دلیل عجیب اینکه پنجره های هواپیما نزدیک به دایره است

اخبار
دلیل عجیب اینکه پنجره های هواپیما نزدیک به دایره است

چرا پنجره های هواپیما گرد است

در طی زمان و سال های متوالی و پیشرفت درخشان مهندسین هوافضا توانسته ایم با طراحی و ساخت هواپیما های عظیم که قادر هستند صدها مسافر و بار های زیاد را با امنیت و با بیشترین سرعت جا به جا کنیم . همچنین پیشرفت ر این زمینه و بهبود آیرو دینامیک هواپیما ها معجزه ای بزرگ برای بهبود کیفیت در این صنعت عظیم شده است.

پنجره های مربعی در اولین هواپیما های طراحی شده مورد استفاده قرار می گرفت که این موضوع الهام گرفته از خانه ها و ماشین های آن زمان بوده. اما زمانی که هواپیمای تجاری رز در سال 1950 با سرعت بالا در ارتفاع زیاد از هم پاشید دلیل آن چه بود ؟ " پنجره های مربعی! "

گوشه های تیز طراحی شده این هواپیما در سرهت و فشار بالا نقطه ضعف این پنجره ها بود که مرکز فشار در این نقطه ها قرار گرفت که همین موضوع باعث ایجاد فاجعه در این هواپیما شد.

پنجره های طراحی شده بعد از این حادثه به صورت منحنی بوده که این موضوع باعث تقسیم فشار و استرس در این محل می شود که باعث شد این نقطه ضعف این هواپیما ها جبران و توان تحمل فشار در ارتفاع را پیدا می کند.

حال با دانستن این موضوع می توانید با اطمینان از این پنجره ها در ارتفاع 35.000 فوتی به جهان نگاه کنید و از امنیت این وسیله حمل و نقل پیشرفته لذت ببرید.

۲۳ اسفند ۱۳۹۴

نظرات کاربران