معرفی جزایر آندامان در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی جزایر آندامان در هند

آندامان بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر هند در خلیج بنگال در شرق این کشور به حساب می‌آید. جزایری که دسترسی به آن‌ها به خاطر امکاناتی که مهیاست، راحت بوده و به خاطر فضای زیبا و سواحل فوق‌العاده‌اش، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. آندامان مجموعا ۵۵۰ جزیره کوچک و بزرگ دارد که تنها ۲۸ مورد قابل سکونت هستند و در بعضی از جزایر نیز، تنها عده کمی از قبایل تاریخی زندگی می‌کنند. اگر قصد رفتن به تور هند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم جزایر آندامان را انتخاب کرده و سفری متفاوت را تجربه کنید. در ادامه، بیشتر درباره این جزایر برایتان می‌گوییم.

 

کلیاتی درباره جزایر آندامان هند

جزایر آندامان منزلگاه مردم آندامانی بوده که بومیان این منطقه هستند به شمار می‌آید. قبایل مختلفی آندامانی‌ها را تشکیل داده‌اند که اغلب در جزایر شمالی زندگی می‌کنند و به همین دلیل، سفر به بعضی جزایر در شمال این منطقه ممنوع است. با این حال، جاهایی که گردشگران برای سفر می‌روند، با سواحل فوق‌العاده زیبا، جنگل‌های دیدنی و همچنین مناطق مختلف برای غواصی، مقاصدی کم‌نظیر و رویایی به حساب می‌آیند. در همین راستا، هتل‌های لوکس و خیلی خوبی نیز در جزایر آندامان درست شده تا بتوانند، به خوبی از گردشگرانی که به آن‌جا می‌آیند پذیرایی کنند. جزایر آندامان را از بسیاری جهات می‌توان با مالدیو یا مقاصد مختلف در تایلند و فیلیپین مقایسه کرد.

برنامه‌ریزی سفر به جزایر آندامان هند

  • بهترین زمان برای سفر: جزایر آندامان دارای آب و هوای گرمسیری است و هوای گرم و مرطوب، در تمام سال آن‌جا جاری‌ست. با این حال برای تجربه روزهایی آفتابی و بهترین وضعیت آب و هوایی، بهتر است بین ماه‌های ژانویه تا آوریل به آن‌جا بروید. همچنین اگر دوست دارید، لاک‌پشت‌های دریایی معروف آن‌جا را در حال تخم گذاری ببینید، ماه‌های دسامبر تا مارس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • زبان: خوشبختانه زبان انگلیسی به خوبی در آن‌جا رایج است و برای ارتباط برقرار کردن با مردم به هیچ وجه به مشکل نمی‌خورید. البته زبان رسمی آن‌جا هندی بوده اما مردم گویش‌های مختلف و همچنین زبان بنگالی را نیز به خوبی متوجه می‌شوند.
  • واحد پولی: روپیه هند
  • ساعت: منطقه زمانی جزایر آندامان همچون دیگر مناطق هند تلقی می‌شود که +۵:۳۰ است.
  • رفت و آمد در جزیره: برای رفتن به جزایر باید از فری‌ها استفاده کنید، البته در برخی مناطق هواپیماهای سبک یا قایق‌های تندرو نیز مهیا هستند اما فری‌ها با هزینه‌ی پایین و دردسر کم شما را به آن‌جا می‌رسانند. در جزایر بزرگ تاکسی وجود دارد و جیپ‌های مختلف برای طبیعت گردی مهیاست. همچنین می‌توانید موتورهای سبک و دوچرخه نیز برای خود اجاره نمایید.

 

چرا به جیپور سفر کنیم؟

رفتن به جزایر آندامان هند

در بیشتر مواقع، وقتی شما تور هند را به مقصد جزایر آندامان رزرو می‌کنید، در خدمات سفر تمام مراحل برای رسیدن به آن‌جا پیش بینی می‌شود. اما برای این که در جریان همه چیز باشید، بندر بلیر (Port Blair) در جنوب آندامان محل ورودی به این منطقه به حساب می‌آید. عموما سفرها به آن‌جا، ابتدا با پرواز مستقیم به کلکته (Kolkata) یا چنای (Chennai) انجام شده و سپس شما با اتوبوس به بندر و سپس با فری به جزایر آندامان می‌روید. البته بعضی تورها نیز به مقصد دهلی برگزار شده و سپس از آن‌جا سفر داخلی شما در هند آغاز می‌شود.

در جزایر آندامان به کجاها برویم؟

در حال حاضر گردشگران می‌توانند از نقاط مختلف این جزایر بدون نیاز به مجوز دیدن کنند، اما محبوب‌ترین مقاصد در این منطقه جزیره شرقی (East Island)، جزیره اسمیت (Smith Island) جزیره کورفیو (Curfew Island)، جزیره استوارت (Stewart Island)، جزیره لند فال (Land Fall Island) جزیره آیز (Ayes Island)، جزیره لانگ (Long Island)، جزیره استاریت (Strait Island) و ... است.

در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید، شب را در تمامی این جزایر بگذرانید و تنها در جزایری که دارای هتل و اقامتگاه هستند، امکان ماندن در شب وجود دارد. این موضوع به خاطر محافظت از محیط زیست تصمیم گیری شده است. جزایر آندامان در نهایت یک منطقه محافظت شده به حساب می‌آید و آسیب رساندن به این طبیعت، جریمه سنگینی روی دست شما می‌گذارد. در همین راستا گردشگران عموما در همان بندر بلیر یا جزیره هولاک (Havelock Island) اقامت خواهند داشت و سپس با تورهای مختلف یا به صورت شخصی در طول روز به دیدن نقاط مختلف می‌روند. در نظر بگیرید که بسیاری از جاها همچون پارک ملی دریایی گاندی، دارای ورودی جداگانه با قیمت‌های مختلف هستند.

 

بهترین فعالیت‌ها در سفر به آگرا

اگر دوست دارید به مناطق طبیعی زیبا و خاص جزایر آندامان بروید، چند گزینه زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • جزیره باراتانگ (Baratang Island) بین جنوب و وسط جزایر آندامان واقع شده و دارای گِل فشان‌های متعدد، غارهایی زیبا، جنگل مانگرو و نقاطی است که در آن‌جاها هزاران طوطی زندگی می‌کنند!
  • جزیره لانگ در سواحل مرکزی جزایر آندامان واقع شده و برای آن‌هایی که به دنبال سواحل زیبا و در عین حال آرامش بخش هستند، بهترین مکان ممکن است. این جزیره دارای ساخت و ساز کم بوده و حتی تعدادی از بومیان را نیز در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.
  • دیگلیپور (Diglipur) در شمال جزایر آندامان قرار گرفته و دارای یک پارک ملی بزرگ بوده که مرتفع‌ترین منطقه در کل جزایر آندامان با ارتفاع ۷۳۲ متر از سطح دریا به حساب می‌آید. این منطقه چند جزیره کوچک محبوب همچون اسمیت و رز را در خود جای داده است و برای غواصی و اسنورکلینگ ایده‌آل خواهد بود.
  • جزیره آندامان کوچک (Little Andaman Island) در جنوبی‌ترین نقطه جزایر آندامان واقع شده و متاسفانه یکی از جاهایی بود که در سونامی سال ۲۰۰۴ آسیب جدی دید اما تا حد زیادی بازسازی شده است. این منطقه با مهمان‌خانه‌های کوچک و بزرگ و سواحل عالی برای موج سواری از مهمانان میزبانی می‌کند.

فعالیت‌هایی که در جزایر آندامان می‌توانید انجام دهید

جزایر آندامان در زمره جذاب‌ترین جزایر هند قرار می‌گیرند و البته منطقه‌ای مفرح و عالی برای سفر هستند، چون فعالیت‌های متنوعی را می‌توانید در آن‌جا به انجام برسانید. از غواصی و اسنورکلینگ تا طبیعت گردی در مناطق جنگلی از جمله این فعالیت‌ها هستند. اجاره دوچرخه یا موتور و سر زدن به مناطق خاص و خلوت نیز از فعالیت‌های محبوب است، اما بعضی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در جزایر آندامان به جز آفتاب گرفتن در ساحل و شنا کردن را در زیر به شما معرفی می‌کنیم.

 

معرفی برترین مراکز خرید هند

  • گشت شهر یدر بندر بلیر و بازدید از خانه‌های قدیمی که در زمان حضور بریتانیا در این کشور ساخته شده بودند، موزه‌های این بندر و همچنین یادگارهای جنگ جهانی دوم، از جمله فعالیت‌های فرهنگی در جزایر آندامان به حساب می‌آید. البته شب‌ها در این بندر، نمایش نور و موسیقی جالبی نیز برگزار می‌شود که دیدن آن را هم پیشنهاد می‌کنیم.
  • شرکت در تور پارک ملی دریایی ماهاتما گاندی چیزی نیست که آن را در این سفر از دست دهید. در این سفر جذاب به جزایر کوچک خاصی می‌روید و می‌توانید به اسنورکلینگ در آن‌جا پرداخته یا از مناظر دریایی بی‌نظیر دیدن نمایید.
  • پیاده روی در پارک زیست شناسی در چیدایا تاپو (Chidya Tapu) و همچنین تماشای غروب آفتاب معروف در این منطقه از دیگر فعالیت‌های جذاب به حساب می‌آید.
  • غواصی در چیدیا تاپو، جزیره هولاک و جزیره نیل (Neil Island) بدون شک ساعاتی از بهترین لحظات سفر شما را خواهد ساخت. این منطقه با مرجان‌های دریایی رنگارنگ و ماهیان کوچک و بزرگ خود، از بهترین جاها در دنیا برای غواصی تفریحی به حساب می‌آید.
  • تفریحات آبی در سواحل معروف جزایر آندامان نیز مهیاست. اما برای موج سواری مناطق مختلف بر اساس زمانی که سفر می‌کنید را باید انتخاب نمایید.

البته این‌ها تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های مختلفی هستند که در جزایر آندامان انتظار شما را می‌کشند. این منطقه نقاط دیدنی بسیاری دارد که دیدن از آن‌ها تنها در قالب یک سفر یک هفته‌ای نمی‌گنجد.

نکات مهمی که باید در سفر به جزایر آندامان هند مد نظر داشته باشید

احتمالا در مدتی که در جزایر آندامان هستید، حسابی از گوشی خود دور شوید، چون وقتی خارج از هتل هستید، آنتن دهی موبایل آن‌قدر خوب نخواهد بود که بتوانید از بسته‌های اینترنت همراه استفاده کنید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، حتما هتل‌هایی را انتخاب نمایید که اینترنت رایگان با سرعت مناسب در اختیارتان می‌گذارند. کارت‌های اعتباری به خوبی در همه جا مورد قبول قرار می‌گیرند اما با توجه به محدودیت‌هایی که ما داریم، حتما باید مقدار مناسبی پول نقد همراه داشته باشید. برای تبدیل پول نیز باید در خود بندر بلیر اقدام کنید. همچنین اگر به صورت شخصی به جزایر آندامان می‌روید، بهتر است بلیط فری را از پیش به صورت آنلاین خریداری کنید تا در صف طولانی در روزهای شلوغ سال نمانید.

بخش زیادی از مردم جزیره بنگالی و هندو هستند اما تعداد کمی مسیحی و مسلمان نیز در این جزایر زندگی می‌کنند. همچنین شرایط قبیله‌های محلی هم که کلا جدا از شرایط مردمی است که در بندر بلیر می‌بینید. با تمام این اوصاف، شما برای پوشیدن لباس شنا در سواحل این جزایر هیچ مشکلی نخواهید داشت، اما در محیط شهری، بهتر است لباس‌هایی بپوشید که کمی پوشیده باشند.

 

بهترین هتل‌های منطقه کلابا در بمبئی

نکاتی برای کم کردن هزینه‌ها در سفر به جزایر آندامان هند

اگر بخواهید درگیر گرانی‌های فصل شلوغ سال نشوید، پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های اکتبر تا اواسط دسامبر یا آوریل تا اواسط مِی به آن‌جا بروید که کمی اوضاع در این زمینه بهتر است و به فصل بارانی نیز نمی‌خورید. در خود جزیره، می‌توانید از ون‌های مختلف استفاده کنید، اما اجاره موتور، به شدت در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد کرد. اگر در طول روز همیشه در گردش هستید، هتل‌های ارزان را برای اقامت انتخاب کنید و رستوران‌های محلی را برای صرف غذا انتخاب نمایید.

منبع

 

۱۳ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران