سفر به گوا در تابستان امسال

جاذبه‌های گردشگری گوا
سفر به گوا در تابستان امسال

گوا یکی از توریستی‌ترین مناطق تور هند است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. اغلب مردم تصور می‌کنند برای لذت بردن از زیبایی‌های سواحل ماسه سفید شرقی باید تا آن طرف دریای آندامان بروند در حالی که ایالت گوا با مرکزیت شهری به همین نام در حاشیه دریای عمان امکانات مشابهی را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌دهد که باید از آن دیدن کنید. تور گوا همیشه جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین تورهای توریستی دنیا است مخصوصا با آمدن تابستان که فعالیت‌های آبی رونق می‌گیرد گوا بیش از هر زمان دیگری شلوغ می‌شود. در ادامه ما به بررسی بهترین کارها و فعالیت‌ها در این منظقه می‌پردازیم.

 

از مزرعه ادویه دیدن کنید.

ما به شدت توصیه می‌کنیم به مزرعه ادویه در پوندا سفر کنید تا در مزرعه‌ای استوایی قدم بزنید و همه چیز را در مورد ادویه‌هایی که ستون فقرات بیشتر غذاهایی هستند که در سرتاسر هند می‌خورید یاد بگیرید. این مرزعه به شدت  جالب است مخصوصا این که ناهار پخته شده با همان ادویه‌ها را از مزرعه برای شما سرو میشود. اگرچه ما  سوار شدن بر فیل‌ها را توصیه نمی‌کنیم چون تنها فیل‌هایی هستند که در گوا باقی مانده‌اند و با آنها خیلی خوب رفتار نمی‌شود.

کلیساهای تاریخی در محله "گوا قدیمی" را ببینید

"گوا قدیم" یکی از تنها مکان‌هایی است که باید لباس مناسب بپوشید. زانوها و شانه‌های خود را بپوشانید که به طور عمده برای زنان توصیه شده است، اما به نظر ما ارزشش را دارد که یک سارافون یا ژاکت کش باف پشمی به همراه داشته باشید که بتوانید در صورت نیاز بپوشید. این را می‌توان در راه بازگشت از مزرعه ادویه انجام داد. به جسد مومیایی شده قدیس حامی گوا، فرانسیس خاویر، نگاهی بیندازید و از تپه شیب دار به سمت کلیسای کوچک بانوی کوه بروید تا منظره‌ای زیبا از گوا داشته باشید. اگر ترجیح می‌دهید به یک تور بپیوندید این یکی را امتحان کنید.

 

کارهایی که نباید در گوا انجام دهید

از گاوهای ساحل عکس بگیرید…

مطمئن شوید هنگام چرت زدن روی تخته آفتابی، آنها از بشقاب شما غذا نمی خورند و اگر احساس ماجراجویی می کنید، ممکن است حتی سلفی گرفتن از گاوها را هم امتحان کنید. گاوها در گوا معمولاً بسیار دوستانه رفتار میکنند و عاشق نوازش گوش‌هایشان هستند با این همه اگر به شما خیلی نزدیک شدند مراقب شاخ‌هایشان باشید.

از بازار ماپوسا دیدن کنید

بازار ماپوسا یک بازار شلوغ بزرگ پر از رنگ‌های روشن و بوی عجیب و شگفت انگیز است که فرصت‌های خرید فراوانی ارائه می‌دهد. جمعه شلوغ ترین روز هفته برای بازار ماپوسا است، اما شما می‌توانید هر روز به آنجا بروید، بهتر است از گرما دوری کنید صبح زود و یا عصر برای بازدید بروید و حتما از پارچه فروشی ها، بخش گل، میوه و سبزیجات، بازار ماهی و اگر می توانید از بخش گوشت دیدن کنید. در اینجا تعداد زیادی «صحنه‌های معمولی هند» را خواهید دید، خانم‌هایی که در ساری‌های زیبا پشت انبوهی از محصولات محلی خود نشسته‌اند این یک روز عالی برای عکاسان تازه‌کار خواهد بود.

 

سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا

در آرامبول از دریاچه آب شیرین دیدن کنید

دقیقا نزدیک ساحل دریاچه آب شیرین واقع شده که برای آبتنی و چند عکس بسیار جالب بوده و مردم محلی نیز زیاد به آن میروند. اکنون این مکان  برای گردشگران بسیار شناخته شده و رایج شده، بنابراین شما احتمالا وقتی از این دریاچه دیدن میکنید مجبورید حریمتان را با افراد زیادی به اشتراک بگذارید که برای بازدید به آنجا می‌آیند. لطفا به یاد داشته باشید که زباله‌های خود را هنگام خروج با خود ببرید.

می‌توانید رفتینگ در آب‌های سفید انجام دهید

حتی بسیاری از مردم محلی یا ساکنان گوا نمی‌دانند که می توانند در والپوی به قایقرانی در آب‌های سفید بروند. این در فصل غیرگردشگری و زمانی که رودخانه‌ها پر و خروشان هستند اتفاق می‌افتد. این یک سرگرمی عالی در یک گروه بزرگ یا یک راه خوب برای ملاقات با افراد جدید و دیدن قسمت‌های مختلف گوا خواهد بود.

موج سواری را در Surfwala بیاموزید

سورفوالا بین ماندریم و آرامبل واقع شده است. می‌توانید تخته‌های موج‌سواری کرایه کنید یا برای خود مربی بگیرید تا به شما کمک کند تا امواج نه چندان بزرگ گوا را فتح کنید. می‌توانید روز خود را با آرامش در سورف والا سپری کنید.

 

گردشی لذت‌بخش با کشتی‌های کروز در آب‌های گوا

کارتینگ در آرپورا

کارتینگ یکی از کارهای هیجانی جذاب در سراسر دنیا است که خوشبختانه یک مسیر Go-Kart در آرپورا در کنار بازار شنبه شب وجود دارد. این فعالیت جذاب یکی از بهترین کارهای آرپورا است که اگرچه جزو هیجان انگیزترین کارها نیست، اما یک گزینه سرگرم کننده برای تغییر آن از فعالیت‌های معمول ساحلی گوا محسوب می‌شود.

کایاک سواری در ساحل پاتنم

در ساحل Patnem یک کایاک اجاره کنید و به پارو زدن بروید. اگرچه برای این کار باید کمی دست و پای قوی‌تری داشته باشید زیرا شکی نیست که خیلی زود خسته خواهید شد. اگر به سمت جنوب ساحل، جایی که دریا به رودخانه برخورد می‌کند، پارو بزنید، مناظر زیبا و جریان آب تقریبا بی‌حرکت را کشف خواهید کرد. نکته جداب این که در اینجا شما شانس رویارویی با دلفین‌ها را خواهید داشت در اکثر سواحل جنوب گوا کایاک برای اجاره یافت می‌شود.

در تور دوچرخه برقی B:Live Electric Bike شرکت کنید

یک تور دوچرخه برقی را امتحان کنید که در آن می‌توانید به معنای واقعی کلمه بنشینید و دوچرخه را فقط با تکان دادن مچ دستتان حرکت دهید. آن‌ها گزینه‌های مختلف مکان زیادی از جمله قدیمی گوا، پانجیم، چورائو و جزیره دیوار را در برنامه گردش خود دارند. اگر در دوچرخه سواری کمی عجول هستید و تحمل شلوغی را ندارید، رفتن به یکی از جزایر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا ترافیک در آن‌ها تقریبا وجود ندارد و می‌توانید با یک کشتی کوچک در عرض رودخانه بروید.

 

۱۰ ورزش هیجان‌انگیز در ساحل گوا که عاشقش می‌شوید

به قلعه چاپورا صعود کنید

برای تماشای منظره ساحل واگاتور، از صعود تند به قلعه چاپورا استفاده کنید. این مهیج‌ترین قلعه و مسیر صعود نیست، اما یک فعالیت خوب برای دور کردن شما از تخت‌های آفتابی در ساحل محسوب میشود حتما از اینجا آبمیوه‌های فوق‌العاده‌ای که شهرت زیادی دارند بخرید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید و در همان حین نوشیدنی تان را نوش جان کنید.

از صخره عظیم در دریا در ساحل پالولم بالا بروید

به سمت صخره عظیم در ساحل پالولم شنا کنید، سعی کنید از آن بالا بروید، ساحل زیبای درخت نخل را از زاویه‌ای دیگر مشاهده کنید و به داخل دریا بپرید. بالا رفتن از صخره در جزر و مد آسان‌تر است ولی مراقب بریدن دست و پا باشید!

 

راهنمای گشت و گذار در واگاتور گوا

به دوی ساحلی بروید

این ممکن است برای برخی ماجراجویانه به نظر نرسد، اما در واقع یک دویدن ساحلی عالی می‌تواند بازی را برای روز شما تغییر دهد. به خصوص اگر در غروب آفتاب باشد یا به اندازه کافی خوش شانس باشید که دلفین ها را ببینید این اتفاق در آگوندا بسیار پیش میاید. همه سواحل گوا برای دویدن خوب نیستند و بستگی به زمان جزر و مد دارد زیرا دویدن در شیب چندان برای زانوهای شما خوب نیست. می‌توانید در هر زمانی از روز در مورجیم، ماندرم یا پالولم و فقط در جزر و مد در کالانگوته، پانتم و آگوندا بدوید.

به امداد حیوانات بروید

سازمان‌های بزرگ زیادی وجود دارند که به کمک شما نیاز دارند و اینها تجربیات بسیار مفیدی را به سفرهای شما اضافه می‌کنند. حتی می تواند چیزی به سادگی پیاده روی با چند سگ باشد. شما می‌توانید در مراکز بازپروری حیوانات داوطلبانه کار کنید و شانس معاشرت با حیوانات مختلف را داشته باشید.

در ساحل ماساژ پا یگیرید

بسته به اینکه در کدام ساحل نشسته‌اید، خانم‌های زیادی می‌خواهند شما را ماساژ دهند. تسلیم شوید، و اجازه دهید ماساژتان دهند همچنین می‌توانید از آنها سارافون، خلخال و چیزهای دیگری را که احتمالاً به آنها نیاز ندارید یا نمی‌خواهید، بخرید اما واقعا کار خوبی است که با خریدن چیزی کوچک بتوانید به آنها مقداری پول برسانید. فقط آگاه باشید که وقتی کارتان تمام شد،به آنها بگویید وگرنه ممکن است بقیه روز در کنار تخت شما بنشینند و ماساژ دیگری ارائه دهند، البته فقط در صورتی که نظرتان تغییر کند!

 

آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

تماشای غروب آفتاب از تپه واگاتور

غروب آفتاب را به تپه واگاتور بروید تا یک منظره پانوراما کامل داشته باشید. این یک مکان توریستی معمولی نیست که بدانید کجا ماشین خود را پارک کنید، اما اگر از کنار La Rive در Vagator عبور میکنید  ماشین خود را در پایین تپه رها کنید، می‌توانید به سمت بالا بروید و یک منظره پانوراما زیبا از آنجونا تا مورجیم داشته باشید.

به تماشای پرندگان در پناهگاه پرندگان سلیم علی بروید

با کشتی سریع به جزیره چورائو بروید و در اطراف پناهگاه پرندگان سلیم علی قدم بزنید. گونه‌های بسیار زیبایی از پرندگان در گوا وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در اطراف جنگل‌های مانگرو دیده می‌شوند. شما همچنین می‌توانید یک سفر با قایق در اطراف جزیره داشته باشید که راه عالی برای دیدن بخش آرام تر گوا خواهد بود.

غذاهای سنتی گوان را امتحان کنید

عجیب است که یافتن غذای خوب گوان در گوا بسیار دشوار است. به روستای Bhatti در Nerul بروید و غذاهای آنها را امتحان کنید که شبیه آشپزخانه یک مادربزرگ قدیمی گوان است. منو بسته به آنچه در دسترس است تغییر می‌کند. به علاوه رستوران نوستالژی در پانجیم که اخیرا افتتاح شده، همه غذاهای لذیذ گوان را می‌فروشد. خاکوتی، ریسویس میگو و کروکت گوشت گاو را امتحان کنید. اگر به جمعه بازار گوا برسید، غرفه غذایی نام Go Local وجود دارد در آن جمعه‌ها می‌توانید غذاهای محلی تازه تهیه شده را میل کنید. ترشی کالدین، کتلت پائو و ترشی تنلی ممکن است زندگی شما را تغییر دهد!

 

تفریحی جذاب در بهترین سواحل گوا

برای یک ناهار طولانی در La Plage وقت بگذارید

این یک مکان زیبا برای صرف ناهار یا شام است که در ساحل در Ashwem قرار دارد که معمولا در دسامبر باز می‌شود و در ماه مارس بسته می‌شود، بنابراین اگر در آن مدت در گوا هستید مطمئن شوید که فرصت را از دست نمیدهید. اگرچه ممکن است این رستوران برای  تعطیلات آخر هفته شلوغ باشد، که بهتر است از قبل رزرو انجام دهید اما به ندرت نیاز به انجام آن در گوا دارید، مگر اینکه یک گروه بزرگ باشید. ماهی تن غذای معروف آنهاست اما همه چیز در منو شگفت انگیز است. Bloody Marys آنها با طعم کاری اضافه شده بسیار منحصر به فرد هستند که مردم محلی به شدت آن را دوست دارند و تایید میکنند. اگر با یک گروه بزرگ هستید یا عاشق دسرید، شکلات تالی را سفارش دهید، که ناامید نخواهید شد!

۰۷ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران