپلند به واقع یک تجربه منحصر به فرد است که اگر موقعیتش را داشتید، حتما باید آن را امتحان کنید.

 

جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

پراگ: پراگ به خاطر ظاهر منحصر به فرد و چشم نوازش، یکی از مقاصد محبوب اروپا در زمستان، مخصوصا کریسمس است. ابنیه‌ای که بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارند با چراغانی کریسمس آذین بسته شده و درختان کاج همه جا دیده می‌شوند. هوای پراگ در این روزها برفی بوده و فضایی شاد و عالی دارد. همچنین نباید از غذاهای خاص کریسمسی مردم چک به سادگی گذشت..

Reykjavík: اگر لاپلند آنچنان که فکر می‌کنید، برفی و سرد نیست، پیشنهاد می‌کنیم به Reykjavík بروید. این شهر کوچک اما بسیار معروف در ایسلند، یک منطقه گردشگرپذیر است که به کلبه‌های خاص و البته تماشای شفق قطبی شهرت دارد. در این روزها که می‌توان حال و هوای کریسمس را به خوبی در Reykjavík حس کرد، شما می‌توانید برف سنگین و مناظر زیبای زمستانی را در این شهر مشاهده کنید.

گریندلوالد: در آخر اشاره‌ای به سوییس زیبا هم داشته باشیم. شهری زیبا که هم در ایام بهار و تابستان زیباست و هم پاییز و زمستانی منحصر به فرد دارد. از زیبایی‌های گریندلوالد همین بس که چندین و چند فیلم معروف، در این جا فیلم برداری شده‌اند. در روزهای آخر سال نیز حال و هوای کریسمسی در میان خانه‌های زیبای گریندلوالد پیچیده و همه چیز به شکلی خاص آذین بسته می‌شود.

۲۳ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران