نکات کلیدی قبل از رزرو تور کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
نکات کلیدی قبل از رزرو تور کیش

یکی از گزینه‌های مسافرتی داخلی برای کسانی که به دنبال سفرهای لوکس و خاص هستند، تور کیش می‌باشد. چرا که این جزیره زیبا با در بر داشتن بافتی بسیار مدرن، هتل‌های لوکس، اتومبیل‌های خارجی، مراکز خرید لاکچری و ... هر آنچه را که مسافران از سفر می‌خواهند را به آن‌ها عرضه می‌کند. تمامی افراد می‌توانند تصمیم برای سفر به کیش گرفته و تور مورد نظر خود را رزرو کنند و بلافاصله مسیر این جزیره زیبا را در پیش بگیرند. اما برای داشتن یک سفر تمام و کمال بهتر است تا قبل از اقدام به سفر با برخی نکات کلیدی و کلی آشنا شوید. برای این منظور ما در کنار شما هستیم تا در این مقاله به چند موضوع مهم در مورد رزرو تور کیش بپردازیم.

 

آشنایی با جزیره کیش

کیش از جمله جزایر واقع در خلیج فارس بوده و در جنوب کشور ایران قرار دارد. این جزیره با دارا بودن سواحل زیبا و بافت مدرن خود توانسته عنوان زیباترین جزیره ایران را از آن خود کند. جالب است بدانید که کیش در گذشته قیس نام داشته است. کل جزیره زیبای کیش بزرگی به وسعت ۹۰ کیلومتر مربع دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی اصلی‌ترین تفریح‌ها و سرگرمی‌ها در کیش مربوط به تفریحات دریایی و ساحلی خواهد بود. اما در این میان علاقه‌مندان می‌توانند از بازدید جاذبه‌های تاریخی و گشت و گذار در مراکز خرید لوکس ان نیز لذت ببرند. به عبارتی دیگر می‌توان ادعا کرد که تور کیش گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر تمامی افراد با هر علاقه‌ای است.

 

مجموعه تفریحی تم پارک سنتر کیش

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

متاسفانه اغلب ایرانیان جزیره کیش را صرفا با تفریحات آبی و سواحل ان می‌شناسند. هر چند که سواحل کیش جز برترین جاذبه‌ها و تفریحات تور کیش به حساب می‌آیند اما در میان تفریحات آبی گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های دیگری نیز بهره ببرند. این جاذبه‌های گردشگری شامل بناهای تاریخی و قدیمی، مراکز خرید بسیار لوکس با اجناس قیمت مناسب، طبیعت خیره کننده جزیره و ... خواهند بود. در ادامه به معرفی چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش می‌پردازیم:

 

شرایط آب و هوایی جزیره کیش

یکی از موضوعات مهمی که قبل از رزرو تور کیش باید به آن توجه داشت شرایط آب و هوایی جزیره است. به طوری که این موضوع بیشتر از دیگر سفرهای دیگر داخلی می‌‌تواند مهم تلقی شود. چرا که جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در جنوب کشور و در میان آب‌های خلیج فارس هوایی گرم و شرجی دارد. به طوری که فصل زمستان در جزیره کیش کاملا بی‌معنی بوده و تابستان‌های آن بسیار مرطوب و گرم است. میان دمایی در جزیره کیش در طول سال حدود ۲۶ الی ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین بارندگی در این جزیره بسیار گرم است. بارندگی‌ها عموما در فصل زمستان به صورت رگباری و کوتاه مدت رخ می‌دهند.

 

آیا تابستان به کیش سفر برویم؟

 

بهترین زمان برای رزرو تور کیش

پارامترهای متعددی می‌توانند در تعیین بهترین زمان برای رزرو تور کیش تاثیرگذار باشند. از جمله مهم‌ترین این پارامترها از نظر گردشگران می‌توان به قیمت خرید، قیمت رزرو تور کیش، جمعیت گردشگران در سطح جزیره و شرایط آب و هوایی اشاره کرد. بدون اغراق می‌توان گفت که تابستان‌های جزیره کیش بدون کولرهای گازی غیر قابل تحمل است. پس اگر دوست دارید تا به پیاده‌روی در کنار دریا بروید و یا از دوچرخه‌سواری و گشت و گذار درون جزیره لذت ببرید بهتر از تا زمانی به غیر از تابستان را برای رزرو تور کیش خود انتخاب کنید.

اما اگر به تفریحات در فضای بسته و آبتنی در دریا اکتفا می‌کنید تورهای تابستانی کیش یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما خواهد بود. زیرا در فصل تابستان جشنواره‌های متعددی در جزیره کیش برگزار می‌شوند. این جشنواره‌ها شامل تخفیفات هیجان‌انگیز بر روی تفریحات بوده و همچنین مراسم شاد متعددی از قبیل جنگ‌های شادی در این روزها با قیمت‌های مناسبی اجرا می‌شوند. از طرفی دیگر تابستان روزهای خلوتی برای جزیره بوده و شما می‌توانید بدون سیل عظیم گردشگران از لحظات خود در تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کیش لذت ببرید. در غیر این صورت اگر محدودیتی در بودجه سفر ندارید و به دنبال سفر در خوش آب و هواترین روزهای سال هستید رزرو تور کیش در ماه‌های بهمن و اسفند را پیشنهاد می‌کنیم.

 

رزرو تور کیش

تور کیش تقریبا در تمامی روزهای سال توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌گردد. بنابراین علاقه‌مندان برای سفر به جزیره کیش می‌توانند برنامه‌ریزی‌های خود را متناسب با شرایط کاری و زمانی برای سفر و بازدید از این جزیره زیبا ترتیب دهند. البته تورهای پاییزی و زمستانی کیش در مقایسه با تورهای تابستانی از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. چرا که هوای گرم و شرجی تابستان در جزیره کیش می‌تواند برای برخی از مسافران ناخوش آیند باشد.

قیمت رزرو تور کیش بسته به هتل انتخابی مسافران و تاریخ سفر متغیر است. بنابراین نمی‌توان نرخی دقیق و ثابت برای آن تعیین کرد. همچنین تعداد روزهایی که قسمت اقامت در جزیره کیش را دارید نیز در این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. اما قیمت‌ها به طور میانگین از حدود ۳ میلیون تومان آغاز می‌شوند. معمولا تورهای کیش به صورت ۳ شب و ۴ روز برگزار می‌شوند. البته گردشگران می‌توانند بسته به سلیقه تغییرات مورد نظر خود را در مدت زمان سفر، کیفیت هتل، تاریخ پرواز و ... را اعمال کنند.

 

تجربه جایروکوپتر سواری در جزیره کیش

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران