بهترین رستوران‌های استانبول در قسمت آسیایی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های استانبول در قسمت آسیایی

حال و هوای جذاب شهر استانبول سبب شده تا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در دنیا تبدیل شود. هر چند که بسیاری از افراد در تور استانبول خود ترجیح می‌دهند تا اغلب زمان خود را در قسمت اروپایی آن سپری کنند اما قسمت آسیایی استانبول نیز جذابیت‌های بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. چرا که این بخش از استانبول در مقایسه با قسمت اروپایی استانبول بسیار دنج‌تر و آرام‌تر بوده و از طبیعتی بکر و دوست داشتنی برخوردار است. چنانچه در سفر خود به استانبول به دنبال کشف مکان‌های جدید هستید رفتن به قسمت آسیایی آن را فراموش نکنید. ما نیز در این مقاله به معرفی بهترین رستوران‌های استانبول در قسمت آسیایی آن پرداخته‌ایم تا در سفر خود دغدغه پیدا کردن یک مکان خوب برای میل کردن غذاهای لذیذ را نداشته باشید.

 

رستوران آجیا (A'jia Restaurant)

رستوران آجیا بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های قسمت آسیایی استانبول با چشم‌انداز زیبا از تنگه بسفر است. این رستوران در عمارت زیبای شاتو در لبه بسفر قرار گرفته و منویی بسیار خلاقانه از غذاهای خوشمزه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این رستوران غذاهایی را امتحان خواهید کرد که قبلا در هیچ جای دیگری تجربه خوردن آن‌ها را نداشته‌اید. در کنار غذاهای خوشمزه علاقه‌مندان می‌توانند نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را نیز در این رستوران تست کنند.

 

رستوران ماهی عصمت بابا (Ismet Baba Fish Restaurant)

رستوران ماهی عصمت بابا از دیگر مکان‌هایی است که اگر در قسمت آسیایی استانبول هستید رفتن به آن پیشنهاد می‌شود. نکته جالب اینکه نیمی از این رستوران در خشکی و نیمی دیگر در دریا قرار دارد. اینجا مکانی است که می‌توانید مزه‌های خوشمزه ترکی را با یک سس متفاوت در کنار غذاهای دریایی خوش طعم مزه کنید. مهم نیست که اهل غذاهای مدرن هستید و یا به دنبال رستورانی برا سفارش غذاهای سنتی می‌گردید؛ چرا که در رستوران ماهی عصمت بابا تمامی گزینه‌ها برای شما فراهم شده‌اند.

 

۶ رستوران عالی در کادیکوی استانبول

 

رستوران دیوان براسری-کالامیش (Divan Brasserie – Kalamış)

این رستوران دارای حال و هوای فرانسوی بوده و به سبک کاملا کلاسیک طراحی شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد علاوه بر منو غذایی خوشمزه برای لذت بردن از محیط زیبا و دوست داشتنی آن، این رستوران را انتخاب می‌کنند. در منو غذایی که در مقابل شما قرار خواهد گرفت قطعا سردرگم خواهید شد. چرا که تنوع غذاها و البته نوشیدنی‌ها بسیار بالا است. پیشنهاد ما برای کسانی که به غذاهای دریایی علاقه دارند، خوردن سبزیجات طعم دار شده به همراه ماهی قزل آلا است.

 

رستوران تاون هاوس استانبول (The Townhouse Istanbul Restaurant)

چنانچه در قسمت آسیایی استانبول هستید و در عین حال به دنبال رستورانی هستید که در کنار غذاهای خوشمزه خود شما را با لیستی متنوع از بهترین نوشیدنی‌ها هیجان‌زده کند حتما سری به تاون هاوس بزنید. در رستوران تاون هاوس خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی، به خصوص میگو سرخ شده و انواع غذاهای مخصوص برای گیاه‌خواران را پیدا خواهید کرد. بعد از اتمام غذا توصیه می‌کنیم در این رستوران وعده غذایی خود را با خوردن یک دسر خوشمزه که ترجیحا می‌تواند کیک خامه‌ای سن سباستین باشد به اتمام برسانید.

 

۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

 

رستوران ویکتور لوی شاراپ اوی (Victor Levi Şarap Evi Restaurant)

با رفتن به رستوران ویکتور لوی شاراپ اوی، در کنار غذاهای خوشمزه می‌توانید از محوطه زیبای آن نیز لذت ببرید. این رستوران دارای یک باغ مجلل پر از درختان سرسبز بوده که محیطی دنج و دوست داشتنی را ایجاد کرده‌اند. اغلب مشتریان ثابت این رستوران ترجیح می‌دهند تا از طعم فاهیتای گوشت گاو یا استیک سه پنیری لذت ببرند. از دیگر غذاهای معروفی که در این رستوران لوکس سفارش آن پیشنهاد می‌شود، سیسیلیانو مرغ خامه‌ای است. چنانچه رستوران ویکتور لوی شاراپ اوی را انتخاب کردید هرگز از نوشیدنی‌های خوش طعم آن غافل نشوید.

 

رستوران سوشی آیوکی (Ioki Sushi Restaurant)

رستوران سوشی آیوکی با داشتن یک تراس با چشم‌اندازی از بالای کوه و منوی متنوع با طعم اصیل ژاپنی گزینه بسیار ایده‌آلی برای انتخاب در قسمت آسیایی استانبول خواهد بود. به خصوص اگر عاشق غذاهای ژاپنی و سوشی هستید این رستوران بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رستوران سوشی آیوکی از بهترین مواد اولیه برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کند و ادعا دارد که طعم لذیذ غذاهای آن با رستوران‌های واقع در ژاپن رقابت می‌کند. توصیه می‌کنیم بدن امتحان کردن یک رول سوشی، گیوزا یا تاکوی میگو این رستوران را ترک نکنید!

 

رستوران فائونا (Fauna Restaurant)

رستوران فائونا به قدری در میان بومیان این منطقه معروف است که نیازی به معرفی و تعریف بیش از حد آن نیست. بسیاری از گردشگران توصیف می‌کنند که با رفتن به رستوران فائونا حس و حال وارد شدن به سرزمین عجایب به آن‌ها دست داده است. معروف‌ترین غذای این رستوران که طعمی تند و خوشمزه دارد، بره بریان شده در فر روی اسپاگتی (Karayaka Kuzu Incikli Makarna) می‌باشد. بسیاری از افراد صرفا برای خوردن این غذا مسیر رستوران فائونا را در پیش می‌گیرند.

 

۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

 

رستوران لاجیورت (Lacivert Restaurant)

آیا به دنبال رستورانی با چشم‌انداز زیبا از دریا و تنگه بسفر در قسمت آسیایی استانبول هستید؟ رستوران لاجیورت پیشنهاد ما به شما عزیزان خواهد بود. این رستوران پاتوق اصلی بومیان منطقه برای برگزاری جشن‌های تولد دوستانه است. چرا که از فضایی بسیار زیبا و دوست داشتنی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذاهای دریایی را سفارش دهید. همچنین اگر اهل غذاهای دریایی نیستید، کباب‌های خوشمزه این رستوران شما را مجذوب خود خواهد کرد. بعد از اتمام وعده غذایی نیز از سفارش دسرهای خوشمزه و رویایی آن هرگز غافل نشوید.  

 

رستوران داریکا (Radika Restaurant)

رستوران رادیکا بهترین انتخاب برای لذت بردن از غذاهای فوق‌العاده لذیذ دریای اژه است. پس اگر از طرفداران غذاهای دریای اژه هستید و به دنبال مکانی می‌گردید که بتوانید بهترین غذاهای دریای اژه را در استانبول بچشید، رستوران رادیکا در کوشویولو یکی از پیشنهادات ما برای شما است. علاوه بر این، این رستوران زیبا نه تنها غذاهای اژه‌ای را ارائه می‌دهد، بلکه در طول مدتی که آنجا هستید می‌توانید از موسیقی و فرهنگ دریای اژه نیز لذت ببرید. فضای رستوران کاملا دنج بوده و قطعا از رفتن به آن در طول سفر خود پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین رستوران‌های غذای چینی در استانبول

 

رستوران نالیا (Nalia Restaurant)

نالیا یکی دیگر از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول است که در سه مکان مختلف، کورتکوی، گونشلی و بوستانچی شعبه داشته و با سرو خوشمزه‌ترین غذاها در خدمت مشتریان خود است. این رستوران که غذاهای محلی دریای سیاه را به خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین شکل به مشتریان ارائه می‌دهد، فضایی بسیار راحت و جادار نیز دارد. اگر در طول سفر خود با تور استانبول، هوس خوردن غذاهای دریای سیاه را داشتید، حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم نالیا بوستانچی را امتحان کنید.

 

رستوران کاسرول (Kaserol Restaurant)

رستوران کاسرول واقع در منطقه اوسکودار، استانبول آسیایی، منویی از غذاهای رنگارنگ و لذیذ، را با باکیفیت‌ترین مواد اولیه در اختیار شما قرار خواهد داد. برای اینکه در بهترین میز این رستوران غذا بخورید می‌توانید قبل از رفتن به آن رزرواسیون خود را انجام دهید. با انتخاب رستوران کاسرول کاملا حس و حال قرار گرفتن در  منطقه مدیترانه‌ای را احساس خواهید کرد. چرا که هم از لحاظ غذایی و هم از لحاظ موقعیت قرار گیری شما را مجذوب خود خواهد کرد. اغلب غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند به سبک غذاهای مدیترانه‌ای طبخ می‌گردند.

 

رستوران کیلیسلی فیکو (Kilisli Fiko Restaurant)

رستوران کیلیسلی فیکو که از سال ۱۹۸۱ به مشتریان خود در منطقه کادیکوی استانبول خدمات ارائه می‌دهد، یکی از رستوران‌هایی است که طعم بی نظیر غذاهای شرق آناتولی را در آن مزه خواهید کرد. این مکان منوی بسیار متنوع و گسترده‌ای ندارد اما همه غذاهایی که سرو می‌کند به بهترین نحو ممکن تهیه شده‌اند. همان طور که گفته شد این منو مجموعه‌ای از غذاهای شرقی آناتولی را ارائه می‌دهد که خوشمزه‌ترین آن‌ها شامل سوپ کیلیس (یووالاما)، کباب آدانا، کباب اورفا، کباب شیشلیک، مخلوطی از غذاها و چی کوفته (نوعی غذای محلی ترکی به معنای کوفته خام) می‌باشند.

 

بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد

 

رستوران چیا سفراسی (Çiya Sofrası Restaurant)

چیا سوفراسی یکی از رستوران‌های معروف استانبول است که می‌توانید غذاهای جنوب شرقی ترکیه به ‌ویژه غذاهای منطقه آنتپ را به بهترین شکل در آن میل کنید. بورانی، سوسیس شکم پر و طیفی از انواع کباب‌ها از جمله برترین غذاهایی هستند که در منوی این رستوران مشاهده خواهید کرد که خوردن تک تک آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

 

رستوران تادیندا آنادولی (Tadında Anadolu Restaurant)

رستوران تادیندا آنادولی که به دلیل تاکید بر استفاده از مواد طبیعی و محلی مشهور است، بیش از ۶۰۰ نوع غذای سنتی را در منوی خود به مشتریان ارائه می‌دهد. این رستوران مناسب افرادی است که می‌خواهند در سفر خود به استانبول اصیل‌ترین طعم‌های آناتولی را بچشند. پس بدون لحظه‌ای درنگ کردن رفتن به رستوران تادیندا آنادولی را در لیست الویت خود قرار داده و از خوردن غذاهای سنتی و محلی آن نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

 

رستوران اوزجانلار کوفته (Özcanlar Köfte Restaurant)

منطقه مرمره یکی از زیباترین مناطق ترکیه بوده و طعم‌های منحصر به فردی از غذاهای محلی را ارائه می‌دهد. به طوری که شهرت غذاهای مرمره در سرتاسر ترکیه پیچیده است. چنانچه شما نیز عاشق غذاهای مرمه هستید و یا برای اولین بار دوست دارید مزه غذاهای لذیذ آن را بچشید هیچ جایی در استانبول آسیایی بهتر از رستوران اوزجانلار کوفته نخواهد بود. غذاهای پیشنهادی ما که در این رستوران می‌توانید سفارش دهید عبارتند از: کوفته تکیرداغ، کوفته سلیمان پاشا، کوفته با پنیر کاشار، کوفته قصابی، سوسیس تند ترکی و سایر انواع غذاهای گوشتی. به عنوان دسر نیز خوردن دسر سنتی حیرابولو و حلوای پنیری به شدت توصیه می‌شود.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران