۱۰ فعالیت شبانه جذاب در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۰ فعالیت شبانه جذاب در آنتالیا

در مقاله‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، به فعالیت‌هایی می‌پردازیم که در شب‌های سفر با تور آنتالیا می‌توانید به سراغشان بروید. فعالیت‌هایی که می‌توانند، ساعاتی که امکان مراجعه به سواحل یا مراکز طبیعی وجود ندارد، شما را سرگرم نگه دارد. البته همه‌ی این فعالیت‌ها مختص شب نیستند اما بعضی از آن‌ها برای پر کردن این ساعت‌ها مناسب‌تر خواهند بود. برخی از پیشنهادهای ما نیز تنها در شب‌های آنتالیا می‌توان تجربه کرد.

 

تله کابنین تونک‌تپه آنتالیا (Tunektepe Cable Car)

سوار شدن بر روی تله‌کابین تونک‌تپه یکی از فعالیت‌های بسیار پرطرفدار در تور آنتالیا است که البته اکثر توریست‌ها برای انجام آن، ساعات اولیه روز یا حتی دم غروب را انتخاب می‌کنند اما شک نکنید که منظره‌ی شبانه‌ای که از روی این تله‌کابین خواهید دید، نه تنها کم از منظره‌ی روز ندارد بلکه برای بسیاری افراد، تصویری به مراتب جذاب‌تر به حساب خواهد آمد. در مسیر می‌توانید، چراغانی‌های آنتالیا را مشاهده کنید و وقتی به بالای تپه رسیدید، این منظره‌ی شبانه‌ی جذاب را برای مدتی مشاهده کنید.

بالای تپه یک سری هتل‌ها و کلاب‌های شبانه وجود دارند که در روزهای اوج سفر، هر شب پارتی‌های بزرگ و جذابی برگزار می‌کنند. البته بهتر است قبل از این که برای چنین مکان‌هایی رفتن خود را برنامه‌ریزی کنید، ابتدا تماس گرفته و از داشتن جای خالی و برگزاری‌شان اطمینان حاصل کنید. همچنین برای خانواده‌ها، چند رستوران خوب با امکان تماشای منظره به صورت پانوراما وجود دارد که اکثرا غذاهای ترکی را با کیفیت و قیمت خوب به فروش می‌رسانند.

 

هزینه سفر به آنتالیا چه قدر است؟

آدرس: Liman, Antalya Kemer Yolu No:10, 07130 Konyaaltı

 

پارک بازی لند آو لجندز آنتالیا (Land Of LEgends)

اگر در طول فصل گرما به آنتالیا می‌روید و بیشتر وقت خود را در سواحل این شهر سر می‌کنید، بهترین زمان برای رفتن به تم پارک جذاب و بزرگ لند آو لجندز، شب است. البته پیشنهاد ما این است که ساعت ۶-۷ به آن‌جا برسید تا هوا خنک باشد و خیلی راحت بتوانید از بازی‌هایی که در فضای باز قرار گرفته‌اند لذت ببرید. لند آو لجندز برترین تم پارک آنتالیا است که بازی‌های بسیار متنوعی داشته و برای تمام سنین مناسب خواهد بود.

البته در این تم پارک مثل دیزنی لند، نمایش‌ها و رژه‌های بزرگ نیز برگزار شده و افرادی که لباس شخصیت‌های کارتونی را پوشیده‌اند نیز در این محل پیدا می‌کنید. این قصر زیبا و باورنکردنی جایی عالی برای عکاسی هم هست، محل‌هایی برای خرید نیز در آن‌جا پیدا می‌شود و در کل جاذبه‌های زیادی هستند که می‌توانند شما را مشتاق به رفتن به این محل در تور ترکیه کنند.

آدرس: Merkez, Atatürk Cd. No:104, 07500, 07500 Serik

 

کروزهای شبانه برای صرف شام در آنتالیا

یکی از بهترین تفریحات شبانه در آنتالیا، سوار شدن بر کشتی‌های کروزی است که شما را برای صرف شام، تماشای غروب آفتاب و انواع برنامه‌های تفریحی به دل آب می‌برد. این کروزهای تفریحی کمی قبل از غروب آفتاب حرکت می‌کنند تا بتوانید از منظره‌ی غروب، سوار بر کشتی لذت برده و سپس برای غذا درگوشه‌ای آرام می‌ایستند. غذای سرو شده در این کشتی‌ها عموما شامل چند نوع شده که غذاهای ترکی نیز در میانشان وجود دارد.

بعد از شام نیز بساط موسیقی زنده، ارائه نوشیدنی، نمایش‌های مختلف از جمله رقص‌های محلی و چیزهایی از این دست است. شرکت‌های زیادی به ارائه تورهای کشتی کروز شبانه اقدام می‌کنند و به راحتی می‌توانید در طول سفر با تور ترکیه به آنتالیا، برنامه ریزی برای شرکت در آن‌ها را داشته باشید.

 

بهترین بازارها و مراکز خرید آنتالیا

موسیقی زنده در سالن هولی استون آنتالیا (Holly Stone Performance Hall)

شرکت در کنسرت‌های بزرگ و برنامه‌های هنری، بدون شک لذت بخش است و خیلی‌ها در طول سفر سعی می‌کنند تا برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا حداقل در یکی از برنامه‌ها شرکت کنند. سالن بزرگ هولی استون در آنتالیا، یکی از مهم‌ترین سالن‌های این چنینی در شهر است که البته در روزهایی که کنسرت برپا نیست نیز، دی جی‌هایی در نظر گرفته شده تا بتوانید در جشن‌های بزرگ این محل شرکت کنید.

این سالن بزرگ و جذاب دارای چراغ‌های نئون، جوی شاد، نورپردازی عالی و ویژگی‌های مثبت ریز و درشت زیادی است. البته در نظر داشته باشید که محبوبیت بسیار بالای این محل باعث می‌شود، شب‌ها خیلی سریع ظرفیت آن پر شود، مخصوصا اگر شخصیتی معروف برای اجرا در این محل برنامه‌ریزی شده باشد که خب باید از قبل بلیط حضور در کنسرت را تهیه کنید تا شانس شرکت در آن را داشته باشید.

آدرس: Selçuk, Selçuk Mah, Uzun Çarşı Sk. No:42, 07100 Muratpaşa

 

تودورز آرنا آنتالیا (Tudors Arena)

بر خلاف بسیاری از سالن‌ها و کلاب‌های شبانه آنتالیا که آخر هفته‌ها پر هستند اما در طول هفته، سخت بتوانند مشتری‌های زیادی را جذب کنند، تودورز آرنا به راحتی در تمام طول هفته مملو از جمعیت بوده و همه به خاطر موسیقی عالی، نورپردازی فوق‌العاده، فضای جذاب و شاد و همچنین نوشیدنی‌های خوشمزه به این محل می‌روند.

البته همین امر باعث می‌شود، آخر هفته بیش از حد شلوغ شود و خیلی اوقات نتوانید بعد از ساعات اولیه شب واردش شوید یا این که هزینه‌ای به عنوان ورودی از شما گرفته می‌شود. جالب‌تر از همه این که، تودورز آرنا اگر چه به عنوان یکی از جاهای بسیار معروف شهر برای تفریحات شبانه شناخته می‌شود، با این همه هزینه‌های آن کاملا در حد متوسط قرار گرفته و به هیچ وجه جایی خیلی گران‌قیمت به حساب نمی‌آید.

 

روش‌های حمل و نقل عمومی در آنتالیا

آدرس: Selçuk, Balıkpazarı Sk. No. 18, 07100 Muratpaşa

 

شب‌های ترکی در آنتالیا

شب‌های ترکی به یک سری نمایش‌های خاص مربوط می‌شود که نمونه‌اش را در شهرهای مختلف ترکیه می‌توانید پیدا کنید. در آنتالیا نیز چند محل برای چنین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که یکی از معروف‌ترین آن‌ها در تائوروس و بر بالای تپه قرار گرفته‌ است و در کنار اجراهای مختلف، امکان تماشای منظره‌ی زیبای شب‌های ترکیه را نیز خواهید داشت.

شب‌های ترکی حدودا ۴ ساعت به طول می‌انجامد و از ساعت ۷ غروب آغاز می‌شود. برنامه شامل ترانسفر از هتل، راهنما و شام بوده و برای نوشیدنی باید مبلغی مجزا پرداخت نمایید. چندین رقص محلی، اجرای نمایش‌های مختلف با لباس‌های سنتی و نمایش‌هایی از داستان‌های قدیمی ترکی، از جمله برنامه‌هایی هستند که در شب‌های ترکی تماشا خواهید کرد.

تماشای فیلم در سالن‌های سینمای مدرن آنتالیا

یکی از ویژگی‌های آنتالیا، داشتن مراکز خرید بزرگ و لوکس است که در خیلی‌های آن‌ها، مجموعه‌های سینمایی باشکوه و مدرنی ساخته شده که فیلم‌های روز دنیا را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد. البته اگر حوصله تحقیق و فکر کردن به این که کدام سینما را انتخاب کنید، ندارید، بهتر است یک راست به سراغ سینماهای سینماکسیموم (Cinemaximum) در جاهایی همچون مرکز خرید میگروس آنتالیا یا مرکز خرید مارک آنتالیا بروید.

سینماکسیموم مارک آنتالیا یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی در ترکیه است که با چندین سالن مدرن و جذاب، سالن VIP، سالن مخصوص پخش انیمیشن و ... بهترین مکان برای تماشای فیلم در آنتالیا به حساب می‌آید. این مجموعه فیلم‌های روز دنیا و همچنین برترین فیلم‌های سینمای ترکیه را با زبان اصلی به نمایش می‌گذارد.

 

راهنمای کامل بازدید از لارا، آنتالیا

آدرس: Tahılpazarı, Kazım Özalp Cd. No:84, 07040 Muratpaşa

 

گردش در شهر قدیم آنتالیا

یکی دیگر از جاهایی که شب‌ها برای دیدنش می‌توانید اقدام کنید، شهر قدیمی یا کالیچی است که جزو جاذبه‌های اصلی آنتالیا به حساب می‌آید. بسیاری از ابنیه قدیمی در این بخش از شهر با نورپردازی زیبا، جلوه‌ای متفاوت در طول شب دارند و زیبایی‌هایشان دوچندان می‌شود.

البته این منطقه از آنتالیا مملو از رستوران‌ها، بارها و پاب‌های مختلف بوده و به عنوان یکی از مراکز شبانه محبوب در آنتالیا به حساب می‌آیند. این مکان هم برای خانواده مناسب بوده که در میان اماکن تاریخی چرخی بزنند، چیزی میل کنند و از هوای خنک شب‌ها لذت ببرند و هم برای جوان‌ها مناسب بوده و می‌توانند از انواع بارهایی که در کالیچی وجود دارند، لذت ببرند. همچنین در این میان سر زدن به اسکله و لذت بردن از منظره‌ی شبانه‌ی این بندرگاه باستانی را نیز از یاد نبرید.

روف‌تاپ‌های آنتالیا

یکی از بهترین مکان‌ها در آنتالیا برای این که شبی به یاد ماندنی در این شهر داشته باشید، روف‌تاپ‌های این شهر است که حالا ممکن است به عنوان بار یا رستوران به فعالیت بپردازند. حتی خیلی از هتل‌ها نیز روف‌تاپ‌هایی مد نظر گرفته‌اند که می‌توانید در آن‌ها به منظره‌ی زیبای شبانه‌ی آنتالیا نگاه بندازید. برخی از معروف‌ترین روف‌تاپ‌های هتل‌ها شامل هتل دبل تری بای هیلتون، آرمانی، اوزمن و آکرا می‌شوند.

آنتالیا روف‌تاپ‌ها معروف کم ندارد و بارها و رستوران‌های متعددی هستند که چنین فضایی را برای مهمانان خود ترتیب داده‌اند. البته در این میان، بد نیست بارها و کلاب‌های ساحلی را هم مدنظر داشته باشید که در روزهای گرم سال، شلوغ بوده و برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنند.

مراکز اسپا و سلامتی آنتالیا

در نهایت، نباید فرصت یک شب در حمام ترکی یا ماساژ در اسپاهای لوکس و جذاب آنتالیا را از دست داد، تجربه‌ای که می‌توانید، خستگی تمام روز را از تن شما به در برده تا بتوانید فردا را با انرژی بیشتر به سراغ فعالیت‌های تفریحی بروید.

حمام دمیرهان یکی از معروف‌ترین حمام‌های ترکی در آنتالیا است که از سال ۱۹۹۵ در این بخش از شهر فعال بوده و طرفداران زیادی دارد. از بهترین مراکز اسپا شهر نیز می‌توان به حمام و اسپا فالز، مرکز اسپا و سلامتی آنجانا و حمام و اسپا آنتیک اشاره کرد. این روزها خیلی از هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره و ریزورت‌های بزرگ در آنتالیا، خودشان دارای مراکز اسپا و سلامتی و همچنین حمام‌های ترکی هستند و خیلی اوقات نیازی به مراکز خارج از هتل پیدا نمی‌کنید.

 

بهترین رستوران‌های فضای باز در آنتالیا

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۹ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران