راهنمای خرید سیم کارت در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای خرید سیم کارت در مالزی

خوشبختانه آسیا، یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید به راحتی در آن سیم کارت بخرید. تقریبا در هر کجای این قاره، باید بتوانید یک سیم کارت ارزان قیمت پیدا کنید. در واقع، اکثر بسته‌های داده مقرون به صرفه هستند.

جالب است بدانید مالزی نیز در این قاره، کشوری است که به معنای واقعی کلمه به دو قسمت تقسیم شده و همین موضوع را می‌توان در مورد کیفیت خدمات تلفن همراه انتظار داشت. یکی شبه جزیره مالزی است که از پوشش شبکه عالی و سرعت بالای اینترنت همه اپراتورهای اصلی برخوردار است. مورد بعدی، بورنئو مالزی است که در این زمینه‌ها ضعیف است.

در سفر با تور مالزی و برای خرید سیم کارت، اگر مشکلی برای ایستادن در صف ندارید و یا نیاز فوری به سیم کارت دارید، می‌توانید آنرا در همان بدو ورود در فرودگاه خریداری کنید. در غیر این صورت، سیم کارت موردنظرتان را به راحتی در فروشگاه‌های سراسر کشور خواهید یافت.

 

چرا باید برای مالزی سیم کارت بخریم؟

این روزها زندگی و سفر، بدون دسترسی به اینترنت می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. وقتی می‌خواهید با خدمات تاکسی آنلاین، تاکسی بگیرید، وقتی به راهنمای گوگل برای مسیریابی در جاده‌ها نیاز دارید و یا وقتی دوست دارید با حداقل هزینه با خانواده در کشورتان در ارتباط باشید اما هزینه‌های بالا رومینگ این اجازه را به شما نمی‌دهند، بدون شک سیم کارت توریستی می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد.

بنابراین در سفر با تور مالزی، توصیه می‌کنیم در بدو امر یک سیم کارت اعتباری در این کشور انتخاب کنید. این امر آسان و ارزان بوده و تنها چند دقیقه طول می‌کشد. همچنین یادآور می‌شویم که وای فای عمومی در هتل‌ها و رستوران‌ها، چندان امن نیستند و نمی‌توانید به طور کامل به آنها اعتماد کنید.

 

بهترین باغ‌ها و پارک‌ها در مالزی

اپراتورهای سیم کارت در مالزی

در مالزی، ۶ اپراتور تلفن همراه وجود دارند و همه آنها، سیم کارت‌های اعتباری توریستی نیز ارائه می‌دهند:

 

  • Digi
  • Maxis/Hotlink
  • Celcom
  • U mobile
  • Yes
  • Unifi/Bebas


 البته چندین MVNO (اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه) نیز درنظر گرفته شده‌اند، اما پوشش شبکه آنها محدود بوده و لزوما پیشنهاد نمی‌شوند. از طرفی، باید گفت قیمت‌های طرح‌های داده و تعرفه‌ها برای هر اپراتور کمی متفاوت است.

نحوه خرید سیم کارت در مالزی

شما می‌توانید سیم کارت اعتباری مالزی را به صورت حضوری در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی، فروشگاه‌های ارائه دهنده تلفن همراه و فروشگاه‌های رفاه خریداری کنید. همچنین بطور کلی هنگام خرید سیم کارت اعتباری در مالزی، باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. در فروشگاه، یک کپی از پاسپورت گرفته می‌شود و سیم کارت اعتباری جدید را به نام شما ثبت می‌کنند.

سیم کارت‌های اعتباری خریداری شده در مالزی، در عرض چند دقیقه فعال می‌شوند. توصیه می‌کنیم که سیم کارت جدید را بلافاصله در گوشی قرار دهید و قبل از خروج از فروشگاه، ببینید که آیا کار می‌کند یا خیر. به خاطر داشته باشید سیم‌کارت‌ها باید رجیستر شوند و هر فروشگاه سیم کارت، می‌تواند این کار را برایتان انجام دهند. در ضمن برای اطمینان از اینکه سیم کارت اعتباری محلی مالزی در گوشی‌تان کار می‌کند، باید قفل گوشی آنلاک شود.

جالب است بدانید برای خرید سیم کارت، نیازی نیست تا رسیدن به مالزی منتظر بمانید. بلکه می‌توانید آنرا از قبل به صورت آنلاین سفارش دهید و قبل از سفر به آن دسترسی داشته باشید.

 

بهترین مقاصد مالزی برای ماه عسل: قسمت اول

خرید سیم کارت در فرودگاه کوالالامپور

معمولا در فرودگاه، می‌توانید انتظار هزینه‌های بالاتر و ارائه حجم کمتر را داشته باشید. بنابراین، خرید سیم کارت در فرودگاه را توصیه نمی‌کنیم. بعلاوه خرید در فرودگاه وقت گیرتر از سایر مکان‌ها بوده، اما اگر مایلید اینکار را انجام دهید، خرید سیم کارت در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور پیشنهاد می‌شود. در این رابطه حتی قبل از کنترل پاسپورت، می‌توانید سیم کارت مالزی را از فروشگاه‌هایی نظیر Maxis Hotlink، U Mobile،  Bluecube، Tune Talk یا Digi در فرودگاه خریداری کنید.

در واقع وقتی وارد سالن ورودی می‌شوید، بلافاصله با فروشگاه‌های سیم ‌کارت‌های اعتباری در سمت چپ خود مواجه خواهید شد. در ضمن، تمام فروشگاه‌های سیم کارت اعتباری در فرودگاه کوالالامپور ۲۴ ساعته باز هستند. اما توجه داشته باشید که همه لزوما کارت اعتباری نمی‌پذیرند از جمله Tune Talk و Bluecube که فقط پول نقد قبول می‌کنند.

در نهایت اگر نمی‌خواهید از فرودگاه سیم کارت بخرید، باید بدانید بسیاری از مراکز خرید مالزی و ایستگاه‌های اتوبوس نیز شانس خرید بهترین سیم کارت توریستی را دارند. قول می‌دهیم یافتن جایی برای خرید در این رابطه، به هیچ وجه مشکل نباشد.

اپراتور سیم کارت‌های سلکام در مالزی (Celcom SIM Cards)

Celcom، انواع مختلفی از طرح‌های پیش پرداخت را ارائه می‌دهد:

 

  • ۳۰ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۳۵ رینگیت (۷.۴۰ دلار)
  • ۴۰ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۴۵ رینگیت (۹.۵۲ دلار)
  • داده نامحدود، ۳۰ روزه، ۴۵ رینگیت (شامل تماس رایگان با تمام شبکه‌های مالزی) (۹.۵۲ دلار)
  • داده نامحدود، ۳۰ روزه، ۴۳ رینگیت (۹.۰۹ دلار)

 

در ضمن با استفاده از اپلیکیشن Celcom، می‌توانید سیم کارتتان را شارژ کنید، بسته‌ها را انتخاب نمایید، خودتان سیم ‌کارت را ثبت کنید و خریدهای بهتری نسبت به اکثر فروشگاه‌ها داشته باشید.

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

اپراتور سیم کارت‌های دیجی در مالزی (Digi SIM Cards)

این اپراتور، اپلیکیشن‌ها و قیمت‌هایی عالی را برای گزینه‌های سیم کارت توریستی مالزی ارائه می‌دهد. خرید و شارژ این سیم کارت‌ها آسان است و پوشش و سرعت داده قابل توجهی دارند.

DiGi بزرگ‌ترین اپراتور در مالزی است و بسته‌ها و خدمات بسیاری ارائه می‌دهد که از رسانه‌های اجتماعی خاص گرفته تا تماس صوتی از طریق اینترنت را شامل می‌شود.

همچنین شایان ذکر است که برخی از بسته‌ها، به طور خودکار تمدید می‌شوند. بنابراین در صورت تمایل، باید این گزینه خودکار را غیرفعال کنید. بعلاوه، دیجی نیز ۶ طرح پیش پرداخت مختلف ارائه می‌دهد:

 

  • ۶ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۱۵ رینگیت (۳.۱۷ دلار)
  • ۱۵ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۲۰ رینگیت (۴.۳۲ دلار)
  • ۲۰ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۳۰ رینگیت (۶.۳۴ دلار)
  • ۳۰ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۳۵ رینگیت (۷.۴۰ دلار)
  • ۵۰ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۶۸ رینگیت (۱۴.۳۸ دلار)
  • داده نامحدود، ۳۰ روزه، ۴۰ رینگیت (۸.۶۴ دلار)

اپراتور سیم کارت‌های ماکسیس در مالزی (Maxis/Hotlink SIM Cards)

سیم‌کارت‌های اعتباری Maxis، بعنوان Hotlink نامگذاری شده‌اند. بنابراین هنگام خرید یا شارژ کردن سیم‌کارت‌تان، به این نام تجاری دقت کنید. این گزینه‌ها در سراسر کشور، در فروشگاه‌های رسمی و همچنین سایر فروشگاه‌های کوچک در دسترس هستند. همچنین، اغلب بعنوان سریع‌ترین شبکه کشور رتبه بندی می‌شوند و شما واقعا می‌توانید انتظار سرعت دانلود مناسبی را داشته باشید.

ساده‌ترین راه برای افزودن اعتبار و خرید بسته‌ها، دانلود برنامه Hotlink Red است که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. جالب است بدانید حتی ۱ گیگابایت داده رایگان، فقط برای دانلود و ثبت اپلیکیشن در حساب خود دریافت خواهید کرد! این برنامه همچنین گزینه‌های بیشتری را برای بسته‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد، از جمله مواردی که داده‌های رایگان و نامحدودی را برای رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

 

۱۰ کتابخانه و کتاب‌ فروشی‌ خاص در مالزی

Maxis رومینگ را برای برونئی، کامبوج، اندونزی، میانمار، لائوس، فیلیپین، سنگاپور و تایلند، با هزینه ۱۰ رینگیت در روز ارائه می‌کند و اگر قصد سفر به این مناطق را داشته باشید، این آپشن می‌تواند بسیار مفید باشد.

در نهایت باید گفت این اپراتور، ۴ طرح اصلی سیم کارت را برای مشتریانش مدنظر قرار می‌دهد:

 

  • داده نامحدود، ۳۰ روزه، ۳۵ رینگیت (۷.۴۰ دلار)
  • داده نامحدود (سرعت بالا)، ۳۰ روزه، ۴۵ رینگیت (۹.۵۲ دلار)
  • داده نامحدود، ۷ روزه، ۱۲ رینگیت (۲.۵۴ دلار)
  • داده نامحدود، ۱ روزه، ۳ رینگیت (۰.۶۳ دلار)

اپراتور سیم کارت‌های یوموبایل در مالزی (U mobile SIM Cards)

این اپراتور از نظر پوشش شبکه و سرعت اینترنت، ضعیف‌تر از موارد قبلی است و برای جبران این ضعف، تعرفه‌های داده ارزان‌تری دارد. در واقع این اپراتور، داده‌های نامحدودی را برای رسانه‌های اجتماعی، برخی بازی‌های آنلاین و بسیاری از خدمات پیام رسان ارائه می‌دهد.

در U Mobile، تنها ۳ تعرفه برای خرید سیم کارت اعتباری در مالزی ارائه می‌شوند:

 

  • داده نامحدود (۳ مگابیت در ثانیه) + تماس برای ۷ روز، ۱۲ رینگیت (۲.۸ دلار)
  • داده نامحدود (۶ مگابیت در ثانیه) + تماس برای ۷ روز، ۳۰ رینگیت (۷.۱ دلار)
  • داده نامحدود (۶ مگابیت در ثانیه) + تماس برای ۳۰ روز، ۳۵ رینگیت (۸.۳ دلار)

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مالزی

اپراتور سیم کارت‌های یس در مالزی (Yes SIM Cards)

Yes، یک ارائه دهنده اینترنت موبایل نسبتا جدید است و شبکه‌اش بسیار کوچک‌تر از سایر اپراتورهاست. با این حال، این گزینه، ۳ تعرفه را برای سیم کارت‌هایش ارائه می‌دهد:

 

  • ۱۰ گیگابایت داده، ۳۰ روزه، ۱۵ رینگیت (۳.۶ دلار)
  • ۲۰ گیگابایت داده، ۳۰ روزه، ۲۰ رینگیت (۴.۷ دلار)
  • داده نامحدود، ۳۰ روزه، ۱۵ رینگیت (۷.۱ دلار)

اپراتور سیم کارت‌های یونیفای بباس در مالزی ( Bebas SIM Cards- Unifi)

یکی دیگر از ارائه دهندگان کوچک اینترنت موبایل، Unifi است. معاملات داده‌های پیش پرداخت آنها Bebas نام دارد و بسته‌های داده نامحدود را با مشخصات زیر ارائه می‌دهند:

 

  • داده نامحدود، ۷ روزه، ۱۲ رینگیت (۲.۸ دلار)
  • داده نامحدود، ۱ ماهه، ۳۵ رینگیت (۸.۳ دلار)

 

۱۰ مورد از زیباترین سواحل مالزی

بهترین شبکه 4G/5G در مالزی

هنگام تعیین بهترین سیم کارت مالزی، قیمت، فاکتور بسیار مهمی است، اما تنها پارامتر نیست. تصور کنید با اتوبوس، سفرهایی طولانی را تجربه می‌کنید و یا در جزایر زیبای پرهنتیان اقامت دارید، اما سیگنال تلفنی ندارید. بنابراین پوشش شبکه نیز اهمیت دارد.

از بررسی نقشه‌های پوشش اینترنت موبایل اپراتورهای مختلف، به وضوح می‌توان دریافت که Yes، Unifi و U Mobile در مقایسه با Maxis، DiGi و Celcom حرف چندانی برای گفتن ندارند. بعلاوه Celcom، قوی‌ترین پوشش شبکه و در نتیجه بهترین شبکه 4G/5G در مالزی را داراست و همچنین یک سیم کارت اعتباری Celcom با اطلاعات نامحدود، افقط ۱۰ دلار قیمت دارد. همچنین هنگامی که به دنبال بهترین سیم کارت برای سفر به بورنئو هستید، باید یک سیم کارت اعتباری Celcom یا Maxis/Hotlink خریداری کنید.

نحوه خرید سیم کارت الکترونیکی برای مالزی (ESIM Card)

eSIM یا همان سیم کارت الکترونیکی، یک مفهوم جدید است که به شما امکان می‌دهد یک سیم کارت مجازی در داخل گوشی‌تان داشته باشید. اگر تلفن همراه شما از سیم کارت‌های eSIM پشتیبانی می‌کند، این مورد قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت داده در مالزی به شمار می‌آید. یکی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های موجود برای خرید سیم کارت الکترونیکی برای مالزی، Airalo است. این وب سایت، بسیاری از سیم کارت‌های در سراسر جهان و طرح‌های ویژه‌ای برای آسیا و مالزی را ارائه می‌دهد از جمله:

 

  • Sambungkan: یک گیگابایت، ۷ روزه، ۴.۵۰ دلار
  • Sambungkan: سه گیگابایت، ۳۰ روزه، ۹ دلار
  • Sambungkan: پنج گیگابایت، ۳۰ روزه، ۱۳ دلار
  • Sambungkan: ده گیگابایت، ۳۰ روز اعتبار با ۲۵ دلار

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

سایت معتبر و معروف دیگر برای خرید سیم کارت الکترونیکی در سراسر دنیا، Holafly است. تعرفه این سایت، برای خرید سیم کارت الکترونیکی در مالزی عبارت است از:

 

  • داده نامحدود، ۵ روزه، ۱۹ دلار
  • داده نامحدود، ۱۰ روزه، ۳۴ دلار
  • داده نامحدود، ۱۵ روزه، ۴۷ دلار
  • داده نامحدود، ۲۰ روزه، ۵۴ دلار
  • داده نامحدود، ۳۰ روزه، ۶۴ دلار
  • داده نامحدود، ۶۰ روزه، ۸۴ دلار
  • داده نامحدود، ۹۰ روزه، ۹۹ دلار

 

در نهایت، Nomad نیز یک ارائه دهنده عالی سیم کارت الکترونیکی بوده و طرفداران بسیاری در دنیا دارد. اگر می‌خواهید eSIM را برای سفر با تور مالزی از Nomad تهیه کنید، بهتر است تعرفه‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

 

  • ۱ گیگابایت، ۷ روزه، ۵ دلار
  • ۲ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۱۰ دلار
  • ۳ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۱۳ دلار
  • ۵ گیگابایت، ۳۰ روزه، ۱۵ دلار

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۶ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران