۱۰ شهر توریستی اروپا

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۱۰ شهر توریستی اروپا

شهرهای اروپایی با زیبایی‌های طبیعی، تنوع غذایی، فرهنگ غنی و از همه مهم‌تر بناهای تاریخی و مدرن منحصر به فرد توانسته‌اند مورد توجه تمامی گردشگران قرار بگیرند. به طوری که هر توریستی علاقه دارد که در طول زندگی حتما از شهرهای اروپایی نیز دیدن کند. اما کدام یک از شهرهای اروپایی بیش از دیگران برای گردشگران جذاب هستند؟ در این مقاله سعی کرده‌ایم تا نگاهی به محبوب‌ترین شهرهای توریستی اروپا انداخته و آن‌ها را از ۱۰ به یک رتبه‌بندی کنیم. چنانچه شما نیز شیفته سفر هستید و قصد بازدید از توریستی‌ترین شهرهای اروپایی دنیا را دارید تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید.

 

۱۰. شهر دوبلین، ایرلند

دوبلین یکی از جذاب ترین گزینه‌ها برای بازدید در بین شهرهای اروپایی توسط گردشگران است. به طوری که این شهر دیدنی در سال ۲۰۱۹، بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده داشت. به خصوص اگر عاشق ادبیات و فرهنگ ملت‌های مختلف هستید دوبلین شما را شیفته خود خواهد کرد. برای نمونه در سفر به دوبلین فرصت بازدید از جاذبه‌هایی نظیر کالج ترینیتی، موزه ملی ایرلند و موزه کوچک پارلمان دوبلین را خواهید داشت. علاوه بر آن اگر عاشق طبیعت باشید با رفتن به محدوده خارج از شهر فرصت تماشای مناظر بی‌نظیری را که پوشیده از گیاهان سرسبز و گل‌های وحشی هستند را خواهید داشت. همه چیز محدود به این موارد نبوده و دوبلین با در بر داشتن دریاچه‌ها، قلعه‌ها و دره‌های حومه ایرلند سفری لذت بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

رویای گذران تعطیلات کریسمس در پاریس

 

۹. شهر میلان، ایتالیا

میلان نه تنها پایتخت مد اروپا بلکه یکی از برترین پایتخت‌های مد جهان است. بنابراین، جای تعجب نیست که یکی از بهترین خیابان‌های خرید جهان به نام Via Monte Napoleone  در اینجا قرار گرفته باشد. آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۹ شهر میلان مورد بازدید بیش از ۶.۵ میلیون گردشگر قرار گرفت. این شهر به نام اروپایی دارای تعداد زیادی مناظر شگفت‌انگیز مانند زیباترین خانه‌های اپرای جهان، خارق‌العاده‌ترین کلیساهای دنیا و بناهای تاریخی با سبک‌های معماری منحصر به فرد و ... است. جدای از همه این موارد شهر میلان پر از پارک‌های سرسبز و رستوران‌های پر رونق با انواع نوشیدن و غذا است. نکته جذاب‌تر اینکه تاریخ میلان به عنوان یک شهر مهم اروپایی به دوران رومیان برمی‌گردد؛ زیرا این شهر پایتخت امپراتوری روم غربی از سال ۲۸۶ تا ۴۰۲ پس از میلاد بود. امروزه، میلان مظهر پیشرفت بوده و شهری مدرن است که در گردشگری، مد، سرگرمی، آموزش، تجارت و هنر حرف اول را می‌زند.

 

۸. شهر وین، اتریش

وین به عنوان پایتخت اتریش یکی دیگر از محبوب‌ترین و البته پربازدیدترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. به طوری که در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۶.۶ میلیون گردشگر به آن سفر کرده‌اند. وین بیش از هر چیزی به عنوان مهد تاریخ اروپا شناخته می‌شود. همچنین این شهر جذاب محل زندگی چهره‌های افسانه‌ای مانند زیگموند فروید، بتهوون و موتزارت بوده است. بنابراین اگر عاشق هنر، تاریخ و فرهنگ هستید امکان ندارد در سفر به وین هیجان‌زده نشوید. علاوه بر آن وین به عنوان یکی از کلان‌ شهرهای مهم اتریش پارک‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های خیره‌کننده متنوعی را نیز در خود جای داده و با بناهایی به سبک معماری باروک، گوتیک و هنر نو از جمله چشم‌نوازترین شهرهای جهان است.

 

بهترین و بدترین فرودگاه‌های اروپا

 

۷. شهر بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا با ۷ میلیون بازدیدکننده در سال توانسته به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای اروپا نام خود را در لیست این مقاله بگنجاند. این مکان دارای ساحلی خوش منظره، آثار هنری نمادین گائودی، معماری منحصر به فرد تاریخی و همچنین رستوران‌هایی با غذاهای وسوسه‌انگیز است. از همه مهم‌تر شهر بارسلونا دارای آب و هوای عالی مدیترانه است که گردشگران را برای سفر و لذت بردن از تفریحات آبی در روزهای گرم سال ترغیب می‌کند. یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که گردشگران در سفر به بارسلونا می‌تواند از آن بهره‌ ببرند، دوچرخه سواری در خیابان‌های سنگفرش شده آن هستند. همچنین به لطف مناظری مانند باغ وحش بارسلون، یکی از جذاب ترین باغ وحش‌های جهان، این شهر گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌هایی که قصد سفر با کودکان را دارند به شمار می‌آید.

 

۶. شهر آمستردام، هلند

آمستردام با ۸.۸ میلیون بازدید‌کننده در سال ۲۰۱۹ موفق شده رتبه شش را در بین پربازدیدترین شهرهای اروپا توسط گردشگران به دست آورد. علیرغم اینکه آمستردام از نظر وسعت نسبت به سایر شهرهای اروپایی کوچکتر است اما توانسته در بین پرطرفدارترین شهرهای جهان قد علم کند. یکی از دلایل اصلی برای جذابیت بالای این شهر هلند در بین توریست‌ها De Wallen، یکی از مشهورترین مناطق چراغ قرمز جهان، است. علاوه بر آن این شهر به دلیل حلقه‌های پیچیده کانال‌هایش نیز شناخته شده و شهرت دارد و دوچرخه سواری در آمستردام بسیار محبوب است. از طرفی گردشگران در سفر به آمستردام فرصت گشت و گذار در موزه خیره‌کننده ون گوگ، خانه آن فرانک و بسیاری موارد دیگر از این قبیل را خواهند داشت. محبوب‌ترین زمان در بین گردشگران برای سفر به آمستردام فصل تابستان است. جالب است بدانید که سیاست‌های اجتماعی لیبرال نیز به طور پیوسته آمستردام را در فهرست بهترین مکان‌ها برای زندگی در تمام اروپا قرار می‌دهند. از این رو این مقصد پرطرفدار گردشگری به عنوان یکی از شادترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و قرار گرفتن نام آن در لیست این مقاله جایی برای تعجب ندارد. اگر مسافر این شهر هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله ۵ موزه‌ مشهور آمستردام نیز بزنید.

 

سفری خاطره‌انگیز به ریمینی

 

۵. شهر پراگ، جمهوری چک

ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، اما پراگ واقعاً مانند یک افسانه است. در واقع، این یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی اروپا به حساب می‌آید که تا به امروز به خوبی حفظ شده است. تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ از شهر پراگ دیدن کردند حدود ۹.۲ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. پراگ که به عنهوان "شهر صد مناره" نیز شناخته می‌شود از سال ۸۷۰ پس از میلاد در برابر سیل، آتش سوزی، تهاجم و بسیاری آسیب‌های دیگر مقاومت کرده و از همین رو از جذابیت دو چندانی در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی اروپا برخوردار است. امروزه پل‌های تندیس‌شده، خیابان‌های باریک سنگ‌فرش‌شده، قلعه‌های باشکوه و کلیساهای بلند از جمله دلایلی هستند که سفر به پراگ را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کنند. در کنار تمامی این موارد یکی از بزرگترین قلعه‌های جهان به نام قلعه پراگ نیز در همین شهر قرار دارد که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌آیند. در سفر به این شهر بازدید از موزه ملی پراگ در اروپا را از دست ندهید.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس

 

۴. شهر رم، ایتالیا

نمی‌توان در مورد توریستی‌ترین شهرهای اروپا سخن گفت اما نامی از شهر رم به میان نیاورد. این شهر که در سال ۲۰۱۹ تقریباً ۱۰.۳ میلیون بازدیدکننده داشت یکی از اولین شهرهای باستانی جهان به شمار می‌آید. به طوری که می‌توان تاریخچه آن را در سه هزار سال پیش جست‌وجو کرد. کلیساهای منحصر به فرد، میدان سنت پیتر به عنوان یکی از زیباترین میدان‌های اروپا، موزه واتیکان، فواره تروی، کولوسئوم باشکوه و ده‌ها مورد دیگر از معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی رم هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید. در نهایت نیز رم به خاطر غذاهای ایتالیایی فوق‌العاده خوشمزه خود مشهور بوده و مقصدی ایده‌آل برای یک سفر رمانتیک و یا ماه عسل است. در سفر به این شهر لوکس‌ترین هتل‌های رم ایتالیا را می‌توانید از سایت‌های رزرو هتل،‌ برای خود رزرو کنید.

 

۳. شهر استانبول، ترکیه

بیزانس، قسطنطنیه یا همان استانبول به عنوان محبوب‌ترین شهر ترکیه شناخته می‌شود که هر آنچه را که از یک سفر انتظار می‌رود را از سواحل و طبیعت زیبا گرفته تا بناهای تاریخی، رستوران‌ها و سازه‌های مدرن را در خود جای داده است. استانبول یک شهر اوراسیایی بوده و از همین رو ترکیبی از حال و هوای در هم آمیخته با فرهنگ شرقی و غربی را دارد. آمارها حاکی از سفر ۱۴.۷ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۹ به استانبول هستند. نقطه عطف این مقصد محبوب توریستی تقسیم شدن آن به دو طرف اروپایی و آسیایی توسط تنگه بسفر است که نمایی خارق‌العاده به شهر بخشیده است. مقاله رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول در این رابطه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. علاقه‌مندان می‌توانند در سفر با تور استانبول از تماشای بناهای تاریخی با معماری باشکوه نظیر ایاصوفیه و مسجد آبی لذت برده و یا تجربه خریدی متفاوت در بازار بزرگ آن داشته باشند. چنانچه به دنبال مقصدی در بین شهرهای اروپایی هستید که از صبح زود تا نیمه‌های شب تفریحات جذابی برای سرگرم شدن داشته باشید هیچ گزینه‌ای بهتر از استانبول برای شما نخواهد بود.

 

۲. شهر پاریس، فرانسه

وقتی که صحبت از سفر به یک شهر اروپایی می‌شود، پاریس به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین گزینه‌ به ذهن‌ها خطور می‌کند. شهر پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه با ۱۹.۱ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۹، دومین مکان در لیست پربازدیدترین شهرهای اروپا است. پاریس که با القاب شهر نور و شهر عشق نیز شناخته می‌شود، بهترین گزینه برای داشتن سفری رمانتیک بوده و یکی از بهترین مقاصد برای یک ماه عسل لاکچری است. برج ایفل، موزه لوور و موزه هنر ملی مدرن مرکز پمپیدو، کلیسای جامع نوتردام، کاخ ورسای و طاق پیروزی باشکوه تنها نمونه‌ای از جاذبه‌های گردشگری پاریس هستند که هر کدام به تنهایی می‌توانند دلیلی محکم برای سفر به این شهر اروپایی باشند.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های قبرس

 

۱. شهر لندن، انگلستان

و اما پربازدیدترین و توریستی‌ترین شهر اروپا! لندن با ۲۰ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ موفق شده نام خود را در صدر جدول ما در این مقاله قرار دهد. لندن با قدمتی تقریبا ۲۰۰۰ ساله یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان از نظر امور مالی، سرگرمی، آموزش، تجارت و هنر به حساب می آید. از جمله جاذبه‌هایی که در سفر به لندن فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت برج لندن، ساعت بیگ بن، کاخ باکینگهام و چشم لندن را می‌توان نام برد. لندن شهری فوق‌العاده مدرن بوده و سفری ایده‌آل برای گردشگران خود به ارمغان می‌آورد.

 

معرفی سه موزه مشهور پاریس

 

منبع

۰۲ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران