بهترین هتل های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین هتل های استانبول

استانبول در طول سال میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است و برای پذیرایی از این حجم از مسافران، هتل‌های متنوعی در خود دارد. هتل‌هایی به شکل‌ها و در کلاس‌های مختلف که هر کدام با ویژگی‌های خود، سعی در جذب مشتریانی از این بازار بزرگ را دارند. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم قصد داریم تا بهترین هتل‌ها در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

 

بهترین هتل های استانبول

پیش از این که به سراغ هتل‌های ۳ ستاره و ۴ ستاره برتر استانبول با قیمت‌های معقول‌تر بروید، ابتدا ۱۰ مورد از برترین هتل‌های استانبول با امکانات و خدمات عالی می‌رویم. این هتل‌ها از هر نظر گزینه‌هایی معرکه برای اقامت در تور استانبول هستند و روزهایی فراموش نشدنی را در این شهر برایتان رقم می‌زنند.

 

هتل پنینسولا استانبول

حدود ده سالی از ساخت هتل پنینسولا استانبول (The Peninsula Istanbul) می‌گذرد که یازدهمین هتل از این برند به حساب می‌آید و در محله گالاتا و رو به اسکله این منطقه از استانبول است. این هتل ۵ ستاره باشکوه دارای اتاق‌ها و سوییت‌های شیک و عالی رو به تنگه لسفور بوده، یک محیط زیبا چسبیده به اسکله دارد و در خود یک رستوران دارای ستاره میشلن نیز میزبانی می‌کند. طراحی هنرمندانه و مدرن در کنار خدمات عالی، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بالای پنینسولا استانبول است.

  • آدرس: 34 Kemankeş Caddesi Kemankeş Kocamustafapaşa Mahallesi, Karaköy, Beyoglu
  • شماره تماس: 00902129312888

 

معرفی هتل ۵ ستاره بارسلو در استانبول

 

عکس: sleepermagazine.com

 

هتل ماندرین اورینتال بسفورس

ماندرین اورینتال بسفورس (Mandarin Oriental Bosphorus) بدون شک از بهترین هتل های استانبول است که در سال ۲۰۲۱ یک نوسازی اساسی را نیز به خود دیده و از جمله مهم‌ترین هتل‌ها در بشیکتاش استانبول نیز به حساب می‌آید. این مجموعه دارای ۱۰۰ اتاق و سوییت با طراحی فوق‌العاده شیک بوده که همگی منظره‌ی بسیار زیبای تنگه را به همراه دارند. این هتل دارای فضای روباز چسبیده به تنگه، یک استخر روباز، فضایی بسیار شیک و سرسبز و همچنین رستوران‌های معرکه است.

  • آدرس: Kurucesme Mah. Muallim Naci Caddesi No:62 Besiktas
  • شماره تماس: 00902123498888

عکس: travelweekly.com

 

هتل سیکس سنس کوچاتاش مَنشِنز

یکی از زیباترین هتل‌های شهر که در واقع از دو ساختمان تاریخی مربوط به دوره عثمانی شکل گرفته که نوسازی شده‌اند و در کنار داشتن آن ویژگی‌های خاص معماری، دارای امکانات مدرن و بسیار خوبی نیز هستند.  سیکس سنس کوچاتاش منشنز (Six Senses Kocatas Mansions) با دکوری که از مرمر، پنجره‌های بزرگ، چهلچراغ‌های متعدد و فضایی لوکس و جذاب از شما پذیرایی کرده و مجموعا دارای تنها ۴۵ اتاق و سوییت است که نتیجه آن فضایی آرامش بخش در هتل خواهد بود. این مجموعه دارای یک اسپای فوق‌العاده عالی همراه با حمام ترکی مجلل نیز هست.

  • آدرس: Merkez, Meserburnu Cd. No: 5, 34450 Sarıyer
  • شماره تماس: 009021235555500

 

بهترین هتل‌های محله کادیکوی استانبول

عکس: sixsenses.com

 

هتل اکول سنت پیر

استانبول هتل‌های بزرگ و لوکس زیادی دارد، اما در این میان انتخاب یک بوتیک هتل جذاب هم چون هتل اکول سنت پیر (Ecole St. Pierre Hotel) با تنها ۱۷ اتاق که هر کدام دکور منحصر به خود را دارند، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفری خاص در استانبول باشد. این مکان بدون شک از بهترین هتل های استانبول‌ به حساب می‌آید که کار خود را تازه در سال ۲۰۲۱ نزدیک به برج گالاتا در منطقه‌ای تاریخی آغاز کرده و قبلا یک مدرسه کاتولیک فرانسوی بود که ساخت آن به اوایل قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد و حالا بازسازی شده و به صورت یک هتل لاکچری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این هتل کوچک ویژگی‌های بسیاری دارد که گفتن از آن‌ها در حوصله این نوشته نمی‌گنجند. با اقامت در این هتل، بسیاری از جاذبه‌های استانبول همچون خیابان استقلال استانبول، برج گالاتا و ... در چند قدمی شما قرار خواهند داشت.

  • آدرس: Bereketzade, Galata Kulesi Sk. No:14 D:20, 34420 Beyoğlu
  • شماره تماس: 00902122442675

عکس: estphotel.com

 

هتل چراغان پالاس کمپینسکی

اگر قصد اقامت در یک قصر تاریخی و مجلل با بهترین امکانات در مکانی عالی را دارید، بعید است جایی بهتر از هتل چارغان پالاس کمپینسکی (Ciragan Palace Kempinski) را پیدا کنید. این مکان نه تنها یکی از بهترین هتل های استانبول بلکه از بهترین‌ها در کل کشور به حساب می‌آید. قصری که حالا هتل در آن قرار گرفته بین سال‌های ۱۹۱۰ تا اواخر سال‌های ۱۹۸۰ خالی از سکنه و تاحدی مخروبه بود و بعد از نوسازی به بنایی باشکوه با امکاناتی گسترده بدل شد که حالا افراد مشهور از سراسر جهان برای اقامت در اتاق‌های بزرگ و زیبایش، رو به تنگه بسفور و قدم زدن در باغ این محل به آن‌جا می‌آیند. این مجموعه دارای ۲۹۹ اتاق و سوییت  بوده، امکانات کاملی را به مهمانان خود ارائه کرده و دارای فضایی فوق‌العاده مجلل است.

  • آدرس: Yıldız, Çırağan Cd. No:32, 34349 Beşiktaş
  • شماره تماس: 00902123264646

 

بهترین هتل‌های محله شیشلی استانبول

عکس: kempinski.com

 

هتل فور سیزن استانبول در بسفور

هتل فور سیزن استانبول در بسفور (Four Seasons Hotel Istanbul at the Bosphorus) از بسیاری جهات شبیه به چارغان پالاس است و تنها بزرگی و تجمل افراطی آن مجموعه را ندارد. مجموعه‌ای که در یک بنای زیبا چسبیده به تنگه بسفور قرار گرفته، دارای رستوران‌هایی مجلل، استخر روباز در کنار تنگه، سالن ورزشی بزرگ، اسپا و حمام ترکی شیک و اتاق‌های فوق‌العاده زیباست.

  • آدرس: Sultanahmet, Tevkifhane Sk. No:1
  • شماره تماس: 00902123814000

 عکس: fourseasons.com

 

هتل پرا پالاس

هتل پرا پالاس (Pera Palace Hotel) برای استانبول، شبیه به هتل ساووی برای لندن است و البته، مسلما جزو بهترین هتل های استانبول محسوب می‌شود. بنایی تاریخی که ساخت آن به ۱۸۹۵ میلادی بر می‌گردد و در عین حال که این سال‌ها با به روزترین امکانات مجهز شده اما حس و حال قدم زدن در هتل‌های باشکوه هالیوودی در دهه‌های پیشین را دارد. این قصر پیش از نوسازی و بعد از نوسازی میزبان اشخاص معروف زیادی همچون ملکه الیزابت دوم، ماتا هاری، گرتا گاربو و بسیاری شاهان و ملکه‌های مختلف از سراسر دنیا بوده است. شاید برایتان جالب باشد که آگاتا کریستی یکی از معروف‌ترین داستان‌های خود به نام "قتل در اورینت اکسپرس" را در در اتاق ۴۱۱ همین هتل نوشته است!

  • آدرس: Evliya Çelebi, Meşrutiyet Caddesi, Tepebaşı Cd. No:52, 34430 Beyoğlu
  • شماره تماس: 00902123774000

عکس: holiday-golightly.com

 

هتل بانک استانبول

این هتل نسبتا کوچک که در بنای یک بانک قدیمی مربوط به قرن ۱۹ میلادی ساخته شده، زمانی در زمینه ساخت بوتیک هتل‌های مدرن و زیبا، در استانبول پیش رو به حساب می‌آمد. هتل بانک استانبول (The Bank Hotel Istanbul) به خاطر فضای زیبا، نزدیکی به مراکز جاهای دیدنی استانبول و امکانات عالی خود به سرعت به هتلی محبوب در شهر بدل شد.

  • آدرس: Azapkapı, Bankalar Cd. No:5 D:1, 34421 Beyoğlu
  • شماره تماس: 00902122830055

 

اقامت در بهترین هتل‌های گالاتای استانبول

عکس: momondo.de

 

هتل رافلز استانبول

بر خلاف چند هتلی که معرفی کردیم و همه در قصرها یا ساختمان‌های قدیمی ساخته شده‌اند، هتل رافلز استانبول (Raffles Istanbul) در یک برج زیبا و مدرن ساخته شده و طراحی داخلی آن همچون یک گالری هنری مملو از آثار زیبا، دقت در جزییات و استفاده از دکور جذاب است و یکی از بهترین هتل های استانبول به شمار می‌رود. اتاق‌های بزرگ و عالی این هتل دارای پنجره‌ها و بالکون‌هایی‌ست که منظره‌ی زیبای شهر و تنگه را برایتان به نمایش می‌گذارند و قرار گیری در محله بشیکتاش، دسترسی شما به بسیاری از جاذبه‌های شهر را نیز ممکن می‌کند.

  • آدرس: Levazım, Zorlu Center, Koru Sokağı, 34340 Beşiktaş
  • شماره تماس: 00902129240200

عکس: raffles.com

 

هتل سوهو هاوس استانبول

این بنای زیبای قدیمی نیز برای مدتی دست به دست شد تا در نهایت به یک بوتیک هتل زیبا بدل شد که حالا در زمره بهترین هتل های استانبول قرار می‌گیرد. بسیاری از جزییات قدیمی این خانه ایتالیای متعلق به قرن ۱۹ حفظ شده و حتی چندین نقاشی دیواری یا آثار هنری که در آن‌جا وجود داشتند نیز در همان محل قدیمی خود حفظ شده‌اند. در کنار این‌ها، یک رستوران روفتاپ فوق‌العاده با سرآشپزی معروف، بار بسیار خوب و امکانات ریز و درشت و عالی نیز برای هتل سوهو هاوس (Soho House Istanbul) در نظر گرفته شده است. همچنین نباید فراموش کرد که این هتل در یکی از بهترین جاهای بی‌اغلو و نزدیک به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری معروف شهر است.

  • آدرس: Evliya Çelebi, Meşrutiyet Cd. No:56, 34430 Beyoğlu
  • شماره تماس: 00902123777100

 

هتل‌های ۵ ستاره شاخ طلایی استانبول

عکس: cntraveler.com

 

بهترین هتل های ۴ ستاره استانبول

فارغ از هتل‌های ۵ ستاره و لاکچری، چندین و چند هتل ۴ ستاره‌ی بسیار خوب که امکانات عالی و فضایی شیک را با قیمتی بهتر ارائه می‌کنند نیز در استانبول واقع وجود دارد که به خاطر فضای کم نوشته‌مان، به معرفی ۵ نمونه از بهترین هتل های استانبول که به شدت محبوب هم هستند، بسنده می‌کنیم:

اسپا و هتل اورینت اکسپرس بای اورکا

این هتل با نام کامل Orient Express & Spa by Orka Hotels در منطقه‌ای محبوب در فتیح واقع شده که در کنارش چندین و چند هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره دیگر را نیز می‌بیند. این مجموعه  در یک منطقه تاریخی و زیبا واقع شده، دارای مرکز اسپا و سلامتی مجهز و بسیار خوبی‌ست، ایتاق‌هایی شیک و جذاب دارد که و دارای یک رستوران روفتاپ عالی‌ست که منظره‌ی پل معروف استانبول را برایتان به نمایش می‌گذارد.

  • آدرس: Hudavendigar Cad. Nr.24 Sirkeci, Fatih
  • شماره تماس: 00902125207160

عکس: go-istanbul-hotels.com

 

یورواستار هتل اولد سیتی

تنها ۵۰۰ متر دورتر از آب انبار باسیلیکیا سیترن و در فاصله‌ای بسیار ک از مساجد تاریخی استانبول، این بنای زیبا قرار گرفته که با 75 اتاق بسیار شیک و زیبا از شما میزبانی خواهد کرد. یورواستار هتل اولد سیتی (Eurostars Hotel Old City) با توجه به امکانات، معماری زیبا و قیمت مناسب، از جمله بهترین هتل های استانبول به حساب می‌آید که از نظر موقعیت مکانی نیز در یکی از بهترین جاهای شهر واقع شده است. این هتل دارای دو رستوران، سالن ورزشی، اتاق‌های خانوادگی و مرکز اسپا نیز هست.

  • آدرس: Ankara Caddesi Hocapasa Hamami Sokak No:1 Sirkeci , Fatih
  • شماره تماس: 00902125222515

عکس : tripadvisor.de

 

هتل امیرا استانبول

این هتل چهار ستاره کمی از دیگر انتخاب‌های ما در این بخش گران‌تر است. بوتیک هتلی زیبا در منطقه سلطان احمد که ۱۷ دقیقه پیاده با برج سنتگی بیازیت فاصله داشته و تمامی اتاق‌هایش، پنجره‌هایی رو به تنگه بسفور دارند. این مجموعه دارای اتاق‌هایی بسیار شیک بوده، روفتاپی زیبا دارد و از نظر امکانات به بعضی از هتل‌های ۵ ستاره پهلو می‌زند.

  • آدرس: Kucuk Ayasofya Mah. Mustafa Pasa Sok. No: 43 Sultanahmet, Fatih
  • شماره تماس: 00902125161640

 

بهترین هتل‌های محله نیشانتاشی استانبول

عکس : kayak.de

 

هتل گرین پارک تکسیم

گرین پارک تکسیم (The Green Park Taksim) همان طور که از اسمش پیداست، در حوالی میدان تکسیم قرار گرفته و دسترسی شما را به بعضی از مهم‌ترین نقاط شهر ممکن می‌کند و یکی از بهترین هتل های استانبول شناخته می‌شود. این مجموعه در کنار اتاق‌های شیک و رستوران و بار سالن و ورزش، دارای یک اسپا فوق‌العاده عالی، حمام ترکی خیلی خوب و یک استخر کوچک سرپوشیده نیز هست و در کل انتخاب بسیار خوب و مقرون به صرفه در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال به حساب می‌آید.

  • آدرس: Abdulhamit cad. No:34 Talimhane Taksim, Beyoglu
  • شماره تماس: 00902122380505

عکس: go-istanbul-hotels.com

 

آپریلیس دلوکس هتل

در میان بهترین هتل های استانبول می‌توان از آپریلیس دلوکس هتل (Aprilis Deluxe Hotel) نیز اسم برد که در یک کیلومتری مسجد آبی و نزدیک به بازار بزرگ استانبول قرار دارد و در یک بنای قدیمی نوسازی شده واقع شده است. این هتل ۴ ستاره شیک نیز دارای یک مرکز اسپا و حمام ترکی عالی بوده و امکاناتی از قبیل رستوران، بار، استخر سرپوشیده، سالن ورزشی و ... را برای مهمانان تهیه دیده است.

  • آدرس: 24 Piyer Loti Caddesi, Fatih
  • شماره تماس: 00905321315087

عکس: trip.com

 

بهترین هتل های ۳ ستاره استانبول

و اما اگر به دنبال هتل‌های ۳ ستاره خوب با قیمتی مناسب برای اقامت در تور استانبول هستید، گزینه‌های زیر از نظر امکانات و همچنین موقعیت مکانی، گزینه‌های بسیار خوبی به حساب آمده و از جمله بهترین هتل های استانبول با قیمت مقرون به صرفه هستند:

  • Hotel Alilass
  • Agan Hotel
  • Sometimes Hotel
  • Blue House Hotel
  • Niles Hotel

 

بهترین هتل‌های سمت اروپایی استانبول

عکس: hotels.com

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

نظرات کاربران