اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ: قسمت دوم

ممکن است بارها شنیده باشید که پنانگ، بعنوان پایتخت غذای خیابانی مالزی توصیف می‌شود. اما حقیقت این است که این جزیره، به دلایل متعدد و فراوانی مسافران تور مالزی را به سوی خود می‌کشاند.

پنانگ، در ساحل شمال غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد و رو به تنگه مالاکا است. اینجا زیباترین شهر مالزی است. از مکان‌های میراثی عجیب گرفته تا هنرهای خیابانی رنگارنگ، فرصت‌های بی‌پایانی برای پر کردن پیج‌های اینستاگرام با عکس‌های خیره‌کننده را بوجود می‌آورند.

این جزیره کوچک با خیابان‌های باریک، حومه شهر سرسبز، سواحل بکر فراوان، بازارهای خیابانی و معابد شگفت‌انگیز، محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی مالزی را به هر مسافری هدیه می‌دهند. اگر شما به دنبال لوکیشن‌هایی غنی برای شبکه‌های اجتماعی‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت‌های عکاسی غافل نشوید و در ادامه مقاله قبل، ما را همراهی کنید تا سری بزنیم به برخی دیگر از اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ مالزی.

 

باغ گیاه‌شناسی پنانگ (Penang Botanic Gardens)

باغ گیاه شناسی، زیباترین پارک واقع در پنانگ است. این پارک که محلی معروف برای ورزش کردن افراد محلی است، انواع متنوعی از درختان و گونه‌های گیاهی بومی و عجیب و غریب را در خود جای داده. در عین حال، یک آبشار در بالای آن پیدا خواهید کرد و در ادامه‌اش رودخانه‌ای شکل گرفته که از پارک می‌گذرد. از این رو این فضا، به "باغ‌های آبشار" نیز شهرت دارد.

از طرفی، می‌توانید انواع حشرات و پروانه‌ها را نیز در باغ ببینید. حتی میمون‌های گستاخ و سنجاب‌های بزرگ سیاه نیز در اینجا زندگی می‌کنند که وقتی وارد باغ می‌شوید، به استقبالتان می‌آیند. در باغ گیاه‌شناسی پنانگ، باغ‌های تخصصی بسیار زیادی وجود دارند مانند حوض سوسن، خانه کاکتوس و ارکیده و غیره.

گفتنی است این پارک عمومی دولتی در Jalan Air Terjun جورج تاون، ۵۰ هکتار مساحت دارد. می‌توانید از قدم زدن آرام در مسیرهای پیاده‌روی آسفالت‌شده پارک لذت ببرید. یا برای تحرک بیشتر، از مسیرهای تپه‌ای بالا و پایین بروید. جالب است بدانید این پارک، مکان معروفی برای عکاسی جشن‌های عروسی و فارغ التحصیلی نیز به شمار می‌آید.

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

آدرس: Kompleks Pentadbiran,Bangunan Pavilion, Jalan Kebun Bunga, 10350 George Town, Pulau Pinang

 

پانتای کراچوت در پنانگ (Pantai Kerachut)

در جزیره پنانگ، سواحل بسیاری را خواهید یافت و این سواحل، طیف وسیعی از امکانات ورزش‌های آبی و غذاخوری‌های جالب توجه را ارائه می‌دهند. اما اگر به دنبال یک ساحل بکر هستید، بهتر است تا پارک ملی پنانگ بروید. Pantai Kerachut واقع در پارک ملی، درختان کاج، ماسه‌های سفید و آب شفاف آبی را ارائه می‌دهد.

این ساحل شنی زیبا، یکی از دورافتاده‌ترین سواحل جزیره است. می‌توانید یک پیاده‌روی واقعی و عالی را در این محدوده انجام دهید و توصیه می‌کنیم حتما کفش مناسب به پا کنید. زیرا در طول مسیر پیاده‌روی در پارک ملی پنانگ، با  سربالایی‌های خسته کننده و سرازیری‌های شیب‌دار زیادی مواجه می‌شوید و ممکن است پاهایتان تاول بزند. و در نهایت یک خبر خوب برای اینستاگرامرها: ازدحام کمتر در اینجا، به معنای فرصت‌های بیشتر برای برخورداری از ساحل اختصاصی و گرفتن عکس‌های بی شمار است.

آدرس: Pejabat Taman Negara P. Pinang, Jalan Hassan Abbas, 11050 George Town, Penang

 

انبار اتوبوس هین در پنانگ (Hin Bus Depot)

انبار اتوبوس هین، یک جواهر بوده و در حال حاضر شیک‌ترین مکان جورج تاون پنانگ به شمار می‌آید. اینجا زمانی، یک انبار اتوبوس قدیمی بود. اما اکنون به یک مکان نمایشگاهی هنری بدل شده و کافه‌های شیک، موسیقی زنده، غرفه‌های غذای خیابانی و یکشنبه بازار پاپ آپ را نیز شامل می‌شود. مردم محلی به آن افتخار می‌کنند، بازدیدکنندگان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و هنرمندان می‌خواهند دیواری در آن داشته باشند. بسیاری از گردشگران تور مالزی از اینجا دیدن می‌کنند و برای تماشای نقاشی‌های دیواری جالب، در گوشه و کنار انبار پرسه می‌زنند.

در بازار پاپ آپ صنعتگران محلی، مجریان و بسیاری دیگر، استعدادها و هنرهای خود را به نمایش می‌گذارند. در حقیقت امروزه، فضای بیش از ۶۰.۰۰۰ فوت مربع این انبار، جایگاه ده‌ها مغازه است که نه تنها از هنرمندان، بلکه از سرآشپزها، باریستاها، بارمن‌ها و صنعتگران جامعه نیز حمایت می‌کند. در قلب انبار اتوبوس Hin، نمایشگاه‌های هنری داخلی و خارجی برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها، آثار هنری، مبلمان، منسوجات، لوازم التحریر و گیاهان موضوعی را ارائه می‌دهند. در نهایت به ما اعتماد کنید! شما لوکیشن‌های بسیار ارزشمند اینستاگرامی را در این مکان خواهید یافت.

 

۱۲ فعالیت توریستی جذاب در پنانگ

آدرس: 31A, Jalan Gurdwara, 10300 George Town, Pulau Pinang

 

تاپ کمتار در پنانگ (The Top Komtar)

تاپ پنانگ، یک پارک موضوعی سرپوشیده و مرکز سرگرمی در جورج تاون است. این پارک، در داخل برج مرتفع Komtar واقع شده و دارای ۱۸ جاذبه مختلف است که ترکیبی هیجان‌انگیز از آموزش و سرگرمی را شامل می‌شوند از جمله آکواریوم، مرکز تحقیقات ژوراسیک، بخش فناوری، رنگین کمان اسکای واک با مناظر خیره‌کننده از بام و موارد دیگر. در واقع اینجا، مقصدی عالی برای گذراندن یک روز خانوادگی مفرح در تور مالزی است.

Komtar نمادین‌ترین سازه در پنانگ است! اینجا، بلندترین آسمان خراش پنانگ و ششمین ساختمان بلند در مالزی است. این سازه، در سال ۱۹۸۶ تکمیل شد و بالاترین طبقات این آسمان خراش، در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفت. زمانی که تمام راه را تا The Top بالا بروید، با یک عرشه باز شیشه‌ای در طبقه ۶۸ و نماهای ۳۶۰ درجه‌ای روبرو می‌شوید که منظره‌ای پانوراما از جورج تاون پنانگ را از ارتفاع ۲۴۹ متری ارائه می‌دهد. بدون شک و با این تفاسیر، این فضا فرصت‌های منحصر به فردی را برای عکس گرفتن در اختیارتان قرار خواهد داد.

آدرس: 1,Jalan Penang, George Town, 10000 George Town, Pulau Pinang

 

فلت پادانگ تمباک در پنانگ (Flat Padang Tembak)

اینجا نیز، جواهر پنهان محلی در پنانگ است که کمتر کسی نامش را شنیده است. این آپارتمان‌های اجاره‌ای ارزان قیمت که در ایر ایتام واقع شده‌اند، پس‌زمینه‌ای عالی با رنگ‌هایی گرم را برای عکس‌هایی خلاقانه ارائه می‌دهند. می‌توانید در زوایای مختلفی بایستید و عکس‌هایی حرفه‌ای و هنری را به ثبت برسانید. جالب است بدانید ۳۸۸۸ واحد، در این پروژه وجود دارند. فقط یادآوری می‌کنیم که مردم هنوز در این آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. پس لطفا، رعایت احترام و سکوت را بنمایید.

 

هتل‌های خانوادگی در پنانگ : بخش اول

آدرس: Air Itam, 11400 George Town, Pulau Pinang

 

باغ مخفی آواتار در پنانگ (Avatar Secret Garden)

آیا می‌دانستید که پنانگ، فراتر از هنر خیابانی معروفش، مکانی دارد که شبیه درخت روح فیلم پرفروش آواتار است؟ این فضای باشکوه در باغ مخفی، در تانجونگ توکونگ واقع شده و یکی از جاذبه‌های محبوب این منطقه به شمار می‌آید.

این سرزمین فانتزی رنگارنگ که با درختانی همراه با نورهای نئون روشن تزئین شده، محیطی سورئال را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. بعلاوه اگر همراه کودک خردسالتان با تور مالزی به پنانگ سفر می‌‌کنید، قطعا این باغ می‌تواند برای او نیز مهیج و به یادماندنی باشد. جالب است بدانید لوکیشن‌های این مکان برای عکاسی قبل عروسی، خصوصا در هنگام غروب خورشید بسیار ایده‌آل هستند. گفتنی است این باغ مخفی، حدود یک سال پیش ساخته شد.

نمایش رقص نور درست بعد از غروب آفتاب، حدود ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر آغاز می‌شود. اما بهتر است حدود یک ساعت زودتر خود را به اینجا برسانید و در ساحل این حوالی کمی قدم بزنید. معبد تایلندی پاک کونگ و چندین مجسمه صخره‌ای از جمله یک لاک پشت غول پیکر و خدایان چینی را در ساحل و در نزدیکی آواتار خواهید یافت.

آدرس: 336,Jalan Tokong Thai Pak Koong, 11200 Tanjung Bungah, Pulau Pinang

 

آرت اس پنانگ (Arte S Penang)

اینجا، یکی از جدیدترین نقاط اینستاگرامی پنانگ بوده که هنوز برای بسیاری ناشناخته مانده است. این بنا، معماری آینده‌نگر دارد و به نظر می‌رسد بخشی از یک کلان شهر تخیلی از یک فیلم علمی تخیلی را ارائه می‌دهد!

سعی کنید شب هنگام که المان‌های نورپردازی ساختمان را روشن می‌کنند، از این مکان بازدید کنید تا با زیبایی‌های بیشتری برای عکاسی روبرو شوید.

گفتنی است اینجا یک مجتمع مسکونی واقع در گلوگور، در حومه جنوب جورج تاون است و از دو برج مسکونی، برج A و برج B تشکیل شده است. برج A، با ۳۵ طبقه، دارای ارتفاع ۱۲۱.۴ متر بوده و برج B با ۵۱ طبقه و ارتفاع ۱۸۶ متر، در مجموع بلندترین آسمان‌خراش گلوگور و همچنین یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های پنانگ را شکل می‌دهند. همچنین این بنا، پانزدهمین ساختمان بلند در مالزی، در خارج از کوالالامپور به شمار می‌آید.

 

Entopia، دنیای شگفت‌انگیز پروانه‌ها در پنانگ

آدرس: 3,Jalan Bukit Gambir, 11700 Gelugor, Pulau Pinang

 

جزیره جرجاک در پنانگ (Jerejak Island)

جزیره جرجاک، جزیره‌ای تاریخی و یکی از شیک‌ترین مکان‌های اینستاگرامی پنانگ است. با وجود لوکیشن‌هایی بی‌نظیر برای عکاسی نظیر راه پله بهشت، اسکله رنگین کمان، تاب رمانتیک و موارد دیگر، جای تعجب نیست که این جزیره در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی برای اینستاگرامرهای سراسر دنیا دارد.

البته این جزیره چندان بزرگ نیست. اما در کنار عکاسی و تماشای طبیعت بی بدیل، می‌توانید به فعالیت‌هایی نظیر دوچرخه سواری، جنگل نوردی و یا آفتاب گرفتن در ساحل بپردازید. اینجا همچنین به خاطر غروب‌های خیره کننده‌اش که آسمان را به رنگ صورتی، زرد و نارنجی در می‌آورد نیز شهرت دارد.

برای رسیدن به این جزیره می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی پنانگ، با تاکسی به ترمینال فری جرجاک بروید. زمان تخمینی این سفر ۲۰ دقیقه است. سپس سوار کشتی شوید تا به جزیره جرجاک برسید. این سفر، حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که هزینه آن ۲۵ رینگیت برای بزرگسالان و ۱۶ رینگیت برای کودکان (رفت و برگشت) است.

آدرس: Pulau Jerejak, Pulau Pinang

 

ستیا اسپایس آرنا در پنانگ (SETIA Spice Arena)

این اثر نیز با معماری خیره کننده و طراحی آینده نگر، در بایان لپاس واقع شده و یک افزودنی ارزشمند به چک لیست مکان‌های اینستاگرامی از سفر با تور پنانگ به شمار می‌آید. این مرکز کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی زیرزمینی که سابقا با نام PISA شناخته می‌شد، در نتیجه همکاری بین دولت ایالت پنانگ و توسعه دهنده SP Setia Berhad شکل گرفته است.

بعلاوه یک باشگاه آبی را در خود جای داده که همه روزه از جمله روزهای تعطیل، از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب، پذیرای علاقمندان است. هزینه ورودی، ۸ رینگیت برای بزرگسالان و ۶ رینگیت برای کودکان زیر ۱۲ سال و سالمندان ۵۵ سال و بالاتر است. از دیگر امکانات ورزشی در مرکز آبی علاوه بر استخر، می‌توان به زمین‌های بدمینتون و اسکواش اشاره کرد. گفتنی است این بنا، از معماری شگفت‌انگیزی برخوردار بوده و لوکیشنی عالی را برای عکاسی ارائه می‌دهد.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

آدرس: 108,Jalan Tun Dr Awang, Bayan Baru, 11900 Bayan Lepas, Pulau Pinang

 

کانتینر آرت در پنانگ (Container Art)

بقایای جشنواره بین‌المللی هنر کانتینری پنانگ را می‌توانید در ۵ مکان در جزیره بیابید که هر کدام، ۲ هنر کانتینری را ارائه داده‌اند. این آثار، یکی از دیدنی‌های پرطرفدار این منطقه بوده و بعنوان یک جاذبه توریستی محلی، از بازدیدکنندگانش استقبال می‌کند. یافتن این هنرهای کانتینری بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا باید در سراسر پنانگ سفر کنید تا نگاهی اجمالی به همه آنها داشته باشید.

در ضمن جشنواره بین‌المللی هنر کانتینری پنانگ (PICAF)، جدیدترین جاذبه در پنانگ است که گفته می‌شود برای اولین بار در آسیا برگزار شده و هنر شهری پر جنب و جوش را بر روی کانتینر به نمایش می‌گذارد.

آدرس: Balik Pulau, Karpal Singh Drive , Prangin Mall, Butterworth, Batu Kawan

 

خیابان ارمنی در پنانگ (Armenian Street)

در پایان این سفر، سری می‌زنیم به خیابان ارمنی که یک خیابان باریک در شهر جورج تاون در پنانگ مالزی است. این خیابان که در محدوده میراث جهانی یونسکو شهر قرار دارد، در سال‌های اخیر به دلیل ارائه‌های آثار فرهنگی غنی و هنر خیابانی محبوبیت پیدا کرده است.

خیابان ارمنی که جایگاه معروف‌ترین نقاشی دیواری پنانگ، "بچه‌ها روی دوچرخه" (اثر ارنست زاچارویچ) است، نه تنها به خاطر برخی از بهترین گرافیتی‌ها شهرت دارد، بلکه مملو از کافه‌های مد روز، گالری‌های هنری، خانه‌های قبیله‌ای چینی، موزه‌ها و مغازه‌هایی است که عتیقه‌جات و سوغاتی‌ها می‌فروشند.

گفتنی است این خیابان، در ابتدا بخشی از یک شهرک مالایی بود. هجوم بعدی ارمنی‌ها و چینی‌ها به این محدوده، باعث شکل گیری شخصیت چندفرهنگی خیابان شد.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

آدرس: Lebuh Armenian, Georgetown, Pulau Pinang

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۸ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران