معرفی مرکز خرید دنیز باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی مرکز خرید دنیز باکو

مرکز خرید دنیز، یکی از جدیدترین مراکز خرید باکو به حساب می‌آید که با بنایی زیبا، فروشگاه‌های متنوع و البته بخش‌های تفریحی متعدد خود، نه تنها بین مردم محلی به مکانی برای خرید و تفریح بدل شده، حتی مسافران تور باکو نیز آن‌جا را به خوبی می‌شناسند. اگر از قبل چیزی درباره مرکز خرید دنیز نشنیده‌اید و قصد سفر به باکو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، مطلب امروز ما را درباره این مرکز خرید جذاب و بزرگ بخوانید.

 

درباره مرکز خرید دنیز باکو (Deniz Mall)

دنیز مال جدید‌ترین و جذاب‌ترین مرکز خرید باکو به حساب می‌آید که تنها جایی برای خرید از برندهای مطرح جهانی‌ست، بلکه به واسطه‌ی داشتن پارک‌های مختلف و امکانات متفاوت، یک مرکز تفریحی عالی نیز به حساب می‌آید. جایی بسیار خوب برای یک روز همراه خانواده که به واسطه‌ی قرار گیری در خیابان نفتچیلار، به راحتی قابل دسترس است. در واقع موقعیت جغرافیایی دنیز مال بسیار خوب بوده و درست در چند قدمی فانیکولار و موزه فرش باکو قرار گرفته است.

این مجموعه کار خود را در اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز کرده و در مجموع، فضایی به بزرگی ۱۲۰ هزار متر مربع را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. نمای بیرونی فروشگاه که طراحی آن را یک شرکت انگلیسی به عهده داشته و به شکل یک ستاره هشت پر است که شبیه به گل شکوفا شده است. نمای بیرونی فوق‌العاده زیبای دنیز مال باعث شده، قبل از ورود به این محل، بسیاری از گردشگران تور باکو ابتدا به عکاسی از آن‌جا و گرفتن سلفی بپردازند. شب‌ها نیز با نورپردازی بسیار خوبی که برای این مکان در نظر گرفته شده، زیبایی متفاوتی از آن‌جا را شاهد هستیم.

مرکز خرید دنیز باکو در کل ۶ طبقه است که به صورت دوار طراحی شده و یک آسانسور شیشه‌ای و پله برقی‌های متعدد، شما را به طبقات مختلف می‌برند و اگر خواستید، می‌توانید از طبقات ابتدایی با سرسره‌های جالبی که طراحی شده، به طبقه همکف برسید. طراحی داخلی این بنا نیز به زیبایی بیرونش است و استفاده از LEDهای جذاب، فضای باز و کافی برای گشت زدن میان فروشگاه‌ها و نمای شیشه‌ای که نور روز را به خوبی به داخل راه می‌دهد، جلوه‌ای جذاب به آن‌جا داده است.

 

اقامتی عاشقانه در هتل‌های رمانتیک باکو

خرید در دنیز مال باکو

مجموعا بیش از ۷۰ فروشگاه برای مرکز خرید دنیز در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد، تنوع خوبی در محصولات این مجموعه وجود دارد. چندین برند معروف همچون نایک، کالینز، فلو، لویز، ال سی واکیکی، مینسو، گنتی، سواچ،  نیو یورکر و پاندورا در این محل قرار دارند.

بخش قابل توجهی از فروشگاه‌های موجود در دنیز مال، مغازه‌های بزرگ لباس می‌شوند، اما شما می‌توانید محصولات مختلفی در زمینه اسباب بازی، تجهیزات ورزشی، زیورآلات، لوازم آرایشی بهداشتی، عطر و ادکلن، کیف و کفش و ... خریداری کنید. همچنین فروشگاه آی‌اسپیس نیز که تنها نمایندگی رسمی محصولات اپل در آذربایجان به حساب می‌آید، شعبه‌ای در دنیز مال دارد. این فروشگاه محصولات متنوع و به روز اپل در زمینه‌های مختلف را به فروش می‌رساند.

فضای در نظر گرفته شده برای هر فروشگاه بزرگ بوده و اکثر آن‌ها از دکور زیبایی برخوردار هستند. البته بعضی فروشگاه‌های خاص مثل نایک یا ال سی واکیکی، فضایی بزرگ‌تر از حد معمول دارند و شامل بخش‌های متنوعی می‌شوند. همچنین مرکز خرید دنیز دارای یک سوپرمارکت بزرگ در طبقه اول بوده که با نام براوو مشخص است. این برند نیز در واقع یک سوپرمارکت زنجیره‌ای معروف در آذربایجان بوده که در دنیز نیز فعالیت می‌کند.

 

راهنمای سفر زمینی به شهر باکو

غذا و نوشیدنی در مرکز خرید دنیز باکو

۲۵ رستوران و کافه در دنیز مال قرار گرفته که شامل گزینه‌های متنوعی می‌شود. نام‌های مهم در زمینه فست فود و کافه‌های زنجیره‌ای مثل مک دونالد، KFC، برگر کینگ، استارباکز، پاپا جونز، پیتزا برونو و چند نام دیگر را در طبقات مختلف مشاهده خواهید کرد. اما در بین آن‌ها، چندین رستوران عالی برای صرف غذاهای مختلف از جمله غذاهای محلی باکو در این مجموعه وجود دارد. مثل CASA در طبقه دوم که  کافه رستورانی جذاب و مدرن در طبقه دوم استو غذاهای بین‌المللی و محلی را با کیفیتی عالی به روی میز می‌برد.

احتمالا از رستوران زافرانو استقبال کنید، چون انواع کباب‌ها و غذاهای باب میل ایرانی‌ها در آن‌جا سرو می‌شود. همچنین غذاهای ترکی همچون دونر و کوفته ترکی نیز در فود کورت طبقه دوم دنیز مال پیدا می‌‌کنید.

مراکز تفریحی دنیز مال باکو

در همان بدو ورود وقتی سرسره بزرگ مرکز این مجموعه را می‌بینید، احتمالا با خودتان فکر خواهید کرد که با یک مکان مفرح مواجهید و خب، اشتباه هم نمی‌کنید. چندین بخش تفریحی در این مجموعه وجود دارد که به اختصار هر کدام از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • فلش کارت (Flash Kart)

فلش کار نه تنها یک مکان تفریحی بلکه جایی هیجان انگیز است که در تور باکو می‌توانید همراه با خانواده به آن‌جا بروید. این مکان در طبقه دوم دنیز مال قرار گرفته و یک مسیر مخصوص بزرگسالان و مسیری مخصوص کودکان و نوجوانان دارد. این مسیر کارتینگ، با کیفیت بوده و همچنین ماشین‌های کارتینگ خیلی خوبی نیز برای حرکت در آن‌جا تهیه شده است. مسیر بزرگسالان فلش کارت ۴۶۳ متر با پیچ‌های عالی و چالش برانگیز بوده و مسیر کودکان و نوجوانان ۱۰۱ متر است.

 

هتل‌های محبوب باکو از نظر کاربران وبسایت بوکینگ

  • سالن بولینگ آنتاپ (Ontop Bowling)

یکی دیگر از تفریحات خانوادگی که در مرکز خرید دنیز باکو می‌توانید تجربه کنید، بولینگ است. سالن بولینگ آنتاپ، مکانی مدرن و عالی با امکانات خیلی خوب است و همچنین محلی برای سفارش نوشیدنی و خوراکی هم دارید و می‌توانید، مدتی را در این سالن بولینگ به تفریح بپردازید.

  • اسکای پارک (Sky Park)

اسکای پارک در واقع پارک ترامپولین بزرگ دنیز مال است که فضایی بسیار بزرگ و انواع ترامپولین برای سنین مختلف را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین چندین بازی مختلف بر پایه ترامپولین نیز در این مکان تهیه دیده شده که می‌توانید از آن‌ها نیز لذت ببرید.

  • کیندرلند (Kinderland)

کیندرلند در واقع یک نسخه کپی از پارک‌های معروف کیدزانیا است. این مکان فضایی به بزرگی ۵ هزار متر مربع دارد و در واقع شبیه سازی یک باکو کوچک است که بچه‌ها در آن‌جا می‌توانند، شغل‌های مختلف را بازی کرده و در نقش بازیگر، آتش نشان، خلبان، پلیس، آشپز، دانشمند و ... ساعاتی را همراه با مربیان به بازی بپردازند. این مجموعه برای افراد ۴ تا ۱۴ سال بوده، ارز مخصوص به خود را دارد و ۶۰ نوع فعالیت مختلف در آن‌جا در نظر گرفته شده است. فراموش نکنید که در این پارک، خانواده‌ها از بیرون باید نظارت کنند و جز مربیان، بزرگسالان امکان ورود به محیط بازی را ندارند.

 

جاذبه‌های تاریخی شهر باکو

  • لیزر تگ (Laser Tag)

این مکان را تنها می‌توان به جمع‌های بزرگی که به تور باکو می‌روند پیشنهاد کرد چون برای انجام لیزر تگ نیاز به چند نفری دارید. لیزر تگ دنیز مال، جزو مراکز مدرن و با کیفیت برای انجام این بازی بوده و دارای دکور بسیار زیبا و تجهیزات به روز است.

  • هپی لند (Happyland)

در نهایت یک پارک بازی مخصوص کوچک‌ترها نیز در این مجموعه وجود دارد که بچه‌های خردسال می‌توانند به انجام بازی‌های مخصوص به خود بپردازند. این پارک کوچک دارای چند مربی مجرب بوده و به خوبی حواسشان به کودکان شما هست. همچنین شما می‌توانید، مراسماتی همچون تولد بچه‌ها را در این محل بگیرید که البته برای این منظور باید از قبل با مجموعه هماهنگ کرده باشید.

در نهایت فراموش نکنید که روفتاپی زیبا برای این مجموعه در نظر گرفته شده که از آن‌ بالا، منظره‌ی شهر و دریای خزر به خوبی پیداست و می‌توانید در همان‌جا برای خود چیزی برای خوردن یا نوشیدنی سفارش دهید.

 

تفریحات شبانه در بهترین کلاب‌های باکو

مجموعه سینمایی سینما پلاس (CinemaPlus) دنیز مال باکو

در مرکز خرید دنیز، یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی باکو و حتی کل آذربایجان را پیدا خواهید کرد. این مکان بزرگ‌ترین مجموعه سینمایی در آذبیاجان نیز به حساب می‌آید و دارای چندین سالن مختلف بوده و از تکنولوژی‌های مختلف از جمله 4DX در آن استفاده شده است. بسیاری از فیلم‌های روز دنیا در این محل به صورت همزمان به نمایش در می‌آیند و سالنی نیز برای پخش انیمیشن‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

البته باید دقت کنید که بخش اعظمی از سانس‌های این سینما، به پخش فیلم با زبان آذری یا زبان روسی با زیر نویس آذری اختصاص دارد و حتما باید چک کنید و سانس مربوط به زبان انگلیسی را پیدا کنید (اگر می‌خواهید فیلم‌های هالیوودی را با زبان اصلی ببینید). فروش بلیط سینما در همان‌جا به صورت مستقیم هم انجام می‌شود و سانس‌های مختلف و زبان‌های متفاوت نیز همان‌جا به شما اطلاع داده خواهد شد.

برنامه‌های مختلفی که در دنیز مال باکو برگزار می‌شود

مرکز خرید دنیز سعی کرده تا با برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مختلف، به یکی از مهم‌ترین مراکز خرید باکو بدل شود و با توجه به محیطی که در اختیار دارد، این برنامه‌ها را بهترین شکل برگزار می‌کند. طی ماه‌های گذشته چندین کنسرت به صورت رایگان در دنیز مال برگزار شده. پس ممکن است که زمانی که به تور باکو می‌روید، برنامه‌ای فعال در این محل در حال برگزاری بوده و شما هم بتوانید در آن شرکت کنید.

 

۱۰ کار باورنکردنی در باکو

چطور به دنیز مال باکو برویم؟

دنیز مال درست در مرکز شهر و چسبیده به دریای خزر قرار گرفته است. این مجموعه در همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، دنیز مال در خیابان نتفچیلار قرار گرفته و از سمتی به موزه فرش باکو و از سمتی دیگر به چرخ و فلک معروف چشم باکو می‌رسد. بسیاری هتل‌های مرکز شهر پیاده تا آن‌جا چند دقیقه فاصله دارند و از جاهای دیگر نیز می‌توانید با هزینه‌ی کم، به وسیله‌ی تاکسی به این محل برسید.

منبع

 

۲۶ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران