۱۰ گالری هنری برتر پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
۱۰ گالری هنری برتر پکن

سفر با تور چین به مقصد پکن، برای آن‌هایی که اهل فرهنگ و هنر هستند و دوست دارند از جاهای تاریخی دیدن کنند، فوق‌العاده جذاب خواهد بود. شهری که از گذشته‌های بسیار دور مردمش به هنر و ادبیات، ارادتی ویژه داشته‌اند و این را حتی می‌توان در شیوه‌ی زندگی حال حاضرشان نیز مشاهده کرد. در پکن چندین گالری هنری فوق‌العاده جذاب وجود دارد که در زیر، ۱۰ نمونه از بهترین‌هایشان را برایتان لیست کرده‌ایم.

در گزینه‌هایی که امروز برایتان گرد آورده‌ایم، سعی شده تا تنوع را لحاظ کنیم تا همه با سلایق مختلف، گالری مد نظر خود را برای بازدید در پایتخت چین، پیدا کنند.

 

مرکز هنرهای معاصر اولنز پکن (Ullens Center for Contemporary Art)

این گالری در منطقه هنری 798 پکن  قرار گرفته که یکی از مناطق معروف در پایتخت است و چندین گالری هنری و فروشگاه مختلف در آن‌جا وجود دارند. مرکز هنریهای معاصر اولنز که به اختصار UCCA خوانده می‌شود، آثاری متنوع از هنرمندان چینی و بین‌امللی را در فضایی بسیار جذاب به نمایش گذاشته شده است.

فضای بزرگ این گالری هنری در کنار یک فروشگاه مخصوص، باعث می‌شود، تا ساعاتی را در این محل مشغول تماشای کارهای مختلف در سبک‌های متنوع باشید. همچنین برای این که گردش هنری شما در پکن کامل شود، بهتر است در ادامه به سراغ دیگر مراکز نزدیک در منطقه هنری 798 پکن بروید و یک نیم روز خود را در این محل سر کنید.

 

موزه‌ها گالری‌های باورنکردنی در شانگهای

  • هزینه ورودی: ۱۰ یوان
  • آدرس: 4 Jiuxianqiao Lu, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

موزه هنرهای معاصر آجر قرمز پکن (Red Brick Contemporary Art Museum)

این مکان را معمار معروف چینی دون گیوگان (Dong Yugan) طراحی و اجرا کرده است و به همت او، این مکان یک موزه و گالری رایگان برای بازدید به حساب می‌آید که کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز درآن‌جا برپا می‌شود. این گالری برای هنر پکن و چین مکانی مهم بوده و همچنین نمایشگاه‌های دوره‌ای مهمی از هنرمندان بین‌امللی نیز در آن‌جا برگزار می‌شود.

در کنار نمایشگاه‌های نقاشی، مجسمه سازی و دیگر سبک‌های هنری، پرفورمنس‌ها و نمایش‌های مختلفی نیز در این محل برگزار می‌شود. به طور کلی بازدید از این محل کاملا رایگان است اما برای شرکت در بعضی از نمایش‌ها و بازدید از بعضی نمایشگاه‌های دوره‌ای، گاهی هزینه‌ای دریافت می‌شود. فضای هنرمندانه و فوق‌العاده زیبای این محل، آن‌جا را به محلی استثنایی برای عکاسی نیز بدل کرده است.

  • هزینه ورودی: رایگان
  • آدرس: Hegezhuang Village, Cuigezhuang Township, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

گالری تخم مرغ پکن (Egg Gallery)

کوچانگدی (Caochangdi) محله‌ای که این مجموعه در آن‌جا واقع شده‌است را، محله هنری جدید پکن می‌دانند و گالری‌های هنری مختلفی در آن‌جا شروع به کار کرده‌اند. بنای خاص و زیبای گالری تخم مرغ،  طراحی منحصر به فردی دارد که بعد از دیدنش، کاملا در ذهن شما ثبت می‌شود.

اما این گالری تنها بنایی زیبا نیست و در داخل، با داشتن نمایشگاه‌های دائمی و دوره‌ای، همیشه مجموعه‌هایی با ارزش را برای تماشا ارائه می‌کند. این مکان همچنین بخشی برای نمایشگاه آنتیک و مبلمان داشته و همچنین آثار به نمایش در آمده در آن‌‌جا و همچنین نمایشگاه‌های دوره‌ای آن، تنها به هنرمدان چینی اختصاص نداشته و هنرمندان بین‌امللی مثل مارتین ومر نیز در آن‌جا کارهایی دارند. بازدید از این مکان رایگان بوده و این دلیلی دیگر برای رفتن به سراغ گالری تخم مرغ در سفر به پکن است.

 

بازدید از ۶ موزه و گالری هنری مهم شانگهای

  • هزینه ورودی: رایگان
  • آدرس: 327 Caochangdi Art Zone, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

دهکده آرتیست فیجیاکون پکن (Feijiacun Artist Village)

این دهکده هنری در شمال پکن واقع شده و با تجاری‌ترین شدن منطقه هنری 798، خیلی از هنرمندانی که قبلا در آن‌جا حضور داشتند، به این مکان نقل مکان کرده‌اند. حالا دهکده آرتیست فیجیکون به محلی برای برپایی نمایشگاه‌های بزرگ و همچنین وجود فروشگاه‌های هنری بدل شده و یک فضای جالب توجه را به وجود آورده است.

این مکان را می‌توان یک گالری بزرگ به حساب آورد که از چند نمایشگاه و کارگاه هنری تشکیل شده و اگر چه آثار بسیار خوب و متنوعی در آن‌جا به نمایش در آمده است اما از نبود هنرمندان مستقل رنج می‌برد و هنرمندان جوان، عموما کارهای خود را در جاهای متفاوتی عرضه می‌کنند.

  • هزینه ورودی: رایگان
  • آدرس: Feijiacun, Laiguangying Donglu, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر (هر روز)

 

گالری دروازه قرمز پکن (Red Gate Gallery)

گالری دروازه قرمز، اولین گالری هنری خصوصی در پکن بود که توسط هنرمندی استرالیایی در سال‌های ۱۹۸۰ بنا شده بود. این مکان نه تنها خاطر نمایگشاه‌‌هایی که در محیط داخلی خود عرضه می‌کند، معروف است، بلکه بنایی که در آن احداث شده نیز به جذابیت‌های آن‌جا می‌افزاید.

این گالری در یک بنبرج قدیمی در جنوب شرقی پکن واقع شده که بنای آن متعلق به دوره مینگ است. تنها برجی که بعد از سقوط شهر قدیم، هنزو سالم مانده و بهترین مکان ممکن برای یک مجموعه هنری به حساب می‌آید. در واقع جاذبه‌های گالری دروازه قرمز از بنای بیرونی آن آغاز شده و در داخل نیز، آثار ارزشمندی از هنرمندان کهن همچون چن یوفی، هان کینگ یا لیو دائو در کنار نمایشگاه‌هایی از هنرمندان معاصر به نمایش گذاشته شده است.

 

خطرناک‌ترین معابد چینی را بشناسید

  • هزینه ورودی: رایگان
  • آدرس: 1F and 4F, Dongbianmen Watchtower, Chongwenmen Dongdajie, Dongcheng District
  • ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (هر روز)

 

موزه هنرهای معاصر پکن (Museum of Contemporary Art)

این موزه جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری در پکن به حساب می‌آید که توسط دولت مدیریت شده و آثار متنوع و زیادی از هنرمندان مختلف در آن‌‌جا به نمایش در آمده است.

محل موزه در نزدیکی پارک جنگلی در منطقه سونژوان تاون بوده که عملا به اقامت هنرمندان در آن محل شهرت پیدا کرده است. بسیاری از آثار شاخص از هنرمندان معاصر چین همچون دای گوانگیو، جینگ یومین، جینگ شیجیان، کین فنگ یا وانگ یکیونگ در این محل به نمایش گذاشته شده است که بازدید از آن‌ها نیز کاملا رایگان است.‌

  • ورودی: رایگان
  • آدرس: 500 Daxingzhuang, Songzhuang Town, Tongzhou District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

گالری هنرهای معاصر تانگ پکن (Tang Contemporary Art Gallery)

تانگ، شعبه‌هایی در هنگ کنگ، بانگوک و پکن دارد که شعبه پکن آن در منطقه هنری 798 قرار گرفته است. بخشی از این مجموعه، به نمایشگاه همیشگی اختصاص دارد اما قسمت بزرگی از گالری تانگ، متعلق به نمایشگاه‌های دوره‌ای است که عموما هنرمندان بین‌المللی در آن‌جا، کارهای خود را به نمایش می‌گذارند.

بهترین راه برای این که از نمایشگاه‌هایی که در هنگام شرکت در تور چین شما در این گالری فعال هستند آگاهی پیدا کنید، سر زدن به سایت رسمی گالری هنرهای معاصر تانگ است. بازدید از این مجموعه نیز رایگان است و در داخل بنا نیز، چند نقاشی دیواری را نیز مشاهده خواهید کرد که کار هنرمندان چینی در این رشته هستند.

 

گشت و گذار در محله پودونگ شانگهای

  • ورودی: رایگان
  • آدرس: Gate 2, 798 Factory, Jiuxianqiaolu, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

مجموعه گالری‌های الکساندر اوکس پکن (Alexander Ochs Galleries)

گالری آلمانی الکساندر اوکس، یک شعبه در پکن دارد و توانسته با معرفی و نمایش آثار هنری مهم، همکاری‌های بین‌المللی و برنامه‌های آموزشی متنوع، تاثیری مهم در هنر این شهر بگذارد.

بسیاری از هنرمندان چینی معروف با همکاری‌های بین‌المللی انجام شده در این محل، آثار خود را در سطح دنیا عرضه کرده و همچنین نمایشگاه‌های دوره‌ای متوعی که در این محل برپا می‌شود، فرصت را در اختیار هنرمندان جوان‌تر نیز می‌گذارد. بازدید از این مجموعه نیز رایگان است و این شامل گالری اصلی و نمایشگاه‌های دوره‌ای می‌شود.

  • ورودی: رایگان
  • آدرس: 255 Airport Service Road, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

موزه هنر CAFA پکن

این مکان، احتمالا اولین موزه و گالری هنری بوده که بعد از به وجود آمدن جمهوری خلق چین در پکن افتتاح شده است. این موزه کار خود را از سال ۱۹۴۹ آغاز کرده و خوشبختانه در همان سال‌ها گیر نکرده و آثار مهم و متنوعی را در سال‌های بعد به مجموعه خود اضافه کرده است.

گالری هنری این مجموعه، بیش از ۱۳ هزار اثر مختلف را به نمایش گذاشته شده که از دوره‌ی مینگ تا دهه‌های گذشته را شامل می‌شود و برای آن‌هایی که دوست دارند از آثار هنری اصیل چینی بازدید کنند، گزینه‌ای عالی به نظر می‌آید. با توجه به وسعت و تنوع آثار CAFA ، خیلی راحت زمان از دست شما در می‌رود و به خود که می‌آیید، می‌بینید، ساعت‌ها در میان سالن‌های این گالری، به بررسی کارهای هنری می‌پردازید.

 

عجایب ۷ گانه طبیعی چین

  • هزینه ورودی: 15 یوان
  • آدرس: Chaoyang
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

گالری ویدیو بوریئو پکن (Video Bureau)

یکی دیگر از گالری‌هایی که از منطقه هنری کوچانگدی به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه سعی کرده تا فضای فیلم و تلوزیون را با آثار هنی تلفیق کند و یک گالری هنری منحصر به فرد را پدید بیاورد.

این مکان، به واقع یکی از گالری‌های خاصی در پکن است که ارزش طی مسیر به کوچانگدی را دارد. جایی که آرشیوی بزرگ از فیلم‌های قدیمی را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد و سالن‌های مختلف آن، هر کدام حال و هوایی متفاوت دارند.

  • هزینه ورودی: رایگان
  • ساعات فعالیت: ۱۲:۳۰ تا ۶:۳۰ بعد از ظهر (سه شنبه تا یکشنبه)

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۹ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران